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テレコムオペレーションマネジメント市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Telecom Operations Management Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の通信運用管理市場は、2021年に61.1億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.72%を示し、2027年までに918億1000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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143 英語

 

サマリー

世界の通信運用管理市場は、2021年に61.1億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.72%を示し、2027年までに918億1000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

電気通信事業とは、電気通信サービスの最適な可用性と最小限の中断を保証するために、電気通信サービスを管理するプロセスのことを指します。サービスを効率的に管理するためには、リクエストの実行やイベント、インシデント、問題、アクセス管理など、いくつかのプロセスに依存します。ネットワークインベントリ、プロビジョニング問題、ネットワーク可用性、障害管理などの機能を管理するのに役立ちます。また、新規プロジェクトや改修プロジェクトの管理、部門の予算コードの追跡と管理、音声およびデータ通信機器の修理も支援します。現在、世界中で運用コストの高騰と通信インフラの複雑化により、テレコムオペレーションマネジメントの需要が高まっている。テレコムオペレーションマネジメントの市場動向
通信事業者は、競争の激しい環境において、顧客の要求に効果的かつタイムリーに対応する必要性が高まっており、これが現在、市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。また、次世代オペレーション支援システム、ビジネス支援システム、サービス提供プラットフォーム、OTT(オーバー・ザ・トップ)プラットフォームなどの新技術の強化が、市場の成長を後押ししています。また、モバイルインターネットユーザーの増加により、通信サービスプロバイダーは先進的かつ革新的なソリューションの提供を推進しています。これは、低コストのデータおよび音声サービスへの需要の高まりと相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。このほか、5Gネットワークのインフラ整備に伴う通信運用管理の採用拡大が、世界各地の市場にプラスの影響を与えています。さらに、高性能なクラウドプラットフォームを活用し、データ主導の体験を通じて顧客を取り込み、コア通信システム全体の運用効率を高めることで、通信業界のデジタル化が急速に進んでいることも、市場の成長を強めています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界の通信オペレーション管理市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ソフトウェアの種類、サービス、導入形態などに基づいて市場を分類しています。

ソフトウェアタイプ別内訳。

課金・収益管理
顧客管理、製品管理
サービスフルフィルメントとアシュアランス
リソース・インベントリー・マネジメント
ネットワーク管理
サービスデリバリープラットフォーム

サービス別の内訳企画・コンサルティング
運用・保守
システムインテグレーション
マネージドサービス

展開形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
アクセンチュア、アムドックス、シスコシステムズ、コマース、ヒューレット・パッカード、ファーウェイ・テクノロジーズ、NEC、AT&A、ノキア、オラクル、SAP、タタ・コンサルタンシー・サービシズ、テレコム・ジャパンなどの主要企業のプロファイルとともに、業界の競争環境も検証しています。Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericssonの6社です。本レポートで回答した主な質問
世界の通信オペレーション管理市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の通信運用管理市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
ソフトウェアタイプに基づく市場の内訳は?
サービス別の市場構成は?
導入モード別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の通信運用管理市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telecom Operations Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Software Type
6.1 Billing and Revenue Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Customer and Product Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Service Fulfillment and Assurance
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Resource Inventory Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Network Management
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Service Delivery Platform
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Planning and Consulting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Operations and Maintenance
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 System Integration
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Managed Services
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amdocs
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Cisco Systems Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Comarch SA
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Hewlett Packard Enterprise Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Huawei Technologies Co. Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 SWOT Analysis
14.3.7 International Business Machines Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 NEC Corporation (AT&T Inc.)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Nokia Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Oracle Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 SAP SE
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Tata Consultancy Services Limited
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global telecom operations management market reached a value of US$ 61.11 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 91.81 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.72% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Telecom operation refers to the process of managing telecom services to guarantee optimum availability and minimal disruption in telecom services. It relies on several processes, such as request fulfilment and event, incident, problem and access management, to manage services efficiently. It helps manage functions like network inventory, provisioning issues, network availability and fault management. It also assists in the management of new and renovation projects, tracking and maintaining department budgetary codes, and repairing voice and data communications equipment. At present, there is a rise in the demand for telecom operations management due to high operational costs and the complexity of telecom infrastructure across the globe. Telecom Operations Management Market Trends:
The growing need of telecom companies to effectively and timely address customer requirements in a highly competitive environment currently represents one of the key factors driving the market. Moreover, enhancement in new technologies, such as next-generation operations support systems, business support systems, service delivery platforms, and over-the-top (OTT) platforms, is propelling the growth of the market. In addition, the increasing number of mobile internet users is propelling communication service providers to offer advanced and innovative solutions. This, coupled with the escalating demand for low-cost data and voice services, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, the rising adoption of telecom operations management on account of the improving infrastructure development of 5G networks is positively influencing the market around the world. Additionally, the rapid digitization of the telecommunication industry with the help of high-performing cloud platforms to engage their customers through data-driven experiences and enhanced operational efficiencies across core telecom systems is strengthening the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telecom operations management market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on software type, service and deployment mode.

Breakup by Software Type:

Billing and Revenue Management
Customer and Product Management
Service Fulfillment and Assurance
Resource Inventory Management
Network Management
Service Delivery Platform

Breakup by Service: Planning and Consulting
Operations and Maintenance
System Integration
Managed Services

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Amdocs, Cisco Systems Inc., Comarch SA, Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co. Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited and Telefonaktiebolaget LM Ericsson. Key Questions Answered in This Report:
How has the global telecom operations management market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global telecom operations management market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the software type?
What is the breakup of the market based on the service?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global telecom operations management market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telecom Operations Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Software Type
6.1 Billing and Revenue Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Customer and Product Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Service Fulfillment and Assurance
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Resource Inventory Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Network Management
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Service Delivery Platform
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Planning and Consulting
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Operations and Maintenance
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 System Integration
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Managed Services
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amdocs
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Cisco Systems Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Comarch SA
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Hewlett Packard Enterprise Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Huawei Technologies Co. Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 SWOT Analysis
14.3.7 International Business Machines Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 NEC Corporation (AT&T Inc.)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Nokia Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Oracle Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 SAP SE
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Tata Consultancy Services Limited
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis

 

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