ジェット燃料市場:燃料グレード別(ジェットA、ジェットA1、ジェットB、TS-1)、用途別(商業、防衛、一般航空、民間)。世界の機会分析および産業予測、2021-2031年Jet Fuel Market By Fuel Grade (Jet A, Jet A1, Jet B, TS-1), By Application (Commercial, Defense, General Avaition, Private): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 ジェット燃料の世界市場規模は2021年に1,878億ドル、2031年には2,964億ドルに達し、2022年から2031年までのCAGRは4.7%と予測されています。 ジェット燃料は、航空タービン燃料(ATF)としてもよく知られており、... もっと見る
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サマリージェット燃料の世界市場規模は2021年に1,878億ドル、2031年には2,964億ドルに達し、2022年から2031年までのCAGRは4.7%と予測されています。ジェット燃料は、航空タービン燃料(ATF)としてもよく知られており、ガスタービンエンジンを搭載した航空機で使用するために設計された航空燃料の一種である。無色から麦わら色をしています。ジェット燃料油の市場は、過去数年間、航空券の値下げにより、乗客が飛行機で旅行するようになったため、かなりのシェアを獲得しています。 世界的な交通網の発達、航空運賃の引き下げ、商業部門での航空機の利用率上昇により、この期間中、ジェット燃料市場の成長が見込まれています。航空業界からの排出に関する懸念の効果的な成長は、世界中の無数の政府が、従来の燃料タイプに再生可能な航空燃料の混合を要求する義務を実行するようになりました。これは、この市場に参入している企業にとって大きなチャンスとなります。軍事分野での需要の効果的な伸びと航空輸送の増大は、市場成長の主な要因になると予測されています。新しい飛行ルートや新しい空港も燃料の必要量を急増させ、ジェット燃料市場の成長をさらに後押ししています。航空産業は、世界のビジネスや観光に欠かせない高速輸送ネットワークを世界中に提供しており、ジェット燃料はこの産業の発展において重要な役割を担っています。航空機の利用は、社会経済、観光、政治、包括的なビジネス取引に起因して、速いペースで成長すると予想され、世界市場の成長を加速させることでしょう。 しかし、二酸化炭素排出量の多さや原油価格の変動により、燃料の種類や添加物の使用に関する規則が厳しくなっていることが、ジェット燃料市場の成長を大きく制限する要因となっています。 ジェット燃料の世界市場は、燃料グレード、用途、地域によって区分されています。燃料等級に基づいて、市場はJet A、Jet A-1、Jet B、TS-1に区分けされています。また、アプリケーションに基づいて、それは商業、防衛、一般的な航空、プライベート.地域的に、市場は北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、およびLAMEAにわたって検討されているに分割されます。現在、北米は市場の最大のシェアを占め、ヨーロッパとアジア太平洋地域がそれに続いています。 主要企業としては、アライドアビエーション、アミリス、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド、バーラト・ペトロリウム、BP、シェベロン、アライドアビエーション、アーチェリー、エバンス、エバンス、エバンス、エバンス、エバンス、エバンスLtd、BP、Cheveron、Corbion N.V、Exxon Mobil、Gazprom Neft PJSC、Honeywell International Inc、Primus Green Energy Inc、Qatar Jet Fuel、Royal Dutch Shell、Total Energies、Valero Energy Corporationが含まれます。工業化の急速な進展、近代化、インターネットによる情報の普及が観光産業の発展につながり、それがジェット燃料の需要に拍車をかけています。また、商業用・軍事用航空機の開発における生産能力の拡大、買収、提携、研究・革新などの成長戦略は、世界のジェット燃料市場の動向における主要な展開を達成することにつながったいくつかの要因である。 COVID-19の分析。 COVID-19は世界経済に深刻な影響を与え、世界貿易に壊滅的な影響を与え、同時に家庭、ビジネス、金融機関、工業施設、インフラ企業に影響を与えました。新型コロナウイルスは、いくつかの経済に影響を与え、多くの国でロックダウンを引き起こし、市場の成長を制限しています。産業界の操業停止により、世界のほとんどの国で太陽電池関連機器の需要が減少し、ジェット燃料市場の需要も減少しました。アウトブレイク時の世界各国の産業施設における電力利用率の低下が、市場発展にマイナスの影響を及ぼしている。 世界的なワクチン接種の後、各国政府は観光セクターを改善するための政策を打ち出し、航空輸送の急増につながりました。パンデミック封鎖後のレジャーに対する個人の消費意欲は、市場にプラスの影響を及ぼしています。上記のような活動やパンデミックの発生による政策の変化は、予測期間中の市場の発展にプラスの影響を与えます。 ステークホルダーにとっての主なメリット ●本レポートは、2021年から2031年までのジェット燃料市場分析の市場セグメント、現在のトレンド、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ジェット燃料市場の優勢な機会を特定します。 ●市場調査は、主要な推進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。 ポーターのファイブフォース分析により、買い手と供給者の潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益志向のビジネス決定を行い、供給者と買い手のネットワークを強化できるようにします。 ジェット燃料市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を特定することができます。 各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。 市場プレイヤーのポジショニングは、ベンチマークを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。 地域別および世界別のジェット燃料市場動向、キープレイヤー、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析が含まれています。 主な市場セグメント 用途別 商業用 防衛 一般向け 民間 燃料グレード別 ジェットA ジェットA1 ジェットB TS-1 地域別 北米 アメリカ カナダ メキシコ 欧州 ドイツ イギリス フランス イタリア スペイン その他の地域 アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 その他のアジア太平洋地域 LAMEA ブラジル サウジアラビア 南アフリカ LAMEAの残りの地域 主な市場関係者 エクソン モービル コーポレーション バーラト・ペトロリウム社 BP Plc. シェブロンコーポレーション アライドアビエーションサービス ヴァレロ・マーケティング・アンド・サプライ シェル・ピーエルシー トータルエナジーズSE カタール・ジェット燃料会社 ガスプロム・ネフチ PJSC アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー ハネウェル・インターナショナル エイミーリス プリムス・グリーンエナジー ソラザイム 目次CHAPTER 1:INTRODUCTION1.1.Report description 1.2.Key market segments 1.3.Key benefits to the stakeholders 1.4.Research Methodology 1.4.1.Secondary research 1.4.2.Primary research 1.4.3.Analyst tools and models CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY 2.1.Key findings of the study 2.2.CXO Perspective CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW 3.1.Market