タイのトイレ事情Toilet Care in Thailand 2020年に小売現在価値の減少が顕著になったトイレケアは、2021年も減少率が緩やかになり、軽微な減少にとどまったが、売上は減少した。パンデミックの追加波にもかかわらず、トイレの衛生に関して、このカテゴリ... もっと見る
サマリー2020年に小売現在価値の減少が顕著になったトイレケアは、2021年も減少率が緩やかになり、軽微な減少にとどまったが、売上は減少した。パンデミックの追加波にもかかわらず、トイレの衛生に関して、このカテゴリーはあまり人気を集めなかった。これは、タイの消費者が依然としてトイレ用洗剤や漂白剤を使って便器を掃除することを好むためである。しかし、Mr.MuscleやMagicleanなどの大手ブランドは、ノズルや注ぎ口が付いたトイレ用リキッドを発売した。この調査レポートはタイのトイレットケア市場を分析・予測したもので、国別の市場規模や形態を包括的に解説しています。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するセクターを特定することが可能です。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、パッケージングイノベーション、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析も行っています。2026年までの予測は、市場がどのように変化していくかを示しています。 対象製品トイレタリー機器、ITB、トイレタリー錠剤/粉末、トイレタリー洗浄システム、トイレタリー液体/発泡体。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * トイレケア市場の詳細なイメージを得ることができます。 * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する。 * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの把握。 * 5年後の市場予測を行い、今後の市場発展を予測する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人を超えるアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Toilet Care in ThailandEuromonitor International February 2022 List Of Contents And Tables TOILET CARE IN THAILAND KEY DATA FINDINGS 2021 DEVELOPMENTS Consumers prefer bathroom cleaners or bleach to toilet care products New player emerges and has a successful first year Consumers continue to favour store-based retailers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Marketing and education on the benefits of toilet care products set to drive sales Limited distribution and high prices to hamper growth of in-cistern devices Volume decline for rim blocks due to limited awareness and usage occasions CATEGORY DATA Table 1 Sales of Toilet Care by Category: Value 2016-2021 Table 2 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2016-2021 Table 3 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2017-2021 Table 4 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2018-2021 Table 5 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2021-2026 Table 6 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2021-2026 CHART 1 Home Care Value Sales Growth Scenarios: 2019-2026 CHART 2 Home Care Impact of Drivers on Value Sales: 2019-2026 HOME CARE IN THAILAND EXECUTIVE SUMMARY Home care in 2021: The big picture 2021 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for home care? MARKET INDICATORS Table 7 Households 2016-2021 MARKET DATA Table 8 Sales of Home Care by Category: Value 2016-2021 Table 9 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2016-2021 Table 10 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2017-2021 Table 11 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2018-2021 Table 12 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2016-2021 Table 13 Distribution of Home Care by Format: % Value 2016-2021 Table 14 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2021 Table 15 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2021-2026 Table 16 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2021-2026 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryAfter seeing a notable retail current value decline in 2020, toilet care continued to see its sales fall in 2021, although the rate of decline was slower, and only minor. Despite additional waves of the pandemic the category did not gain much popularity with regard to toilet hygiene. This is because Thai consumers still prefer to use bathroom cleaners or bleach to clean the toilet bowl. However, leading brands such as Mr Muscle and Magiclean introduced toilet liquids with nozzles and a pouring m... Table of ContentsToilet Care in ThailandEuromonitor International February 2022 List Of Contents And Tables TOILET CARE IN THAILAND KEY DATA FINDINGS 2021 DEVELOPMENTS Consumers prefer bathroom cleaners or bleach to toilet care products New player emerges and has a successful first year Consumers continue to favour store-based retailers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Marketing and education on the benefits of toilet care products set to drive sales Limited distribution and high prices to hamper growth of in-cistern devices Volume decline for rim blocks due to limited awareness and usage occasions CATEGORY DATA Table 1 Sales of Toilet Care by Category: Value 2016-2021 Table 2 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2016-2021 Table 3 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2017-2021 Table 4 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2018-2021 Table 5 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2021-2026 Table 6 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2021-2026 CHART 1 Home Care Value Sales Growth Scenarios: 2019-2026 CHART 2 Home Care Impact of Drivers on Value Sales: 2019-2026 HOME CARE IN THAILAND EXECUTIVE SUMMARY Home care in 2021: The big picture 2021 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for home care? MARKET INDICATORS Table 7 Households 2016-2021 MARKET DATA Table 8 Sales of Home Care by Category: Value 2016-2021 Table 9 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2016-2021 Table 10 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2017-2021 Table 11 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2018-2021 Table 12 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2016-2021 Table 13 Distribution of Home Care by Format: % Value 2016-2021 Table 14 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2021 Table 15 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2021-2026 Table 16 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2021-2026 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
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2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |