固定衛星サービス(FSS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Fixed Satellite Services (FSS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の固定衛星サービス市場は、2021年に228億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る
サマリー世界の固定衛星サービス市場は、2021年に228億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。固定衛星サービスは、FSSとも呼ばれ、異なる地球局間で使用される無線通信サービスです。これらの衛星サービスは、電話やテレビ放送の信号を送受信するためにVSAT技術を使用しています。低電力出力で、受信しやすいように大型のアンテナを搭載しています。FSSは多数のユーザーに同時にサービスを提供するため、広大なエリアをカバーするよう戦略的に配置され、移動中でも信号を失うことなく通信できる。そのため、世界中の政府機関や軍事団体、大小の企業で利用されている。 市場の推進要因 所得水準の向上やスマートフォンの普及により、高速インターネットは通信の必需品の一つとなっています。その結果、ブロードバンドの需要は近年大幅に増加しており、それが世界の固定衛星サービス市場の成長に拍車をかけています。 HDTVチャンネルの普及やDTH TVプラットフォームの台頭により、全世界で固定衛星サービスの需要が拡大しています。 軍事衛星通信、通信バックホール、コンテンツおよび放送配信、企業およびブロードバンド接続への支出の増加は、予測期間中の固定衛星サービスの需要を促進すると予想されます。 石油・ガス産業では、高スループット接続や企業ネットワークに対する需要が高まっています。このことは、世界のFSS市場で活動する主要なプレーヤーにいくつかの成長機会を提供しています。 主な市場細分化 IMARCグループは、世界の固定衛星サービス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界および地域ごとの予測を提供しています。当レポートでは、サービス、組織規模、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。 サービス別構成比 TVチャンネル放送 テレコムバックホール ブロードバンドサービス コンテンツ・映像配信 軍事衛星通信 組織規模別構成比。 スモールオフィス・ホームオフィス(SOHO) 中小企業(SMB) 大企業 エンドユーザー別構成比。 メディア・エンターテイメント 教育 政府機関 IT・通信 小売 石油・ガス 航空宇宙・防衛 その他 地域別構成比 アジア太平洋地域 ヨーロッパ 北アメリカ 中近東・アフリカ ラテンアメリカ 競合の状況。 また、主要企業としてEmbratel Star One、Eutelsat Communications、Telesat Holdings、Sky Perfect JSAT Holdings、Thaicom Public Company Ltd、Nigerian Communications Satellites Ltd、Telenor Satellite Broadcasting、Singapore Telecommunications Ltd (Singtel) 、SES S.A, Arabsat, Hispasat, Intelsat S.A などが挙げられることから、市場競争状況についても分析した。本レポートで回答した主な質問 世界の固定衛星サービス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 世界の固定衛星サービス産業における主要な地域市場はどこか? COVID-19は世界の固定衛星サービス産業にどのような影響を与えたか? サービス別の市場構成はどのようになっていますか? 組織規模に基づく市場の内訳は? エンドユーザー別の市場構成は? 世界の固定衛星サービス産業のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 世界の固定衛星サービス産業における主要な推進要因と課題とは? 世界の固定衛星サービス産業の構造と主要プレイヤーは? 世界の固定衛星サービス産業における競争の程度はどの程度か? 世界の固定衛星サービス産業における利益率は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Fixed Satellite Services Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Service 5.5 Market Breakup by Organization Size 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Region 5.8 Market Forecast 6 Market Breakup by Service 6.1 TV Channel Broadcast 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Telecom Backhaul 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Broadband Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Content and Video Distribution 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Military Satellite Communication 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Organization Size 7.1 Small Offices and Home Offices (SOHO) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Small and Medium Businesses (SMB) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Large Enterprises 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Media and Entertainment 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Education 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Government 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 IT and Communications 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Retail 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Oil and Gas 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Aerospace and Defense 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 8.8 Others 8.8.1 Market Trends 8.8.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Asia Pacific 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Europe 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 North America 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Middle East and Africa 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Latin America 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 11.1 Overview 11.2 Satellite Manufacturers 11.3 Satellite Launch Services 11.4 Satellite Operators 11.5 Service Providers/Resellers 11.6 End Users 11.7 Ground Equipment Vendors 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Embratel Star One 14.3.2 Eutelsat Communications 14.3.3 Telesat Holdings 14.3.4 SKY Perfect JSAT Holdings Inc. 14.3.5 Thaicom Public Company Ltd 14.3.6 Nigerian Communications Satellites Ltd 14.3.7 Telenor Satellite Broadcasting 14.3.8 Singapore Telecommunications Ltd (Singtel) 14.3.9 SES S.A 14.3.10 Arabsat 14.3.11 Hispasat 14.3.12 Intelsat S.A
SummaryThe global Fixed satellite services market reached a value of US$ 22.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Fixed Satellite Services Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Service 5.5 Market Breakup by Organization Size 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Region 5.8 Market Forecast 6 Market Breakup by Service 6.1 TV Channel Broadcast 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Telecom Backhaul 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Broadband Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Content and Video Distribution 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Military Satellite Communication 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Organization Size 7.1 Small Offices and Home Offices (SOHO) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Small and Medium Businesses (SMB) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Large Enterprises 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Media and Entertainment 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Education 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Government 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 IT and Communications 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Retail 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Oil and Gas 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Aerospace and Defense 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 8.8 Others 8.8.1 Market Trends 8.8.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Asia Pacific 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Europe 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 North America 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Middle East and Africa 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Latin America 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 11.1 Overview 11.2 Satellite Manufacturers 11.3 Satellite Launch Services 11.4 Satellite Operators 11.5 Service Providers/Resellers 11.6 End Users 11.7 Ground Equipment Vendors 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Embratel Star One 14.3.2 Eutelsat Communications 14.3.3 Telesat Holdings 14.3.4 SKY Perfect JSAT Holdings Inc. 14.3.5 Thaicom Public Company Ltd 14.3.6 Nigerian Communications Satellites Ltd 14.3.7 Telenor Satellite Broadcasting 14.3.8 Singapore Telecommunications Ltd (Singtel) 14.3.9 SES S.A 14.3.10 Arabsat 14.3.11 Hispasat 14.3.12 Intelsat S.A
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(satellite)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |