世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マイクロEV 2023-2043年:電動二輪車、電動三輪車、マイクロカー


Micro EVs 2023-2043: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars

超小型EVとは? 超小型EVの定義は統一されていないが、一般的には、人口の多い都市部をシームレスに移動できる小型の自動車を指すことが多い。超小型EVは、数キロメートルの短距... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2022年12月16日 US$6,500
電子ファイル(1-5ユーザライセンス)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
259 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

超小型EVとは?
超小型EVの定義は統一されていないが、一般的には、人口の多い都市部をシームレスに移動できる小型の自動車を指すことが多い。超小型EVは、数キロメートルの短距離走行を想定し、時速80キロメートル以下(地域により例外あり)の低速で走行する。これらの車は内燃機関に頼らず、多くは電気モーターを動力源としている。
 
電動二輪・三輪車は「低空飛行の果実」であり、インド、中国、東南アジアの大衆は、運用コストが低いため、ラストワンマイル接続に利用している。これらの国々では、都市化が急速に進んでおり、この傾向は、パーソナルモビリティの需要の高まりや、ローカルなeコマースビジネスの出現と相関しています。そのため、個人向けの電動二輪車や、ライドシェアや荷物の配送に使われる三輪車が販売されています。
 
また、マイクロカーも重要な役割を担っています。二輪車や三輪車よりも広いスペースとパワー、そして安全性を備え、手頃な価格で、都市部での使用を想定した小型車です。クルマの旅の多くは、一人での短距離移動です。その際、エネルギーの大半は車重の運搬に費やされ、無駄になっています。大型車は、都市の混雑や公害、エネルギーや物質、公共空間の浪費の根本的な原因となっています。都市が高密度、低速、低衝撃のモデルへと移行するにつれ、人々が便利に移動できる新しいタイプのパーソナルビークルが必要とされています マイクロカーはここに適合しようとしているのです。
 
地域モビリティ文化
人々はなぜ車ではなく公共交通機関を利用するのでしょうか?あるいは徒歩よりスクーター?距離もあるが、その判断の根底にあるのは、その都市のモビリティ文化の影響である。モビリティカルチャーとは、個人が都市内でAからBに移動する際に、どのように移動するかを決定するために組み込まれた嗜好のことであると定義されている。この好みは、社会的規範、都市景観、交通インフラなどの要因の積み重ねによって生まれる。
 
地域の移動文化は、人々がどのように都市を移動するかを示しているため、注目することが重要である。例えば、自動車中心の米国と、二輪車中心のインド。超小型EVを都市に導入する場合、モビリティ文化がどのようなものかを理解することで、消費者のニーズと欲求、そして新しいモビリティセグメントが提供できるものの間のギャップを埋めることができます。
 
IDTechExの最新レポートでは、超小型EV導入の温床となっている世界の主要地域、インド、中国、東南アジア、EUと英国、米国をカバーしています。各地域のモビリティ文化を特定し、モーター出力、バッテリー容量、価格などの仕様に基づいて、人気のある超小型EVモデルをベンチマークしています。また、各地域の主要プレイヤーの市場シェアも掲載しています。全体として、本レポートは、販売台数、バッテリー需要、市場価値にわたる45以上の予測ラインにより、地域別の様々なマイクロEVの商業的および技術的概要を提供します。
 
レポート内容の概要と予測
  • 電動2輪車および3輪車のパワークラス別、地域別販売台数 2021-2043
  • 電動2輪車・3輪車バッテリー需要(GWh):パワークラス別、地域別 2021-2043年
  • 電動2輪車および3輪車用バッテリー需要(鉛蓄電池とリチウムイオン電池の地域別分割)2021-2043年
  • 電動2輪車・3輪車市場価値(US$)地域別2021-2043年
  • 電動マイクロカー販売台数:地域別2021-2043年
  • 電動マイクロカー用電池需要(GWh)2021-2043年
  • 電動マイクロカー市場規模(US$) 2021-2043
  • 電動2輪車・3輪車メーカーの地域別市場シェア
  • 地域別の電動二輪車・電動三輪車モデル-技術、コスト、プレイヤー
 
本レポートでは、以下の情報を提供しています:
超小型EVの紹介
  • 車両セグメント 2輪車、3輪車、マイクロカー
  • 超小型EVの必要性
  • 地域のモビリティ文化と混雑のコスト
  • 超小型EVの利用モデル
  • 超小型EVの普及を支える政策
  • バッテリーケミストリー(鉛電池とリチウムイオン電池の比較)
 
