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甲殻類市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東アフリカ)


Crustacean Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

世界の甲殻類市場は、養殖生産の増加と生鮮・冷凍シーフードへの強い嗜好に牽引され、2024年から2031年にかけて年平均成長率(CAGR)5.0%で拡大すると予測されている。最近の市場調査によると、市場は1億1800万... もっと見る

 

 

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Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年10月28日 US$4,995
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サマリー

世界の甲殻類市場は、養殖生産の増加と生鮮・冷凍シーフードへの強い嗜好に牽引され、2024年から2031年にかけて年平均成長率(CAGR)5.0%で拡大すると予測されている。最近の市場調査によると、市場は1億1800万米ドルから2031年までに約1億6600万米ドルに成長すると予想されている。

甲殻類市場は近年力強い成長を見せているが、これは主に水産物の国際的な需要の高まりにより急激な成長を遂げている養殖産業が後押ししている。養殖の技術的進歩も甲殻類の養殖拡大に寄与しており、特にアジア諸国は養殖生産で世界をリードしている。この発展は、需要増に対応する甲殻類の持続可能な供給を支えるものと期待されている。

主な市場牽引要因

1.養殖生産の増加

シーフードに対する世界的な需要の高まりにより、エビ、ロブスター、カニなどの甲殻類の養殖を含む水産養殖が急増している。蓄養、給餌、捕食動物からの保護などの重要な慣行は、特に南アジアにおいて、これらの製品の品質と持続可能性の維持に役立っている。

2.生鮮・冷凍シーフードへの嗜好の高まり

栄養豊富な食品への需要と健康志向の高まりにより、消費者の生鮮・冷凍水産物への嗜好が高まっている。米国で消費される水産物 の約4分の3は生鮮または冷凍であり、甲殻類がこの需要の大きな割合を占めている。

3.地域のシーフード料理の影響

特に日本のような国では、寿司や刺身の需要が甲殻類の輸入を後押ししている。

4.高まるHoReCa文化

ホテル、レストラン、ケータリング(HoReCa)部門は、特に南アジア諸国において、都市化と可処分所得の増加により大幅な成長を遂げている。この傾向は、甲殻類を使った料理がより多くの消費者に届く新たな機会を生み出している。

5.調理済み食品の需要

缶詰や調理済みのエビやカニなど、すぐに食べられるシーフード製品は、便利で栄養価の高い食品を求める忙しい消費者の間で人気を集めている。

6.不純物混入による課題

甲殻類、特にエビの不純物は、未承認の添加物などの問題により、特定の地域では依然として懸念事項となっており、特に南アジアからの輸入が厳しく検査されている米国では、需要に影響を及ぼしている。

ビジネスチャンス

甲殻類市場は、養殖の技術革新と調理済み水産加工品の人気上昇から恩恵を受ける好位置にある。外食産業、クイック・サービス・レストラン、オンライン小売プラットフォームが成長する中、甲殻類市場の企業は新たな拡大路線を手にしている。さらに、中南米、南アジア、中東では一人当たりの食費が増加しており、新たな成長機会をもたらしている。

地域別インサイト

-ラテンアメリカと南アジア:

これらの地域は、都市化と水産物消費の増加に牽引され、高い成長率を示すと予測されている。

-東アジア:

東アジア:甲殻類の大きな市場シェアは東アジアにあり、中国の大規模な輸入がこの地域の市場を支えている。日本、インドネシア、タイなどでは伝統的な水産物消費習慣も市場の成長を後押ししている。

-中東・アフリカ:

中東・アフリカ:中東とアフリカは、水産物消費の着実な増加により、重要な市場として浮上している。

カテゴリー別インサイト

世界の甲殻類市場は、様々な種類と産地に区分される:

-タイプ別セグメンテーション:

ロブスターは金額ベースで市場の約19.3%を占め、シーフード・スナックやメインディッシュとしてのエビとカニの需要が大きい。

-原産地区分:

水産養殖甲殻類は、2023年には捕獲が5,100万米ドルであるのに対し、6,540万米ドルと大きな市場規模を占め、持続可能な水産養殖慣行への傾向を示している。

主要プレーヤー

甲殻類市場の競争環境は、グローバル企業と地域企業で構成されており、グローバル企業が約30~45%の市場シェアを占めている。これらの企業は、外食産業分野での製品提供を拡大し、生鮮・冷凍製品で健康志向の消費者をターゲットにすることに注力している。注目すべき主要企業は以下の通りである:

