世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

文化観光市場


Cultural Tourism Market

文化観光市場:世界の産業分析2018-2022年と機会評価2023-2033年 FMIが発行した文化観光に関する最新市場調査レポートは、2018-2022年の世界産業分析と2023-2033年の機会評価を提供しています。この調査では、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Future Market Insights
フューチャーマーケットインサイツ
2024年8月21日 US$2,000
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
300 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

文化観光市場:世界の産業分析2018-2022年と機会評価2023-2033年

FMIが発行した文化観光に関する最新市場調査レポートは、2018-2022年の世界産業分析と2023-2033年の機会評価を提供しています。この調査では、最も重要な市場力学の包括的な評価を提供しています。過去と現在の成長パラメータを徹底的に調査した後、市場の成長見通しを最大限の精度で得ています。

市場区分

直接サプライヤー別

- 航空会社
- ホテル会社
- レンタカー
- 鉄道会社
- ツアーオペレーター
- 政府機関

間接的なサプライヤー

- OTA(オンライン旅行会社)
- 従来の旅行会社
- TMC(旅行管理会社)
- 法人バイヤー
- アグリゲーター

予約件数別

年齢別
- 15歳未満
- 16歳以上25歳未満
- 26歳から35歳
- 36歳から45歳
- 46歳から55歳
- 55歳以上

人口層別

- 男性
- 女性

国籍別

- 国内
- インターナショナル

予約チャンネル別

- 電話予約
- オンライン予約
- 来店予約

ツアータイプ別

- 個人旅行
- プロフェッショナル・グループ
- 団体旅行

観光タイプ別

- エデュテイメント観光
- 文化遺産観光
- 教育観光
- 海洋生物探検ツーリズム
- 環境に配慮した文化観光
- その他

訪問者のタイプ別

- 目的型
- 偶然
- 偶然
- カジュアル
- 観光

国別

- アメリカ合衆国
- カナダ
- ブラジル
- メキシコ
- ドイツ
- イギリス
- フランス
- スペイン
- ロシア
- インド
- 中国
- 日本
- マレーシア
- シンガポール
- オーストラリア
- アラブ首長国連邦
- アラブ首長国連邦
- イタリア
- カタール
- オマーン
- その他の地域

レポートの章立て

エグゼクティブ・サマリー

文化観光市場のエグゼクティブサマリーには、世界市場の展望、需要サイドの動向、供給サイドの動向のほか、車両レーダー試験システムのFMI分析および推奨事項が含まれています。

第01章 市場概要

本章では、文化観光市場の詳細なセグメンテーションと定義を掲載しており、車両レーダーテストシステムに関する基本情報を理解するのに役立ちます。またこの章では、文化観光市場レポートの市場範囲を読者に理解してもらうために、市場範囲、分類、制限を紹介します。

第02章 市場の背景

この章では、By Direct Suppliersの処理方法の概要、消費者の購買パターンと傾向、政策展開と規制シナリオの詳細な分析を含みます。また、マクロ経済要因の詳細な分析も含まれており、世界GDP成長率見通し、世界産業付加価値、個人消費、支出、現代貿易の浸透、消費者物価指数などのトピックをカバーしています。本章では、市場をより深く理解するために、予測要因(関連性と影響)、バリューチェーン分析、市場ダイナミクス(促進要因、阻害要因、機会)も取り上げています。

第03章 世界の文化観光市場の需要分析2018-2022年および予測、2023-2033年

本章では、過去の市場価値(XX)分析(2018-2022年)と現在および将来の市場価値(59億3120万米ドル)および数量(14.4%)予測(2023-2033年)を掲載しています。予測は、前年比成長トレンド分析と絶対$の機会分析国に基づいています。

