ワイヤレスマイクロホン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Wireless Microphone Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 ワイヤレスマイクロホンの世界市場は、2021年に26億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には37億米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に5.50%のCAGRを示すと予測しています。... もっと見る
サマリーワイヤレスマイクロホンの世界市場は、2021年に26億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には37億米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に5.50%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ワイヤレスマイクは、物理的なケーブルを使用せずに音声信号を受信機に送信するための、小型でバッテリー駆動の無線送信機で構成されています。超高周波(UHF)、超高周波(VHF)、周波数変調(FM)、振幅変調(AM)、赤外線(IR)など、さまざまな規格の周波数と伝送技術に依存する。接続性、柔軟性、利便性を高めることができるため、コンサート、ポッドキャスティング、スピーチイベント、テレビや映画制作など、世界中で支持を集めています。現在、市場関係者は、リアルタイムメディアストリーミング用ワイヤレスマイクの技術的進歩や音質・信頼性の向上に注力しています。 ワイヤレスマイクの市場動向。 タブレット端末、ノートパソコン、携帯電話など、日常生活で使用される家電製品の売り上げが伸びていることが、ワイヤレスマイクの世界的な需要を喚起する重要な要因の一つとなっています。また、企業間取引(B2B)および企業間商取引(B2C)セグメントにおいて、ブランドイメージの構築や幅広い視聴者をターゲットとしたポッドキャスティングの利用が増加しており、業界の投資家に有利な成長機会を提供するとともに市場成長にも寄与しています。さらに、急速な都市化に伴い、スポーツイベント、コメディショー、音楽コンサートなどのライブ番組やパフォーマンスに対する消費者の支出が増加していることも、メディアおよびエンターテイメント産業におけるワイヤレスマイクの需要にプラスの影響を与えています。これとは別に、主要企業は、スマートテレビ、カラオケシステム、ワイヤレススピーカー向けに、光および同軸Bluetooth入力や調整可能なエコーなどの革新的機能を備えたハンドヘルドワイヤレスマイクを投入しています。さらに、これらのマイクロフォンは、YouTubeやソーシャルメディアプラットフォームのコンテンツ作成に広く採用されるようになってきています。これにより、世界各国の市場の成長に明るい展望が開けると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、ワイヤレスマイクロホンの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、技術、エンドユーザーに基づいて分類しています。 タイプ別内訳 ハンドヘルド クリップオン その他 技術別構成比 ブルートゥース Wi-Fi 無線周波数 その他 エンドユーザー別構成比 企業 教育分野 ホスピタリティ スポーツイベント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.), Audio-Technica Corporation, Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.), LEWITT GmbH, RØDE Microphones, Samson Technologies Corp, Salamonic International, Sennheiser electronic GmbH & Co.KG、Shure Incorporated、ソニー株式会社、ヤマハ株式会社。本レポートで回答した主な質問 ワイヤレスマイクの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19はワイヤレスマイクロホンの世界市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? タイプ別の市場構成は? 技術に基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は? ワイヤレスマイクの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Wireless Microphone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Handheld 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Clip-on 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Bluetooth 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Wi-Fi 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Radio Frequency 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End User 8.1 Corporate 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Education 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Hospitality 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Sporting Events 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.) 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Audio-Technica Corporation 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.) 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 LEWITT GmbH 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 RØDE Microphones 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 Samson Technologies Corp. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Saramonic International 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Shure Incorporated 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Sony Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Yamaha Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis
SummaryThe global wireless microphone market reached a value of US$ 2.62 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.7 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 5.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Wireless Microphone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Handheld 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Clip-on 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Bluetooth 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Wi-Fi 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Radio Frequency 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End User 8.1 Corporate 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Education 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Hospitality 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Sporting Events 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.) 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Audio-Technica Corporation 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.) 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 LEWITT GmbH 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 RØDE Microphones 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 Samson Technologies Corp. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Saramonic International 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Shure Incorporated 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Sony Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Yamaha Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(wireless)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |