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ワイヤレスマイクロホン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Wireless Microphone Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ワイヤレスマイクロホンの世界市場は、2021年に26億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には37億米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に5.50%のCAGRを示すと予測しています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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143 英語

 

サマリー

ワイヤレスマイクロホンの世界市場は、2021年に26億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には37億米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に5.50%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ワイヤレスマイクは、物理的なケーブルを使用せずに音声信号を受信機に送信するための、小型でバッテリー駆動の無線送信機で構成されています。超高周波(UHF)、超高周波(VHF)、周波数変調(FM)、振幅変調(AM)、赤外線(IR)など、さまざまな規格の周波数と伝送技術に依存する。接続性、柔軟性、利便性を高めることができるため、コンサート、ポッドキャスティング、スピーチイベント、テレビや映画制作など、世界中で支持を集めています。現在、市場関係者は、リアルタイムメディアストリーミング用ワイヤレスマイクの技術的進歩や音質・信頼性の向上に注力しています。

ワイヤレスマイクの市場動向。
タブレット端末、ノートパソコン、携帯電話など、日常生活で使用される家電製品の売り上げが伸びていることが、ワイヤレスマイクの世界的な需要を喚起する重要な要因の一つとなっています。また、企業間取引(B2B)および企業間商取引(B2C)セグメントにおいて、ブランドイメージの構築や幅広い視聴者をターゲットとしたポッドキャスティングの利用が増加しており、業界の投資家に有利な成長機会を提供するとともに市場成長にも寄与しています。さらに、急速な都市化に伴い、スポーツイベント、コメディショー、音楽コンサートなどのライブ番組やパフォーマンスに対する消費者の支出が増加していることも、メディアおよびエンターテイメント産業におけるワイヤレスマイクの需要にプラスの影響を与えています。これとは別に、主要企業は、スマートテレビ、カラオケシステム、ワイヤレススピーカー向けに、光および同軸Bluetooth入力や調整可能なエコーなどの革新的機能を備えたハンドヘルドワイヤレスマイクを投入しています。さらに、これらのマイクロフォンは、YouTubeやソーシャルメディアプラットフォームのコンテンツ作成に広く採用されるようになってきています。これにより、世界各国の市場の成長に明るい展望が開けると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、ワイヤレスマイクロホンの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、技術、エンドユーザーに基づいて分類しています。

タイプ別内訳

ハンドヘルド
クリップオン
その他

技術別構成比

ブルートゥース
Wi-Fi
無線周波数
その他

エンドユーザー別構成比

企業
教育分野
ホスピタリティ
スポーツイベント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.), Audio-Technica Corporation, Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.), LEWITT GmbH, RØDE Microphones, Samson Technologies Corp, Salamonic International, Sennheiser electronic GmbH & Co.KG、Shure Incorporated、ソニー株式会社、ヤマハ株式会社。本レポートで回答した主な質問
ワイヤレスマイクの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はワイヤレスマイクロホンの世界市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は?
ワイヤレスマイクの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Wireless Microphone Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Handheld
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Clip-on
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Bluetooth
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Wi-Fi
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Radio Frequency
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Corporate
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Education
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Hospitality
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Sporting Events
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Audio-Technica Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 LEWITT GmbH
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 RØDE Microphones
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Samson Technologies Corp.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Saramonic International
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Shure Incorporated
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sony Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Yamaha Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global wireless microphone market reached a value of US$ 2.62 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.7 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 5.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A wireless microphone consists of a small, battery-powered radio transmitter for transmitting audio signals to the receiver without using a physical cable. It relies on different standards of frequency and transmission technologies, such as ultra-high frequency (UHF), very high frequency (VHF), frequency modulation (FM), amplitude modulated (AM), or infrared (IR) light. As it offers enhanced connectivity, flexibility, and convenience to the users, it is gaining traction in concerts, podcasting, public speaking events, and TV and filmmaking across the globe. Nowadays, market players are focusing on technological advances and improvements in sound quality and reliability of wireless microphones for real-time media streaming.

Wireless Microphone Market Trends:
The rising sales of consumer electronics, such as tablets, laptops, and mobile phones, in everyday life represents one of the key factors catalyzing the demand for wireless microphones worldwide. Moreover, the increasing application of podcasting in business-to-business (B2B) and business-to-commerce (B2C) segments to build a brand image and target a wider audience is offering lucrative growth opportunities to industry investors and contributing to the market growth. Furthermore, rising consumer spending on live programs and performances, such as sports events, comedy shows, and music concerts, on account of rapid urbanization is positively influencing the demand for wireless microphones in the media and entertainment industry. Apart from this, key players are introducing handheld wireless microphones with innovative features, such as optical and coaxial Bluetooth input and adjustable echo, for smart TVs, Karaoke systems, and wireless speakers. In addition, these microphones are gaining widespread adoption in content creating for YouTube and social media platforms. This is anticipated to create a positive outlook on the growth of the market around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wireless microphone market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, technology and end user.

Breakup by Type:

Handheld
Clip-on
Others

Breakup by Technology:

Bluetooth
Wi-Fi
Radio Frequency
Others

Breakup by End User:

Corporate
Education
Hospitality
Sporting Events
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.), Audio-Technica Corporation, Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.), LEWITT GmbH, RØDE Microphones, Samson Technologies Corp., Saramonic International, Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Shure Incorporated, Sony Corporation and Yamaha Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global wireless microphone market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global wireless microphone market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global wireless microphone market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Wireless Microphone Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Handheld
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Clip-on
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Bluetooth
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Wi-Fi
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Radio Frequency
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Corporate
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Education
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Hospitality
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Sporting Events
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Audio-Technica Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 LEWITT GmbH
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 RØDE Microphones
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Samson Technologies Corp.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Saramonic International
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Shure Incorporated
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sony Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Yamaha Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

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