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スペインの玩具とゲーム


Toys and Games in Spain

緊迫した経済情勢とインフレの影響を受け、玩具・ゲーム産業は2022年も成長を続けたが、2021年の成長加速に比べればペースは鈍化した。出生率の一貫した低下は、特に伝統的な玩具とゲームにおいて、特定のカテゴ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月26日 US$2,100
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サマリー

緊迫した経済情勢とインフレの影響を受け、玩具・ゲーム産業は2022年も成長を続けたが、2021年の成長加速に比べればペースは鈍化した。出生率の一貫した低下は、特に伝統的な玩具とゲームにおいて、特定のカテゴリーに大きな影響を与え続けた。2022年の業界は停滞し、ぬいぐるみ、ゲーム・パズル、建設などの分野がこの時期のトップ・パフォーマーとなったが、科学・教育玩具は...

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「スペインの玩具とゲーム」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2018年から2022年の最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品従来の玩具とゲーム、ビデオゲーム

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 玩具およびゲーム市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレイヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Toys and Games in Spain
Euromonitor International
June 2023

List Of Contents And Tables

TOYS AND GAMES IN SPAIN
EXECUTIVE SUMMARY
Toys and games in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for toys and games?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 5 Distribution of Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 6 Forecast Sales of Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 7 Forecast Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Demand for sustainable toys rises, however, price point remains key
Adult fans drive increasing sales of action figures and accessories
Educational positioning boosts the performance of traditional toys and games
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The importance of sustainability rises over the forecast period
Social media and streaming support the growth of e-commerce
Baby and infant experiences negative growth as the birth rate declines
CATEGORY DATA
Table 8 Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 9 Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 10 Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Traditional Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 15 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2022-2027
VIDEO GAMES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Retail volume declines for static consoles, while Nintendo Switch retains its lead
Console games (physical) recover, but digital computer games dominate
Nintendo retains its top spot, taking the lead in video games software
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digital gaming increases, with high growth for online and mobile options
Hand-held consoles increase in popularity as innovation spikes interest
AR/VR headsets increase growth, however, price remains a challenge
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Video Games by Category: Value 2017-2022
Table 18 Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 19 NBO Company Shares of Video Games: % Value 2018-2022
Table 20 LBN Brand Shares of Video Games: % Value 2019-2022
Table 21 NBO Company Shares of Video Games Hardware: % Value 2018-2022
Table 22 LBN Brand Shares of Video Games Hardware: % Value 2019-2022
Table 23 NBO Company Shares of Video Games Software: % Value 2018-2022
Table 24 Distribution of Video Games by Format: % Value 2017-2022
Table 25 Distribution of Video Games Hardware by Format: % Value 2017-2022
Table 26 Distribution of Video Games Software by Format: % Value 2017-2022
Table 27 Distribution of Video Games Software (Physical) by Format: % Value 2017-2022
Table 28 Distribution of Video Games Software (Digital) by Format: % Value 2017-2022
Table 29 Forecast Sales of Video Games by Category: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2022-2027

 

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Summary

Impacted by a strained economic situation and inflation, while the toys and games industry continued growing in 2022, it recorded a slower pace compared to the accelerated growth of 2021. The consistent decline in birth rates continued to significantly impact certain categories, especially in traditional toys and games. The industry stagnated in 2022, with areas such as plush toys, games and puzzles, and construction being the top performers of the period, while scientific/educational toys were...

Euromonitor International's Toys and Games in Spain report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2018-2022, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Toys and Games market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Toys and Games in Spain
Euromonitor International
June 2023

List Of Contents And Tables

TOYS AND GAMES IN SPAIN
EXECUTIVE SUMMARY
Toys and games in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for toys and games?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 5 Distribution of Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 6 Forecast Sales of Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 7 Forecast Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Demand for sustainable toys rises, however, price point remains key
Adult fans drive increasing sales of action figures and accessories
Educational positioning boosts the performance of traditional toys and games
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The importance of sustainability rises over the forecast period
Social media and streaming support the growth of e-commerce
Baby and infant experiences negative growth as the birth rate declines
CATEGORY DATA
Table 8 Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2017-2022
Table 9 Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 10 Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Traditional Toys and Games by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2022-2027
Table 15 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2022-2027
VIDEO GAMES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Retail volume declines for static consoles, while Nintendo Switch retains its lead
Console games (physical) recover, but digital computer games dominate
Nintendo retains its top spot, taking the lead in video games software
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digital gaming increases, with high growth for online and mobile options
Hand-held consoles increase in popularity as innovation spikes interest
AR/VR headsets increase growth, however, price remains a challenge
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Video Games by Category: Value 2017-2022
Table 18 Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 19 NBO Company Shares of Video Games: % Value 2018-2022
Table 20 LBN Brand Shares of Video Games: % Value 2019-2022
Table 21 NBO Company Shares of Video Games Hardware: % Value 2018-2022
Table 22 LBN Brand Shares of Video Games Hardware: % Value 2019-2022
Table 23 NBO Company Shares of Video Games Software: % Value 2018-2022
Table 24 Distribution of Video Games by Format: % Value 2017-2022
Table 25 Distribution of Video Games Hardware by Format: % Value 2017-2022
Table 26 Distribution of Video Games Software by Format: % Value 2017-2022
Table 27 Distribution of Video Games Software (Physical) by Format: % Value 2017-2022
Table 28 Distribution of Video Games Software (Digital) by Format: % Value 2017-2022
Table 29 Forecast Sales of Video Games by Category: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2022-2027

 

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