世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

固定衛星サービス(FSS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Fixed Satellite Services (FSS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の固定衛星サービス市場は、2021年に228億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
109 英語

 

サマリー

世界の固定衛星サービス市場は、2021年に228億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5%を示し、2027年までに304億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

固定衛星サービスは、FSSとも呼ばれ、異なる地球局間で使用される無線通信サービスです。これらの衛星サービスは、電話やテレビ放送の信号を送受信するためにVSAT技術を使用しています。低電力出力で、受信しやすいように大型のアンテナを搭載しています。FSSは多数のユーザーに同時にサービスを提供するため、広大なエリアをカバーするよう戦略的に配置され、移動中でも信号を失うことなく通信できる。そのため、世界中の政府機関や軍事団体、大小の企業で利用されている。

市場の推進要因

所得水準の向上やスマートフォンの普及により、高速インターネットは通信の必需品の一つとなっています。その結果、ブロードバンドの需要は近年大幅に増加しており、それが世界の固定衛星サービス市場の成長に拍車をかけています。
HDTVチャンネルの普及やDTH TVプラットフォームの台頭により、全世界で固定衛星サービスの需要が拡大しています。
軍事衛星通信、通信バックホール、コンテンツおよび放送配信、企業およびブロードバンド接続への支出の増加は、予測期間中の固定衛星サービスの需要を促進すると予想されます。
石油・ガス産業では、高スループット接続や企業ネットワークに対する需要が高まっています。このことは、世界のFSS市場で活動する主要なプレーヤーにいくつかの成長機会を提供しています。

主な市場細分化

IMARCグループは、世界の固定衛星サービス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界および地域ごとの予測を提供しています。当レポートでは、サービス、組織規模、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。

サービス別構成比

TVチャンネル放送
テレコムバックホール
ブロードバンドサービス
コンテンツ・映像配信
軍事衛星通信

組織規模別構成比。

スモールオフィス・ホームオフィス(SOHO)
中小企業(SMB)
大企業

エンドユーザー別構成比。

メディア・エンターテイメント
教育
政府機関
IT・通信
小売
石油・ガス
航空宇宙・防衛
その他

地域別構成比

アジア太平洋地域
ヨーロッパ
北アメリカ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、主要企業としてEmbratel Star One、Eutelsat Communications、Telesat Holdings、Sky Perfect JSAT Holdings、Thaicom Public Company Ltd、Nigerian Communications Satellites Ltd、Telenor Satellite Broadcasting、Singapore Telecommunications Ltd (Singtel) 、SES S.A, Arabsat, Hispasat, Intelsat S.A などが挙げられることから、市場競争状況についても分析した。本レポートで回答した主な質問

世界の固定衛星サービス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
世界の固定衛星サービス産業における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界の固定衛星サービス産業にどのような影響を与えたか?
サービス別の市場構成はどのようになっていますか?
組織規模に基づく市場の内訳は?
エンドユーザー別の市場構成は?
世界の固定衛星サービス産業のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
世界の固定衛星サービス産業における主要な推進要因と課題とは?
世界の固定衛星サービス産業の構造と主要プレイヤーは?
世界の固定衛星サービス産業における競争の程度はどの程度か?
世界の固定衛星サービス産業における利益率は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fixed Satellite Services Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Service
5.5 Market Breakup by Organization Size
5.6 Market Breakup by End-User
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Service
6.1 TV Channel Broadcast
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Telecom Backhaul
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Broadband Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Content and Video Distribution
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Military Satellite Communication
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Organization Size
7.1 Small Offices and Home Offices (SOHO)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Small and Medium Businesses (SMB)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Large Enterprises
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-User
8.1 Media and Entertainment
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Education
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 IT and Communications
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Retail
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Oil and Gas
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Aerospace and Defense
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Others
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Satellite Manufacturers
11.3 Satellite Launch Services
11.4 Satellite Operators
11.5 Service Providers/Resellers
11.6 End Users
11.7 Ground Equipment Vendors
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Embratel Star One
14.3.2 Eutelsat Communications
14.3.3 Telesat Holdings
14.3.4 SKY Perfect JSAT Holdings Inc.
14.3.5 Thaicom Public Company Ltd
14.3.6 Nigerian Communications Satellites Ltd
14.3.7 Telenor Satellite Broadcasting
14.3.8 Singapore Telecommunications Ltd (Singtel)
14.3.9 SES S.A
14.3.10 Arabsat
14.3.11 Hispasat
14.3.12 Intelsat S.A