電動二輪車
  • 電動二輪車のパワークラス別分類 原付、スクーター、二輪車
  • 電動二輪車の地域別メーカーと市場占有率
  • 世界の二輪車生産拠点
  • 中国とインドの輸出台数
  • 電動スクーター-地域別モデルおよびベンチマーキング
  • 電動二輪車-モデル、課題、ベンチマーキング
 
電動三輪車
  • 三輪車の用途別分類-共同輸送と貨物
  • 電動三輪車の地域別メーカーとマーケットシェア
  • 中国、インド、その他の地域における電動三輪車のモデルベンチマーク
 
マイクロカー
  • マイクロカーの地域別分類 日本、米国、EU、中国、インド
  • マイクロカーのメリット、特徴、アプリケーション
  • 航続距離、最高速度、モーター出力、バッテリー容量によるマイクロカーモデルのベンチマーク
 
20年間の市場予測&分析:
  • 超小型EVセグメント別販売台数 電動2輪車、3輪車、マイクロカーの地域別販売台数
  • 超小型EVセグメント別電池需要(GWh)-リチウムイオン電池、鉛蓄電池
  • 超小型EVセグメント別市場規模(US$)-地域別内訳



ページTOPに戻る


目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. はじめに
1.2. 報告範囲
1.3. マイクロEVの種類
1.4. マイクロEVの特性
1.5. EV革命は二輪車で起こる
1.6. マイクロEV予測 2021-2043 (販売台数)
1.7. バッテリーケミストリーの選択
1.8. リチウムイオン vs 鉛酸 マイクロEV 2021-2043 (GWh)
1.9. マイクロEV - 1,800億ドルの市場機会
1.10. 中国が先陣を切り、他の国々はキャッチアップの構え
1.11. 電動二輪車の販売拡大
1.12. 中国の電動二輪車市場、買い替えの波が押し寄せる
1.13. インドの電動二輪車市場は最大の成長を遂げるだろう
1.14. 電動二輪車用電池需要 2021-2043
1.15. 中国とインドが三輪車の主要市場
1.16. 三輪車市場では電動化が加速している
1.17. 電動三輪車は2043年までに400億ドル市場になる
1.18. マイクロカー都市型EVのゴルディロックス
1.19. 2043年までに軽自動車販売台数800万台以上
2. イントロダクション
2.1.1. マイクロEVとは?
2.1.2. 混雑のコスト
2.1.3. 渋滞解消に貢献するマイクロEV
2.1.4. 地域のモビリティ文化
2.1.5. 地域ごとのマイクロEVの嗜好
2.1.6. マイクロEV利用モデル
2.1.7. 報告範囲
2.1.8. マイクロEVの種類
2.1.9. マイクロEVの特性
2.1.10. マイクロEVのセグメント比較
2.1.11. マイクロEVはサステイナブル
2.1.12. 2輪車と3輪車のトリップタイポロジー
2.1.13. 二輪車・三輪車を支援する政策
2.2. バッテリーケミストリー
2.2.1. バッテリーケミストリーの選択
2.2.2. 中国における二輪車のバッテリーコスト
2.2.3. リチウムイオン二輪車の普及が進む
2.2.4. リチウム系電池の家系図
2.2.5. 複数の種類のリチウムイオン電池を搭載
2.2.6. カソード性能比較
2.2.7. シリコン系アノードへの期待
2.2.8. シリコンの現実
2.2.9. シリコンインクリメンタルステップ
3. 二輪車
3.1.1. 二輪車と他の電気自動車との比較
3.1.2. アジアでの二輪車人気
3.1.3. 電動二輪車の分類
3.1.4. 電動二輪車パワークラス
3.1.5. 二輪車用語
3.1.6. 電動二輪車の地域別メーカー
3.1.7. 世界の二輪車市場のスナップショット
3.1.8. 電動二輪車の世界市場スナップショット
3.1.9. 二輪車生産拠点
3.1.10. 中国、インドの輸出量
3.1.11. 4kW以上の電動二輪車
3.1.12. 電動バイク調査
3.1.13. 電動バイクの性能
3.1.14. Eモーターサイクルの仕様
3.1.15. Eモーターサイクル・ベンチマーク
3.1.16. 二輪車の電動化-課題
3.1.17. 大型二輪車の電動化・免許取得
3.1.18. 欧州における電子バイクの充電
3.1.19. バッテリースワップ・コンソーシアム
3.1.20. ガチャコ
3.1.21. 2輪と3輪のスワッピングプレイヤー
3.2. インド
3.2.1. インド:高公害・石油依存
3.2.2. のモビリティトレンドインド
3.2.3. インドn 二輪車市場
3.2.4. インドn 二輪車輸出
3.2.5. インド電動二輪車市場の成長
3.2.6. インドn 電動二輪車セグメント
3.2.7. の高速スクーター販売台数インド
3.2.8. インド電動二輪車予測
3.2.9. 電動二輪車の成長ドライバーインド
3.2.10. インド電動二輪車のOEM