-日本水産(株

-ハイライナーフーズ

-ロイヤルグリーンランド社

-クローバーリーフシーフーズファミリー

-オーシャンアメリカフードSA

-シーパック・シュリンプ&シーフード・カンパニー

-DNIグループLLC

-スラポン フーズ パブリック カンパニー リミテッド

-サイアム・カナディアン・グループ・リミテッド

-シレナA/S

-トライデント・シーフーズ・コーポレーション

-国際漁業持株会社PJSC-アスマク

-モルベル・マルハ・ニチロ・コーポレーション

-オーガストシーフード

甲殻類の市場細分化

タイプ別

-ロブスター

-エビ

-カニ

-その他

出身地別

-キャプチャ

-アクアカルチャー

最終用途別:

-小売

-外食産業

-商業

食品産業

o製薬産業

o化粧品産業

その他

流通チャネル別

-企業間取引

-企業対消費者

ハイパーマーケット/スーパーマーケット

oコンビニエンスストア

魚屋

オンライン小売

-その他

地域別

-北米

-ラテンアメリカ

-ヨーロッパ

-南アジア・太平洋

-東アジア

-中東・アフリカ





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目次

1.要旨
1.1.世界の甲殻類市場のスナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額・数量別、2024年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.価格分析, 2019-2023
3.1.世界の平均価格分析、タイプ/原産地別、単位当たり米ドル、2019-2023年
3.2.甲殻類の価格に影響を与える顕著な要因
3.3.世界の平均価格分析、地域別、単位当たり米ドル
4.世界の甲殻類市場の展望、2019年~2031年
4.1.甲殻類の世界市場展望、タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.ロブスター
4.1.1.2.エビ
4.1.1.3.カニ
4.1.1.4.その他
4.2.世界の甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.捕獲
4.2.1.2.養殖
4.3.世界の甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.企業間取引
4.3.1.2.企業対消費者
4.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
4.3.1.2.2.コンビニエンスストア
4.3.1.2.3.魚屋
4.3.1.2.4.オンライン小売
4.3.1.2.5.その他
4.4.甲殻類の世界市場展望、エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
4.4.1.主なハイライト
4.4.1.1.小売
4.4.1.2.外食産業
4.4.1.3.商業
4.4.1.4.食品産業
4.4.1.4.1.製薬業界
4.4.1.4.2.化粧品産業
4.4.1.4.3.その他
4.5.甲殻類の世界市場展望、地域別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
4.5.1.主要ハイライト
4.5.1.1.北米
4.5.1.2.欧州
4.5.1.3.アジア太平洋
4.5.1.4.ラテンアメリカ
4.5.1.5.中東・アフリカ
5.北米甲殻類市場の展望、2019年~2031年
5.1.北米甲殻類市場の展望、タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.ロブスター
5.1.1.2.エビ
5.1.1.3.カニ
5.1.1.4.その他
5.2.北米甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.捕獲
5.2.1.2.養殖
5.3.北米甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.企業間取引
5.3.1.2.企業対消費者
5.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.3.1.2.2.コンビニエンスストア
5.3.1.2.3.魚屋
5.3.1.2.4.オンライン小売
5.3.1.2.5.その他
5.4.北米甲殻類市場の展望、エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.小売
5.4.1.2.外食産業
5.4.1.3.商業
5.4.1.4.食品産業
5.4.1.4.1.製薬業界
5.4.1.4.2.化粧品産業
5.4.1.4.3.その他
5.5.北米甲殻類市場の展望、国別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.主要ハイライト
5.5.1.1.米国の甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.2.米国の甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.3.米国の甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.4.米国の甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.5.カナダの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.6.カナダの甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.7.カナダの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.1.8.カナダの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
5.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.欧州甲殻類市場の展望、2019-2031年
6.1.欧州甲殻類市場の展望、タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.ロブスター
6.1.1.2.エビ
6.1.1.3.カニ
6.1.1.4.その他
6.2.欧州甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.捕獲
6.2.1.2.養殖
6.3.欧州甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.企業間取引
6.3.1.2.企業対消費者
6.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
6.3.1.2.2.コンビニエンスストア
6.3.1.2.3.魚屋
6.3.1.2.4.オンライン小売
6.3.1.2.5.その他
6.4.欧州甲殻類市場の展望、エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.4.1.主なハイライト
6.4.1.1.小売
6.4.1.2.外食産業
6.4.1.3.商業
6.4.1.4.食品産業
6.4.1.4.1.製薬業界
6.4.1.4.2.化粧品産業
6.4.1.4.3.その他
6.5.欧州甲殻類市場の展望、国別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.主なハイライト
6.5.1.1.ドイツの甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.2.ドイツの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.3.ドイツの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.4.ドイツの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.5.イギリスの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.6.イギリスの甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.7.イギリスの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.8.イギリスの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.9.フランス甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.10.フランスの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.11.フランスの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.12.フランスの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.13.イタリアの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.14.イタリアの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.15.イタリアの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.16.