トラックプラットーニング市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Truck Platooning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のトラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR30.20%を示し、2027年までに96億6000万米ドルの市場に到達すると予測... もっと見る
サマリー世界のトラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR30.20%を示し、2027年までに96億6000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。トラックプラットーニングは、最新技術の活用により、複数のトラックを車列で連結させることを含みます。一般的には、車車間通信(V2V)、レーダー、センサー技術を使って、多数のトラック間の距離を維持します。これらのソリューションの導入により、温室効果ガス(GHG)排出量と燃料消費量を最小限に抑え、自動車の全体的な安全性を向上させることができます。また、トラックプラットーニングは、効率的な輸送システムを維持するための様々なプロセスを合理化し、さらに交通渋滞の軽減にもつながります。 トラックプラットーニングの世界市場動向 世界市場は、主に自動車産業における継続的な技術進歩によって牽引されています。これはさらに、自動化技術の採用や、さまざまな車両へのモノのインターネット(IoT)対応デバイスの実装が増加していることによって支えられています。例えば、トラックへの自動運転支援システム(ADAS)の搭載が増加していることは、市場に明るい展望を生み出しています。さらに、大衆の間で高まる環境への関心が、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、交通事故の増加により、世界中で厳しい交通安全基準が実施されていることも、トラックプラットーニングがドライバーのミスによる事故を防ぐのに役立つとして、市場成長に弾みをつけています。これとは別に、インフラ開発プロジェクトの増加や、物流部門における商業運営の継続的な改善も、主な成長促進要因として考えられています。さらに、サプライチェーンの効率を向上させながら輸送コストの削減に貢献する自律型・半自律型トラックの開発は、有利な市場シナリオを生み出すと予想されます。その他、急速なデジタル化と産業化、官民企業による製品イノベーションへの投資の増加、主要プレイヤーによる広範な研究開発(R&D)活動などが、世界レベルでの市場成長をさらに促進すると予測されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、トラックプラットゥーニングの世界市場における各サブセグメントの主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、プラトゥーニングタイプ、通信技術、テクノロジー、サービス、センサータイプに基づき、市場を分類しています。 プラトゥーニングタイプ別構成比 ドライバーアシストタックプラットーニング(DATP) 自律走行型トラックプラットーニング(Autonomous Truck Platooning 通信技術別の内訳。 車車間(V2I) 車車間(V2V) 車車間(V2X) 技術別構成比 アダプティブクルーズコントロール(ACC) ブラインドスポット警告(BSW) 全地球測位システム(GPS) 前方衝突警報(FCW) レーンキープアシスト(LKA) その他 サービス別構成比 テレマティクスサービス 自動衝突通知 緊急通報 ナビゲーションとインフォテイメント オンロードアシスト 遠隔診断 車両追跡 プラトゥーニングベースのサービス 価格設定 金融取引 マッチング センサータイプ別内訳: イメージセンサー レーダーセンサー LiDARセンサー 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競争力のある風景 業界の競争環境は、AB Volvo、Aptiv PLC、Continental Aktiengesellschaft、DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.)、Hino Motors Ltd.(トヨタ自動車株式会社)、Intel Corporation、Iveco Group N.V.の主要企業のプロファイルと共に検討されています。(トヨタ自動車株式会社)、インテル株式会社、Iveco Group N.V., Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH), Peloton Technology, Robert Bosch GmbH, Scania AB (Traton SE) and ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung) などが挙げられます。本レポートで回答した主な質問 トラックプラットーニングの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のトラックプラトゥーニング市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場は? プラトゥーニングタイプに基づく市場の内訳は? 通信技術に基づく市場のブレークアップは? 技術別の市場構成は? サービス別の市場ブレークアップは? センサータイプ別の内訳は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? トラックプラットゥーニングの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Truck Platooning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Platooning Type 6.1 Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP) 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Autonomous Truck Platooning 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Communication Technology 7.1 Vehicle-To-Infrastructure (V2I) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Vehicle-To-Vehicle (V2V) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Vehicle-To-Everything (V2X) 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Adaptive Cruise Control (ACC) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Blind Spot Warning (BSW) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Global Positioning System (GPS) 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Forward Collision Warning (FCW) 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Lane Keep Assist (LKA) 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Services 9.1 Telematics-Based Services 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Key Segments 9.1.2.1 Automatic Crash Notification 9.1.2.2 Emergency Calling 9.1.2.3 Navigation and Infotainment 9.1.2.4 On-Road Assistance 9.1.2.5 Remote Diagnostics 9.1.2.6 Vehicle Tracking 9.1.3 Market Forecast 9.2 Platooning-Based Services 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Key Segments 9.2.2.1 Pricing 9.2.2.2 Financial Transaction 9.2.2.3 Match Making 9.2.3 Market Forecast 10 Market Breakup by Sensor Type 10.1 Image Sensor 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Radar Sensor 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 LiDAR Sensor 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 AB Volvo 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Aptiv PLC 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Continental Aktiengesellschaft 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation) 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Intel Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Iveco Group N.V. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Peloton Technology 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Robert Bosch GmbH 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Scania AB (Traton SE) 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 SWOT Analysis 16.3.12 ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung) 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global truck platooning market reached a value of US$ 1.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 9.66 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 30.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Truck Platooning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Platooning Type 6.1 Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP) 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Autonomous Truck Platooning 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Communication Technology 7.1 Vehicle-To-Infrastructure (V2I) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Vehicle-To-Vehicle (V2V) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Vehicle-To-Everything (V2X) 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Adaptive Cruise Control (ACC) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Blind Spot Warning (BSW) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Global Positioning System (GPS) 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Forward Collision Warning (FCW) 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Lane Keep Assist (LKA) 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Services 9.1 Telematics-Based Services 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Key Segments 9.1.2.1 Automatic Crash Notification 9.1.2.2 Emergency Calling 9.1.2.3 Navigation and Infotainment 9.1.2.4 On-Road Assistance 9.1.2.5 Remote Diagnostics 9.1.2.6 Vehicle Tracking 9.1.3 Market Forecast 9.2 Platooning-Based Services 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Key Segments 9.2.2.1 Pricing 9.2.2.2 Financial Transaction 9.2.2.3 Match Making 9.2.3 Market Forecast 10 Market Breakup by Sensor Type 10.1 Image Sensor 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Radar Sensor 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 LiDAR Sensor 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 AB Volvo 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Aptiv PLC 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Continental Aktiengesellschaft 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation) 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Intel Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Iveco Group N.V. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Peloton Technology 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Robert Bosch GmbH 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Scania AB (Traton SE) 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 SWOT Analysis 16.3.12 ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung) 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
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2024/12/19 10:26 155.94 円 162.31 円 199.02 円 |