definition and scope 3.2.Key findings 3.2.1.Top investment pockets 3.3.Porter’s five forces analysis 3.4.Top player positioning 3.5.Market dynamics 3.5.1.Drivers 3.5.2.Restraints 3.5.3.Opportunities 3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market 3.7.Pricing Analysis 3.8.Value Chain Analysis 3.9.Key Regulation Analysis CHAPTER 4: JET FUEL MARKET, BY FUEL GRADE 4.1 Overview 4.1.1 Market size and forecast 4.2 Jet A 4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2 Market size and forecast, by region 4.2.3 Market analysis by country 4.3 Jet A1 4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2 Market size and forecast, by region 4.3.3 Market analysis by country 4.4 Jet B 4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2 Market size and forecast, by region 4.4.3 Market analysis by country 4.5 TS-1 4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2 Market size and forecast, by region 4.5.3 Market analysis by country CHAPTER 5: JET FUEL MARKET, BY APPLICATION 5.1 Overview 5.1.1 Market size and forecast 5.2 Commercial 5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.2 Market size and forecast, by region 5.2.3 Market analysis by country 5.3 Defense 5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.2 Market size and forecast, by region 5.3.3 Market analysis by country 5.4 General Avaition 5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.2 Market size and forecast, by region 5.4.3 Market analysis by country 5.5 Private 5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.2 Market size and forecast, by region 5.5.3 Market analysis by country CHAPTER 6: JET FUEL MARKET, BY REGION 6.1 Overview 6.1.1 Market size and forecast 6.2 North America 6.2.1 Key trends and opportunities 6.2.2 North America Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.3 North America Market size and forecast, by Application 6.2.4 North America Market size and forecast, by country 6.2.4.1 U.S. 6.2.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.2.4.2 Canada 6.2.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.2.4.3 Mexico 6.2.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.3 Europe 6.3.1 Key trends and opportunities 6.3.2 Europe Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.3 Europe Market size and forecast, by Application 6.3.4 Europe Market size and forecast, by country 6.3.4.1 Germany 6.3.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.2 U.K. 6.3.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.3 France 6.3.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.4 Italy 6.3.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.4.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.5 Spain 6.3.4.5.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.5.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.6 Rest of Europe 6.3.4.6.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.6.2 Market size and forecast, by Application 6.4 Asia-Pacific 6.4.1 Key trends and opportunities 6.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application 6.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by country 6.4.4.1 China 6.4.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.2 Japan 6.4.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.3 India 6.4.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.4 South Korea 6.4.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.4.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.5 Rest Of Asia Pacific 6.4.4.5.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.5.2 Market size and forecast, by Application 6.5 LAMEA 6.5.1 Key trends and opportunities 6.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application 6.5.4 LAMEA Market size and forecast, by country 6.5.4.1 Brazil 6.5.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.2 Saudi Arabia 6.5.