イタリアの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.17.トルコの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.18.トルコの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.19.トルコの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.20.トルコの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.21.ロシアの甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.22.ロシアの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.23.ロシアの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.24.ロシアの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.25.その他のヨーロッパの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.26.その他のヨーロッパの甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.27.その他のヨーロッパの甲殻類市場:流通チャネル別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.1.28.その他のヨーロッパの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
6.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.アジア太平洋甲殻類市場の展望、2019年~2031年
7.1.アジア太平洋甲殻類市場の展望、タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.ロブスター
7.1.1.2.エビ
7.1.1.3.カニ
7.1.1.4.その他
7.2.アジア太平洋甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
7.2.1.主要ハイライト
7.2.1.1.捕獲
7.2.1.2.養殖
7.3.アジア太平洋甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.企業間取引
7.3.1.2.企業対消費者
7.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
7.3.1.2.2.コンビニエンスストア
7.3.1.2.3.魚屋
7.3.1.2.4.オンライン小売
7.3.1.2.5.その他
7.4.アジア太平洋甲殻類市場の展望、エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.4.1.主なハイライト
7.4.1.1.小売
7.4.1.2.外食産業
7.4.1.3.商業
7.4.1.4.食品産業
7.4.1.4.1.製薬業界
7.4.1.4.2.化粧品産業
7.4.1.4.3.その他
7.5.アジア太平洋甲殻類市場の展望、国別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.主要ハイライト
7.5.1.1.中国甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.2.中国の甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.3.中国甲殻類市場:流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.4.中国の甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.5.日本の甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.6.日本の甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.7.日本の甲殻類市場:流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.8.日本の甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019年~2031年
7.5.1.9.韓国の甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.10.韓国の甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.11.韓国の甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.12.韓国の甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019年~2031年
7.5.1.13.インドの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.14.インドの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.15.インドの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.16.インドの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.17.東南アジアの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.18.東南アジアの甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.19.東南アジアの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.20.東南アジアの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019年~2031年
7.5.1.21.その他のアジア太平洋地域の甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.22.アジア太平洋地域のその他の甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.23.アジア太平洋地域のその他の甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
7.5.1.24.アジア太平洋地域の残りの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019年~2031年
7.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.ラテンアメリカ甲殻類市場の展望、2019年-2031年
8.1.ラテンアメリカ甲殻類市場の展望:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.ロブスター
8.1.1.2.エビ
8.1.1.3.カニ
8.1.1.4.その他
8.2.ラテンアメリカ甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.捕獲
8.2.1.2.養殖
8.3.ラテンアメリカ甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.企業間取引
8.3.1.2.企業対消費者
8.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
8.3.1.2.2.コンビニエンスストア
8.3.1.2.3.魚屋
8.3.1.2.4.オンライン小売
8.3.1.2.5.その他
8.4.中南米の甲殻類市場の展望、エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.小売
8.4.1.2.外食産業
8.4.1.3.商業
8.4.1.4.食品産業
8.4.1.4.1.製薬業界
8.4.1.4.2.化粧品産業
8.4.1.4.3.その他
8.5.ラテンアメリカ甲殻類市場の展望、国別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.主なハイライト