第04章 世界の文化観光市場:価格分析

直接仕入先別に、地域別価格分析(USD/MT)、世界平均価格分析ベンチマーク、価格設定に影響を与える主な要因などの価格分析を行っています。

第05章 文化観光の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:直接サプライヤー別

直接供給者別に、文化観光市場は航空会社、ホテル会社、レンタカー、鉄道、ツアーオペレーター、政府機関に区分されます。また、上記のBy Direct Suppliersについて、金額予測と前年比成長率の比較も提供します。

第06章 文化観光の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年, 間接サプライヤー別

By Indirect Suppliersに基づき、文化観光市場はOTA(オンライン旅行代理店)、従来の旅行代理店、TMC(旅行管理会社)、企業バイヤー、アグリゲーターに区分されます。また、本セクションでは、「間接サプライヤー別」に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記の「間接サプライヤー別」の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第07章 世界の文化観光市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:予約件数別

予約数別に、文化観光市場は年齢別(15歳未満、16~25歳、26~35歳、36~45歳、46~55歳、55歳以上)に区分されます。また、「予約件数別」に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の「予約件数別」については、金額予測と前年比成長率の比較も提供する。

第08章 世界の文化観光市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:人口統計別

人口動態別に、文化観光市場は男性、女性に区分されます。また、人口層別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の人口層別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第09章 文化観光の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:国籍別

国籍別に、文化観光市場は国内、海外に区分されます。また、国籍別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の国籍別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第10章 世界の文化観光市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:予約チャネル別

予約チャネル別に、文化観光市場は電話予約、オンライン予約、対面予約に区分されます。また、予約チャネル別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のBy Booking Channelの価値予測と前年比成長率比較も提供します。

第11章 世界の文化観光市場分析2018-2022年および予測2023-2033年:ツアータイプ別

ツアータイプ別に、文化観光市場は個人旅行、専門家グループ、団体旅行に区分されます。また、ツアータイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のツアータイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第12章 世界の文化観光市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年 観光タイプ別

観光タイプ別に、文化観光市場はエデュテイメント観光、文化遺産観光、教育観光、海洋生物探索観光、環境配慮型文化観光、その他に区分されます。また、観光タイプ別に市場の魅力度分析も行っています。また、上記の観光タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第13章 文化観光の世界市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年:観光客タイプ別

訪問者タイプ別に、文化観光市場は目的型、偶然型、セレンディピタス型、カジュアル型、観光型に区分されます。また、訪問者タイプ別に市場の魅力度分析も行っています。また、上記の「訪問者タイプ別」の価値予測と前年比成長率比較も提供します。

第14章 文化観光市場分析2018-2022年および予測2023-2033年:国別

国別に、文化観光市場は米国、カナダ、ブラジル、メキシコ、ドイツ、英国、フランス、スペイン、ロシア、インド、中国、日本、マレーシア、シンガポール、オーストラリア、アラブ首長国連邦、KSA、イタリア、カタール、オマーン、その他の地域に区分されます。このセクションでは、国別に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記の「国別」の市場規模予測や前年比成長率比較もご覧いただけます。

第15章 主要国の文化観光市場分析 2018-2022年および予測 2023-2033年

本章では、文化観光市場が世界の主要国でどのように成長すると予想されるかについての洞察を提供します。

第16章 市場構造分析-グローバル評価

本章では、企業ダッシュボード、企業階層別の産業構造分析、2022E、トッププレイヤーの企業シェア分析、2022E、競合ベンチマーキング-マトリックスを掲載。

第17章 競争の深堀り(暫定リスト)

本章では、企業概要、By Direct Suppliersの企業ポートフォリオ、市場セグメント別の収益性、売上高の足跡、SWOT分析、本レポートで調査している企業の戦略概要を掲載しています。本レポートで取り上げている市場プレイヤーには、Intrepid, Explore, Exodus Travel, G Adventures, On The Go Tours, Othersなどがある。

第18章 前提条件と略語

この章では、車両レーダーテストシステムレポートに含まれる情報や統計のベースとなる頭字語や仮定のリストを掲載しています。

第19章 調査方法

本章では、文化観光市場に関する様々な結論や重要な質的・量的情報を得るために辿った調査方法を読者に理解していただきます。



ページTOPに戻る


目次

1.エグゼクティブサマリー|文化観光市場

1.1.世界の文化観光市場の展望

1.1.1.誰が旅行しているのか?