3.2.11. ヒーロー・ブランドの明確化
3.2.12. インドn 電動二輪車OEM市場シェア
3.2.13. 電動二輪車のモデル例
3.2.14. インド電動二輪車のベンチマーク
3.2.15. インド細胞生産のローカライズを行うため
3.2.16. インドn 電動スクーターの火災
3.3. 中国
3.3.1. の自動車販売台数と二輪車販売台数中国
3.3.2. 中国の二輪車はどう違うのか
3.3.3. 中国電動二輪車の爆発事故について
3.3.4. 中国電動二輪車市場の歴史
3.3.5. 中国電動二輪車が再び出航するための新たな国家規格を策定
3.3.6. 中国電動二輪車予測
3.3.7. 中国電動二輪車セグメント(2022年)
3.3.8. 都道府県別売上高
3.3.9. 中国電動二輪車OEM市場シェア
3.3.10. の電動バイク中国
3.3.11. ヤーデア
3.3.12. ニウ
3.3.13. 中国製電動二輪車の価格
3.3.14. 中国電動二輪車産業マップ
3.4. 東南アジア
3.4.1. ASEAN市場
3.4.2. での歴史的な売上高。東南アジア
3.4.3. の二輪車販売台数東南アジア
3.4.4. 電動二輪車市場シェア
3.4.5. ASEAN電動二輪車ブランド
3.4.6. ASEAN電動二輪車用電池の種類
3.4.7. インドネシアの歴史的な二輪車販売台数
3.4.8. インドネシア電動二輪車モデル
3.4.9. インドネシア:電動二輪車予測
3.4.10. Vietnam - Similar story to中国?
3.4.11. ベトナムの電動二輪車モデル
3.4.12. ベトナム電動二輪車用バッテリータイプ
3.4.13. ベトナムの電動二輪車OEM市場シェア
3.4.14. 東南アジア電動二輪車予測
3.5. EUとイギリス
3.5.1. 超小型EVのEU分類
3.5.2. 欧州二輪車分類
3.5.3. ACEM:EUのデータソース
3.5.4. 欧州における電動二輪車の歴史的な販売台数
3.5.5. 欧州における電動モペットと電動バイクの普及状況
3.5.6. 欧州における電動バイクの販売台数
3.5.7. 欧州における電動モペットの販売台数
3.5.8. ヨーロピアン電動二輪車予測
3.5.9. 欧州の市場関係者
3.5.10. 英国におけるLカテゴリー車
3.5.11. の電化英国におけるLカテゴリー車
3.5.12. トライアンフTE-1プロジェクト
3.5.13. カワサキのE-Motorcycle用トランスミッション
3.5.14. イタリア
3.6. 米国
3.6.1. 米国二輪車市場
3.6.2. 米国の電動二輪車
3.6.3. 米国におけるゼロエミッションバイクの普及状況
3.6.4. 米国電動二輪車OEM市場シェア
3.6.5. 零式二輪車
3.6.6. ZERO Z-Force パワートレイン
3.6.7. 米国電動二輪車予測
3.7. その他の地域
3.7.1. 台湾二輪車販売台数の推移
3.7.2. ゴゴロー
3.7.3. ゴゴロースワップステーションネットワーク
3.7.4. ゴゴローパートナーシップ
3.7.5. ゴゴロー拡張計画
3.7.6. その他の地域電動二輪車予測
4. 三輪車
4.1.1. 三輪の変り種?
4.1.2. 3輪車の役割
4.1.3. 電動三輪車の分類
4.1.4. 地域別三輪車メーカー
4.1.5. 中国 andインド: Major three-wheeler markets
4.2. インド
4.2.1. インド39.三輪車市場
4.2.2. の電動三輪車インド
4.2.3. Electrification in theインドn three-wheeler market
4.2.4. 未登録の大規模セグメント
4.2.5. 電動三輪車販売
4.2.6. インド電動三輪車のOEM
4.2.7. E3Wのモデル例
4.2.8. インドn 電動三輪車OEM市場シェア
4.2.9. アウディの3輪車?
4.2.10. ヴィクラム・ソーラー
4.2.11. インド電動三輪車予想
4.2.12. インド電動三輪車用電池の需要
4.3. 中国
4.3.1. 中国 - 三輪車王国
4.3.2. 中国製三輪車タイプ
4.3.3. 中国39.三輪車市場
4.3.4. 中国三輪車市場における電動化の動き
4.3.5. 輸出の多さ
4.3.6. の電気貨物三輪車中国
4.3.7. の電動乗用三輪車中国
4.3.8. 中国の三輪車メーカー
4.3.9. E3Wのモデル例
4.3.10. 中国三輪車OEM市場シェア
4.3.11. 中国の三輪車の特徴
4.3.12. 鉛蓄電池とリチウムイオン電池の比較
4.3.13. 中国電動三輪車規制
4.3.14. の政策中国39.三輪車市場
4.3.15. 三輪車用部品
4.3.16. 中国電動三輪車予想
4.3.17. 中国電動三輪車用電池の需要
4.4. その他の地域
