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タイのメガトレンド


Megatrends in Thailand

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがタイでどのように顕在化し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年8月27日 US$1,450
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがタイでどのように顕在化したかについての洞察を提供している。


EuromonitorのMegatrends in Thailandレポートでは、タイの消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Thai consumers set to spend more on convenience
Convenience
In Bangkok, IKEA opens first city-centre store in Southeast Asia
Older generations have the means to invest in time-saving products and services
Thais aim to achieve a better balance between work and leisure
The ability to immediately obtain a product is key factor driving consumers to shop in-store
Gen Z value the ability to customise products when shopping online
Lack of time for cooking motivates consumers to order takeaway or dine out
Digital living
Line Man Wongnai seeks super app status
Thai consumers are digitally-savvy
More than half of respondents are willing to share their data to get personalised offers
Gen Z are the least likely to share their personal information
Social media becomes the top source of information for Thais
Share of consumers expecting more activities to shift online in future grows
Diversity and inclusion
Grab Thailand aims to empower female drivers with #WomenWelcome campaign
Thais tend to be more involved in social and political issues than their global counterparts
Two thirds of Thai consumers are open to new cultures
Two thirds of respondents purchase from trustworthy brands
Experience more
AWC caters to modern travellers with integrated experience app
Shopping and socialising top the list of leisure activities
Thais look for safety and relaxation when choosing travel destinations
Millennials most of all generations prefer tailored experiences
Personalisation
Homewares marketplace NocNoc uses AI to develop personalised service
Thais are more willing to share their data to get personalised offers
Half of Gen Z respondents claim they like to be distinct from others
Premiumisation
Brownie House caters to demand for premiumisation in sweet snacks
Consumers seek uniqueness and simplicity
Thais prefer to know what they are buying, making clear product communication essential
Consumers are paying closer attention to health attributes in food and drink
Pursuit of value
Central Retail Corp launches new low-cost wholesale model
Thai consumers seek more ways to economise
Consumers are hit by the cost-of-living crisis
Repurposing movement gains traction
Gen Z are the most likely to reduce spending on products and services
Shopper reinvented
“Tech-enabled” coffee chain Flash Coffee plans major expansion
Celebrity endorsements are held in high regard
Most products still purchased in-store, with notable exception of toys and travel
Nearly half of Thai respondents follow companies on social media
Millennials are most likely to buy something on social media
Sustainable living
Secondlifeasia aims to reduce e-waste by prolonging device usage
Conscious consumerism is on the rise
Younger consumers are more inclined to follow conscious consumerism principles
Reducing plastic use remains at the top of the list of green activities
Wellness
Sappe targets Gen Z with innovative mood-related functional waters
Holistic wellness gains traction
Higher vitamin consumption remains a legacy of COVID-19
Health takes centre stage in consumer priorities
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Thailand.


Euromonitor's Megatrends in Thailand report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Thai consumers set to spend more on convenience
Convenience
In Bangkok, IKEA opens first city-centre store in Southeast Asia
Older generations have the means to invest in time-saving products and services
Thais aim to achieve a better balance between work and leisure
The ability to immediately obtain a product is key factor driving consumers to shop in-store
Gen Z value the ability to customise products when shopping online
Lack of time for cooking motivates consumers to order takeaway or dine out
Digital living
Line Man Wongnai seeks super app status
Thai consumers are digitally-savvy
More than half of respondents are willing to share their data to get personalised offers
Gen Z are the least likely to share their personal information
Social media becomes the top source of information for Thais
Share of consumers expecting more activities to shift online in future grows
Diversity and inclusion
Grab Thailand aims to empower female drivers with #WomenWelcome campaign
Thais tend to be more involved in social and political issues than their global counterparts
Two thirds of Thai consumers are open to new cultures
Two thirds of respondents purchase from trustworthy brands
Experience more
AWC caters to modern travellers with integrated experience app
Shopping and socialising top the list of leisure activities
Thais look for safety and relaxation when choosing travel destinations
Millennials most of all generations prefer tailored experiences
Personalisation
Homewares marketplace NocNoc uses AI to develop personalised service
Thais are more willing to share their data to get personalised offers
Half of Gen Z respondents claim they like to be distinct from others
Premiumisation
Brownie House caters to demand for premiumisation in sweet snacks
Consumers seek uniqueness and simplicity
Thais prefer to know what they are buying, making clear product communication essential
Consumers are paying closer attention to health attributes in food and drink
Pursuit of value
Central Retail Corp launches new low-cost wholesale model
Thai consumers seek more ways to economise
Consumers are hit by the cost-of-living crisis
Repurposing movement gains traction
Gen Z are the most likely to reduce spending on products and services
Shopper reinvented
“Tech-enabled” coffee chain Flash Coffee plans major expansion
Celebrity endorsements are held in high regard
Most products still purchased in-store, with notable exception of toys and travel
Nearly half of Thai respondents follow companies on social media
Millennials are most likely to buy something on social media
Sustainable living
Secondlifeasia aims to reduce e-waste by prolonging device usage
Conscious consumerism is on the rise
Younger consumers are more inclined to follow conscious consumerism principles
Reducing plastic use remains at the top of the list of green activities
Wellness
Sappe targets Gen Z with innovative mood-related functional waters
Holistic wellness gains traction
Higher vitamin consumption remains a legacy of COVID-19
Health takes centre stage in consumer priorities
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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2024/09/24 10:26

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