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日本のコンビニエンスストア


Convenience Retailers in Japan

2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ5類感染症に再分類すると発表した。この変更により、日本の消費者はCOVID-19以前の行動に戻り、家庭外での活動を増やした。多くの人々が以前の社会... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年2月13日 US$990
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サマリー

2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ5類感染症に再分類すると発表した。この変更により、日本の消費者はCOVID-19以前の行動に戻り、家庭外での活動を増やした。多くの人々が以前の社会生活に戻ったことに加え、多くの企業が、コミュニケーションとコラボレーションを向上させるため、従業員にオフィスへの復帰を促している。コンビニエンス・ストア

ユーロモニターインターナショナルの日本のコンビニエンスストアに関する調査レポートは、業界を牽引する主要トレンドと動向についての洞察を提供しています。本レポートはセクターの洞察力を提供するため、すべての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれる。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品コンビニエンスストア、外商小売業

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* コンビニエンスストア市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Convenience Retailers in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

CONVENIENCE RETAILERS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Increase in social activities and back to office momentum bring back demand
Right pricing strategy key to retain consumers
Rebound of inbound tourism supports growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sufficient workforce and automation will be needed for sustainable growth
Private label lines set to continue to expand to non-food categories
New concept stores likely to move towards sustainability
CHANNEL DATA
Table 1 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 6 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 7 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 8 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 12 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 14 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 15 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 17 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 21 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 23 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 27 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 30 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 31 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 32 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 35 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 36 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 45 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 47 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 49 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 51 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 53 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 55 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 57 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 59 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 61 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

On 8 May 2023, the Japanese government announced that it would reclassify COVID-19 as a class 5 infectious disease, which is the same classification as seasonal flu. This shift pushed consumers in Japan to go back to their pre-COVID-19 behaviours, increasing their activities outside the home. In addition to many people returning to their former social lives, numerous businesses have been encouraging employees to come back to the office to improve communication and collaboration. Convenience stor...

Euromonitor International's Convenience Retailers in Japan report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Convenience Stores, Forecourt Retailers.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Convenience Retailers market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Convenience Retailers in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

CONVENIENCE RETAILERS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Increase in social activities and back to office momentum bring back demand
Right pricing strategy key to retain consumers
Rebound of inbound tourism supports growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sufficient workforce and automation will be needed for sustainable growth
Private label lines set to continue to expand to non-food categories
New concept stores likely to move towards sustainability
CHANNEL DATA
Table 1 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 6 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 7 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 8 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 12 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 14 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 15 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 17 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 21 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 23 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 27 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 30 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 31 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 32 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 35 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 36 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 45 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 47 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 49 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 51 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 53 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 55 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 57 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 59 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 61 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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