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.3 South Africa 6.5.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.4 Rest of LAMEA 6.5.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.4.2 Market size and forecast, by Application CHAPTER 7: COMPANY LANDSCAPE 7.1. Introduction 7.2. Top winning strategies 7.3. Product Mapping of Top 10 Player 7.4. Competitive Dashboard 7.5. Competitive Heatmap 7.6. Key developments CHAPTER 8: COMPANY PROFILES 8.1 Exxon Mobil Corporation 8.1.1 Company overview 8.1.2 Company snapshot 8.1.3 Operating business segments 8.1.4 Product portfolio 8.1.5 Business performance 8.1.6 Key strategic moves and developments 8.2 Bharat Petroleum Corp Ltd 8.2.1 Company overview 8.2.2 Company snapshot 8.2.3 Operating business segments 8.2.4 Product portfolio 8.2.5 Business performance 8.2.6 Key strategic moves and developments 8.3 BP Plc. 8.3.1 Company overview 8.3.2 Company snapshot 8.3.3 Operating business segments 8.3.4 Product portfolio 8.3.5 Business performance 8.3.6 Key strategic moves and developments 8.4 Chevron Corporation 8.4.1 Company overview 8.4.2 Company snapshot 8.4.3 Operating business segments 8.4.4 Product portfolio 8.4.5 Business performance 8.4.6 Key strategic moves and developments 8.5 Allied Aviation Services, Inc. 8.5.1 Company overview 8.5.2 Company snapshot 8.5.3 Operating business segments 8.5.4 Product portfolio 8.5.5 Business performance 8.5.6 Key strategic moves and developments 8.6 Valero Marketing and Supply 8.6.1 Company overview 8.6.2 Company snapshot 8.6.3 Operating business segments 8.6.4 Product portfolio 8.6.5 Business performance 8.6.6 Key strategic moves and developments 8.7 Shell PLC 8.7.1 Company overview 8.7.2 Company snapshot 8.7.3 Operating business segments 8.7.4 Product portfolio 8.7.5 Business performance 8.7.6 Key strategic moves and developments 8.8 TotalEnergies SE 8.8.1 Company overview 8.8.2 Company snapshot 8.8.3 Operating business segments 8.8.4 Product portfolio 8.8.5 Business performance 8.8.6 Key strategic moves and developments 8.9 Qatar Jet Fuel Company 8.9.1 Company overview 8.9.2 Company snapshot 8.9.3 Operating business segments 8.9.4 Product portfolio 8.9.5 Business performance 8.9.6 Key strategic moves and developments 8.10 Gazprom Neft PJSC 8.10.1 Company overview 8.10.2 Company snapshot 8.10.3 Operating business segments 8.10.4 Product portfolio 8.10.5 Business performance 8.10.6 Key strategic moves and developments 8.11 Archer Daniels Midland Company 8.11.1 Company overview 8.11.2 Company snapshot 8.11.3 Operating business segments 8.11.4 Product portfolio 8.11.5 Business performance 8.11.6 Key strategic moves and developments 8.12 Honeywell International Inc. 8.12.1 Company overview 8.12.2 Company snapshot 8.12.3 Operating business segments 8.12.4 Product portfolio 8.12.5 Business performance 8.12.6 Key strategic moves and developments 8.13 Amyris 8.13.1 Company overview 8.13.2 Company snapshot 8.13.3 Operating business segments 8.13.4 Product portfolio 8.13.5 Business performance 8.13.6 Key strategic moves and developments 8.14 Primus Green Energy 8.14.1 Company overview 8.14.2 Company snapshot 8.14.3 Operating business segments 8.14.4 Product portfolio 8.14.5 Business performance 8.14.6 Key strategic moves and developments 8.15 Solazyme 8.15.1 Company overview 8.15.2 Company snapshot 8.15.3 Operating business segments 8.15.4 Product portfolio 8.15.5 Business performance 8.15.6 Key strategic moves and developments