8.5.1.1.ブラジル甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.2.ブラジル甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.3.ブラジル甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.4.ブラジルの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.5.メキシコの甲殻類市場:タイプ別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.6.メキシコの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.7.メキシコの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.8.メキシコの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.9.アルゼンチン甲殻類市場:タイプ別金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.10.アルゼンチンの甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.11.アルゼンチンの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.12.アルゼンチンの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.13.ラテンアメリカのその他の甲殻類市場:種類別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.14.ラテンアメリカのその他の甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.15.ラテンアメリカのその他の甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.1.16.ラテンアメリカのその他の甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
8.5.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.中東・アフリカ甲殻類市場の展望(2019年~2031年
9.1.中東・アフリカ甲殻類市場の展望:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.1.1.主なハイライト
9.1.1.1.ロブスター
9.1.1.2.エビ
9.1.1.3.カニ
9.1.1.4.その他
9.2.中東・アフリカ甲殻類市場の展望、原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
9.2.1.主なハイライト
9.2.1.1.捕獲
9.2.1.2.養殖
9.3.中東・アフリカ甲殻類市場の展望、流通チャネル別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019~2031年
9.3.1.主なハイライト
9.3.1.1.企業間取引
9.3.1.2.企業対消費者
9.3.1.2.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
9.3.1.2.2.コンビニエンスストア
9.3.1.2.3.魚屋
9.3.1.2.4.オンライン小売
9.3.1.2.5.その他
9.4.中東・アフリカ甲殻類市場の展望:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.4.1.主なハイライト
9.4.1.1.小売
9.4.1.2.外食産業
9.4.1.3.商業
9.4.1.4.食品産業
9.4.1.4.1.製薬業界
9.4.1.4.2.化粧品産業
9.4.1.4.3.その他
9.4.1.5.
9.5.中東・アフリカ甲殻類市場の展望、国別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.主なハイライト
9.5.1.1.GCCの甲殻類市場:タイプ別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.2.GCCの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.3.GCCの甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.4.GCCの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.5.南アフリカの甲殻類市場:種類別、金額(百万米ドル)、数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.6.南アフリカの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.7.南アフリカの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.8.南アフリカの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.9.エジプト甲殻類市場:タイプ別金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.10.エジプト甲殻類市場:原産地別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.11.エジプト甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.12.エジプト甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.13.ナイジェリアの甲殻類市場:種類別、金額(US$ Mn)、数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.14.ナイジェリアの甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)、数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.15.ナイジェリアの甲殻類市場:流通経路別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.16.ナイジェリアの甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.17.その他の中東・アフリカ甲殻類市場:タイプ別金額(US$ Mn)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.18.その他の中東・アフリカ甲殻類市場:原産地別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019-2031年
9.5.1.19.その他の中東・アフリカ甲殻類市場:流通経路別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019年~2031年
9.5.1.20.その他の中東・アフリカ甲殻類市場:エンドユーザー別、金額(百万米ドル)・数量(百万個)、2019年~2031年
9.5.2.市場の魅力度分析
10.競争環境
10.1.各社の市場シェア分析、2024年
10.2.競合ダッシュボード
10.3.企業プロフィール
10.3.1.アレイマ
10.3.1.1.会社概要
10.3.1.2.製品ポートフォリオ
10.3.1.3.財務概要
10.3.1.4.事業戦略と展開
10.3.2.日本水産株式会社
10.3.2.1.会社概要
10.3.2.2.製品ポートフォリオ
10.3.2.3.財務概要
10.3.2.4.事業戦略と展開
10.3.3.ハイライナーフーズ
10.3.3.1.会社概要
10.3.3.2.製品ポートフォリオ
10.3.3.3.財務概要
10.3.3.4.事業戦略と展開
10.3.4.ロイヤルグリーンランドA/S
10.3.4.1.会社概要
10.3.4.2.製品ポートフォリオ
10.3.4.3.財務概要
10.3.4.4.事業戦略と展開
10.3.5.クローバーリーフシーフードファミリー
10.3.5.1.会社概要
10.3.5.2.製品ポートフォリオ
10.3.5.3.財務概要
10.3.5.4.事業戦略と展開
10.3.6.オーシャンアメリカフードSA
10.3.6.1.会社概要
10.3.6.2.製品ポートフォリオ
10.3.6.3.財務概要
10.3.6.4.事業戦略と展開
10.3.7.シーパック・シュリンプ&シーフード・カンパニー
10.3.7.1.会社概要
10.3.7.2.製品ポートフォリオ
10.3.7.3.財務概要
10.3.7.4.事業戦略と展開
10.3.8.DNIグループ
10.3.8.1.会社概要
10.3.8.2.製品ポートフォリオ
10.3.8.3.財務概要
10.3.8.4.事業戦略と展開
10.3.9.スラポンフーズ社
10.3.9.1.会社概要
10.3.9.2.製品ポートフォリオ
10.3.9.3.財務概要
10.3.9.4.事業戦略と展開
10.3.10.サイアム・カナディアン・グループ・リミテッド
10.3.10.1.会社概要
10.3.10.2.製品ポートフォリオ
10.3.10.3.財務概要
10.3.10.4.事業戦略と展開
10.3.11.シレナA/S
10.3.11.1.会社概要
10.3.11.2.製品ポートフォリオ
10.3.11.3.財務概要
10.3.11.4.事業戦略と展開
10.3.12.トライデント・シーフード・コーポレーション
10.3.12.1.会社概要
10.3.12.2.製品ポートフォリオ
10.3.12.3.財務概要
10.3.12.4.事業戦略と展開
10.3.13.国際漁業持株会社PJSC-Asmak
10.3.13.1.会社概要
10.3.13.2.製品ポートフォリオ
10.3.13.3.財務概要
10.3.13.4.事業戦略と展開
10.3.14.モルベル・マルハニチロ株式会社
10.3.14.1.会社概要
10.3.14.2.製品ポートフォリオ
10.3.14.3.財務概要
10.3.14.4.事業戦略と展開
10.3.15.オーガストシーフード
10.3.15.1.会社概要
10.3.15.2.製品ポートフォリオ
10.3.15.3.財務概要
10.3.15.4.事業戦略と展開
11.付録
11.1.調査方法
11.2.報告書の前提条件
11.3.頭字語および略語

