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トラックプラットーニング市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Truck Platooning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のトラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR30.20%を示し、2027年までに96億6000万米ドルの市場に到達すると予測... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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サマリー

世界のトラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR30.20%を示し、2027年までに96億6000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

トラックプラットーニングは、最新技術の活用により、複数のトラックを車列で連結させることを含みます。一般的には、車車間通信(V2V)、レーダー、センサー技術を使って、多数のトラック間の距離を維持します。これらのソリューションの導入により、温室効果ガス(GHG)排出量と燃料消費量を最小限に抑え、自動車の全体的な安全性を向上させることができます。また、トラックプラットーニングは、効率的な輸送システムを維持するための様々なプロセスを合理化し、さらに交通渋滞の軽減にもつながります。

トラックプラットーニングの世界市場動向
世界市場は、主に自動車産業における継続的な技術進歩によって牽引されています。これはさらに、自動化技術の採用や、さまざまな車両へのモノのインターネット(IoT)対応デバイスの実装が増加していることによって支えられています。例えば、トラックへの自動運転支援システム(ADAS)の搭載が増加していることは、市場に明るい展望を生み出しています。さらに、大衆の間で高まる環境への関心が、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、交通事故の増加により、世界中で厳しい交通安全基準が実施されていることも、トラックプラットーニングがドライバーのミスによる事故を防ぐのに役立つとして、市場成長に弾みをつけています。これとは別に、インフラ開発プロジェクトの増加や、物流部門における商業運営の継続的な改善も、主な成長促進要因として考えられています。さらに、サプライチェーンの効率を向上させながら輸送コストの削減に貢献する自律型・半自律型トラックの開発は、有利な市場シナリオを生み出すと予想されます。その他、急速なデジタル化と産業化、官民企業による製品イノベーションへの投資の増加、主要プレイヤーによる広範な研究開発(R&D)活動などが、世界レベルでの市場成長をさらに促進すると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、トラックプラットゥーニングの世界市場における各サブセグメントの主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、プラトゥーニングタイプ、通信技術、テクノロジー、サービス、センサータイプに基づき、市場を分類しています。

プラトゥーニングタイプ別構成比

ドライバーアシストタックプラットーニング(DATP)
自律走行型トラックプラットーニング(Autonomous Truck Platooning

通信技術別の内訳。

車車間(V2I)
車車間(V2V)
車車間(V2X)

技術別構成比

アダプティブクルーズコントロール(ACC)
ブラインドスポット警告(BSW)
全地球測位システム(GPS)
前方衝突警報(FCW)
レーンキープアシスト(LKA)
その他

サービス別構成比

テレマティクスサービス
自動衝突通知
緊急通報
ナビゲーションとインフォテイメント
オンロードアシスト
遠隔診断
車両追跡
プラトゥーニングベースのサービス
価格設定
金融取引
マッチング

センサータイプ別内訳:

イメージセンサー
レーダーセンサー
LiDARセンサー

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争力のある風景
業界の競争環境は、AB Volvo、Aptiv PLC、Continental Aktiengesellschaft、DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.)、Hino Motors Ltd.(トヨタ自動車株式会社)、Intel Corporation、Iveco Group N.V.の主要企業のプロファイルと共に検討されています。(トヨタ自動車株式会社)、インテル株式会社、Iveco Group N.V., Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH), Peloton Technology, Robert Bosch GmbH, Scania AB (Traton SE) and ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung) などが挙げられます。本レポートで回答した主な質問
トラックプラットーニングの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のトラックプラトゥーニング市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
プラトゥーニングタイプに基づく市場の内訳は?
通信技術に基づく市場のブレークアップは?
技術別の市場構成は?
サービス別の市場ブレークアップは?
センサータイプ別の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
トラックプラットゥーニングの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Truck Platooning Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Platooning Type
6.1 Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Autonomous Truck Platooning
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Communication Technology
7.1 Vehicle-To-Infrastructure (V2I)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vehicle-To-Vehicle (V2V)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Vehicle-To-Everything (V2X)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Adaptive Cruise Control (ACC)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Blind Spot Warning (BSW)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Global Positioning System (GPS)
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Forward Collision Warning (FCW)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Lane Keep Assist (LKA)
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Services
9.1 Telematics-Based Services
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Key Segments
9.1.2.1 Automatic Crash Notification
9.1.2.2 Emergency Calling
9.1.2.3 Navigation and Infotainment
9.1.2.4 On-Road Assistance
9.1.2.5 Remote Diagnostics
9.1.2.6 Vehicle Tracking
9.1.3 Market Forecast
9.2 Platooning-Based Services
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Key Segments
9.2.2.1 Pricing
9.2.2.2 Financial Transaction
9.2.2.3 Match Making
9.2.3 Market Forecast
10 Market Breakup by Sensor Type
10.1 Image Sensor
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Radar Sensor
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 LiDAR Sensor
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 AB Volvo
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Aptiv PLC
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Continental Aktiengesellschaft
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation)
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Intel Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Iveco Group N.V.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Peloton Technology
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Robert Bosch GmbH
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Scania AB (Traton SE)
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 SWOT Analysis
16.3.12 ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung)
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global truck platooning market reached a value of US$ 1.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 9.66 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 30.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Truck platooning involves the linking of multiple trucks in a convoy through the utilization of modern technologies. It generally employs vehicle-to-vehicle (V2V) communication, radar and sensor technologies for maintaining a close distance between numerous trucks. The deployment of these solutions aids in minimizing greenhouse gas (GHG) emissions and fuel consumption while improving the overall safety of automobiles. Apart from this, truck platooning also streamlines various processes for maintaining an efficient transportation system, which further results in the reduction of traffic congestion.

