世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ビジネスジェット機市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Business Jet Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のビジネスジェット機市場は、2021年に176億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には227億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のビジネスジェット機市場は、2021年に176億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には227億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

ビジネスジェットとは、少人数の乗客によるプライベートな空の旅のために特別に設計された航空機を指します。一般的なビジネスジェットの種類には、シングルパイロット機、プロペラ機、タービン機、ピストン機などがあります。これらのジェット機は、主に個人および民間・政府機関がレジャー、ビジネスツアー、短距離飛行、VIP輸送などに使用しています。また、緊急時の避難、小包の速達、軍隊の物資輸送など、他の用途にカスタマイズすることも可能です。

航空業界の著しい成長は、市場の成長を促す重要な要因の1つです。さらに、旅行や観光のための長距離ジェット機が好まれるようになったことも、市場の成長を後押ししています。ビジネスジェット機は、移動時間を最小限に抑え、オンデマンドのフライトスケジュール機能を提供し、乗客が飛行中にビジネスを遂行するための十分なプライバシーを提供します。革新的な接続ソリューション、アビオニクス、インテリア、より効率的なエンジンのジェット機への統合など、さまざまな進歩も成長を促す要因となっています。OEMは、機械的な飛行システムに代わって、軽量のバーチャルウインドウ、ビデオ通話システム、機内エンターテインメントシステムを導入し、乗客の快適性と旅行体験を向上させようとしています。これに伴い、都市部での移動に優れた電動垂直離着陸機(eVTOL)の導入が、市場の成長に好影響を与えています。その他、バーティポートの開発、消費者中心のビジネスモデルや会員制プログラムの導入などが、市場をさらに押し上げると予測されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のビジネスジェット市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともにお届けします。当レポートでは、タイプ、ビジネスモデル、レンジ、販売拠点などに基づいて市場を分類しています。

タイプ別の内訳

ライト
ミディアム


ビジネスモデル別構成比。

オンデマンドサービス
エアタクシー
ブランドチャーター
ジェットカードプログラム
所有権
フラクショナルオーナーシップ
フルオーナーシップ

範囲別内訳

< 3,000 NM
3,000 - 5,000 NM
>5000 NM


ポイント・オブ・セールス別内訳

OEM
アフターマーケット

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況

業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、エアバス、ボンバルディア、ダッソー・アビエーション、エンブラエル、ガルフストリーム・エアロスペース、ホンダ・エアクラフト・カンパニー、ピラタス・エアクラフト、パイパー・エアクラフト、サーブAB、テキストロン、ボーイング・カンパニー等が挙げられます。本レポートで回答した主な質問

世界のビジネスジェット市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のビジネスジェット市場にどのような影響を及ぼしましたか?
タイプ別の市場構成は?
ビジネスモデルに基づく市場のブレークアップは?
レンジに基づく市場のブレークアップは?
販売拠点(POS)別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
ビジネスジェットの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Business Jet Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Light
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Medium
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Large
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 On-Demand Service
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Air Taxis
7.1.2.2 Branded Charters
7.1.2.3 Jet-Card Programs
7.1.3 Market Forecast
7.2 Ownership
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Major Types
7.2.2.1 Fractional Ownership
7.2.2.2 Full Ownership
7.2.3 Market Forecast
8 Market Breakup by Range
8.1 < 3,000 NM
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 3,000 - 5,000 NM
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 > 5000 NM
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Point of Sale
9.1 OEM
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Aftermarket
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Airbus
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bombardier Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Dassault Aviation
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Embraer S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Gulfstream Aerospace
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Honda Aircraft Company
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Pilatus Aircraft
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Piper Aircraft
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Saab AB
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Textron Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 The Boeing Company
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global business jet market reached a value of US$ 17.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 22.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A business jet refers to an aircraft that is specifically designed for private air travel for a small group of passengers. Some of the common types of business jets include single-pilot airplanes, propeller-driven jets, turbine aircraft and piston jets. These jets are primarily used by individuals as well as private and government organizations for leisure travel, business tours, short-haul flights and VVIP transport. They can also be customized for other applications, such as evacuation during emergencies, express parcel deliveries and transporting goods for the armed forces.

Significant growth in the aviation industry is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the growing preference for long-range jets for travel and tourism activities is also providing a boost to the market growth. Business jets minimize travel time, offer the facility of on-demand flight scheduling and provide ample privacy to the passengers to conduct their business while flying. Various advancements, including the integration of innovative connectivity solutions, avionics, interiors and more efficient engines in the jets, are acting as another growth-inducing factor. Original equipment manufacturers (OEMs) are replacing mechanical flight systems with lightweight virtual windows, video calling systems and inflight entertainment systems that aid in enhancing the comfort and overall travel experience for the passengers. In line with this, the introduction of Electric Vertical Take-off and Landing (eVTOL) aircraft that has superior urban air mobility is creating a positive impact on the market growth. Other factors, including the development of vertiports and the introduction of consumer-centric business models and membership programs, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global business jet market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, business model, range and point of sale.

Breakup by Type:

Light
Medium
Large

Breakup by Business Model:

On-Demand Service
Air Taxis
Branded Charters
Jet-Card Programs
Ownership
Fractional Ownership
Full Ownership

Breakup by Range:

< 3,000 NM
3,000 - 5,000 NM
> 5000 NM


Breakup by Point of Sale:

OEM
Aftermarket

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Airbus, Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer S.A., Gulfstream Aerospace, Honda Aircraft Company, Pilatus Aircraft, Piper Aircraft, Saab AB, Textron Inc., The Boeing Company, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global business jet market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global business jet market?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the business model?
What is the breakup of the market based on the range?
What is the breakup of the market based on the point of sale?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global business jet market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Business Jet Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Light
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Medium
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Large
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 On-Demand Service
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Air Taxis
7.1.2.2 Branded Charters
7.1.2.3 Jet-Card Programs
7.1.3 Market Forecast
7.2 Ownership
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Major Types
7.2.2.1 Fractional Ownership
7.2.2.2 Full Ownership
7.2.3 Market Forecast
8 Market Breakup by Range
8.1 < 3,000 NM
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 3,000 - 5,000 NM
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 > 5000 NM
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Point of Sale
9.1 OEM
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Aftermarket
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Airbus
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bombardier Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Dassault Aviation
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Embraer S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Gulfstream Aerospace
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Honda Aircraft Company
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Pilatus Aircraft
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Piper Aircraft
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Saab AB
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Textron Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 The Boeing Company
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る