地域/国のリスト

- 北米
o 米国
カナダ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o トルコ
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- アジア太平洋
o 中国
o 日本
o 韓国
o インド
o 東南アジア
o その他のアジア太平洋地域
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o その他のラテンアメリカ
- 中東・アフリカ
o GCC
o 南アフリカ
o その他の中東・アフリカ

 

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Summary

The global crustaceans market, driven by increasing aquaculture production and a strong preference for fresh and frozen seafood, is anticipated to expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.0% from 2024 to 2031. The market is expected to grow from a value of USD 118 million to approximately USD 166 million by 2031, as per recent market research.

The crustaceans market has shown strong growth in recent years, primarily fueled by the aquaculture industry, which is experiencing exponential growth due to rising international demand for seafood products. Technological advancements in aquaculture are also contributing to the expansion of crustacean farming, particularly in Asian countries, which lead globally in aquaculture production. This development is expected to support the sustainable supply of crustaceans to meet increasing demand.

Key Market Drivers

1.Increased Aquaculture Production

Growing global demand for seafood has resulted in a rapid increase in aquaculture, which encompasses the farming of crustaceans such as shrimp, lobsters, and crabs. Key practices, including stocking, feeding, and protection from predators, are helping to maintain the quality and sustainability of these products, especially in South Asia.

2.Growing Preference for Fresh and Frozen Seafood

There is a rising consumer preference for fresh and frozen seafood, driven by the demand for nutrient-rich food and increased health consciousness. Approximately three-fourths of seafood consumed in the U.S. is fresh or frozen, with crustaceans accounting for a significant share of this demand.

3.Influence of Regional Seafood Cuisines

Regional seafood cuisines, such as Japanese dishes featuring cold water crustaceans, are increasingly popular across the globe, especially in countries like Japan, where the demand for sushi and sashimi has boosted imports of crustaceans.

4.Rising HoReCa Culture

The hotel, restaurant, and catering (HoReCa) sector is experiencing substantial growth due to urbanization and increased disposable incomes, especially in South Asian countries. This trend is creating additional opportunities for crustacean-based dishes to reach more consumers.

5.Demand for Ready-to-Eat Products

Ready-to-eat seafood products such as canned and pre-cooked shrimp and crab are gaining popularity among busy consumers looking for convenient yet nutritious food options.

6.Challenges from Adulteration

Adulteration of crustaceans, especially shrimp, remains a concern in certain regions due to issues like unauthorized additives, which has affected demand, particularly in the U.S., where imports from South Asia are scrutinized.

Business Opportunities

The crustaceans market is well-positioned to benefit from innovations in aquaculture and the rising popularity of ready-to-eat seafood products. With the foodservice industry, quick-service restaurants, and online retail platforms growing, companies in the crustaceans market have new avenues for expansion. Additionally, increasing per-capita food expenditure in Latin America, South Asia, and the Middle East provides new growth opportunities.

Regional Insights

•Latin America & South Asia:

These regions are projected to experience high growth rates, driven by urbanization and increased seafood consumption.

•East Asia:

A significant market share for crustaceans is held in East Asia, with China’s large-scale imports supporting the regional market. Traditional seafood consumption practices in countries like Japan, Indonesia, and Thailand also boost market growth.

•Middle East & Africa:

The Middle East and Africa are emerging as important markets due to a steady increase in seafood consumption.

