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インドのコンテナ市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(20フィート、40フィート、45フィート)、最終用途別(食品・飲料、消費財、工業製品、ヘルスケア、その他)、セグメント別予測、2025年~2030年


India Container Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (20 Feet, 40 Feet, 45 Feet), By End-use (Food & Beverage, Consumer Goods, Industrial Goods, Healthcare, Others), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

インドコンテナ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新調査によると、インドのコンテナ市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率2.7%を記録し、2030年には107億4000万米ドルに達すると予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月13日 US$3,950
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80 英語

 

サマリー

インドコンテナ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、インドのコンテナ市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率2.7%を記録し、2030年には107億4000万米ドルに達すると予測されている。船舶による貨物輸送需要の増加、貿易関連協定の増加、国防省による特殊輸送コンテナ需要の増加、コンテナ輸送のデジタル化などの要因がコンテナ需要を促進している。

発展途上国と先進国の間では、物品貿易のために数多くの貿易関連協定が結ばれている。このため、サプライヤーは効率的な輸送手段として水路を選ぶようになった。IBEFの報告書によると、インドの港湾は同国の国際貿易量の約95%を取り扱っている。インドにおける貿易活動の増加は、予測期間中のコンテナ需要を押し上げると予想される。

大手企業による自律型船舶の実証実験と相まって、船舶の自動化が進んでいることから、各国は貨物・旅客輸送用の自動化船舶の開発を後押ししている。さらに、電子商取引業界はここ数年で大幅な成長を遂げている。オンライン小売の増加を背景とした輸送業界の成長は、インドのコンテナ市場の成長を支えるものと予想される。しかし、輸送コストや在庫コストの変動が市場成長の妨げになる可能性が高い。

強い成長の可能性、政府が提供する標準作業手順書(SOP)、有利な投資活動は、国内外の民間企業のインド港湾への参入を促している。加えて、港湾やターミナルの拡張に伴い、民間業者は港湾物流サービスに広く参入しており、これが予測期間中の輸送用コンテナの需要を促進すると予想される。いくつかの港湾やターミナル周辺に開発されている経済特区や、海上安全基準の強化などの要因は、輸送用コンテナ市場に成長機会を提供すると予想される。

インドコンテナ市場レポートハイライト

- 食品・飲料分野は予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想される。消費者の可処分所得の増加は、品質と栄養へのシフトを反映し、高級で健康的な食品オプションへの支出を増加させている。

- 2024年には40フィートセグメントが市場を支配する。40フィートコンテナが提供する耐久性の向上や広いスペースなどの要因が、様々な用途で高い採用に寄与している。

- インドは、消費財とサービスに対する需要の高まりにより、過去5年間で世界最速の経済成長を遂げている。

- 人口増加と生活水準の向上によるインドでの貨物輸送需要の増加は、消費者や企業における消費財への高い需要とともに、インド・コンテナ市場の需要を牽引すると予想される。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章.インタラクティブ・ビデオウォール市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.3.業界の課題
3.3.業界分析ツール
3.3.1.ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーの交渉力
3.3.1.2.買い手の交渉力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入による脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.経済・社会情勢
3.3.2.3.技術的ランドスケープ
第4章.インドのコンテナ市場製品の推定と動向分析
4.1.インドのコンテナ市場:製品別主要なポイント
4.2.レイアウト動向分析と市場シェア、2024年・2030年
4.3.市場の推定と予測、製品別、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.3.1.20 フィート
4.3.1.1.市場収益の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
4.3.2.40フィート
4.3.2.1.市場収益の推計と予測、2018~2030年(百万米ドル)
4.3.3.45フィート
4.3.3.1.市場収益の推計と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第5章.インドのコンテナ市場最終用途の推定と動向分析
5.1.インドのコンテナ市場:最終用途別主要なポイント
5.2.最終用途の動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.市場予測:最終用途別、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.1.食品・飲料
5.3.1.1.市場収益の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.2.消費財
5.3.2.1.市場収益の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.3.3.工業用品
5.3.3.1.市場収益の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.3.4.ヘルスケア
5.3.4.1.市場収益の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.3.5.その他
5.3.5.1.市場収益の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章 競争環境競争環境
6.1.企業分類
6.2.各社の市場ポジショニング
6.3.企業ヒートマップ分析
6.4.企業プロフィール
6.4.1.A.P.モラー - マースク
6.4.1.1.会社概要
6.4.1.2.業績
6.4.1.3.製品ポートフォリオ
6.4.1.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.2.COSCO SHIPPING Development Co.Ltd.
6.4.2.1.会社概要
6.4.2.2.業績
6.4.2.3.製品ポートフォリオ
6.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.3.中国国際海上容器(集団)有限公司
6.4.3.1.会社概要
6.4.3.2.業績
6.4.3.3.製品ポートフォリオ
6.4.3.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.4.CXICグループ
6.4.4.1.会社概要
6.4.4.2.業績
6.4.4.3.製品ポートフォリオ
6.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.5.シンガマス・コンテナ・ホールディングス・リミテッド
6.4.5.1.会社概要
6.4.5.2.業績
6.4.5.3.製品ポートフォリオ
6.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.6.ハパックロイドAG
6.4.6.1.会社概要
6.4.6.2.業績
6.4.6.3.製品ポートフォリオ
6.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.7.エバーグリーン・マリン・コーポレーション
6.4.7.1.会社概要
6.4.7.2.業績
6.4.7.3.製品ポートフォリオ
6.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.8.MSC メディテレーニアン・シッピング・カンパニー S.A.
6.4.8.1.会社概要
6.4.8.2.業績
6.4.8.3.製品ポートフォリオ
6.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.9.ヤンミン
6.4.9.1.会社概要
6.4.9.2.業績
6.4.9.3.製品ポートフォリオ
6.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.10.ZIM Integrated Shipping Services Ltd.
6.4.10.1.会社概要
6.4.10.2.業績
6.4.10.3.製品ポートフォリオ
6.4.10.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.11.DCMヒュンダイ
6.4.11.1.会社概要
6.4.11.2.業績
6.4.11.3.製品ポートフォリオ
6.4.11.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.12.J.K. Technologies Pvt.
6.4.12.1.会社概要
6.4.12.2.業績
6.4.12.3.製品ポートフォリオ
6.4.12.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.13.AB Sea Container Pvt.
6.4.13.1.会社概要
6.4.13.2.業績
6.4.13.3.製品ポートフォリオ
6.4.13.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

India Container Market Growth & Trends

The India container market size is anticipated to reach USD 10.74 billion by 2030, registering a CAGR of 2.7% from 2025 to 2030, according to a new study conducted by Grand View Research, Inc. Factors such as the growing demand for cargo transportation through ships, increasing trade-related agreements, rising demand for specialized shipping containers by the defense department, and digitalization in container shipping are driving the demand for containers.

Numerous trade-related agreements have been formed between developing and developed nations for the trading of goods. This has led suppliers to opt for waterways as an efficient means of transportation. According to an IBEF report, ports in India handle around 95% of the international trade volume of the country. The increase in trade activities in India is expected to boost the demand for containers over the forecast period.

Increasing automation of ships, coupled with the demonstrations and testing of autonomous ships of leading companies, has encouraged various countries to develop automated vessels for cargo and passenger transport. Furthermore, the e-commerce industry has witnessed a significant increase in the last few years. The growth of the transportation industry on account of the increasing online retail is expected to support the growth of the container market in India. However, fluctuations in transportation and inventory costs are likely to hamper market growth.

Strong growth potential, Standard Operating Procedures (SOPs) provided by the government, and favorable investment activities have encouraged domestic and foreign private players to enter the Indian port. Additionally, with the expansion of ports and terminals, private players are extensively participating in port logistics service, which is expected to drive the demand for shipping containers over the forecast period. Factors such as the special economic zones being developed near several ports and terminals and an increase in marine safety norms are anticipated to provide growth opportunities for the shipping container market.

India Container Market Report Highlights

• The food & beverage segment is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period. Increasing disposable income among consumers is driving higher spending on premium and healthier food options, reflecting a shift toward quality and nutrition.

• The 40 feet segment dominated the market in 2024. Factors such as increased durability and large space offered by 40 feet containers are contributing to their high adoption across various applications

• India has emerged as the world’s fastest-growing economy for the past five years owing to the rising demand for consumer goods and services

• The increasing demand for freight transport in India, owing to the growing population and improved living standards, along with high demand for consumer goods among consumers and businesses, is expected to drive the demand for India container market



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Interactive Video Wall Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. PORTER’s Analysis
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
Chapter 4. India Container Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. India Container Market, By Product: Key Takeaways
4.2. Layout Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.1. 20 Feet
4.3.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2. 40 Feet
4.3.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3. 45 Feet
4.3.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. India Container Market: End Use Estimates & Trend Analysis
5.1. India Container Market, By End Use: Key Takeaways
5.2. End Use Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Food & Beverage
5.3.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Consumer Goods
5.3.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Industrial Goods
5.3.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Healthcare
5.3.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.5. Others
5.3.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization
6.2. Company Market Positioning
6.3. Company Heat Map Analysis
6.4. Company Profiles
6.4.1. A.P. Moller - Maersk
6.4.1.1. Company Overview
6.4.1.2. Financial Performance
6.4.1.3. Product Portfolio
6.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.2. COSCO SHIPPING Development Co,. Ltd.
6.4.2.1. Company Overview
6.4.2.2. Financial Performance
6.4.2.3. Product Portfolio
6.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.3. China International Marine Containers (Group) Co., Ltd.
6.4.3.1. Company Overview
6.4.3.2. Financial Performance
6.4.3.3. Product Portfolio
6.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.4. CXIC Group
6.4.4.1. Company Overview
6.4.4.2. Financial Performance
6.4.4.3. Product Portfolio
6.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.5. Singamas Container Holdings Limited.
6.4.5.1. Company Overview
6.4.5.2. Financial Performance
6.4.5.3. Product Portfolio
6.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.6. Hapag-Lloyd AG
6.4.6.1. Company Overview
6.4.6.2. Financial Performance
6.4.6.3. Product Portfolio
6.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.7. Evergreen Marine Corporation
6.4.7.1. Company Overview
6.4.7.2. Financial Performance
6.4.7.3. Product Portfolio
6.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.8. MSC Mediterranean Shipping Company S.A.
6.4.8.1. Company Overview
6.4.8.2. Financial Performance
6.4.8.3. Product Portfolio
6.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.9. Yang Ming
6.4.9.1. Company Overview
6.4.9.2. Financial Performance
6.4.9.3. Product Portfolio
6.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.10. ZIM Integrated Shipping Services Ltd.
6.4.10.1. Company Overview
6.4.10.2. Financial Performance
6.4.10.3. Product Portfolio
6.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.11. DCM Hyundai Ltd.
6.4.11.1. Company Overview
6.4.11.2. Financial Performance
6.4.11.3. Product Portfolio
6.4.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.12. J.K. Technologies Pvt. Ltd.
6.4.12.1. Company Overview
6.4.12.2. Financial Performance
6.4.12.3. Product Portfolio
6.4.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.13. AB Sea Container Pvt. Ltd.
6.4.13.1. Company Overview
6.4.13.2. Financial Performance
6.4.13.3. Product Portfolio
6.4.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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