4.4.1. Three wheelers outside中国 andインド
4.4.2. Three-wheeler classification in米国 and Europe
4.4.3. 個人所有の3輪車仕様
4.4.4. アルシモト電動三輪車
4.4.5. アルシモトの3輪車用プラットフォーム
4.4.6. アーキモトの生産・財務状況
4.4.7. エレクトラメカニカ電動3輪車
4.4.8. カーバー電動三輪車
4.4.9. の電動三輪車東南アジア
5. マイクロカーズ
5.1.1. 問題点
5.1.2. マイクロカー都市型EVのゴルディロックス
5.1.3. マイクロカーとは?
5.1.4. マイクロカーの復活?
5.1.5. マイクロカーの役割
5.1.6. マイクロカーのその他の用途
5.1.7. 1日の平均走行距離
5.1.8. マイクロカーの平均航続距離
5.1.9. 都市部での平均速度
5.1.10. マイクロカーの平均電池容量
5.1.11. マイクロカーの平均モーター出力
5.1.12. マイクロカーの特性
5.1.13. マイクロカーのメリット
5.1.14. マイクロカーをめぐる懸念
5.1.15. カーシェアリングスキーム
5.1.16. マイクロカーシェアリングの価格
5.1.17. フットプリントのライトサイジング
5.1.18. 将来は自律走行型マイクロカー?
5.1.19. ホンダの自動運転マイクロカー
5.2. 地域別マイクロカー
5.2.1. マイクロカーのバリエーション
5.2.2. マイクロカーの地域別分類
5.2.3. 地域別マイクロカーの例
5.2.4. 米国低速車(LSV)
5.2.5. 欧州四輪車部門
5.2.6. EUにおける電動四輪車の歴史的販売台数
5.2.7. の未登録低速EV中国
5.2.8. 無登録の低速EVの禁止
5.2.9. 中国A00カテゴリー
5.2.10. A00区間はほぼ電動化
5.2.11. 中国A00 モデル別売上
5.3. マイクロカーモデル
5.3.1. ホンコンミニEV
5.3.2. シトロエンアミ
5.3.3. ルノー トゥイージー
5.3.4. Renault Mobilize - 新型Twizy?
5.3.5. ポラリスGEM e2
5.3.6. ポラリスGEMバッテリー&充電オプション
5.3.7. マイクロリーノ
5.3.8. エクストリマビロ
5.3.9. イタルカー
5.3.10. CEVO C-SE
5.3.11. イーライ・ゼロ
5.3.12. 志度
5.3.13. トリッゴ
5.4. EVS35でのマイクロカー
6. フォーキャスト
6.1. 予想前提
6.2. 予測方法
6.3. 地域別の価格と電池情報
6.4. Electric two-wheeler unit sales by power class2021-2043 (millions)
6.5. Electric two-wheeler unit sales by region2021-2043 (millions)
6.6. Electric two-wheeler battery demand by battery type2021-2043 (GWh)
6.7. Electric two-wheeler battery demand by region2021-2043 (GWh)
6.8. Electric two-wheeler market value by power class2021-2043 ($ billion)
6.9. Electric two-wheeler market value by region2021-2043 ($ billion)
6.10. Electric three-wheeler unit sales by power class2021-2043 (millions)
6.11. Electric three-wheeler unit sales by region2021-2043 (millions)
6.12. Electric three-wheeler battery demand by battery type2021-2043 (GWh)
6.13. Electric three-wheeler market value by region2021-2043 ($ billions)
6.14. Electric microcar unit sales by region2021-2043 (millions)
6.15. Electric microcar battery demand by region2021-2043 (GWh)
6.16. Electric microcar market value by region2021-2043 ($ billion)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