Category Insights

The global crustaceans market is segmented into various types and origins:

•Type Segmentation:

Lobsters account for approximately 19.3% of the market by value, with significant demand for shrimp and crabs as seafood snacks and main dishes.

•Origin Segmentation:

Aquaculture crustaceans hold a significant value of USD 65.4 million compared to capture at USD 51.0 million in 2023, showing a trend towards sustainable aquaculture practices.

Key Players

The competitive landscape of the crustaceans market consists of both global and regional players, with global companies holding about 30-45% market share. These companies focus on expanding their offerings in the foodservice sector and targeting health-conscious consumers with fresh and frozen products. Notable key players include:

•Nippon Suisan Kaisha, Ltd.

•High Liner Foods Inc.

•Royal Greenland A/S

•The Clover Leaf Seafoods Family

•Ocean America Food SA

•SeaPak Shrimp & Seafood Company

•DNI Group LLC

•Surapon Foods Public Company Limited

•Siam Canadian Group Limited

•Sirena A/S

•Trident Seafoods Corporation

•International Fishing Farming Holding Company PJSC-Asmak

•Morubel Maruha Nichiro Corporation

•August Seafood

Crustaceans Market Segmentation

By Type:

•Lobsters

•Shrimp

•Crabs

•Others

By Origin:

•Capture

•Aquaculture

By End Use:

•Retail

•Foodservice Industry

•Commercial

oFood Industry

oPharmaceutical Industry

oCosmetic Industry

oOthers

By Distribution Channel:

•Business to Business

•Business to Consumer

oHypermarkets/Supermarkets

oConvenience Stores

oFish Shops

oOnline Retail

•Others

By Region:

