世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タバコの市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Cigarette Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のたばこ市場は、2021年に1兆400億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.6%を示し、2027年には1兆2910億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

 

サマリー

世界のたばこ市場は、2021年に1兆400億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.6%を示し、2027年には1兆2910億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

タバコは、世界中で消費されている最もポピュラーなタバコ製品の一つです。タバコは、刻みタバコや挽きタバコが入った薄い紙でできた小さな葉巻のようなものです。ほとんどのタバコは、リサイクルされたタバコの茎を含むタバコの再構成製品で生産されています。9世紀以前には、タバコは葦や喫煙筒の形で利用されていた。その後、1800年代にJuan Nepomuceno Adornoがメキシコでタバコ製造機を開発した。時代とともに徐々に、消費者の好みに合わせて、さまざまな形、大きさ、色、香り、濃さのタバコが登場するようになった。現在、たばこの需要は、特にアジアやアフリカなどの発展途上地域で増加傾向にある。これは、人口の増加と、たばこの生産に関する政府の税制上の規制によるものです。

世界のタバコ市場のドライバー
現在、フィルタータバコ、メンソールタバコ、クローブタバコなど様々な種類のタバコが販売されており、タバコの消費者に製品を選択するための様々な選択肢を提供しています。
タバコの製造に必要な主な原材料は、タバコの葉、カットタバコ、タバコフィルター、ティッピングペーパー、シガレットペーパー、ホワイトボード、アルミラミネート紙、接着剤などです。これらの材料のサプライヤーは、タバコの生産を推進している市場に存在している数が多い。
過去数年間、世界中で喫煙者の数が増加しています。これは主に、現在たばこ市場の成長を触媒している消費者によって導かれている多忙とストレスの多いライフスタイルの結果である。
アジア太平洋地域などの発展途上地域では、消費者の可処分所得が増加しており、たばこメーカーが製品価格を引き上げ、喫煙者をプレミアム製品に移行させるための成長機会がいくつか創出されています。
インド、中国、パキスタンなどの発展途上地域の農村部のタバコ消費者は、伝統的にタバコの代わりにhukkah、beediなどのいくつかのタバコ製品を好んでいます。しかし、ここ数年、タバコに対する認識が高まり、農村部の多くのタバコ消費者がタバコに移行していることが確認されています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の紙巻きタバコ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場を種類と流通チャネルに基づいて分類しています。

タイプ別内訳。

ライト
ミディアム
その他

紙巻きタバコ市場は、消費者が選択できるライト、ミディアム、その他といったさまざまな種類の紙巻きタバコに基づいて区分されています。中でもライトシガレットは、より安全で健康的であることから、最も大きな割合を占めています。

流通チャネル別構成比。

たばこ店
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインストア
その他

現在、消費者が希望するたばこを入手する手段は、たばこ店、スーパーマーケットやハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインストアなど多岐にわたります。タバコショップは、高級葉巻や紙巻きタバコから灰皿や加湿器まで、さまざまな専門的タバコ製品を扱っているため、最も人気のある流通経路となっています。

地域別インサイト

アジア太平洋地域(オーストラリアを除く)
東ヨーロッパ
西ヨーロッパ
中近東・アフリカ
北アメリカ
ラテンアメリカ
オーストラリア

地域別では、オーストラリアを除くアジア太平洋地域が世界最大の紙巻きタバコ市場であり、これに東欧、西欧、中東・アフリカ、北米、中南米、オーストラリアが続いています。アジア太平洋地域の成長は、人口の増加と可処分所得の上昇に大きく起因しています。

競合他社の状況。

世界の紙巻きタバコ市場は、少数のメーカーが価格と品質の面で競争しており、非常に集中しているのが現状です。市場で営業しているトップたばこ会社のいくつかは、中国国家タバコ株式会社、フィリップモリスインターナショナル、ブリティッシュアメリカタバコ、日本たばこインターナショナルとインペリアルタバコグループが含まれています。