この調査レポートは、販売台数、バッテリー需要、市場価値にわたる45以上の予測ラインにより、地域別の様々なマイクロEVの商業的および技術的概要を提供しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 二輪車
  • 三輪車
  • マイクロカー
  • 予測
 
Report Summary
 
What are micro EVs?
While there is no standardized definition of micro EVs, it is generally used to describe small vehicles that can seamlessly navigate highly populated urban areas. Micro EVs are designed for short trips of only a few kilometres and travel at low speeds, typically under 80 kilometres per hour (with various regional exceptions). These vehicles do not rely on internal combustion engines, and many are powered by electric motors.
 
Electric two- and three-wheelers are the 'low hanging fruits', as these are used by the masses in India, China, and Southeast Asia for last-mile connectivity due to their low cost of operations. Urbanization in these countries has been, and is, increasing rapidly - a trend that is correlated to a rise in the demand for personal mobility and emergence of local e-commerce businesses. This leads to sales of electric two-wheelers for the individual and the use of three-wheelers as ride sharing or cargo delivery.
 
Microcars are an important piece of the puzzle as well. Offering more space, power and protection than two- and three-wheelers, these tiny vehicles come at an affordable price and are designed for an urban environment. Most car trips are short trips carrying just one person. Most of the energy is wasted on carrying the vehicle's own weight. Oversized vehicles are the root cause of urban congestion, pollution and wasted energy, material, and public space. As cities everywhere move toward a high-density, low speed, low impact model, it calls for a new type of personal vehicle to be created for people to conveniently get around in - this is where microcars are trying to fit in.
 
Regional mobility culture
What makes people choose to take public transit over a car? Or a scooter over walking? While distance plays a factor, at the root of this decision is the influence of the city's mobility culture. Mobility culture, by definition, is the built-in preference of how individuals decide to travel from A to B within the city. This preference comes from a culmination of factors such as social norms, urban landscape, and transportation infrastructure.
 
Local mobility culture is important to look at because it indicates how people will choose to get around the city. Obvious examples include the USA with its car-centric focus, compared to India with a two-wheeler-centric atmosphere. When it comes to bringing micro EVs to cities, understanding what the mobility culture looks like can bridge the gap between consumers' needs and wants, and what the new mobility segment can offer.
 
The latest report from IDTechEx covers the key global regions which are the hotbed for micro EV adoption - India, China, Southeast Asia, EU and the UK, and the USA. For each region, the local mobility culture is identified and popular micro EV models are benchmarked based on specifications like motor power, battery capacities, and price. Market shares of leading players is also included for each region. Overall, the report provides a commercial and technical overview for the various micro EVs by region with over 45 forecast lines spanning unit sales, battery demand, and market values.
 
Summary of Report Contents and Forecasts:
  • Electric two- and three-wheeler units sales by power class and region 2021-2043
  • Electric two- and three-wheeler battery demand (GWh) by power class and region 2021-2043
  • Electric two- and three-wheeler battery demand by lead-acid and lithium-ion split regionally 2021-2043
  • Electric two- and three-wheeler market value (US$) by region 2021-2043
  • Electric microcar unit sales by region 2021-2043
  • Electric microcar battery demand (GWh) 2021-2043
  • Electric microcar market value (US$) 2021-2043
  • Market shares of electric two- and three-wheeler manufacturers in each region
  • Electric two- and three-wheelers and microcar models by region - technologies, costs, players
 
This report provides the following information:
Introduction to micro EVs
  • Vehicle segments - two-wheelers, three-wheelers, and microcars
  • The need for micro EVs
  • Local mobility cultures and the cost of congestion
  • Micro EV usage models
  • Policies supporting micro EV uptake
  • Battery chemistries (lead-acid vs lithium-ion)
 
Electric two-wheelers
  • Two-wheeler classification by power class - moped, scooter, and motorcycle
  • Electric two-wheeler manufacturers by region and market shares
  • Global two-wheeler production hubs
  • China and India export volumes
  • Electric scooters - models by region and benchmarking
  • Electric motorcycles - models, challenges, and benchmarking
 
Electric three-wheelers
  • Three-wheelers classification by application - shared transport and cargo
  • Electric three-wheelers manufacturers by region and market shares
  • Benchmarking electric three-wheeler models in China, India, and rest of the world
 
Microcars
  • Microcar classification by region - Japan, USA, EU, China, and India
  • Microcar benefits, characteristics, and applications
  • Benchmarking microcar models by range, top speed, motor power, and battery capacities
 
20-year market forecasts & Analysis:
  • Unit sales by micro EV segments - electric two- and three-wheelers and microcars by region
  • Battery demand (GWh) by micro EV segments - lithium-ion and lead-acid
  • Market value (US$) by micro EV segments - regional breakdown



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Introduction
1.2. Report scope
1.3. Micro EV types
1.4. Micro EV characteristics
1.5. The EV revolution is happening on two wheels
1.6. Micro EV forecast 2021-2043 (unit sales)
1.7. Battery chemistry choices
1.8. Li-ion vs lead-acid micro EVs 2021-2043 (GWh)
1.9. Micro EV - A $180 billion market opportunity
1.10. China is the leader of the pack, other countries poised to play catch-up
1.11. Electric two-wheeler sales growth
1.12. China's electric two-wheeler market to experience a replacement wave
1.13. India's electric two-wheeler market will experience the largest growth
1.14. Electric two-wheeler battery demand 2021-2043
1.15. China and India are major three-wheeler markets
1.16. Electrification is occurring faster in the three-wheeler markets
1.17. Electric three-wheelers to become a $40 billion market by 2043
1.18. Microcars: The goldilocks of urban EVs
1.19. Over 8 million microcar sales by 2043
2. INTRODUCTION
2.1.1. What are micro EVs?
2.1.2. The cost of congestion
2.1.3. Micro EVs help relieve congestion
2.1.4. Local mobility culture
2.1.5. Regional micro EV preferences
2.1.6. Micro EV usage models
2.1.7. Report scope
2.1.8. Micro EV types
2.1.9. Micro EV characteristics
2.1.10. Comparison of micro EV segments
2.1.11. Micro EVs are sustainable
2.1.12. Trip typology for 2 and 3 wheelers
2.1.13. Policies supporting two and three-wheelers
2.2. Battery chemistries
2.2.1. Battery chemistry choices
2.2.2. Battery cost of two-wheelers in China
2.2.3. Lithium-ion two-wheelers on the rise
2.2.4. Lithium-based battery family tree
2.2.5. More than one type of Li-ion battery
2.2.6. Cathode performance comparison
2.2.7. The promise of silicon-based anodes
2.2.8. The reality of silicon
2.2.9. Silicon: Incremental steps
3. TWO-WHEELERS
3.1.1. Two-wheelers vs other electric vehicles
3.1.2. Two-wheeler popularity in Asia
3.1.3. Electric two-wheeler classification
3.1.4. Electric two-wheelers: Power classes
3.1.5. Two-wheeler terminology
3.1.6. Electric two-wheeler manufacturers by region
3.1.7. Global two-wheeler markets snapshot
3.1.8. Global electric two-wheeler markets snapshot
3.1.9. Two-wheeler production hubs
3.1.10. China and India export volumes
3.1.11. Electric two-wheelers over 4kW
3.1.12. Electric motorcycle survey
3.1.13. Electric motorcycle performance
3.1.14. E-motorcycle specifications
3.1.15. E-motorcycle benchmarking
3.1.16. Electrification of motorcycles - Challenges
3.1.17. Electrification of large motorcycles and licensing
3.1.18. Charging e-motorcycles in Europe
3.1.19. Battery swapping consortium
3.1.20. Gachaco
3.1.21. Two and three wheeler swapping players
3.2. India
3.2.1. India: High pollution and oil dependence
3.2.2. Mobility trends in India
3.2.3. Indian two-wheeler market
3.2.4. Indian two-wheeler exports
3.2.5. India electric two-wheeler market growth
3.2.6. Indian electric two-wheeler segments
3.2.7. High-speed scooter sales in India
3.2.8. India electric two-wheeler forecast
3.2.9. Growth drivers of electric two wheelers in India
3.2.10. Indian electric two-wheeler OEMs
3.2.11. Hero brand clarity
3.2.12. Indian electric two-wheeler OEM market shares
3.2.13. Examples of electric two-wheeler models
3.2.14. Indian electric two-wheeler benchmarking
3.2.15. India to localise cell production
3.2.16. Indian electric scooter fires
3.3. China
3.3.1. Car sales and two-wheeler sales in China
3.3.2. How Chinese two-wheelers are different
3.3.3. China's electric two-wheeler explosion
3.3.4. China electric two-wheeler market history
3.3.5. China's new national standard helps electric two-wheelers set sail again
3.3.6. China electric two-wheeler forecast
3.3.7. China electric two-wheeler segmentation (2022)
3.3.8. Sales by province
3.3.9. Chinese electric two-wheeler OEM market shares
3.3.10. Electric motorcycles in China
3.3.11. Yadea
3.3.12. Niu
3.3.13. Chinese electric two-wheeler prices
3.3.14. Chinese electric two-wheeler industry map
3.4. Southeast Asia
3.4.1. ASEAN markets
3.4.2. Historic sales in Southeast Asia
3.4.3. Two-wheeler sales in Southeast Asia
3.4.4. Electric two-wheeler market shares
3.4.5. ASEAN electric two-wheeler wheeler brands
3.4.6. ASEAN electric two-wheeler battery types
3.4.7. Indonesia historic motorcycle sales
3.4.8. Indonesia electric two-wheeler models
3.4.9. Indonesia: Electric two-wheeler forecast
3.4.10. Vietnam - Similar story to China?
3.4.11. Electric two-wheeler models in Vietnam
3.4.12. Vietnam electric two-wheeler battery type
3.4.13. Vietnamese electric two-wheeler OEM market share
3.4.14. Southeast Asia electric two-wheeler forecast
3.5. EU and UK
3.5.1. EU classification of micro EVs
3.5.2. European two-wheeler classification
3.5.3. ACEM: EU data source
3.5.4. Historic electric two-wheeler sales in Europe
3.5.5. Electric mopeds and motorcycles in Europe
3.5.6. Electric motorcycle sales in Europe
3.5.7. Electric moped sales in Europe
3.5.8. European electric two-wheeler forecast
3.5.9. Market players in Europe
3.5.10. L-category vehicles in UK
3.5.11. Electrification of L-category vehicles in UK
3.5.12. Triumph TE-1 project
3.5.13. Kawasaki's transmission for e-motorcycles
3.5.14. Italy
3.6. USA
3.6.1. The US two-wheeler market
3.6.2. US electric two-wheelers
3.6.3. Zero-emission motorcycles in the US
3.6.4. US electric two-wheeler OEM market shares
3.6.5. Zero motorcycles
3.6.6. Zero Z-Force powertrain
3.6.7. US electric two-wheeler forecast
3.7. Rest of the world
3.7.1. Taiwan: Historic motorcycle sales
3.7.2. Gogoro
3.7.3. Gogoro swap station network
3.7.4. Gogoro partnerships
3.7.5. Gogoro expansion plans
3.7.6. Rest of the world electric two-wheeler forecast
4. THREE-WHEELERS
4.1.1. Three-wheeled oddities?
4.1.2. The role of three-wheelers
4.1.3. Electric three-wheeler classification
4.1.4. Three wheeler manufacturers by region
4.1.5. China and India: Major three-wheeler markets
4.2. India
4.2.1. India's three-wheeler market
4.2.2. Electric three-wheelers in India
4.2.3. Electrification in the Indian three-wheeler market
4.2.4. Large unregistered segment
4.2.5. Electric three wheeler sales
4.2.6. Indian electric three-wheeler OEMs
4.2.7. Examples of E3W models
4.2.8. Indian electric three-wheeler OEM market shares
4.2.9. Audi three-wheelers?
4.2.10. Vikram Solar
4.2.11. India electric three-wheeler forecast
4.2.12. India electric three-wheeler battery demand
4.3. China
4.3.1. China - Kingdom of the tricycle
4.3.2. Chinese three-wheeler types
4.3.3. China's three-wheeler market
