ビジネスジェット機市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Business Jet Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のビジネスジェット機市場は、2021年に176億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には227億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る
サマリー世界のビジネスジェット機市場は、2021年に176億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には227億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。ビジネスジェットとは、少人数の乗客によるプライベートな空の旅のために特別に設計された航空機を指します。一般的なビジネスジェットの種類には、シングルパイロット機、プロペラ機、タービン機、ピストン機などがあります。これらのジェット機は、主に個人および民間・政府機関がレジャー、ビジネスツアー、短距離飛行、VIP輸送などに使用しています。また、緊急時の避難、小包の速達、軍隊の物資輸送など、他の用途にカスタマイズすることも可能です。 航空業界の著しい成長は、市場の成長を促す重要な要因の1つです。さらに、旅行や観光のための長距離ジェット機が好まれるようになったことも、市場の成長を後押ししています。ビジネスジェット機は、移動時間を最小限に抑え、オンデマンドのフライトスケジュール機能を提供し、乗客が飛行中にビジネスを遂行するための十分なプライバシーを提供します。革新的な接続ソリューション、アビオニクス、インテリア、より効率的なエンジンのジェット機への統合など、さまざまな進歩も成長を促す要因となっています。OEMは、機械的な飛行システムに代わって、軽量のバーチャルウインドウ、ビデオ通話システム、機内エンターテインメントシステムを導入し、乗客の快適性と旅行体験を向上させようとしています。これに伴い、都市部での移動に優れた電動垂直離着陸機(eVTOL)の導入が、市場の成長に好影響を与えています。その他、バーティポートの開発、消費者中心のビジネスモデルや会員制プログラムの導入などが、市場をさらに押し上げると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のビジネスジェット市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともにお届けします。当レポートでは、タイプ、ビジネスモデル、レンジ、販売拠点などに基づいて市場を分類しています。 タイプ別の内訳 ライト ミディアム 大 ビジネスモデル別構成比。 オンデマンドサービス エアタクシー ブランドチャーター ジェットカードプログラム 所有権 フラクショナルオーナーシップ フルオーナーシップ 範囲別内訳 < 3,000 NM 3,000 - 5,000 NM >5000 NM ポイント・オブ・セールス別内訳 OEM アフターマーケット 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、エアバス、ボンバルディア、ダッソー・アビエーション、エンブラエル、ガルフストリーム・エアロスペース、ホンダ・エアクラフト・カンパニー、ピラタス・エアクラフト、パイパー・エアクラフト、サーブAB、テキストロン、ボーイング・カンパニー等が挙げられます。本レポートで回答した主な質問 世界のビジネスジェット市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場はどこか? COVID-19は世界のビジネスジェット市場にどのような影響を及ぼしましたか? タイプ別の市場構成は? ビジネスモデルに基づく市場のブレークアップは? レンジに基づく市場のブレークアップは? 販売拠点(POS)別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? ビジネスジェットの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Business Jet Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Light 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Medium 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Large 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Business Model 7.1 On-Demand Service 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Major Types 7.1.2.1 Air Taxis 7.1.2.2 Branded Charters 7.1.2.3 Jet-Card Programs 7.1.3 Market Forecast 7.2 Ownership 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Major Types 7.2.2.1 Fractional Ownership 7.2.2.2 Full Ownership 7.2.3 Market Forecast 8 Market Breakup by Range 8.1 < 3,000 NM 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 3,000 - 5,000 NM 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 > 5000 NM 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Point of Sale 9.1 OEM 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Aftermarket 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Airbus 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Bombardier Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Dassault Aviation 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Embraer S.A. 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.5 Gulfstream Aerospace 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 Honda Aircraft Company 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Pilatus Aircraft 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Piper Aircraft 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Saab AB 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Textron Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 The Boeing Company 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis
SummaryThe global business jet market reached a value of US$ 17.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 22.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.A business jet refers to an aircraft that is specifically designed for private air travel for a small group of passengers. Some of the common types of business jets include single-pilot airplanes, propeller-driven jets, turbine aircraft and piston jets. These jets are primarily used by individuals as well as private and government organizations for leisure travel, business tours, short-haul flights and VVIP transport. They can also be customized for other applications, such as evacuation during emergencies, express parcel deliveries and transporting goods for the armed forces. Significant growth in the aviation industry is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the growing preference for long-range jets for travel and tourism activities is also providing a boost to the market growth. Business jets minimize travel time, offer the facility of on-demand flight scheduling and provide ample privacy to the passengers to conduct their business while flying. Various advancements, including the integration of innovative connectivity solutions, avionics, interiors and more efficient engines in the jets, are acting as another growth-inducing factor. Original equipment manufacturers (OEMs) are replacing mechanical flight systems with lightweight virtual windows, video calling systems and inflight entertainment systems that aid in enhancing the comfort and overall travel experience for the passengers. In line with this, the introduction of Electric Vertical Take-off and Landing (eVTOL) aircraft that has superior urban air mobility is creating a positive impact on the market growth. Other factors, including the development of vertiports and the introduction of consumer-centric business models and membership programs, are projected to drive the market further. Key Market Segmentation: IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global business jet market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, business model, range and point of sale. Breakup by Type: Light Medium Large Breakup by Business Model: On-Demand Service Air Taxis Branded Charters Jet-Card Programs Ownership Fractional Ownership Full Ownership Breakup by Range: < 3,000 NM 3,000 - 5,000 NM > 5000 NM Breakup by Point of Sale: OEM Aftermarket Breakup by Region: North America United States Canada Asia Pacific China Japan India South Korea Australia Indonesia Others Europe Germany France United Kingdom Italy Spain Russia Others Latin America Brazil Mexico Others Middle East and Africa Competitive Landscape: The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Airbus, Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer S.A., Gulfstream Aerospace, Honda Aircraft Company, Pilatus Aircraft, Piper Aircraft, Saab AB, Textron Inc., The Boeing Company, etc. Key Questions Answered in This Report: How has the global business jet market performed so far and how will it perform in the coming years? What are the key regional markets? What has been the impact of COVID-19 on the global business jet market? What is the breakup of the market based on the type? What is the breakup of the market based on the business model? What is the breakup of the market based on the range? What is the breakup of the market based on the point of sale? What are the various stages in the value chain of the industry? What are the key driving factors and challenges in the industry? What is the structure of the global business jet market and who are the key players? What is the degree of competition in the industry? Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Business Jet Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Light 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Medium 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Large 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Business Model 7.1 On-Demand Service 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Major Types 7.1.2.1 Air Taxis 7.1.2.2 Branded Charters 7.1.2.3 Jet-Card Programs 7.1.3 Market Forecast 7.2 Ownership 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Major Types 7.2.2.1 Fractional Ownership 7.2.2.2 Full Ownership 7.2.3 Market Forecast 8 Market Breakup by Range 8.1 < 3,000 NM 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 3,000 - 5,000 NM 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 > 5000 NM 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Point of Sale 9.1 OEM 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Aftermarket 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Airbus 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Bombardier Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Dassault Aviation 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Embraer S.A. 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.5 Gulfstream Aerospace 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 Honda Aircraft Company 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Pilatus Aircraft 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Piper Aircraft 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Saab AB 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Textron Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 The Boeing Company 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(jet)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |