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テレプレゼンス機器市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Telepresence Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のテレプレゼンス機器市場は、2021年に22億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.10%を示し、2027年までに29億5000万米ドルの市場に達すると予測しています... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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145 英語

 

サマリー

世界のテレプレゼンス機器市場は、2021年に22億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.10%を示し、2027年までに29億5000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

テレプレゼンス(バーチャルプレゼンス)とは、遠隔地にいるユーザー間のコミュニケーションやコラボレーションを可能にするデジタルビデオ遠隔会議技術のことである。従来のビデオ会議と比較して、高解像度(HD)ストリーミング、リアルタイムのプレゼンテーション体験、高品質の音声・映像出力を提供します。テレプレゼンス機器には、マイク、カメラ、スピーカー、コントローラーなどがあり、機械の制御やデータ共有などに利用されています。これにより、ユーザーは、コンピュータ環境を構築し、生産性を最適化し、出張経費を削減することができます。現在、テレプレゼンス機器は、マルチコーデック、パーソナル、イマーシブ、ルームベースの各タイプで市販されている。テレプレゼンス機器の市場動向
高速インターネット接続が容易に利用できるようになり、特に世界中でコロナウイルス病(COVID-19)の大流行が発生し、強制的なロックダウンが実施された結果、バーチャル会議の需要が高まり、主に市場の成長を促す主要因となっています。また、中小企業、教育、接客、製造、製薬、エンターテイメント、メディア・エンターテイメントなどの分野で、接続、コミュニケーション、コラボレーション、情報伝達のためにテレプレゼンス機器が広く採用されていることも、成長を促進する要因となっています。さらに、医師や医療従事者が健康診断のために仮想支援、相談、遠隔訪問を行うことができるように、ヘルスケア分野でテレプレゼンス機器が広く活用されていることも、この動きを後押ししています。さらに、実験的学習を容易にし、遠隔地から労働力を監視し、手頃な価格でコミュニケーションの障壁を軽減するためのロボットテレプレゼンス機器の導入などの著しい技術的進歩が、市場の成長に寄与しています。その他、デジタル化の進展、費用対効果の高いソリューションへのニーズの高まり、各種電子機器の普及拡大、人工知能(AI)および機械学習(ML)技術の大規模な統合などが、市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、テレプレゼンス機器の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、フォームファクター、企業規模、業種に基づき分類しています。

タイプ別の内訳マルチコーデックテレプレゼンス
パーソナルテレプレゼンス
イマーシブテレプレゼンス
ルームベース・テレプレゼンス

フォームファクター別構成比:

エンドポイント
ディスプレイ
カメラ
マイクロフォン
インフラ

企業規模別構成比。

大企業
中堅企業
小企業

業種別構成比。

ヘルスケア
教育
製薬
政府機関
商業
科学分野
建設・エンジニアリング
エンターテイメント
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、Avaya Inc.、Cisco Systems Inc.、Haivision、HP Inc.、Huawei Technologies Co.Ltd.、Microsoft Corporation、Plantronics Inc.、ソニー株式会社、Vidyo Inc.(Enghouse Systems Limited)、ZTE Corporationです。本レポートで回答した主な質問
テレプレゼンス機器の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のテレプレゼンス機器市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
フォームファクター別の市場構成は?
企業規模別の市場構成は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
テレプレゼンス機器の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telepresence Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Multi-Codec Telepresence
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Personal Telepresence
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Immersive Telepresence
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Room-based Telepresence
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form Factor
7.1 End-Points
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Key Segments
7.1.2.1 Display
7.1.2.2 Camera
7.1.2.3 Microphone
7.1.3 Market Forecast
7.2 Infrastructure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprise
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Medium Enterprise
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Small Enterprise
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Education
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Pharmaceuticals
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Commercial
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Scientific
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Construction and Engineering
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Entertainment
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
9.9 Others
9.9.1 Market Trends
9.9.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Avaya Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Cisco Systems Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Haivision
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 HP Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Huawei Technologies Co. Ltd.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Microsoft Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Plantronics Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Sony Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Vidyo Inc. (Enghouse Systems Limited)
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 ZTE Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials

 

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Summary

The global telepresence equipment market reached a value of US$ 2.28 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 2.95 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Telepresence, or virtual presence, refers to a digital video teleconferencing technology that enables communication and collaboration amongst users from a distant or remote location. As compared to conventional video conferencing, it provides high-definition (HD) streaming, real-time presentation experience, and high-quality audio and video output. Some of the commonly used telepresence equipment include microphones, cameras, speakers, controllers, and various other devices, which aid in controlling machinery and sharing data-related information. This, in turn, assists users in developing a computer-generated environment, optimizing productivity, and mitigating traveling budgets. At present, telepresence equipment is commercially available in multi-codec, personal, immersive, and room-based types. Telepresence Equipment Market Trends:
The easy availability of high-speed internet connectivity, along with the rising demand for virtual meetings, especially during the consequent implementation of mandatory lockdowns on account of the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic across the globe, represents key factor primarily driving the market growth. In line with this, the widespread adoption of telepresence equipment across small and medium-sized enterprises (SMEs), education, hospitality, manufacturing, pharmaceuticals, entertainment, and media and entertainment sectors for connecting, communicating, collaborating, and transmitting information is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the extensive utilization of telepresence equipment in the healthcare sector to enable physicians and medical practitioners to offer virtual assistance, consultation, and remote visitations for health checkups. Additionally, significant technological advancements, such as the introduction of robotic telepresence equipment for making experimental learning easier, monitoring the workforce from remote locations, and mitigating communication barriers at affordable prices, are contributing to the market growth. Other factors, such as rising digitalization, the increasing need for cost-effective solutions, growing penetration of various electronic devices, and the large-scale integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telepresence equipment market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, form factor, enterprise size and industry vertical.

Breakup by Type: Multi-Codec Telepresence
Personal Telepresence
Immersive Telepresence
Room-based Telepresence

Breakup by Form Factor:

End-Points
Display
Camera
Microphone
Infrastructure

Breakup by Enterprise Size:

Large Enterprise
Medium Enterprise
Small Enterprise

Breakup by Industry Vertical:

Healthcare
Education
Pharmaceuticals
Government
Commercial
Scientific
Construction and Engineering
Entertainment
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avaya Inc., Cisco Systems Inc., Haivision, HP Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., Microsoft Corporation, Plantronics Inc., Sony Corporation, Vidyo Inc. (Enghouse Systems Limited) and ZTE Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global telepresence equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global telepresence equipment market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the form factor?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global telepresence equipment market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telepresence Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Multi-Codec Telepresence
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Personal Telepresence
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Immersive Telepresence
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Room-based Telepresence
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form Factor
7.1 End-Points
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Key Segments
7.1.2.1 Display
7.1.2.2 Camera
7.1.2.3 Microphone
7.1.3 Market Forecast
7.2 Infrastructure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprise
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Medium Enterprise
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Small Enterprise
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Education
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Pharmaceuticals
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Commercial
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Scientific
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Construction and Engineering
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Entertainment
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
9.9 Others
9.9.1 Market Trends
9.9.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Avaya Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Cisco Systems Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Haivision
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 HP Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Huawei Technologies Co. Ltd.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Microsoft Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Plantronics Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Sony Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Vidyo Inc. (Enghouse Systems Limited)
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 ZTE Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials

 

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