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スマートスピーカーの市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart Speaker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

スマートスピーカーの世界市場は、2021年に50億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には219億4000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に26.10%のCAGRを示すと予測しています... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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148 英語

 

サマリー

スマートスピーカーの世界市場は、2021年に50億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には219億4000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に26.10%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

スマートスピーカーは、個人の日常業務を支援する音声アシスタントを内蔵したワイヤレス、インターネット対応デバイスを指します。音声認識技術を搭載しており、音声コマンドを認識し応答します。音楽の再生、天気情報の取得、ライブニュースの配信、電子書籍の閲覧、ドアのロック、セキュリティの監視、アラームやリマインダー、タイマーの設定などに広く利用されています。また、GPSナビゲーションや、サーモスタットの調節や照明のオン/オフなど、他のスマートホームデバイスの制御にも活用できます。近年、スマートスピーカーは、優れた接続性、携帯性、費用対効果、使いやすさ、インテリジェントな機能により、絶大な人気を博しています。

スマートスピーカーの市場動向
スマートホームの増加、多機能デバイスの人気の高まりが市場成長の主な要因となっています。スマートスピーカーは、集中型ハブとして機能し、音声コマンドで他のスマートホームデバイスを制御することができます。また、可処分所得の増加、ライフスタイルの向上、急速な都市化により、消費者の間で豪華なエンターテイメントシステムへの移行が顕著になっています。また、人間と機械の相互作用や家事の自動化に対する関心が高まっていることも、製品需要を高めています。さらに、複数の主要企業が研究開発(R&D)活動に投資し、高度な機能、特長、すべてのスマートフォンとの互換性を備えた革新的なスマートスピーカーを発売して、製品ポートフォリオを拡大し、競争力を獲得しています。さらに、最近のオーディオおよびワイヤレス技術の進歩や、新製品を試したいという消費者の意欲の高まりも、市場の推進力となっています。その他、IoT(Internet of Things)技術の浸透、家電製品の販売急増、スマートデバイスの利用率上昇、オンライン・オフラインの小売チャネルを通じた容易な製品入手などが、市場の成長に好影響を与えている。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のスマートスピーカー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、インテリジェントバーチャルアシスタント、接続性、価格帯、流通チャネル、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別構成比。

ハードウェア
ソフトウェア

インテリジェントバーチャルアシスタント別構成比。

Amazon Alexa
Googleアシスタント
Siri
コルタナ
その他

接続性による内訳。

Wi-Fi
ブルートゥース

価格帯別構成比。

ローレンジ(100ドル未満)
ミッドレンジ (101ドル~200ドル)
プレミアム (200ドル以上)

流通チャネル別構成比。

オンライン
オフライン

エンドユーザー別構成比。

個人
商業

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
Alibaba Group Holding Limited、Altec Lansing、Amazon.com Inc、Apple Inc、Baidu Inc、Bose Corporation、Google LLC、Lenovo Group Limited、LG Electronics Inc、Onkyo Corporation(VOXX International Corp.)、Panasonic Corporation、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sonos Inc.、ソニー株式会社、Xiaomi Inc.本レポートで回答した主な質問
スマートスピーカーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のスマートスピーカー市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
インテリジェントバーチャルアシスタントに基づく市場のブレークアップは?
コネクティビティに基づく市場のブレークアップは?
価格帯別の市場ブレークアップは?
流通チャネルに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
スマートスピーカーの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Speaker Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Intelligent Virtual Assistant
7.1 Amazon Alexa
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Google Assistant
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Siri
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Cortana
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Connectivity
8.1 Wi-Fi
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bluetooth
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Price Range
9.1 Low-range (Less than $100)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Mid-range ($101 to $200)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Premium (Above $200)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 Online
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Offline
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by End User
11.1 Personal
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Commercial
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Alibaba Group Holding Limited
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.2 Altec Lansing
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.3 Amazon.com Inc.
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Apple Inc.
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Baidu Inc.
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.6 Bose Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 SWOT Analysis
17.3.7 Google LLC
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 SWOT Analysis
17.3.8 Lenovo Group Limited
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.9 LG Electronics Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 Financials
17.3.9.4 SWOT Analysis
17.3.10 Onkyo Corporation (VOXX International Corp.)
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.11 Panasonic Corporation
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials
17.3.12.4 SWOT Analysis
17.3.13 Sonos Inc.
17.3.13.1 Company Overview
17.3.13.2 Product Portfolio
17.3.13.3 Financials
17.3.13.4 SWOT Analysis
17.3.14 Sony Corporation
17.3.14.1 Company Overview
17.3.14.2 Product Portfolio
17.3.14.3 Financials
17.3.14.4 SWOT Analysis
17.3.15 Xiaomi Inc.
17.3.15.1 Company Overview
17.3.15.2 Product Portfolio
17.3.15.3 Financials

 

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Summary

The global smart speaker market reached a value of US$ 5.08 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 21.94 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 26.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Smart speakers refer to wireless, internet-enabled devices with an integrated voice assistant to help individuals with daily tasks. They are equipped with voice recognition technology to recognize and respond to voice commands. They are widely used to play music, get weather information, stream live news, read e-books, lock doors, monitor security, and set alarms, reminders and timers. They can also be utilized for GPS navigation and controlling other smart home devices, such as adjusting the thermostat and turning on/off the lights. In recent years, smart speakers have gained immense popularity due to their excellent connectivity, portability, cost-effectiveness, ease of use, and intelligent features.

Smart Speaker Market Trends:
The increasing number of smart homes and the rising popularity of multifunctional devices represent the primary factors driving the market growth. Smart speakers to function as a centralized hub and control other smart home devices with voice commands. Additionally, there has been a significant shift toward luxurious entertainment systems among the consumers due to inflating disposable incomes, improving lifestyles, and rapid urbanization. Along with this, the growing inclination toward human-to-machine interaction and the widespread automation of domestic tasks are augmenting the product demand. Furthermore, several key players are investing in research and development (R&D) activities to launch innovative smart speakers with advanced features, functions and compatibility with all smartphones to expand their product portfolio and gain a competitive edge. Moreover, the market is impelled by the recent advancements in audio and wireless technology and the increasing willingness of consumers to try new products. Other factors, including the growing penetration of the Internet of Things (IoT) technology, surging sales of consumer electronics, rising usage of smart devices, and easy product availability via online and offline retail channels, are also providing a positive impact on the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart speaker market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, intelligent virtual assistant, connectivity, price range, distribution channel and end user.

Breakup by Component:

Hardware
Software

Breakup by Intelligent Virtual Assistant:

Amazon Alexa
Google Assistant
Siri
Cortana
Others

Breakup by Connectivity:

Wi-Fi
Bluetooth

Breakup by Price Range:

Low-range (Less than $100)
Mid-range ($101 to $200)
Premium (Above $200)

Breakup by Distribution Channel:

Online
Offline

Breakup by End User:

Personal
Commercial

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alibaba Group Holding Limited, Altec Lansing, Amazon.com Inc., Apple Inc., Baidu Inc., Bose Corporation, Google LLC, Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., Onkyo Corporation (VOXX International Corp.), Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Sonos Inc., Sony Corporation and Xiaomi Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global smart speaker market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global smart speaker market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the intelligent virtual assistant?
What is the breakup of the market based on the connectivity?
What is the breakup of the market based on the price range?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global smart speaker market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Speaker Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Intelligent Virtual Assistant
7.1 Amazon Alexa
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Google Assistant
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Siri
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Cortana
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Connectivity
8.1 Wi-Fi
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bluetooth
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Price Range
9.1 Low-range (Less than $100)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Mid-range ($101 to $200)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Premium (Above $200)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 Online
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Offline
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by End User
11.1 Personal
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Commercial
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Alibaba Group Holding Limited
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.2 Altec Lansing
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.3 Amazon.com Inc.
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Apple Inc.
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Baidu Inc.
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.6 Bose Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 SWOT Analysis
17.3.7 Google LLC
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 SWOT Analysis
17.3.8 Lenovo Group Limited
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.9 LG Electronics Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 Financials
17.3.9.4 SWOT Analysis
17.3.10 Onkyo Corporation (VOXX International Corp.)
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.11 Panasonic Corporation
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials
17.3.12.4 SWOT Analysis
17.3.13 Sonos Inc.
17.3.13.1 Company Overview
17.3.13.2 Product Portfolio
17.3.13.3 Financials
17.3.13.4 SWOT Analysis
17.3.14 Sony Corporation
17.3.14.1 Company Overview
17.3.14.2 Product Portfolio
17.3.14.3 Financials
17.3.14.4 SWOT Analysis
17.3.15 Xiaomi Inc.
17.3.15.1 Company Overview
17.3.15.2 Product Portfolio
17.3.15.3 Financials

 

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