Global Truck Platooning Market Trends:
The global market is primarily driven by continual technological advancements in the automotive sector. This is further supported by the rising adoption of automated technologies and the implementation of Internet of Things (IoT)-enabled devices in various vehicles. For instance, the rising integration of automated driving assistance systems (ADAS) with trucks is creating a positive outlook for the market. Additionally, the growing environmental concerns among the masses are positively influencing the market growth. Moreover, the implementation of stringent traffic safety norms across the globe due to the increasing incidences of road accidents is also providing a boost to the market growth as truck platooning helps prevent accidents caused due to driver errors. Apart from this, the increasing number of infrastructural development projects and continuous improvements in commercial operations across the logistics sector are considered to be major growth-inducing factors. Furthermore, the development of autonomous and semi-autonomous trucks that can help reduce transportation costs while improving supply chain efficiency is expected to create a favorable market scenario. Other factors, including rapid digitization and industrialization, increasing investments by public and private firms in product innovation and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players, are further projected to drive the market growth on the global level.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global truck platooning market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on platooning type, communication technology, technology, services and sensor type.

Breakup by Platooning Type:

Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP)
Autonomous Truck Platooning

Breakup by Communication Technology:

Vehicle-To-Infrastructure (V2I)
Vehicle-To-Vehicle (V2V)
Vehicle-To-Everything (V2X)

Breakup by Technology:

Adaptive Cruise Control (ACC)
Blind Spot Warning (BSW)
Global Positioning System (GPS)
Forward Collision Warning (FCW)
Lane Keep Assist (LKA)
Others

Breakup by Services:

Telematics-Based Services
Automatic Crash Notification
Emergency Calling
Navigation and Infotainment
On-Road Assistance
Remote Diagnostics
Vehicle Tracking
Platooning-Based Services
Pricing
Financial Transaction
Match Making

Breakup by Sensor Type:

Image Sensor
Radar Sensor
LiDAR Sensor

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AB Volvo, Aptiv PLC, Continental Aktiengesellschaft, DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.), Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation), Intel Corporation, Iveco Group N.V., Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH), Peloton Technology, Robert Bosch GmbH, Scania AB (Traton SE) and ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung). Key Questions Answered in This Report:
How has the global truck platooning market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global truck platooning market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the platooning type?
What is the breakup of the market based on the communication technology?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the services?
What is the breakup of the market based on the sensor type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global truck platooning market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Truck Platooning Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Platooning Type
6.1 Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Autonomous Truck Platooning
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Communication Technology
7.1 Vehicle-To-Infrastructure (V2I)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vehicle-To-Vehicle (V2V)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Vehicle-To-Everything (V2X)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Adaptive Cruise Control (ACC)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Blind Spot Warning (BSW)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Global Positioning System (GPS)
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Forward Collision Warning (FCW)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Lane Keep Assist (LKA)
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Services
9.1 Telematics-Based Services
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Key Segments
9.1.2.1 Automatic Crash Notification
9.1.2.2 Emergency Calling
9.1.2.3 Navigation and Infotainment
9.1.2.4 On-Road Assistance
9.1.2.5 Remote Diagnostics
9.1.2.6 Vehicle Tracking
9.1.3 Market Forecast
9.2 Platooning-Based Services
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Key Segments
9.2.2.1 Pricing
9.2.2.2 Financial Transaction
9.2.2.3 Match Making
9.2.3 Market Forecast
10 Market Breakup by Sensor Type
10.1 Image Sensor
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Radar Sensor
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 LiDAR Sensor
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 AB Volvo
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Aptiv PLC
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Continental Aktiengesellschaft
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation)
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Intel Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Iveco Group N.V.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Peloton Technology
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Robert Bosch GmbH
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Scania AB (Traton SE)
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 SWOT Analysis
16.3.12 ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung)
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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