SummaryThe global jet fuel market size was valued at $187.8 billion in 2021, and is projected to reach $296.4 billion by 2031, with a CAGR of 4.7% from 2022 to 2031. Table of ContentsCHAPTER 1:INTRODUCTION1.1.Report description 1.2.Key market segments 1.3.Key benefits to the stakeholders 1.4.Research Methodology 1.4.1.Secondary research 1.4.2.Primary research 1.4.3.Analyst tools and models CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY 2.1.Key findings of the study 2.2.CXO Perspective CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW 3.1.Market definition and scope 3.2.Key findings 3.2.1.Top investment pockets 3.3.Porter’s five forces analysis 3.4.Top player positioning 3.5.Market dynamics 3.5.1.Drivers 3.5.2.Restraints 3.5.3.Opportunities 3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market 3.7.Pricing Analysis 3.8.Value Chain Analysis 3.9.Key Regulation Analysis CHAPTER 4: JET FUEL MARKET, BY FUEL GRADE 4.1 Overview 4.1.1 Market size and forecast 4.2 Jet A 4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2 Market size and forecast, by region 4.2.3 Market analysis by country 4.3 Jet A1 4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2 Market size and forecast, by region 4.3.3 Market analysis by country 4.4 Jet B 4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2 Market size and forecast, by region 4.4.3 Market analysis by country 4.5 TS-1 4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2 Market size and forecast, by region 4.5.3 Market analysis by country CHAPTER 5: JET FUEL MARKET, BY APPLICATION 5.1 Overview 5.1.1 Market size and forecast 5.2 Commercial 5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.2 Market size and forecast, by region 5.2.3 Market analysis by country 5.3 Defense 5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.2 Market size and forecast, by region 5.3.3 Market analysis by country 5.4 General Avaition 5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.2 Market size and forecast, by region 5.4.3 Market analysis by country 5.5 Private 5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.2 Market size and forecast, by region 5.5.3 Market analysis by country CHAPTER 6: JET FUEL MARKET, BY REGION 6.1 Overview 6.1.1 Market size and forecast 6.2 North America 6.2.1 Key trends and opportunities 6.2.2 North America Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.3 North America Market size and forecast, by Application 6.2.4 North America Market size and forecast, by country 6.2.4.1 U.S. 6.2.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.2.4.2 Canada 6.2.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.2.4.3 Mexico 6.2.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.2.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.3 Europe 6.3.1 Key trends and opportunities 6.3.2 Europe Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.3 Europe Market size and forecast, by Application 6.3.4 Europe Market size and forecast, by country 6.3.4.1 Germany 6.3.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.2 U.K. 6.3.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.3 France 6.3.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.4 Italy 6.3.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.4.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.5 Spain 6.3.4.5.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.5.2 Market size and forecast, by Application 6.3.4.6 Rest of Europe 6.3.4.6.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.3.4.6.2 Market size and forecast, by Application 6.4 Asia-Pacific 6.4.1 Key trends and opportunities 6.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application 6.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by country 6.4.4.1 China 6.4.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.2 Japan 6.4.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.3 India 6.4.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.4 South Korea 6.4.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.4.2 Market size and forecast, by Application 6.4.4.5 Rest Of Asia Pacific 6.4.4.5.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.4.4.5.2 Market size and forecast, by Application 6.5 LAMEA 6.5.1 Key trends and opportunities 6.