マイクロEV 2023-2043年:電動二輪車、電動三輪車、マイクロカーMicro EVs 2023-2043: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars 超小型EVとは? 超小型EVの定義は統一されていないが、一般的には、人口の多い都市部をシームレスに移動できる小型の自動車を指すことが多い。超小型EVは、数キロメートルの短距... もっと見る
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サマリー
超小型EVとは?
超小型EVの定義は統一されていないが、一般的には、人口の多い都市部をシームレスに移動できる小型の自動車を指すことが多い。超小型EVは、数キロメートルの短距離走行を想定し、時速80キロメートル以下(地域により例外あり)の低速で走行する。これらの車は内燃機関に頼らず、多くは電気モーターを動力源としている。
電動二輪・三輪車は「低空飛行の果実」であり、インド、中国、東南アジアの大衆は、運用コストが低いため、ラストワンマイル接続に利用している。これらの国々では、都市化が急速に進んでおり、この傾向は、パーソナルモビリティの需要の高まりや、ローカルなeコマースビジネスの出現と相関しています。そのため、個人向けの電動二輪車や、ライドシェアや荷物の配送に使われる三輪車が販売されています。
また、マイクロカーも重要な役割を担っています。二輪車や三輪車よりも広いスペースとパワー、そして安全性を備え、手頃な価格で、都市部での使用を想定した小型車です。クルマの旅の多くは、一人での短距離移動です。その際、エネルギーの大半は車重の運搬に費やされ、無駄になっています。大型車は、都市の混雑や公害、エネルギーや物質、公共空間の浪費の根本的な原因となっています。都市が高密度、低速、低衝撃のモデルへと移行するにつれ、人々が便利に移動できる新しいタイプのパーソナルビークルが必要とされています マイクロカーはここに適合しようとしているのです。
地域モビリティ文化
人々はなぜ車ではなく公共交通機関を利用するのでしょうか?あるいは徒歩よりスクーター?距離もあるが、その判断の根底にあるのは、その都市のモビリティ文化の影響である。モビリティカルチャーとは、個人が都市内でAからBに移動する際に、どのように移動するかを決定するために組み込まれた嗜好のことであると定義されている。この好みは、社会的規範、都市景観、交通インフラなどの要因の積み重ねによって生まれる。
地域の移動文化は、人々がどのように都市を移動するかを示しているため、注目することが重要である。例えば、自動車中心の米国と、二輪車中心のインド。超小型EVを都市に導入する場合、モビリティ文化がどのようなものかを理解することで、消費者のニーズと欲求、そして新しいモビリティセグメントが提供できるものの間のギャップを埋めることができます。
IDTechExの最新レポートでは、超小型EV導入の温床となっている世界の主要地域、インド、中国、東南アジア、EUと英国、米国をカバーしています。各地域のモビリティ文化を特定し、モーター出力、バッテリー容量、価格などの仕様に基づいて、人気のある超小型EVモデルをベンチマークしています。また、各地域の主要プレイヤーの市場シェアも掲載しています。全体として、本レポートは、販売台数、バッテリー需要、市場価値にわたる45以上の予測ラインにより、地域別の様々なマイクロEVの商業的および技術的概要を提供します。
レポート内容の概要と予測
本レポートでは、以下の情報を提供しています:
超小型EVの紹介
電動二輪車
電動三輪車
マイクロカー
20年間の市場予測&分析:
目次
Summary
この調査レポートは、販売台数、バッテリー需要、市場価値にわたる45以上の予測ラインにより、地域別の様々なマイクロEVの商業的および技術的概要を提供しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
What are micro EVs?
While there is no standardized definition of micro EVs, it is generally used to describe small vehicles that can seamlessly navigate highly populated urban areas. Micro EVs are designed for short trips of only a few kilometres and travel at low speeds, typically under 80 kilometres per hour (with various regional exceptions). These vehicles do not rely on internal combustion engines, and many are powered by electric motors.
Electric two- and three-wheelers are the 'low hanging fruits', as these are used by the masses in India, China, and Southeast Asia for last-mile connectivity due to their low cost of operations. Urbanization in these countries has been, and is, increasing rapidly - a trend that is correlated to a rise in the demand for personal mobility and emergence of local e-commerce businesses. This leads to sales of electric two-wheelers for the individual and the use of three-wheelers as ride sharing or cargo delivery.
Microcars are an important piece of the puzzle as well. Offering more space, power and protection than two- and three-wheelers, these tiny vehicles come at an affordable price and are designed for an urban environment. Most car trips are short trips carrying just one person. Most of the energy is wasted on carrying the vehicle's own weight. Oversized vehicles are the root cause of urban congestion, pollution and wasted energy, material, and public space. As cities everywhere move toward a high-density, low speed, low impact model, it calls for a new type of personal vehicle to be created for people to conveniently get around in - this is where microcars are trying to fit in.
Regional mobility culture
What makes people choose to take public transit over a car? Or a scooter over walking? While distance plays a factor, at the root of this decision is the influence of the city's mobility culture. Mobility culture, by definition, is the built-in preference of how individuals decide to travel from A to B within the city. This preference comes from a culmination of factors such as social norms, urban landscape, and transportation infrastructure.
Local mobility culture is important to look at because it indicates how people will choose to get around the city. Obvious examples include the USA with its car-centric focus, compared to India with a two-wheeler-centric atmosphere. When it comes to bringing micro EVs to cities, understanding what the mobility culture looks like can bridge the gap between consumers' needs and wants, and what the new mobility segment can offer.
The latest report from IDTechEx covers the key global regions which are the hotbed for micro EV adoption - India, China, Southeast Asia, EU and the UK, and the USA. For each region, the local mobility culture is identified and popular micro EV models are benchmarked based on specifications like motor power, battery capacities, and price. Market shares of leading players is also included for each region. Overall, the report provides a commercial and technical overview for the various micro EVs by region with over 45 forecast lines spanning unit sales, battery demand, and market values.
Summary of Report Contents and Forecasts:
This report provides the following information:
Introduction to micro EVs
Electric two-wheelers
Electric three-wheelers
Microcars
20-year market forecasts & Analysis:
Table of Contents
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