テレコムオペレーションマネジメント市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Telecom Operations Management Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の通信運用管理市場は、2021年に61.1億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.72%を示し、2027年までに918億1000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-1... もっと見る
サマリー世界の通信運用管理市場は、2021年に61.1億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.72%を示し、2027年までに918億1000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。電気通信事業とは、電気通信サービスの最適な可用性と最小限の中断を保証するために、電気通信サービスを管理するプロセスのことを指します。サービスを効率的に管理するためには、リクエストの実行やイベント、インシデント、問題、アクセス管理など、いくつかのプロセスに依存します。ネットワークインベントリ、プロビジョニング問題、ネットワーク可用性、障害管理などの機能を管理するのに役立ちます。また、新規プロジェクトや改修プロジェクトの管理、部門の予算コードの追跡と管理、音声およびデータ通信機器の修理も支援します。現在、世界中で運用コストの高騰と通信インフラの複雑化により、テレコムオペレーションマネジメントの需要が高まっている。テレコムオペレーションマネジメントの市場動向 通信事業者は、競争の激しい環境において、顧客の要求に効果的かつタイムリーに対応する必要性が高まっており、これが現在、市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。また、次世代オペレーション支援システム、ビジネス支援システム、サービス提供プラットフォーム、OTT(オーバー・ザ・トップ)プラットフォームなどの新技術の強化が、市場の成長を後押ししています。また、モバイルインターネットユーザーの増加により、通信サービスプロバイダーは先進的かつ革新的なソリューションの提供を推進しています。これは、低コストのデータおよび音声サービスへの需要の高まりと相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。このほか、5Gネットワークのインフラ整備に伴う通信運用管理の採用拡大が、世界各地の市場にプラスの影響を与えています。さらに、高性能なクラウドプラットフォームを活用し、データ主導の体験を通じて顧客を取り込み、コア通信システム全体の運用効率を高めることで、通信業界のデジタル化が急速に進んでいることも、市場の成長を強めています。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界の通信オペレーション管理市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ソフトウェアの種類、サービス、導入形態などに基づいて市場を分類しています。 ソフトウェアタイプ別内訳。 課金・収益管理 顧客管理、製品管理 サービスフルフィルメントとアシュアランス リソース・インベントリー・マネジメント ネットワーク管理 サービスデリバリープラットフォーム サービス別の内訳企画・コンサルティング 運用・保守 システムインテグレーション マネージドサービス 展開形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 アクセンチュア、アムドックス、シスコシステムズ、コマース、ヒューレット・パッカード、ファーウェイ・テクノロジーズ、NEC、AT&A、ノキア、オラクル、SAP、タタ・コンサルタンシー・サービシズ、テレコム・ジャパンなどの主要企業のプロファイルとともに、業界の競争環境も検証しています。Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericssonの6社です。本レポートで回答した主な質問 世界の通信オペレーション管理市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の通信運用管理市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? ソフトウェアタイプに基づく市場の内訳は? サービス別の市場構成は? 導入モード別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の通信運用管理市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telecom Operations Management Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Software Type 6.1 Billing and Revenue Management 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Customer and Product Management 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Service Fulfillment and Assurance 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Resource Inventory Management 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Network Management 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Service Delivery Platform 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Service 7.1 Planning and Consulting 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Operations and Maintenance 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 System Integration 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Managed Services 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Accenture plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Amdocs 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 SWOT Analysis 14.3.3 Cisco Systems Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Comarch SA 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.5 Hewlett Packard Enterprise Company 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Huawei Technologies Co. Ltd. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 SWOT Analysis 14.3.7 International Business Machines Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 NEC Corporation (AT&T Inc.) 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Nokia Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Oracle Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 SAP SE 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Tata Consultancy Services Limited 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global telecom operations management market reached a value of US$ 61.11 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 91.81 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.72% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telecom Operations Management Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Software Type 6.1 Billing and Revenue Management 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Customer and Product Management 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Service Fulfillment and Assurance 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Resource Inventory Management 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Network Management 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Service Delivery Platform 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Service 7.1 Planning and Consulting 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Operations and Maintenance 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 System Integration 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Managed Services 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Accenture plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Amdocs 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 SWOT Analysis 14.3.3 Cisco Systems Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Comarch SA 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.5 Hewlett Packard Enterprise Company 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Huawei Technologies Co. Ltd. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 SWOT Analysis 14.3.7 International Business Machines Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 NEC Corporation (AT&T Inc.) 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Nokia Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Oracle Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 SAP SE 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Tata Consultancy Services Limited 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.13.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(telecom)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|