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application 6.5.4 LAMEA Market size and forecast, by country 6.5.4.1 Brazil 6.5.4.1.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.1.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.2 Saudi Arabia 6.5.4.2.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.2.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.3 South Africa 6.5.4.3.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.3.2 Market size and forecast, by Application 6.5.4.4 Rest of LAMEA 6.5.4.4.1 Market size and forecast, by Fuel Grade 6.5.4.4.2 Market size and forecast, by Application CHAPTER 7: COMPANY LANDSCAPE 7.1. Introduction 7.2. Top winning strategies 7.3. Product Mapping of Top 10 Player 7.4. Competitive Dashboard 7.5. Competitive Heatmap 7.6. Key developments CHAPTER 8: COMPANY PROFILES 8.1 Exxon Mobil Corporation 8.1.1 Company overview 8.1.2 Company snapshot 8.1.3 Operating business segments 8.1.4 Product portfolio 8.1.5 Business performance 8.1.6 Key strategic moves and developments 8.2 Bharat Petroleum Corp Ltd 8.2.1 Company overview 8.2.2 Company snapshot 8.2.3 Operating business segments 8.2.4 Product portfolio 8.2.5 Business performance 8.2.6 Key strategic moves and developments 8.3 BP Plc. 8.3.1 Company overview 8.3.2 Company snapshot 8.3.3 Operating business segments 8.3.4 Product portfolio 8.3.5 Business performance 8.3.6 Key strategic moves and developments 8.4 Chevron Corporation 8.4.1 Company overview 8.4.2 Company snapshot 8.4.3 Operating business segments 8.4.4 Product portfolio 8.4.5 Business performance 8.4.6 Key strategic moves and developments 8.5 Allied Aviation Services, Inc. 8.5.1 Company overview 8.5.2 Company snapshot 8.5.3 Operating business segments 8.5.4 Product portfolio 8.5.5 Business performance 8.5.6 Key strategic moves and developments 8.6 Valero Marketing and Supply 8.6.1 Company overview 8.6.2 Company snapshot 8.6.3 Operating business segments 8.6.4 Product portfolio 8.6.5 Business performance 8.6.6 Key strategic moves and developments 8.7 Shell PLC 8.7.1 Company overview 8.7.2 Company snapshot 8.7.3 Operating business segments 8.7.4 Product portfolio 8.7.5 Business performance 8.7.6 Key strategic moves and developments 8.8 TotalEnergies SE 8.8.1 Company overview 8.8.2 Company snapshot 8.8.3 Operating business segments 8.8.4 Product portfolio 8.8.5 Business performance 8.8.6 Key strategic moves and developments 8.9 Qatar Jet Fuel Company 8.9.1 Company overview 8.9.2 Company snapshot 8.9.3 Operating business segments 8.9.4 Product portfolio 8.9.5 Business performance 8.9.6 Key strategic moves and developments 8.10 Gazprom Neft PJSC 8.10.1 Company overview 8.10.2 Company snapshot 8.10.3 Operating business segments 8.10.4 Product portfolio 8.10.5 Business performance 8.10.6 Key strategic moves and developments 8.11 Archer Daniels Midland Company 8.11.1 Company overview 8.11.2 Company snapshot 8.11.3 Operating business segments 8.11.4 Product portfolio 8.11.5 Business performance 8.11.6 Key strategic moves and developments 8.12 Honeywell International Inc. 8.12.1 Company overview 8.12.2 Company snapshot 8.12.3 Operating business segments 8.12.4 Product portfolio 8.12.5 Business performance 8.12.6 Key strategic moves and developments 8.13 Amyris 8.13.1 Company overview 8.13.2 Company snapshot 8.13.3 Operating business segments 8.13.4 Product portfolio 8.13.5 Business performance 8.13.6 Key strategic moves and developments 8.14 Primus Green Energy 8.14.1 Company overview 8.14.2 Company snapshot 8.14.3 Operating business segments 8.14.4 Product portfolio 8.14.5 Business performance 8.14.6 Key strategic moves and developments 8.15 Solazyme 8.15.1 Company overview 8.15.2 Company snapshot 8.15.3 Operating business segments 8.15.4 Product portfolio 8.15.5 Business performance 8.15.6 Key strategic moves and developments
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