4.3.4. Electrification in the Chinese three-wheeler market
4.3.5. Large number of exports
4.3.6. Electric cargo three-wheelers in China
4.3.7. Electric passenger three-wheelers in China
4.3.8. Chinese three-wheeler manufacturers
4.3.9. Examples of E3W models
4.3.10. Chinese three-wheeler OEM market shares
4.3.11. Chinese three-wheeler characteristics
4.3.12. Lead-acid vs lithium-ion
4.3.13. China regulating electric-three wheelers
4.3.14. Policies in China's three-wheeler market
4.3.15. Componentry for three-wheelers
4.3.16. China electric three-wheeler forecast
4.3.17. China electric three-wheeler battery demand
4.4. Rest of the world
4.4.1. Three wheelers outside China and India
4.4.2. Three-wheeler classification in USA and Europe
4.4.3. Privately owned three-wheeler specifications
4.4.4. Arcimoto: Electric three-wheeler
4.4.5. Arcimoto three-wheeler platform
4.4.6. Arcimoto production and financials
4.4.7. Electrameccanica: Electric three-wheeler
4.4.8. Carver: Electric three-wheeler
4.4.9. Electric three-wheelers in Southeast Asia
5. MICROCARS
5.1.1. The problem
5.1.2. Microcars: The goldilocks of urban EVs
5.1.3. What is a microcar?
5.1.4. The resurgence of microcars?
5.1.5. The role of microcars
5.1.6. Other applications of microcars
5.1.7. Average daily driving distance
5.1.8. Average range of microcars
5.1.9. Average urban speeds
5.1.10. Average battery capacities of microcars
5.1.11. Average motor power of microcars
5.1.12. Microcar characteristics
5.1.13. Microcar benefits
5.1.14. Concerns around microcars
5.1.15. Carsharing schemes
5.1.16. Price of microcar sharing
5.1.17. Rightsizing the footprint
5.1.18. Autonomous microcars in the future?
5.1.19. Honda self-driving microcars
5.2. Microcars by region
5.2.1. Variants of microcars
5.2.2. Microcar classification by region
5.2.3. Examples of microcars by region
5.2.4. US Low-Speed Vehicle (LSV)
5.2.5. Europe quadricycle category
5.2.6. Historic electric quadricycle sales in EU
5.2.7. Unregistered low speed EVs in China
5.2.8. Banning unregistered low speed EVs
5.2.9. China A00 category
5.2.10. A00 segment is almost entirely electric
5.2.11. China A00 sales by model
5.3. Microcar models
5.3.1. Hongguang Mini EV
5.3.2. Citroen Ami
5.3.3. Renault Twizy
5.3.4. Renault Mobilize - The new Twizy?
5.3.5. Polaris GEM e2
5.3.6. Polaris GEM battery & charging options
5.3.7. Microlino
5.3.8. Estrima Biro
5.3.9. Italcar
5.3.10. CEVO C-SE
5.3.11. Eli Zero
5.3.12. Zhidou
5.3.13. Triggo
5.4. Microcars at EVS35
6. FORECASTS
6.1. Forecast assumptions
6.2. Forecast methodology
6.3. Pricing and battery information by region
6.4. Electric two-wheeler unit sales by power class 2021-2043 (millions)
6.5. Electric two-wheeler unit sales by region 2021-2043 (millions)
6.6. Electric two-wheeler battery demand by battery type 2021-2043 (GWh)
6.7. Electric two-wheeler battery demand by region 2021-2043 (GWh)
6.8. Electric two-wheeler market value by power class 2021-2043 ($ billion)
6.9. Electric two-wheeler market value by region 2021-2043 ($ billion)
6.10. Electric three-wheeler unit sales by power class 2021-2043 (millions)
6.11. Electric three-wheeler unit sales by region 2021-2043 (millions)
6.12. Electric three-wheeler battery demand by battery type 2021-2043 (GWh)
6.13. Electric three-wheeler market value by region 2021-2043 ($ billions)
6.14. Electric microcar unit sales by region 2021-2043 (millions)
6.15. Electric microcar battery demand by region 2021-2043 (GWh)
6.16. Electric microcar market value by region 2021-2043 ($ billion)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(cargo)の最新刊レポート


よくあるご質問


IDTechEx社はどのような調査会社ですか?


IDTechExはセンサ技術や3D印刷、電気自動車などの先端技術・材料市場を対象に広範かつ詳細な調査を行っています。データリソースはIDTechExの調査レポートおよび委託調査(個別調査)を取り扱う日... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/01 10:26

162.23 円

174.76 円

207.97 円

ページTOPに戻る