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global Fixed satellite services market reached a value of US$ 22.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Fixed satellite services, also known as FSS, are radiocommunication services used between different earth stations. These satellite services use the VSAT technology for sending and receiving telephone calls and television signals for broadcasting. They offer low power output and have large dish-style antennas for better service reception. As FSS systems provide services to numerous users simultaneously, they are placed strategically for covering a vast area to allow users to communicate while traveling, without losing signals. As a result, governments, military organizations, as well as small and large business firms across the globe, use these systems.

Market Drivers:

On account of inflating income levels and rising sales of smartphones, high-speed internet has become one of the necessities for communication. As a result, the demand for broadband has increased significantly in recent years which, in turn, is impelling the growth of the global fixed satellite services market.
Owing to a rise in the adoption of HDTV channels and emerging DTH TV platforms, there has been an escalation in the overall demand for fixed satellite services across the globe.
Increasing expenditure on military satellite communication; telecom backhaul, content and broadcast delivery; and enterprise and broadband connectivity is anticipated to drive the demand for fixed satellite services during the forecast period.
There has been a rise in the demand for high-throughput connectivity and corporate enterprise networks in the oil and gas industry. This has provided several growth opportunities to the major players operating in the global FSS market.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fixed satellite services market, along with forecasts at the global and regional from 2022-2027. Our report has categorized the market based on service, organization size and end user.

Breakup by Service:

TV Channel Broadcast
Telecom Backhaul
Broadband Services
Content and Video Distribution
Military Satellite Communication

Breakup by Organization Size:

Small Offices and Home Offices (SOHO)
Small and Medium Businesses (SMB)
Large Enterprises

Breakup by End-User:

Media and Entertainment
Education
Government
IT and Communications
Retail
Oil and Gas
Aerospace and Defense
Others

Breakup by Region:

Asia Pacific
Europe
North America
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Embratel Star One, Eutelsat Communications, Telesat Holdings, SKY Perfect JSAT Holdings, Thaicom Public Company Ltd, Nigerian Communications Satellites Ltd, Telenor Satellite Broadcasting, Singapore Telecommunications Ltd (Singtel), SES S.A, Arabsat, Hispasat, Intelsat S.A, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global fixed satellite services market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global fixed satellite services industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global fixed satellite services industry?
What is the breakup of the market based on the services?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the global fixed satellite services industry?
What are the key driving factors and challenges in the global fixed satellite services industry?
What is the structure of the global fixed satellite services industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global fixed satellite services industry?
What are the profit margins in the global fixed satellite services industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fixed Satellite Services Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Service
5.5 Market Breakup by Organization Size
5.6 Market Breakup by End-User
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Service
6.1 TV Channel Broadcast
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Telecom Backhaul
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Broadband Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Content and Video Distribution
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Military Satellite Communication
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Organization Size
7.1 Small Offices and Home Offices (SOHO)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Small and Medium Businesses (SMB)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Large Enterprises
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-User
8.1 Media and Entertainment
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Education
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 IT and Communications
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Retail
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Oil and Gas
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Aerospace and Defense
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Others
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Satellite Manufacturers
11.3 Satellite Launch Services
11.4 Satellite Operators
11.5 Service Providers/Resellers
11.6 End Users
11.7 Ground Equipment Vendors
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Embratel Star One
14.3.2 Eutelsat Communications
14.3.3 Telesat Holdings
14.3.4 SKY Perfect JSAT Holdings Inc.
14.3.5 Thaicom Public Company Ltd
14.3.6 Nigerian Communications Satellites Ltd
14.3.7 Telenor Satellite Broadcasting
14.3.8 Singapore Telecommunications Ltd (Singtel)
14.3.9 SES S.A
14.3.10 Arabsat
14.3.11 Hispasat
14.3.12 Intelsat S.A

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る