1.1.2.旅行全体の予約

1.1.3.旅行総収入

1.1.4.旅行者の消費額

1.2.文化観光の進化分析

1.3.FMI分析と提言

2.文化観光の成長パラメーター

2.1.エコ文化ツーリズム インフラと環境に敏感な地域の保護

2.2.体験型観光の機会とインタラクティブな文化体験の増加

2.3.持続可能な文化開発に向けた政府の取り組みが収益増をもたらす

2.4.ユニークな文化体験の創出と、ゲストとホストの間の絆が、文化観光を高めている。

3.需要への供給:今日の旅行流通ネットワーク

3.1.直接流通と間接流通

3.2.旅行総売上高、チャネル別、2023年

3.2.1.サプライヤー直販

3.2.2.TMC

3.2.3.ツアーオペレーター

3.2.4.OTA

4.文化観光における直接サプライヤー

4.1.サプライヤー全体市場、セグメント別シェア(%)、2023年

4.1.1.航空会社

4.1.2.ホテル会社

4.1.3.レンタカー会社

4.1.4.電車

4.1.5.ツアーオペレーター

4.1.6.政府機関(*注 - ツアーオペレーターを除く)

5.文化観光における間接的サプライヤー

5.1.OTA(オンライン旅行会社)

5.2.伝統的な旅行会社

5.3.TMC(旅行管理会社)

5.4.法人バイヤー

5.5.アグリゲーター

6.文化観光の予約件数(2023年

6.1.年齢別

6.1.1.15歳以下

6.1.2.16歳以上25歳未満

6.1.3.26歳から35歳

6.1.4.36~45歳

6.1.5.46~55歳

6.1.6.55歳以上

6.2.観光タイプ別

6.2.1.エデュテインメント・ツーリズム

6.2.2.文化遺産観光

6.2.3.教育観光

6.2.4.海洋生物探検ツーリズム

6.2.5.環境に配慮した文化観光

6.3.人口動態別

6.3.1.男性

6.3.2.女性

6.3.3.子供

6.4.国籍別

6.4.1.国内

6.4.2.海外

6.5.予約チャンネル別

6.5.1.電話予約

6.5.2.オンライン予約

6.5.3.対面予約

6.6.ツアータイプ別

6.6.1.個人

6.6.2.プロフェッショナル・グループ

6.6.3.団体旅行

6.7.訪問者タイプ別

6.7.1.目的別

6.7.2.付随的なもの

6.7.3.セレンディピタス

6.7.4.カジュアル

6.7.5.観光

7.カントリーシフト、注目の主要国、2023年

7.1.米国

7.1.1.年齢別

7.1.2.観光タイプ別

7.1.3.人口動態別

7.1.4.国籍別

7.1.5.予約チャンネル別

7.1.6.ツアータイプ別

7.1.7.訪問者タイプ別

7.2.カナダ

7.2.1.年齢別

7.2.2.観光タイプ別

7.2.3.人口動態別

7.2.4.国籍別

7.2.5.予約チャンネル別

7.2.6.ツアータイプ別

7.2.7.訪問者タイプ別

7.3.ヨーロッパ

7.3.1.年齢別

7.3.2.観光タイプ別

7.3.3.人口動態別

7.3.4.国籍別

7.3.5.予約チャンネル別

7.3.6.ツアータイプ別

7.3.7.訪問者タイプ別

7.4.メキシコ

7.4.1.年齢別

7.4.2.観光タイプ別

7.4.3.人口動態別

7.4.4.国籍別

7.4.5.予約チャンネル別

7.4.6.ツアータイプ別

7.4.7.訪問者タイプ別

7.5.ドイツ

7.5.1.年齢別

7.5.2.観光タイプ別

7.5.3.人口動態別

7.5.4.国籍別

7.5.5.予約チャンネル別

7.5.6.ツアータイプ別

7.5.7.訪問者タイプ別

7.6.インド

7.6.1.年齢別

7.6.2.観光タイプ別

7.6.3.人口動態別

7.6.4.国籍別

7.6.5.予約チャネル別

7.6.6.ツアータイプ別

7.6.7.訪問者タイプ別

7.7.その他の地域

7.7.1.年齢別

7.7.2.観光タイプ別

7.7.3.人口動態別

7.7.4.国籍別

7.7.5.予約チャンネル別

7.7.6.ツアータイプ別

7.7.7.訪問者タイプ別

8.文化観光総収入

8.1.文化観光総収入(百万米ドル)と予測(2023~2033年)

8.2.予約件数(mm)と予測(2023~2033年)

8.3.総支出額前年比成長率予測(2023年~2033年)

8.4.観光客数前年比伸び率予測

9.課題と展望

9.1.成功事例ケーススタディ

9.2.FMIの提言

10.市場関係者の状況 - 主な直接サプライヤー

10.1.航空会社

10.1.1.トッププレーヤー

10.1.2.市場集中度

10.1.3.市場シェア

10.2.ホテル会社

10.2.1.トッププレーヤー

10.2.2.市場集中度

10.2.3.市場シェア

10.3.レンタカー

10.3.1.トッププレーヤー

10.3.2.市場集中度

10.3.3.市場シェア

10.4.鉄道

10.4.1.トッププレーヤー

10.4.2.市場集中度

10.4.3.市場シェア

10.5.ツアーオペレーター

10.5.1.トッププレーヤー

10.5.2.市場集中度

10.5.3.市場シェア

10.6.政府機関

10.6.1.トッププレーヤー

10.6.2.市場集中度

10.6.3.市場シェア

11.ソーシャルメディア・センチメンタル分析

11.1.旅行インフルエンサー観光界における新たな現象

11.2.好まれるソーシャルメディア・プラットフォーム

11.3.トレンドの#ハッシュタグ

11.4.ソーシャル・メディア・プラットフォームでの言及数(言及数全体に占める割合)

11.5.トレンドのテーマタイトル

12.前提条件と略語

13.調査方法

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Cultural Tourism Market: Global Industry Analysis 2018-2022 and Opportunity Assessment 2023-2033

A recent market study published by FMI on Cultural Tourism offers a global industry analysis for 2018-2022 and opportunity assessment for 2023-2033. The study offers a comprehensive assessment of the most important market dynamics. After conducting thorough research on the historical and current growth parameters, the growth prospects of the market are obtained with maximum precision.

Market Segmentation

By Direct Suppliers:

• Airlines
• Hotel Companies
• Car Rental
• Train
• Tour Operators
• Government Bodies

By Indirect Suppliers:

• OTA (Online Travel Agency)
• Traditional Travel Agencies
• TMC's (Travel Management Companies)
• Corporate Buyers
• Aggregators

By Number of Bookings:

By Age:
• Under 15
• 16 to 25
• 26 to 35
• 36 to 45
• 46 to 55
• Over 55

By Demographic:

• Male
• Female

By Nationality:

• Domestic
• International

By Booking Channel:

• Phone Booking
• Online Booking
• In Person Booking

By Tour Type:

• Individual Travel
• Professional Groups
• Group Travels

By Tourism Type:

• Edutainment Tourism
• Cultural heritage Tourism
• Educational Tourism
• Marine Life Exploration Tourism
• Eco-conscious Cultural tourism
• Others

By Visitors Type:

• Purposeful
• Incidental
• Serendipitous
• Casual
• Sightseeing

By Country:

• United States
• Canada
• Brazil
• Mexico
• Germany
• United Kingdom
• France
• Spain
• Russia
• India
• China
• Japan
• Malaysia
• Singapore
• Australia
• United Arab Emirates
• KSA
• Italy
• Qatar
• Oman
• Rest of the World

Report Chapters

Executive Summary

The executive summary of the Cultural Tourism Market includes the global market outlook, demand side trends, supply side trends and also include FMI analysis and recommendations of Vehicle Radar Test System.

