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ルーマニアの小規模なローカル食料品店


Small Local Grocers in Romania

パンデミックの期間中、消費者が食料品の買い物をする際、より近くにあることを重視したため、地元の小規模な食料品店は概して恩恵を受けた。これらの店舗の多くは、消費者の自宅や職場に近い場所にあり、多くの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年4月19日 US$990
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35 英語

 

サマリー

パンデミックの期間中、消費者が食料品の買い物をする際、より近くにあることを重視したため、地元の小規模な食料品店は概して恩恵を受けた。これらの店舗の多くは、消費者の自宅や職場に近い場所にあり、多くの消費者にとって、地域社会における安らぎや親しみのある存在である。

ユーロモニター・インターナショナルの『ルーマニアの小規模ローカル食料品店』レポートは、業界を牽引する主要なトレンドと開発に関する洞察を提供します。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、業界の洞察を提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、ヘルス&ビューティー小売店、衣類・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・パーソナルグッズ小売店などがあります。主要な小売企業のプロフィールと、その業績および直面する課題の分析が掲載されています。また、非店舗型小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、ダイレクトセールス)についても、可能な限り分析しています。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入するメリット
* 小規模ローカルグローサー市場の詳細な情報を得ることができます;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展していくかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を後押しする信頼できる情報資源を開発する独自の能力をもっています。


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目次

Small Local Grocers in Romania
Euromonitor International
April 2023

List Of Contents And Tables

SMALL LOCAL GROCERS IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Slower growth and outlet declines as convenience stores continues to gain space in rural areas
Customer relationships help to maintain popularity of small local grocers
Increasing focus on local producers benefits retailers and consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Presence of small local grocers to be further weakened by expansion of convenience stores
Operators of small local grocers may reconsider independent status in face of increasing pressures
Main advantage of offering local produce may be undermined by expansion of modern channels
CHANNEL DATA
Table 1 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 2 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 3 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 4 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 5 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 6 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 7 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
RETAIL IN ROMANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Value sales continue to be dominated by grocery retailers, with Romanians relying on government help to cope with inflationary pressures
Greater mobility outside of the home also leads to allocation of budgets to other activities
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2022
Seasonality
Valentine’s Day
Mother’s Day
Easter
Summer sales
Back to School
Black Friday
Winter sales
Christmas
MARKET DATA
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022
Table 15 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 17 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 19 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 21 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 23 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 25 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 27 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 28 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 29 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 30 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 31 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 32 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 33 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 34 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

Small local grocers generally benefited from the greater focus of consumers on proximity when shopping for groceries during the pandemic. Many of these outlets are located in close proximity to local consumers’ homes and workplaces, while for many, they also represent a comforting and familiar presence in their communities.

Euromonitor International's Small Local Grocers in Romania report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Small Local Grocers market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Small Local Grocers in Romania
Euromonitor International
April 2023

List Of Contents And Tables

SMALL LOCAL GROCERS IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Slower growth and outlet declines as convenience stores continues to gain space in rural areas
Customer relationships help to maintain popularity of small local grocers
Increasing focus on local producers benefits retailers and consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Presence of small local grocers to be further weakened by expansion of convenience stores
Operators of small local grocers may reconsider independent status in face of increasing pressures
Main advantage of offering local produce may be undermined by expansion of modern channels
CHANNEL DATA
Table 1 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 2 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 3 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 4 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 5 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 6 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 7 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
RETAIL IN ROMANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Value sales continue to be dominated by grocery retailers, with Romanians relying on government help to cope with inflationary pressures
Greater mobility outside of the home also leads to allocation of budgets to other activities
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2022
Seasonality
Valentine’s Day
Mother’s Day
Easter
Summer sales
Back to School
Black Friday
Winter sales
Christmas
MARKET DATA
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022
Table 15 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 17 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 19 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 21 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 23 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 25 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 27 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 28 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 29 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 30 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 31 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 32 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 33 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 34 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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