世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ブルートゥーススピーカー市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Bluetooth Speaker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ブルートゥーススピーカーの世界市場は、2021年に101億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.1%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

ブルートゥーススピーカーの世界市場は、2021年に101億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.1%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

Bluetoothスピーカーは、従来の有線スピーカーと比較して、高い互換性、手間のかからないメンテナンス、最適な機能と耐久性、最小限のスペース要件、屋外用途での利便性など、いくつかの利点を備えています。これらの利点により、携帯型および固定型のBluetoothスピーカーは、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどとのデバイス間接続で、住宅用および商業用の両方で使用されています。

ミレニアム世代の間でBluetoothスピーカーの人気が高まっていることと、他の家電製品との互換性が高いことが、市場の成長を後押ししています。これに加えて、スマートフォンの普及が進み、ビデオやオーディオストリーミングアプリケーションの流入が増加していることも、世界レベルでの製品需要をさらに増大させています。さらに、有線デバイスではなく、より軽量でポータブル、コンパクトなスピーカーに対する消費者の嗜好の変化が、Bluetoothスピーカーの需要を促進しています。さらに、オーディオ・メディア業界におけるBluetoothの利用拡大や、アウトドア用途のメンテナンスフリーでバッテリー駆動のデバイスに対するニーズの高まりも、製品需要を後押ししています。このほか、車載インフォテインメントシステム、ハンズフリー通話、音声制御システム、ホームシアターなどとのBluetoothスピーカーの急速な統合も、世界市場の成長に寄与しています。さらに、消費者の生活水準の向上と可処分所得水準の上昇により、特に新興国全体でBluetoothスピーカーなどの高度な家電製品の採用が進んでいます。一方、スマートホームの出現とIoT(Internet-of-Things)ベースのデバイスの急速な流入は、先進国全体の製品需要にも拍車をかけています。また、さまざまな技術の進歩により、AlexaやEchoなどのAIベースのデバイスが登場し、市場の成長を後押ししています。さらに、いくつかの研究開発活動への投資の増加とともに、オーディオベース技術とワイヤレス接続の急速な統合が、さまざまな製品のイノベーションにつながっています。複数のメーカーが、製品ポートフォリオを拡大し、多くの消費者層を惹きつけるために、多数の製品を発売しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、Bluetoothスピーカーの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、携帯性、タイプ、価格、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

ポータビリティ別の内訳。

ポータブル
固定式

タイプ別内訳。

スマートBluetoothスピーカー
従来型Bluetoothスピーカー

価格別構成比。


中位


流通チャネル別構成比。

専門店
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
百貨店
オンライン
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
その他

競合の状況

Bose Corporation、Edifier International Limited、Harman International Industries、LG Corporation、Panasonic Corporation、Polk Audio、Samsung、Sennheiser Electronic GmbH & Co.KG, Sony Corporation、boAtなどの主要企業による業界の競争環境も調査されています。本レポートで回答した主な質問

ブルートゥーススピーカーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場は?
COVID-19は世界のブルートゥーススピーカー市場にどのような影響を与えていますか?
ポータビリティに基づく市場の内訳は?
タイプ別の市場構成は?
価格別の市場構成は?
販売チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
市場の主要な推進要因と課題は何か?
ブルートゥーススピーカーの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
市場における競争の度合いとは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Bluetooth Speaker Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Portability
6.1 Portable
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fixed
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Smart Bluetooth Speakers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conventional Bluetooth Speakers
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Price
8.1 Low
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Medium
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 High
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialty Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Departmental Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Turkey
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 Others
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Bose Corporation
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Edifier International Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Harman International Industries
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 LG Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Panasonic Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Polk Audio
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Samsung
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Sony Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 boAt
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global bluetooth speaker market reached a value of US$ 10.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Bluetooth speakers offer several advantages over conventional wired speakers, including high compatibility, hassle-free maintenance, optimum functionality and durability, minimal space requirement and convenience for outdoor applications. Owing to these benefits, both portable and fixed Bluetooth speakers are used in device-to-device connection with smartphones, tablets, laptops, etc., for both residential and commercial purposes.

The growing popularity of Bluetooth speakers among the millennial population coupled with high product compatibility with other consumer electronic devices, has propelled the market growth. In addition to this, the increasing penetration of smartphones along with the rising influx of video and audio streaming applications, have further augmented the product demand on a global level. Moreover, the changing consumer preferences towards lighter, portable, and compact speakers instead of wired devices has fueled the demand for Bluetooth speakers. Furthermore, the increasing usage of Bluetooth in the audio and media industry along with the growing need for low-maintenance and battery-supported devices for outdoor applications has also bolstered the product demand. Apart from this, the rapid integration of Bluetooth speakers with in-car infotainment systems, hands-free calling, voice control systems, home theatre, etc., also contributes to the global market growth. Additionally, the rising consumer living standards and increasing disposable income levels have led to the growing adoption of advanced consumer electronics, such as Bluetooth speakers, particularly across the emerging economies. On the other hand, the emergence of smart homes coupled with the rapid influx of Internet-of-Things (IoT) based devices has also catalyzed the product demand across the developed nations. Various technological advancements have also led to the emergence of AI-based devices, such as Alexa, and Echo, thereby driving the market growth. Additionally, the rapid integration of audio-based technologies with wireless connectivity along with the rising investments in several R&D activities have led to various product innovations. Several manufacturers are launching a multitude of products to expand their product portfolios and attract a large consumer base.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global bluetooth speaker market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on portability, type, price and distribution channel.

Breakup by Portability:

Portable
Fixed

Breakup by Type:

Smart Bluetooth Speakers
Conventional Bluetooth Speakers

Breakup by Price:

Low
Medium
High

Breakup by Distribution Channel:

Specialty Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Online
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
Others

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Bose Corporation, Edifier International Limited, Harman International Industries, LG Corporation, Panasonic Corporation, Polk Audio, Samsung, Sennheiser Electronic GmbH & Co.KG, Sony Corporation, boAt, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global bluetooth speaker market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global bluetooth speaker market?
What is the breakup of the market based on the portability?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the price?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the market?
What is the structure of the global bluetooth speaker market and who are the key players?
What is the degree of competition in the market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Bluetooth Speaker Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Portability
6.1 Portable
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fixed
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Smart Bluetooth Speakers
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conventional Bluetooth Speakers
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Price
8.1 Low
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Medium
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 High
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialty Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Departmental Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Turkey
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 Others
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Bose Corporation
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Edifier International Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Harman International Industries
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 LG Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Panasonic Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Polk Audio
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Samsung
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Sony Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 boAt
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信規格)の最新刊レポート

IMARC Services Private Limited.社の通信規格分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る