Chapter 01 - Market Overview

Readers can find the detailed segmentation and definition of the Cultural Tourism Market in this chapter, which will help to understand basic information about Vehicle Radar Test System. This section also highlights the market scope, taxonomy and limitations which help the reader understand the market coverage of Cultural Tourism Market report.

Chapter 02 - Market Background

This chapter includes detailed analysis of the By Direct Suppliers processing methods overview, consumer buying patterns & tendencies and policy developments and regulatory scenario. It also includes in depth analysis of macro-economic factors and covers topics like global GDP growth outlook, global industry value added, personal consumption, expenditures, modern trade penetration and consumer price indices. The chapter also covers forecast factors - relevance & impact, value chain analysis and market dynamics (drivers, restraints and opportunities) to better understand the market.

Chapter 03 - Global Cultural Tourism Market Demand Analysis 2018-2022 and Forecast, 2023-2033

The chapter include historical market value (XX) analysis (2018-2022) and current and future market value (US$ 5,931.2 million) and volume (14.4%) projections (2023-2033). The projections are based on the Y-O-Y growth trend analysis and absolute $ opportunity analysis country of operation.

Chapter 04 - Global Cultural Tourism Market - Pricing Analysis

Based on By Direct Suppliers, the pricing analysis chapter include Regional pricing analysis (USD/MT), global average pricing analysis benchmark, and key factors impacting the pricing.

Chapter 05 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Direct Suppliers

Based on By Direct Suppliers, Cultural Tourism Market is segmented into Airlines, Hotel Companies, Car Rental, Train, Tour Operators, Government Bodies. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Direct Suppliers.

Chapter 06 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Indirect Suppliers

Based on By Indirect Suppliers, Cultural Tourism Market is segmented into OTA (Online Travel Agency), Traditional Travel Agencies, TMC's (Travel Management Companies), Corporate Buyers, Aggregators. This section also offers market attractiveness analysis based on By Indirect Suppliers. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Indirect Suppliers.

Chapter 07 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Number of Bookings

Based on By Number of Bookings, Cultural Tourism Market is segmented into By Age (Under 15, 16 to 25, 26 to 35, 36 to 45, 46 to 55, Over 55). This section also offers market attractiveness analysis based on By Number of Bookings. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Number of Bookings.

Chapter 08 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Demographic

Based on By Demographic, Cultural Tourism Market is segmented into Male, Female. This section also offers market attractiveness analysis based on By Demographic. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Demographic.

Chapter 09 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Nationality

Based on By Nationality, Cultural Tourism Market is segmented into Domestic, International. This section also offers market attractiveness analysis based on By Nationality. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Nationality.

Chapter 10 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Booking Channel

Based on By Booking Channel, Cultural Tourism Market is segmented into Phone Booking, Online Booking, In Person Booking. This section also offers market attractiveness analysis based on By Booking Channel. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Booking Channel.

Chapter 11 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Tour Type

Based on By Tour Type, Cultural Tourism Market is segmented into Individual Travel, Professional Groups, Group Travels. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tour Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tour Type.

Chapter 12 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Tourism Type

Based on By Tourism Type, Cultural Tourism Market is segmented into Edutainment Tourism, Cultural heritage Tourism, Educational Tourism, Marine Life Exploration Tourism, Eco-conscious Cultural tourism, Others. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tourism Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tourism Type.

Chapter 13 - Global Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Visitors Type

Based on By Visitors Type, Cultural Tourism Market is segmented into Purposeful, Incidental, Serendipitous, Casual, Sightseeing. This section also offers market attractiveness analysis based on By Visitors Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Visitors Type.

