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日本における小売Eコマース


Retail E-Commerce in Japan

COVID-19が流行した2020年、電子商取引は2桁の経常利益の伸びを示したが、2021年には伸びが大幅に鈍化し、2022年、2023年もこの低水準で推移した。2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年2月13日 US$990
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サマリー

COVID-19が流行した2020年、電子商取引は2桁の経常利益の伸びを示したが、2021年には伸びが大幅に鈍化し、2022年、2023年もこの低水準で推移した。2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ5類感染症に再分類すると発表した。感染症対策は個人の判断に委ねられることになった。

ユーロモニターインターナショナルの日本の小売業eコマースレポートは、業界を牽引する主要動向と発展についての洞察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、業界の洞察を提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品製品別小売Eコマース、タイプ別小売Eコマース

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 小売Eコマース市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Retail E-Commerce in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

RETAIL E-COMMERCE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
E-commerce growth slows after its peak during COVID-19
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising)
Grocery players accelerate their e-commerce offerings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Delivery fees and last-mile delivery concern consumers
Marketplace ecosystems set to develop and intensify the competition
Digital inclusivity and safety will be areas of focus for an ageing society
CHANNEL DATA
Table 1 Retail E-Commerce by Channel and Category: Value 2018-2023
Table 2 Retail E-Commerce by Channel and Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Retail E-Commerce by Channel and Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Retail E-Commerce by Channel and Category: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 13 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 14 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 26 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 27 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 30 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 36 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

After e-commerce showed double-digit current value growth during COVID-19 in 2020, growth slowed significantly in 2021, and remained at this lower level in 2022 and 2023, as with the reopening of physical stores post-pandemic, fewer people made the switch online. On 8 May 2023, the Japanese government announced that it would reclassify COVID-19 as a class 5 infectious disease, which is the same classification as seasonal flu. With decisions regarding infection control being left to individuals a...

Euromonitor International's Retail E-Commerce in Japan report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Retail E-Commerce by Product, Retail E-Commerce by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Retail E-Commerce market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Retail E-Commerce in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

RETAIL E-COMMERCE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
E-commerce growth slows after its peak during COVID-19
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising)
Grocery players accelerate their e-commerce offerings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Delivery fees and last-mile delivery concern consumers
Marketplace ecosystems set to develop and intensify the competition
Digital inclusivity and safety will be areas of focus for an ageing society
CHANNEL DATA
Table 1 Retail E-Commerce by Channel and Category: Value 2018-2023
Table 2 Retail E-Commerce by Channel and Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Retail E-Commerce by Channel and Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Retail E-Commerce by Channel and Category: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 13 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 14 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 26 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 27 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 30 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 36 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
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SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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