本レポートは、世界のたばこ産業について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。これは、市場のマクロ的概観から、産業実績のミクロ的詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、タバコの製造工場を設立するための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形でたばこ産業に関わる、または参入を計画しているすべての方にとって必読の書です。本レポートで扱う主な質問
1.世界の紙巻きタバコの市場規模は?
2.タバコの世界市場を牽引する主な要因は何か?
3.COVID-19は世界のたばこ市場にどのような影響を与えていますか?
4.世界の紙巻きタバコ市場のタイプ別内訳は?
5.世界の紙巻きタバコ市場の流通チャネル別の内訳は?
6.タバコの世界市場における主要地域は?
7.世界の紙巻きタバコ市場の主要なプレーヤー/企業はどこか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tobacco Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Markey Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Forecast
6 Global Cigarette Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Market Breakup by Type
6.6 Market Breakup by Distribution Channel
6.7 Market Breakup by Region
6.8 Market Forecast
6.9 SWOT Analysis
6.9.1 Overview
6.9.2 Strengths
6.9.3 Weaknesses
6.9.4 Opportunities
6.9.5 Threats
6.10 Value Chain Analysis
6.10.1 Raw Material Procurement
6.10.2 Manufacturing
6.10.3 Marketing
6.10.4 Distribution
6.10.5 Exports
6.10.6 End-Use
6.11 Porter’s Five Forces Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Bargaining Power of Buyers
6.11.3 Bargaining Power of Suppliers
6.11.4 Degree of Competition
6.11.5 Threat of New Entrants
6.11.6 Threat of Substitutes
6.12 Key Market Drivers and Success Factors
7 Market Breakup by Type
7.1 Light
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Medium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Tobacco Shops
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Supermarket and Hypermarkets
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific (Excluding Australia)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Eastern Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Western Europe
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 North America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Latin America
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Australia
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Market Share of Key Players
11 Cigarette Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Layout
12.4 Plant Machinery
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 China National Tobacco Corporation
15.2 Phillip Morris International
15.3 British America Tobacco
15.4 Japan Tobacco International
15.5 Imperial Tobacco Group

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global cigarette market reached a value of US$ 1,040 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,291 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Cigarettes represent one of the most popular tobacco products being consumed across the world. They are a small cigar made of a thin paper containing shredded or ground tobacco. Most of the cigarettes are produced with a reconstituted product of tobacco which include the recycled stems of tobacco. Earlier in the 9th Century, cigarettes were available in the form of reeds and smoking tubes. Later in the 1800s, Juan Nepomuceno Adorno developed cigarette making machines in Mexico. Gradually with time, cigarettes were introduced in a wide variety of shapes, sizes, colours, flavours and intensity as per the preferences of consumers. Currently, the demand for cigarettes is on a rise, particularly in developing regions such as Asia and Africa. This is due to increasing population and tax government regulations regarding the production of cigarettes.

Global Cigarette Market Drivers:
Nowadays, there are different types of cigarettes available in the market such as filter cigarettes, menthol cigarettes, clove cigarettes, etc., providing the cigarette consumers a variety of options to choose between the products.
Major raw materials required for the manufacturing of cigarette are tobacco leaves, cut tobacco, cigarette filter, tipping paper, cigarette paper, whiteboard, aluminium laminated paper and glue. There are large number of suppliers of these materials present in the market which is driving the production of cigarette.
Over the past few years, there has been an increase in the number of smokers across the globe. This is mainly the result of hectic and stressful lifestyles being led by the consumers which is currently catalysing the growth of the cigarette market.
In some of the developing regions, such as Asia Pacific, the disposable incomes of the consumers have been rising which creates several growth opportunities for the cigarette manufacturers to raise their product price and shift smokers onto the premium products.
Cigarette consumers in the rural areas of several developing regions like India, China, Pakistan, etc., traditionally prefer several tobacco products such as hukkah, beedi, etc. instead of cigarette. However, it has been observed that over the past few years, due to a rise in the awareness about the product, a large number of rural tobacco consuming population is shifting towards cigarette.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cigarette market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type and distribution channel.