•North America

•Latin America

•Europe

•South Asia & Pacific

•East Asia

•Middle East & Africa





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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Crustacean Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value and Volume, 2024
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Price Analysis, 2019-2023
3.1. Global Average Price Analysis, by Type/ Origin, US$ Per Unit, 2019-2023
3.2. Prominent Factor Affecting Crustacean Prices
3.3. Global Average Price Analysis, by Region, US$ Per Unit
4. Global Crustacean Market Outlook, 2019-2031
4.1. Global Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Lobsters
4.1.1.2. Shrimp
4.1.1.3. Crabs
4.1.1.4. Others
4.2. Global Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Capture
4.2.1.2. Aquaculture
4.3. Global Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Business to Business
4.3.1.2. Business to Consumer
4.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
4.3.1.2.2. Convenience Stores
4.3.1.2.3. Fish Shops
4.3.1.2.4. Online Retail
4.3.1.2.5. Others
4.4. Global Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. Retail
4.4.1.2. Foodservice Industry
4.4.1.3. Commercial
4.4.1.4. Food Industry
4.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
4.4.1.4.2. Cosmetic Industry
4.4.1.4.3. Others
4.5. Global Crustacean Market Outlook, by Region, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
4.5.1. Key Highlights
4.5.1.1. North America
4.5.1.2. Europe
4.5.1.3. Asia Pacific
4.5.1.4. Latin America
4.5.1.5. Middle East & Africa
5. North America Crustacean Market Outlook, 2019-2031
5.1. North America Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Lobsters
5.1.1.2. Shrimp
5.1.1.3. Crabs
5.1.1.4. Others
5.2. North America Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Capture
5.2.1.2. Aquaculture
5.3. North America Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Business to Business
5.3.1.2. Business to Consumer
5.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
5.3.1.2.2. Convenience Stores
5.3.1.2.3. Fish Shops
5.3.1.2.4. Online Retail
5.3.1.2.5. Others
5.4. North America Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Retail
5.4.1.2. Foodservice Industry
5.4.1.3. Commercial
5.4.1.4. Food Industry
5.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
5.4.1.4.2. Cosmetic Industry
5.4.1.4.3. Others
5.5. North America Crustacean Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1. Key Highlights
5.5.1.1. U.S. Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.2. U.S. Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.3. U.S. Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.4. U.S. Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.5. Canada Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.6. Canada Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.7. Canada Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.1.8. Canada Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
5.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Europe Crustacean Market Outlook, 2019-2031
6.1. Europe Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Lobsters
6.1.1.2. Shrimp
6.1.1.3. Crabs
6.1.1.4. Others
6.2. Europe Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Capture
6.2.1.2. Aquaculture
6.3. Europe Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Business to Business
6.3.1.2. Business to Consumer
6.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
6.3.1.2.2. Convenience Stores
6.3.1.2.3. Fish Shops
6.3.1.2.4. Online Retail
6.3.1.2.5. Others
6.4. Europe Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Retail
6.4.1.2. Foodservice Industry
6.4.1.3. Commercial
6.4.1.4. Food Industry
6.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
6.4.1.4.2. Cosmetic Industry
6.4.1.4.3. Others
6.5. Europe Crustacean Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1. Key Highlights
6.5.1.1. Germany Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.2. Germany Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.3. Germany Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.4. Germany Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.5. U.K. Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.6. U.K. Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.7. U.K. Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.8. U.K. Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.9. France Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.10. France Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.11. France Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.12. France Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.13. Italy Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.14. Italy Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.15. Italy Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.16. Italy Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.17. Turkey Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.18. Turkey Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.19. Turkey Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.20. Turkey Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.21. Russia Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.22. Russia Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.23. Russia Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.24. Russia Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.25. Rest of Europe Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.26. Rest of Europe Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.27. Rest of Europe Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.1.28. Rest of Europe Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
6.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, 2019-2031
7.1. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Lobsters
7.1.1.2. Shrimp
7.1.1.3. Crabs
7.1.1.4. Others
7.2. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Capture
7.2.1.2. Aquaculture
7.3. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Business to Business
7.3.1.2. Business to Consumer
7.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
7.3.1.2.2. Convenience Stores
7.3.1.2.3. Fish Shops
7.3.1.2.4. Online Retail
7.3.1.2.5. Others
7.4. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Retail
7.4.1.2. Foodservice Industry
7.4.1.3. Commercial
7.4.1.4. Food Industry
7.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
7.4.1.4.2. Cosmetic Industry
7.4.1.4.3. Others
7.5. Asia Pacific Crustacean Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1. Key Highlights
7.5.1.1. China Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.2. China Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.3. China Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.4. China Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.5. Japan Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.6. Japan Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.7. Japan Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.8. Japan Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.9. South Korea Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.10. South Korea Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.11. South Korea Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.12. South Korea Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.13. India Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.14. India Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.15. India Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.16. India Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.17. Southeast Asia Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.18. Southeast Asia Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.19. Southeast Asia Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.20. Southeast Asia Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.21. Rest of Asia Pacific Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.22. Rest of Asia Pacific Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.23. Rest of Asia Pacific Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.1.24. Rest of Asia Pacific Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
