![]() スマートスピーカーの市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Smart Speaker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 スマートスピーカーの世界市場は、2021年に50億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には219億4000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に26.10%のCAGRを示すと予測しています... もっと見る
サマリースマートスピーカーの世界市場は、2021年に50億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には219億4000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に26.10%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。スマートスピーカーは、個人の日常業務を支援する音声アシスタントを内蔵したワイヤレス、インターネット対応デバイスを指します。音声認識技術を搭載しており、音声コマンドを認識し応答します。音楽の再生、天気情報の取得、ライブニュースの配信、電子書籍の閲覧、ドアのロック、セキュリティの監視、アラームやリマインダー、タイマーの設定などに広く利用されています。また、GPSナビゲーションや、サーモスタットの調節や照明のオン/オフなど、他のスマートホームデバイスの制御にも活用できます。近年、スマートスピーカーは、優れた接続性、携帯性、費用対効果、使いやすさ、インテリジェントな機能により、絶大な人気を博しています。 スマートスピーカーの市場動向 スマートホームの増加、多機能デバイスの人気の高まりが市場成長の主な要因となっています。スマートスピーカーは、集中型ハブとして機能し、音声コマンドで他のスマートホームデバイスを制御することができます。また、可処分所得の増加、ライフスタイルの向上、急速な都市化により、消費者の間で豪華なエンターテイメントシステムへの移行が顕著になっています。また、人間と機械の相互作用や家事の自動化に対する関心が高まっていることも、製品需要を高めています。さらに、複数の主要企業が研究開発(R&D)活動に投資し、高度な機能、特長、すべてのスマートフォンとの互換性を備えた革新的なスマートスピーカーを発売して、製品ポートフォリオを拡大し、競争力を獲得しています。さらに、最近のオーディオおよびワイヤレス技術の進歩や、新製品を試したいという消費者の意欲の高まりも、市場の推進力となっています。その他、IoT(Internet of Things)技術の浸透、家電製品の販売急増、スマートデバイスの利用率上昇、オンライン・オフラインの小売チャネルを通じた容易な製品入手などが、市場の成長に好影響を与えている。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のスマートスピーカー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、インテリジェントバーチャルアシスタント、接続性、価格帯、流通チャネル、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。 コンポーネント別構成比。 ハードウェア ソフトウェア インテリジェントバーチャルアシスタント別構成比。 Amazon Alexa Googleアシスタント Siri コルタナ その他 接続性による内訳。 Wi-Fi ブルートゥース 価格帯別構成比。 ローレンジ(100ドル未満) ミッドレンジ (101ドル~200ドル) プレミアム (200ドル以上) 流通チャネル別構成比。 オンライン オフライン エンドユーザー別構成比。 個人 商業 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 Alibaba Group Holding Limited、Altec Lansing、Amazon.com Inc、Apple Inc、Baidu Inc、Bose Corporation、Google LLC、Lenovo Group Limited、LG Electronics Inc、Onkyo Corporation(VOXX International Corp.)、Panasonic Corporation、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sonos Inc.、ソニー株式会社、Xiaomi Inc.本レポートで回答した主な質問 スマートスピーカーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のスマートスピーカー市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場は? コンポーネントに基づく市場の内訳は? インテリジェントバーチャルアシスタントに基づく市場のブレークアップは? コネクティビティに基づく市場のブレークアップは? 価格帯別の市場ブレークアップは? 流通チャネルに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? スマートスピーカーの世界市場の構造、主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Smart Speaker Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Intelligent Virtual Assistant 7.1 Amazon Alexa 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Google Assistant 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Siri 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Cortana 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Connectivity 8.1 Wi-Fi 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Bluetooth 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Price Range 9.1 Low-range (Less than $100) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Mid-range ($101 to $200) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Premium (Above $200) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 Online 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Offline 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by End User 11.1 Personal 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Commercial 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Alibaba Group Holding Limited 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.2 Altec Lansing 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Amazon.com Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.3.3 Financials 17.3.3.4 SWOT Analysis 17.3.4 Apple Inc. 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Baidu Inc. 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.6 Bose Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 SWOT Analysis 17.3.7 Google LLC 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.7.3 SWOT Analysis 17.3.8 Lenovo Group Limited 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.9 LG Electronics Inc. 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.9.3 Financials 17.3.9.4 SWOT Analysis 17.3.10 Onkyo Corporation (VOXX International Corp.) 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.10.3 Financials 17.3.11 Panasonic Corporation 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 Financials 17.3.11.4 SWOT Analysis 17.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd. 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio 17.3.12.3 Financials 17.3.12.4 SWOT Analysis 17.3.13 Sonos Inc. 17.3.13.1 Company Overview 17.3.13.2 Product Portfolio 17.3.13.3 Financials 17.3.13.4 SWOT Analysis 17.3.14 Sony Corporation 17.3.14.1 Company Overview 17.3.14.2 Product Portfolio 17.3.14.3 Financials 17.3.14.4 SWOT Analysis 17.3.15 Xiaomi Inc. 17.3.15.1 Company Overview 17.3.15.2 Product Portfolio 17.3.15.3 Financials
SummaryThe global smart speaker market reached a value of US$ 5.08 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 21.94 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 26.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Smart Speaker Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Intelligent Virtual Assistant 7.1 Amazon Alexa 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Google Assistant 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Siri 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Cortana 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Connectivity 8.1 Wi-Fi 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Bluetooth 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Price Range 9.1 Low-range (Less than $100) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Mid-range ($101 to $200) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Premium (Above $200) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 Online 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Offline 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by End User 11.1 Personal 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Commercial 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Alibaba Group Holding Limited 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.2 Altec Lansing 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Amazon.com Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.3.3 Financials 17.3.3.4 SWOT Analysis 17.3.4 Apple Inc. 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Baidu Inc. 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.6 Bose Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 SWOT Analysis 17.3.7 Google LLC 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.7.3 SWOT Analysis 17.3.8 Lenovo Group Limited 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.9 LG Electronics Inc. 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.9.3 Financials 17.3.9.4 SWOT Analysis 17.3.10 Onkyo Corporation (VOXX International Corp.) 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.10.3 Financials 17.3.11 Panasonic Corporation 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 Financials 17.3.11.4 SWOT Analysis 17.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd. 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio 17.3.12.3 Financials 17.3.12.4 SWOT Analysis 17.3.13 Sonos Inc. 17.3.13.1 Company Overview 17.3.13.2 Product Portfolio 17.3.13.3 Financials 17.3.13.4 SWOT Analysis 17.3.14 Sony Corporation 17.3.14.1 Company Overview 17.3.14.2 Product Portfolio 17.3.14.3 Financials 17.3.14.4 SWOT Analysis 17.3.15 Xiaomi Inc. 17.3.15.1 Company Overview 17.3.15.2 Product Portfolio 17.3.15.3 Financials
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