Chapter 14 - Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033, By Country

Based on By Country, Cultural Tourism Market is segmented into United States, Canada, Brazil, Mexico, Germany, United Kingdom, France, Spain, Russia, India, China, Japan, Malaysia, Singapore, Australia, United Arab Emirates, KSA, Italy, Qatar, Oman, Rest of the World. This section also offers market attractiveness analysis based on By Country. Readers can also find value forecast and Y-o-Y growth comparison for all above mentioned By Country.

Chapter 15 - Key Countries Cultural Tourism Market Analysis 2018-2022 and Forecast 2023-2033

This chapter offers insights into how the Cultural Tourism Market is expected to grow in major countries globally.

Chapter 16 - Market Structure Analysis- Global Assessment

This chapter includes company dashboard, industry structure analysis by tier of companies, 2022E, company share analysis of top players, 2022E, and competition benchmarking- matrix.

Chapter 17 - Competition Deep Dive (Tentative List)

This chapter includes company overview, By Direct Suppliers portfolio of companies, profitability by market segments, sales footprint, SWOT analysis and strategy overview of the companies being studied in the report. Some of the market players featured in the report are Intrepid, Explore, Exodus Travel, G Adventures, On The Go Tours, Others.

Chapter 18 - Assumptions and Acronyms

This chapter includes a list of acronyms and assumptions that provide a base to the information and statistics included in the Vehicle Radar Test System report.

Chapter 19 - Research Methodology

This chapter helps readers understand the research methodology followed to obtain various conclusions, as well as important qualitative and quantitative information, on Cultural Tourism Market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary | Cultural Tourism Market

