韓国での直接販売Direct Selling in South Korea 2023年の韓国におけるダイレクト・セリングの売上額は、現行ベースではほとんど動きがなく、わずかな減少にとどまった。2023年4月に法改正が行われ、スポンサーのついた直接販売業者がサイバーモールを通じて非対... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2023年の韓国におけるダイレクト・セリングの売上額は、現行ベースではほとんど動きがなく、わずかな減少にとどまった。2023年4月に法改正が行われ、スポンサーのついた直接販売業者がサイバーモールを通じて非対面取引を行うことが認められた。この変化により、企業は、かなり停滞していたオンライン販売の可能性を模索するようになった。この進化する状況の中で注目すべきは、オンライン・ビジネス・モール「ラビダ・ショップ」の登場である。Euromonitor Internationalの調査レポート「韓国の直接販売」は、業界を牽引する主要動向と発展についての洞察を提供しています。本レポートはセクターの洞察力を提供するために全ての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品家電・エレクトロニクス直販、飲料・タバコ直販、ファッション直販、食品直販、健康・美容直販、家庭用品直販、その他製品直販。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * ダイレクトセリング市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Direct Selling in South KoreaEuromonitor International April 2024 List Of Contents And Tables DIRECT SELLING IN SOUTH KOREA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Direct selling moves online Atomy halts early morning delivery in 2023 PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Low growth expected for direct selling in South Korea LG Household & Health Care introduces CNPRx beauty devices through direct selling CHANNEL DATA Table 1 Direct Selling by Product: Value 2018-2023 Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2023-2028 Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2023-2028 RETAIL IN SOUTH KOREA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2023: The big picture Omnichannel strategies drive strong performances Demographic impact on retail in South Korea What next for retail? OPERATING ENVIRONMENT Informal retail Opening hours for physical retail Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023 Seasonality Summer Sale Black Friday / Korea Sale Festa MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 13 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023 Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 15 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 17 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 19 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 21 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 23 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 25 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 27 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 28 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 29 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 30 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 31 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 32 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 33 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 34 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 35 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 36 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 37 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 38 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028 Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028 Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028 Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028 Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028 Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
SummaryDirect selling saw little movement in its value sales in current terms in South Korea in 2023, with just a slight decline seen. In April 2023, a legal shift unfolded, permitting sponsored direct sellers to engage in non-face-to-face transactions through cyber malls. This transformative change has prompted companies to explore the potential of online sales in a fairly stagnant channel. A noteworthy development in this evolving landscape has been the advent of the Ravida Shop, an online business m... Table of ContentsDirect Selling in South KoreaEuromonitor International April 2024 List Of Contents And Tables DIRECT SELLING IN SOUTH KOREA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Direct selling moves online Atomy halts early morning delivery in 2023 PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Low growth expected for direct selling in South Korea LG Household & Health Care introduces CNPRx beauty devices through direct selling CHANNEL DATA Table 1 Direct Selling by Product: Value 2018-2023 Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2023-2028 Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2023-2028 RETAIL IN SOUTH KOREA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2023: The big picture Omnichannel strategies drive strong performances Demographic impact on retail in South Korea What next for retail? OPERATING ENVIRONMENT Informal retail Opening hours for physical retail Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023 Seasonality Summer Sale Black Friday / Korea Sale Festa MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 13 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023 Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 15 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 17 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 19 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 21 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 23 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 25 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 27 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 28 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 29 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 30 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 31 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 32 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 33 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 34 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 35 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 36 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 37 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 38 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028 Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028 Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028 Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028 Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028 Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポート
Euromonitor International社の小売り分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/19 10:26 155.94 円 162.31 円 199.02 円 |