ブルートゥーススピーカー市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Bluetooth Speaker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 ブルートゥーススピーカーの世界市場は、2021年に101億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.1%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る
サマリーブルートゥーススピーカーの世界市場は、2021年に101億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.1%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。Bluetoothスピーカーは、従来の有線スピーカーと比較して、高い互換性、手間のかからないメンテナンス、最適な機能と耐久性、最小限のスペース要件、屋外用途での利便性など、いくつかの利点を備えています。これらの利点により、携帯型および固定型のBluetoothスピーカーは、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどとのデバイス間接続で、住宅用および商業用の両方で使用されています。 ミレニアム世代の間でBluetoothスピーカーの人気が高まっていることと、他の家電製品との互換性が高いことが、市場の成長を後押ししています。これに加えて、スマートフォンの普及が進み、ビデオやオーディオストリーミングアプリケーションの流入が増加していることも、世界レベルでの製品需要をさらに増大させています。さらに、有線デバイスではなく、より軽量でポータブル、コンパクトなスピーカーに対する消費者の嗜好の変化が、Bluetoothスピーカーの需要を促進しています。さらに、オーディオ・メディア業界におけるBluetoothの利用拡大や、アウトドア用途のメンテナンスフリーでバッテリー駆動のデバイスに対するニーズの高まりも、製品需要を後押ししています。このほか、車載インフォテインメントシステム、ハンズフリー通話、音声制御システム、ホームシアターなどとのBluetoothスピーカーの急速な統合も、世界市場の成長に寄与しています。さらに、消費者の生活水準の向上と可処分所得水準の上昇により、特に新興国全体でBluetoothスピーカーなどの高度な家電製品の採用が進んでいます。一方、スマートホームの出現とIoT(Internet-of-Things)ベースのデバイスの急速な流入は、先進国全体の製品需要にも拍車をかけています。また、さまざまな技術の進歩により、AlexaやEchoなどのAIベースのデバイスが登場し、市場の成長を後押ししています。さらに、いくつかの研究開発活動への投資の増加とともに、オーディオベース技術とワイヤレス接続の急速な統合が、さまざまな製品のイノベーションにつながっています。複数のメーカーが、製品ポートフォリオを拡大し、多くの消費者層を惹きつけるために、多数の製品を発売しています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、Bluetoothスピーカーの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、携帯性、タイプ、価格、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。 ポータビリティ別の内訳。 ポータブル 固定式 タイプ別内訳。 スマートBluetoothスピーカー 従来型Bluetoothスピーカー 価格別構成比。 低 中位 高 流通チャネル別構成比。 専門店 スーパーマーケットおよびハイパーマーケット 百貨店 オンライン その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ トルコ サウジアラビア その他 競合の状況 Bose Corporation、Edifier International Limited、Harman International Industries、LG Corporation、Panasonic Corporation、Polk Audio、Samsung、Sennheiser Electronic GmbH & Co.KG, Sony Corporation、boAtなどの主要企業による業界の競争環境も調査されています。本レポートで回答した主な質問 ブルートゥーススピーカーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場は? COVID-19は世界のブルートゥーススピーカー市場にどのような影響を与えていますか? ポータビリティに基づく市場の内訳は? タイプ別の市場構成は? 価格別の市場構成は? 販売チャネル別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 市場の主要な推進要因と課題は何か? ブルートゥーススピーカーの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Bluetooth Speaker Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Portability 6.1 Portable 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Fixed 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Smart Bluetooth Speakers 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Conventional Bluetooth Speakers 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Price 8.1 Low 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Medium 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 High 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Specialty Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Supermarkets and Hypermarkets 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Departmental Stores 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Online 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Turkey 10.5.1.1 Market Trends 10.5.1.2 Market Forecast 10.5.2 Saudi Arabia 10.5.2.1 Market Trends 10.5.2.2 Market Forecast 10.5.3 Others 10.5.3.1 Market Trends 10.5.3.2 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Bose Corporation 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Edifier International Limited 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Harman International Industries 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 LG Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Panasonic Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Polk Audio 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Samsung 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Sony Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 boAt 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis
SummaryThe global bluetooth speaker market reached a value of US$ 10.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Bluetooth Speaker Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Portability 6.1 Portable 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Fixed 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Smart Bluetooth Speakers 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Conventional Bluetooth Speakers 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Price 8.1 Low 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Medium 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 High 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Specialty Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Supermarkets and Hypermarkets 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Departmental Stores 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Online 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Turkey 10.5.1.1 Market Trends 10.5.1.2 Market Forecast 10.5.2 Saudi Arabia 10.5.2.1 Market Trends 10.5.2.2 Market Forecast 10.5.3 Others 10.5.3.1 Market Trends 10.5.3.2 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Bose Corporation 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Edifier International Limited 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Harman International Industries 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 LG Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Panasonic Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Polk Audio 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Samsung 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Sony Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 boAt 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信規格)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社の通信規格分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(bluetooth)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|