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スイスの玩具とゲーム


Toys and Games in Switzerland

2022年、スイスの玩具・ゲーム産業全体の小売金額の伸びは、主に伝統的な玩具・ゲームの売上減少により、大幅に鈍化した。しかし、この落ち込みは、COVID-19の流行と家庭内で過ごす時間の増加により、2020年と202... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月4日 US$2,100
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サマリー

2022年、スイスの玩具・ゲーム産業全体の小売金額の伸びは、主に伝統的な玩具・ゲームの売上減少により、大幅に鈍化した。しかし、この落ち込みは、COVID-19の流行と家庭内で過ごす時間の増加により、2020年と2021年に顕著な伸びを示した結果であった。このような売上急増の後、国内の正常化により2022年の成長率は低下した。

ユーロモニター・インターナショナルのスイスの玩具とゲームに関する調査レポートは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。2019年から2023年の最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品従来の玩具とゲーム、ビデオゲーム

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 玩具およびゲーム市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレイヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

スイスの玩具とゲーム
ユーロモニター・インターナショナル
2024年1月

目次と表

スイスの玩具とゲーム
要旨
2022年の玩具とゲーム:全体像
2022年の主要動向
競争環境
小売業の発展
玩具とゲームの次は?
市場データ
表1 玩具とゲームのカテゴリー別売上高:金額 2017-2022
表2 玩具とゲームのカテゴリー別売上高:金額成長率 2017-2022
表3 玩具とゲームのNBO企業シェア:金額% 2018-2022
表4 おもちゃとゲームのLBNブランドシェア:金額比 2019-2022
表5 玩具とゲームのフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表6 玩具とゲームのカテゴリー別売上高予測:金額 2022-2027
表7 トイとゲームのカテゴリー別売上高予測:金額成長率% 2022-2027
免責事項
出典
要約1 調査ソース
スイスの伝統的玩具とゲーム
主要データ所見
2022年の動向
COVID-19で増加した小売金額売上は減少
持続可能性が伝統的玩具・ゲームの製品開発を形成
伝統的な玩具とゲームの小売業者はオムニチャネル・アプローチを採用
展望と機会
ノスタルジックなテーマの復活とキッズ市場
環境に優しい素材への要求が高まる中、持続可能性を取り入れる
オムニチャネルアプローチを導入する小売企業、Eコマースがリードを維持
カテゴリーデータ
表8 伝統的玩具とゲームのカテゴリー別売上高:金額 2017-2022
表9 伝統的玩具とゲームのカテゴリー別売上高:金額成長率 2017-2022
表10 伝統的玩具とゲームのライセンス別売上と非ライセンス別売上:金額比 2017-2022
表11 伝統的玩具とゲームのNBO企業シェア:金額比 2018-2022
表12 伝統的玩具とゲームのLBNブランドシェア:金額比 2019-2022
表13 伝統的玩具とゲームのフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表14 伝統的玩具とゲームのカテゴリー別売上高予測:金額 2022-2027
表15 伝統的玩具およびゲームのカテゴリー別売上高予測:金額成長率 2022-2027
表16 伝統的玩具およびゲームのライセンス別売上予測:金額 2022-2027
スイスのビデオゲーム
主要データ
2022年の動向
次世代ゲーム機がビデオゲーム市場のプラス成長を牽引
デジタルソフトウェアとゲーム内/アプリ内課金が発展を牽引
eスポーツが引き続きトレンドとなり、プロスポーツとしての評価が高まる
展望と機会
クラウドおよびクロスプラットフォームゲームによる継続的成長
ゲームはジェネレーションXの消費者にますますアピール
ビデオゲームハードウェアのライフサイクルの長期化と経済的要因による成長の鈍化
カテゴリー別データ
表17 ビデオゲームのカテゴリー別売上高:金額 2017-2022
表18 ビデオゲームのカテゴリー別売上高:金額成長率 2017-2022
表19 ビデオゲームのNBO企業シェア:金額% 2018-2022
表20 ビデオゲームのLBNブランドシェア:金額比 2019-2022
表21 ビデオゲームハードウェアのNBO社シェア:金額比 2018-2022
表22 ビデオゲームハードウェアのLBNブランドシェア:金額比 2019-2022
表23 ビデオゲームソフトウェアのNBO社シェア:金額比 2018-2022
表24 ビデオゲームのフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表25 ビデオゲームハードウェアのフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表26 ビデオゲームソフトウェアのフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表27 ビデオゲームソフトウェア(フィジカル)のフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表28 ビデオゲームソフトウェア(デジタル)のフォーマット別分布:金額比 2017-2022
表29 ビデオゲームのカテゴリー別販売予測:金額 2022-2027
表30 ビデオゲームのカテゴリー別売上高予測:金額成長率 2022-2027

 

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Summary

In 2022, retail value growth of the overall toys and games industry slowed considerably in Switzerland, chiefly due to a decline in sales of traditional toys and games. However, this decline was the consequence of significant growth noted during 2020 and 2021, driven by the outbreak of COVID-19 and heightening time spent within the household. Following these surges in sales, normalisation in the country led to a decline in growth for 2022.

Euromonitor International's Toys and Games in Switzerland report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Toys and Games in Switzerland
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

TOYS AND GAMES IN SWITZERLAND
EXECUTIVE SUMMARY
Toys and games in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for toys and games?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 5 Distribution of Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 6 Forecast Sales of Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 7 Forecast Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN SWITZERLAND
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Retail value sales decline following an uplift during COVID-19
Sustainability shapes product development in traditional toys and games
Traditional toys and games retailers embrace an omnichannel approach
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The resurgence of nostalgic themes and the kidult market
Embracing sustainability as demands for eco-friendly material rises
E-commerce retains its lead as retailers implement omnichannel approaches
CATEGORY DATA
Table 8 Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 9 Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 10 Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Traditional Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 15 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2022-2027
VIDEO GAMES IN SWITZERLAND
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Next-generation consoles drive positive growth on the video game landscape
Digital software and in-Game/in-App purchases drive development
E-sports continues to trend, increasingly regarded as a professional sport
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued growth through Cloud and cross-platform gaming
Gaming increasingly appeals to Generation X consumers
Longer life cycles and economic factors slows growth for video games hardware
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Video Games by Category: Value 2017-2022
Table 18 Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 19 NBO Company Shares of Video Games: % Value 2018-2022
Table 20 LBN Brand Shares of Video Games: % Value 2019-2022
Table 21 NBO Company Shares of Video Games Hardware: % Value 2018-2022
Table 22 LBN Brand Shares of Video Games Hardware: % Value 2019-2022
Table 23 NBO Company Shares of Video Games Software: % Value 2018-2022
Table 24 Distribution of Video Games by Format: % Value 2017-2022
Table 25 Distribution of Video Games Hardware by Format: % Value 2017-2022
Table 26 Distribution of Video Games Software by Format: % Value 2017-2022
Table 27 Distribution of Video Games Software (Physical) by Format: % Value 2017-2022
Table 28 Distribution of Video Games Software (Digital) by Format: % Value 2017-2022
Table 29 Forecast Sales of Video Games by Category: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2022-2027

 

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