7.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Latin America Crustacean Market Outlook, 2019-2031
8.1. Latin America Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Lobsters
8.1.1.2. Shrimp
8.1.1.3. Crabs
8.1.1.4. Others
8.2. Latin America Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Capture
8.2.1.2. Aquaculture
8.3. Latin America Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Business to Business
8.3.1.2. Business to Consumer
8.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
8.3.1.2.2. Convenience Stores
8.3.1.2.3. Fish Shops
8.3.1.2.4. Online Retail
8.3.1.2.5. Others
8.4. Latin America Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Retail
8.4.1.2. Foodservice Industry
8.4.1.3. Commercial
8.4.1.4. Food Industry
8.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
8.4.1.4.2. Cosmetic Industry
8.4.1.4.3. Others
8.5. Latin America Crustacean Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1. Key Highlights
8.5.1.1. Brazil Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.2. Brazil Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.3. Brazil Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.4. Brazil Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.5. Mexico Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.6. Mexico Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.7. Mexico Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.8. Mexico Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.9. Argentina Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.10. Argentina Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.11. Argentina Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.12. Argentina Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.13. Rest of Latin America Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.14. Rest of Latin America Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.15. Rest of Latin America Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.1.16. Rest of Latin America Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
8.5.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, 2019-2031
9.1. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.1.1. Key Highlights
9.1.1.1. Lobsters
9.1.1.2. Shrimp
9.1.1.3. Crabs
9.1.1.4. Others
9.2. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.2.1. Key Highlights
9.2.1.1. Capture
9.2.1.2. Aquaculture
9.3. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.3.1. Key Highlights
9.3.1.1. Business to Business
9.3.1.2. Business to Consumer
9.3.1.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
9.3.1.2.2. Convenience Stores
9.3.1.2.3. Fish Shops
9.3.1.2.4. Online Retail
9.3.1.2.5. Others
9.4. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.4.1. Key Highlights
9.4.1.1. Retail
9.4.1.2. Foodservice Industry
9.4.1.3. Commercial
9.4.1.4. Food Industry
9.4.1.4.1. Pharmaceutical Industry
9.4.1.4.2. Cosmetic Industry
9.4.1.4.3. Others
9.4.1.5.
9.5. Middle East & Africa Crustacean Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1. Key Highlights
9.5.1.1. GCC Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.2. GCC Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.3. GCC Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.4. GCC Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.5. South Africa Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.6. South Africa Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.7. South Africa Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.8. South Africa Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.9. Egypt Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.10. Egypt Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.11. Egypt Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.12. Egypt Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.13. Nigeria Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.14. Nigeria Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.15. Nigeria Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.16. Nigeria Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.17. Rest of Middle East & Africa Crustacean Market by Type, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.18. Rest of Middle East & Africa Crustacean Market by Origin, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.19. Rest of Middle East & Africa Crustacean Market by Distribution Channel, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.1.20. Rest of Middle East & Africa Crustacean Market by End User, Value (US$ Mn) and Volume (Million Units), 2019-2031
9.5.2. Market Attractiveness Analysis
10. Competitive Landscape
10.1. Company Market Share Analysis, 2024
10.2. Competitive Dashboard
10.3. Company Profiles
10.3.1. Alleima
10.3.1.1. Company Overview
10.3.1.2. Product Portfolio
10.3.1.3. Financial Overview
10.3.1.4. Business Strategies and Development
10.3.2. Nippon Suisan Kaisha, Ltd.
10.3.2.1. Company Overview
10.3.2.2. Product Portfolio
10.3.2.3. Financial Overview
10.3.2.4. Business Strategies and Development
10.3.3. High Liner Foods Inc.
10.3.3.1. Company Overview
10.3.3.2. Product Portfolio
10.3.3.3. Financial Overview
10.3.3.4. Business Strategies and Development
10.3.4. Royal Greenland A/S
10.3.4.1. Company Overview
10.3.4.2. Product Portfolio
10.3.4.3. Financial Overview
10.3.4.4. Business Strategies and Development
10.3.5. The Clover Leaf Seafoods Family
10.3.5.1. Company Overview
10.3.5.2. Product Portfolio
10.3.5.3. Financial Overview
10.3.5.4. Business Strategies and Development
10.3.6. Ocean America Food SA
10.3.6.1. Company Overview
10.3.6.2. Product Portfolio
10.3.6.3. Financial Overview
10.3.6.4. Business Strategies and Development
10.3.7. SeaPak Shrimp & Seafood Company
10.3.7.1. Company Overview
10.3.7.2. Product Portfolio
10.3.7.3. Financial Overview
10.3.7.4. Business Strategies and Development
10.3.8. DNI Group LLC
10.3.8.1. Company Overview
10.3.8.2. Product Portfolio
10.3.8.3. Financial Overview
10.3.8.4. Business Strategies and Development
10.3.9. Surapon Foods Public Company Limited
10.3.9.1. Company Overview
10.3.9.2. Product Portfolio
10.3.9.3. Financial Overview
10.3.9.4. Business Strategies and Development
10.3.10. Siam Canadian Group Limited
10.3.10.1. Company Overview
10.3.10.2. Product Portfolio
10.3.10.3. Financial Overview
10.3.10.4. Business Strategies and Development
10.3.11. Sirena A/S
10.3.11.1. Company Overview
10.3.11.2. Product Portfolio
10.3.11.3. Financial Overview
10.3.11.4. Business Strategies and Development
10.3.12. Trident Seafoods Corporation
10.3.12.1. Company Overview
10.3.12.2. Product Portfolio
10.3.12.3. Financial Overview
10.3.12.4. Business Strategies and Development
10.3.13. International fishing farming holding company PJSC-Asmak
10.3.13.1. Company Overview
10.3.13.2. Product Portfolio
10.3.13.3. Financial Overview
10.3.13.4. Business Strategies and Development
10.3.14. Morubel Maruha Nichiro Corporation
10.3.14.1. Company Overview
10.3.14.2. Product Portfolio
10.3.14.3. Financial Overview
10.3.14.4. Business Strategies and Development
10.3.15. August Seafood
10.3.15.1. Company Overview
10.3.15.2. Product Portfolio
10.3.15.3. Financial Overview
10.3.15.4. Business Strategies and Development
11. Appendix
11.1. Research Methodology
11.2. Report Assumptions
11.3. Acronyms and Abbreviations

List of Region/Countries

• North America
o U.S.
o Canada
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Italy
o Turkey
o Russia
o Rest of Europe
• Asia Pacific
o China
o Japan
o South Korea
o India
o Southeast Asia
o Rest of Asia Pacific
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Rest of Latin America
• Middle East & Africa
o GCC
o South Africa
o Rest of Middle East & Africa

 

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