1.1. Global Cultural Tourism Market Outlook

1.1.1. Who Is Travelling?

1.1.2. Travel Gross Bookings

1.1.3. Travel Gross Revenue

1.1.4. How Much Do They Spend?

1.2. Cultural Tourism Evolution Analysis

1.3. FMI Analysis and Recommendations

2. Growth Parameters in Cultural Tourism

2.1. Eco-cultural Tourism Preserving Infrastructural and Environmental Sensitive Regions

2.2. Experiential Tourism Opportunities and Interactive Cultural Experiences on the rise

2.3. Government initiatives towards Sustainable Cultural Development bringing rise to revenue

2.4. Creating Unique Cultural Experience and bond between the guests and the hosts, is enhancing Cultural Tourism

3. Supply to Demand: Todays Travel Distribution Network

3.1. Direct v/s Indirect Distribution

3.2. Travel Gross Revenues, by Channel, 2023

3.2.1. Supplier Direct

3.2.2. TMC

3.2.3. Tour Operator

3.2.4. OTA

4. Direct Suppliers in Cultural Tourism

4.1. Total Supplier Market, Share by Segment (%), 2023

4.1.1. Airlines

4.1.2. Hotel Companies

4.1.3. Car Rental

4.1.4. Train

4.1.5. Tour Operators

4.1.6. Government Bodies(*Note – Excluding Tour Operator)

5. Indirect Suppliers in Cultural Tourism

5.1. OTA (Online Travel Agency)

5.2. Traditional Travel Agencies

5.3. TMC's (Travel Management Companies)

5.4. Corporate Buyers

5.5. Aggregators

6. Cultural Tourism Number of Bookings, 2023

6.1. By Age

6.1.1. Under 15

6.1.2. 16 to 25

6.1.3. 26 to 35

6.1.4. 36 to 45

6.1.5. 46 to 55

6.1.6. Over 55

6.2. By Tourism Type

6.2.1. Edutainment Tourism

6.2.2. Cultural Heritage Tourism

6.2.3. Educational Tourism

6.2.4. Marine Life Exploration Tourism

6.2.5. Eco-Conscious Cultural Tourism

6.3. By Demographic

6.3.1. Male

6.3.2. Female

6.3.3. Kids

6.4. By Nationality

6.4.1. Domestic

6.4.2. International

6.5. By Booking Channel

6.5.1. Phone Booking

6.5.2. Online Booking

6.5.3. In-Person Booking

6.6. By Tour Type

6.6.1. Individual

6.6.2. Professional groups

6.6.3. Group travel

6.7. By Visitors Type

6.7.1. Purposeful

6.7.2. Incidental

6.7.3. Serendipitous

6.7.4. Casual

6.7.5. Sightseeing

7. Country Shift, Key Countries in Focus, 2023

7.1. USA

7.1.1. By Age

7.1.2. By Tourism type

7.1.3. By Demography

7.1.4. By Nationality

7.1.5. By Booking Channel

7.1.6. By Tour type

7.1.7. By Visitors type

7.2. Canada

7.2.1. By Age

7.2.2. By Tourism Type

7.2.3. By Demography

7.2.4. By Nationality

7.2.5. By Booking Channel

7.2.6. By Tour Type

7.2.7. By Visitors Type

7.3. Europe

7.3.1. By Age

7.3.2. By Tourism Type

7.3.3. By Demography

7.3.4. By Nationality

7.3.5. By Booking Channel

7.3.6. By Tour Type

7.3.7. By Visitors Type

7.4. Mexico

7.4.1. By Age

7.4.2. By Tourism Type

7.4.3. By Demography

7.4.4. By Nationality

7.4.5. By Booking Channel

7.4.6. By Tour Type

7.4.7. By Visitors Type

7.5. Germany

7.5.1. By Age

7.5.2. By Tourism Type

7.5.3. By Demography

7.5.4. By Nationality

7.5.5. By Booking Channel

7.5.6. By Tour Type

7.5.7. By Visitors Type

7.6. India

7.6.1. By Age

7.6.2. By Tourism Type

7.6.3. By Demography

7.6.4. By Nationality

7.6.5. By Booking channel

7.6.6. By Tour Type

7.6.7. By Visitors Type

7.7. Rest of the World

7.7.1. By Age

7.7.2. By Tourism Type

7.7.3. By Demography

7.7.4. By Nationality

7.7.5. By Booking Channel

7.7.6. By Tour Type

7.7.7. By Visitors type

8. Cultural Tourism Gross Revenue

8.1. Cultural tourism Gross Revenue (US$ Million) and Forecast (2023 to 2033)

8.2. Number of Bookings (mm) and Forecast (2023 to 2033)

8.3. Total Spending Y-o-Y Growth Projections (2023 to 2033)

8.4. Number of Tourists Y-o-Y Growth Projections

9. Challenges & Looking Forward

9.1. Success Stories: Case Studies

9.2. FMI Recommendations

10. Market Stakeholders Landscape – Key Direct Suppliers

10.1. Airlines

10.1.1. Top Players

10.1.2. Market Concentration

10.1.3. Market Share

10.2. Hotel Companies

10.2.1. Top Players

10.2.2. Market Concentration

10.2.3. Market Share

10.3. Car Rental

10.3.1. Top Players

10.3.2. Market Concentration

10.3.3. Market Share

10.4. Trains

10.4.1. Top Players

10.4.2. Market Concentration

10.4.3. Market Share

10.5. Tour Operators

10.5.1. Top Players

10.5.2. Market Concentration

10.5.3. Market Share

10.6. Government Bodies

10.6.1. Top Players

10.6.2. Market Concentration

10.6.3. Market Share

11. Social Media Sentimental Analysis

11.1. Travel Influencers: A new Phenomenon in the world of Tourism

11.2. Social Media Platforms Preferred

11.3. Trending #Hashtags

11.4. Social Media Platform Mentions (% of Total Mentions)

11.5. Trending Subject Titles

12. Assumptions and Acronyms Used

13. Research Methodology

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Future Market Insights社はどのような調査会社ですか?


Future Market Insights(FMI)は世界の広範な地域および産業を対象にした調査レポートを出版しています。  弊社ウェブサイトに掲載のないタイトルも全てお取り扱い可能ですので... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る