Breakup by Type:

Light
Medium
Others

The cigarette market has been segmented on the basis of different types of cigarettes available for the consumers to choose from such as light, medium and others. Amongst these, light cigarettes represent the largest segment as they are safer and healthier to consume.

Breakup by Distribution Channel:

Tobacco Shops
Supermarket and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others

Currently, there are numerous means from which the consumers can obtain the desired cigarettes including tobacco shops, supermarket and hypermarkets, convenience stores, online stores and others. Tobacco shops are the most popular distribution channels as they offer a wide variety of specialised tobacco products ranging from premium cigars and cigarettes to ashtrays and humidification devices.

Regional Insights:

Asia Pacific (Excluding Australia)
Eastern Europe
Western Europe
Middle East and Africa
North America
Latin America
Australia

On a geographical front, Asia Pacific, excluding Australia, represents the largest market for cigarettes across the globe followed by Eastern Europe, Western Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America and Australia. The growth in the Asia Pacific region can be highly attributed to increasing population coupled with elevating disposable incomes.

Competitive Landscape:

The global cigarette market is highly concentrated in nature with the presence of few manufacturers who have been competing in terms of prices and quality. Some of the top cigarette companies operating in the market include China National Tobacco Corporation, Phillip Morris International, British America Tobacco, Japan Tobacco International and Imperial Tobacco Group.

This report provides a deep insight into the global cigarette industry covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up a cigarette manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the cigarette industry in any manner. Key Questions Answered in this Report
1. What is the size of the global cigarette market?
2. What are the key factors driving the global cigarette market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global cigarette market?
4. What is the breakup of the global cigarette market based on the type?
5. What is the breakup of the global cigarette market based on the distribution channel?
6. What are the key regions in the global cigarette market?
7. Who are the key players/companies in the global cigarette market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tobacco Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Markey Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Forecast
6 Global Cigarette Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Market Breakup by Type
6.6 Market Breakup by Distribution Channel
6.7 Market Breakup by Region
6.8 Market Forecast
6.9 SWOT Analysis
6.9.1 Overview
6.9.2 Strengths
6.9.3 Weaknesses
6.9.4 Opportunities
6.9.5 Threats
6.10 Value Chain Analysis
6.10.1 Raw Material Procurement
6.10.2 Manufacturing
6.10.3 Marketing
6.10.4 Distribution
6.10.5 Exports
6.10.6 End-Use
6.11 Porter’s Five Forces Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Bargaining Power of Buyers
6.11.3 Bargaining Power of Suppliers
6.11.4 Degree of Competition
6.11.5 Threat of New Entrants
6.11.6 Threat of Substitutes
6.12 Key Market Drivers and Success Factors
7 Market Breakup by Type
7.1 Light
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Medium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Tobacco Shops
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Supermarket and Hypermarkets
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Asia Pacific (Excluding Australia)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Eastern Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Western Europe
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 North America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Latin America
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Australia
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Market Share of Key Players
11 Cigarette Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Detailed Process Flow
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
12 Project Details, Requirements and Costs Involved
12.1 Land Requirements and Expenditures
12.2 Construction Requirements and Expenditures
12.3 Plant Layout
12.4 Plant Machinery
12.5 Raw Material Requirements and Expenditures
12.6 Raw Material and Final Product Pictures
12.7 Packaging Requirements and Expenditures
12.8 Transportation Requirements and Expenditures
12.9 Utility Requirements and Expenditures
12.10 Manpower Requirements and Expenditures
12.11 Other Capital Investments
13 Loans and Financial Assistance
14 Project Economics
14.1 Capital Cost of the Project
14.2 Techno-Economic Parameters
14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
14.4 Taxation and Depreciation
14.5 Income Projections
14.6 Expenditure Projections
14.7 Financial Analysis
14.8 Profit Analysis
15 Key Player Profiles
15.1 China National Tobacco Corporation
15.2 Phillip Morris International
15.3 British America Tobacco
15.4 Japan Tobacco International
15.5 Imperial Tobacco Group

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る