ホーム&ガーデン ルーマニアHome and Garden in Romania ルーマニアの家庭菜園市場は2022年、前年比2桁の経常利益成長率を記録したが、これは同国の2桁のインフレ率によるところが大きい。これは、ウクライナ戦争に端を発するエネルギー危機が原因である。その結果、202... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリールーマニアの家庭菜園市場は2022年、前年比2桁の経常利益成長率を記録したが、これは同国の2桁のインフレ率によるところが大きい。これは、ウクライナ戦争に端を発するエネルギー危機が原因である。その結果、2022年の恒常価格では、家庭用・園芸用品の売上高は減少した。ユーロモニター・インターナショナルのルーマニアの家庭用品と園芸に関する調査レポートは、国レベルでの市場需要の規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場投入ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主要要因の戦略的分析も提供しています。2027年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。 対象製品ホームインプルーブメント&ガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * ホーム&ガーデン市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Home and Garden in RomaniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables HOME AND GARDEN IN ROMANIA EXECUTIVE SUMMARY Home and garden in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for home and garden? MARKET DATA Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022 Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022 Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2017-2022 Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022 Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022 Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources GARDENING IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Gardening registers healthy growth in 2022 Grow-your-own trend boosts demand for horticulture Launch of horticulture kits aimed at children PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Climate change fuels further growth E-commerce gains further value share CATEGORY DATA Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2017-2022 Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2018-2022 Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2019-2022 Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2017-2022 Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2022-2027 Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2022-2027 HOME FURNISHINGS IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Shortage of local wood adds to inflationary pressure High energy prices drive sales of LEDs Bath and bed textiles register constant value growth PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Outdoor living benefits from popularity of gardening High price sensitivity drives demand for cheaper models CATEGORY DATA Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2017-2022 Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2018-2022 Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2019-2022 Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2019-2022 Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2017-2022 Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2022-2027 Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2022-2027 HOME IMPROVEMENT IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Constant value sales fall, as inflation bites Power tools boost from DIY trend Bricolaj leverages growing popularity of DIY PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Water conservation to drive bathroom and sanitaryware sales Cheap prices remain key to attracting price sensitive consumers CATEGORY DATA Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2017-2022 Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2018-2022 Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2019-2022 Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2017-2022 Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2022-2027 Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2022-2027 HOMEWARES IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Full opening of society reduces demand for homewares Ikea continues to lead in homewares Health concerns driving innovation in homewares PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Continued growth in e-commerce over forecast period Premiumisation to define homewares over forecast period CATEGORY DATA Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022 Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022 Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022 Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022 Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022 Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027 Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027
SummaryRomania’s home and garden market saw double-digit current value growth in 2022 compared to the previous year, although this was largely driven by the country’s double-digit inflation rate. This was caused by the energy crisis, stemming from the war in Ukraine. As a result, at constant 2022 prices, home and garden registered a decrease in constant value sales. Table of ContentsHome and Garden in RomaniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables HOME AND GARDEN IN ROMANIA EXECUTIVE SUMMARY Home and garden in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for home and garden? MARKET DATA Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022 Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022 Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2017-2022 Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022 Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022 Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources GARDENING IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Gardening registers healthy growth in 2022 Grow-your-own trend boosts demand for horticulture Launch of horticulture kits aimed at children PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Climate change fuels further growth E-commerce gains further value share CATEGORY DATA Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2017-2022 Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2018-2022 Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2019-2022 Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2017-2022 Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2022-2027 Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2022-2027 HOME FURNISHINGS IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Shortage of local wood adds to inflationary pressure High energy prices drive sales of LEDs Bath and bed textiles register constant value growth PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Outdoor living benefits from popularity of gardening High price sensitivity drives demand for cheaper models CATEGORY DATA Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2017-2022 Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2018-2022 Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2019-2022 Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2019-2022 Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2017-2022 Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2022-2027 Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2022-2027 HOME IMPROVEMENT IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Constant value sales fall, as inflation bites Power tools boost from DIY trend Bricolaj leverages growing popularity of DIY PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Water conservation to drive bathroom and sanitaryware sales Cheap prices remain key to attracting price sensitive consumers CATEGORY DATA Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2017-2022 Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2018-2022 Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2019-2022 Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2017-2022 Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2022-2027 Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2022-2027 HOMEWARES IN ROMANIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Full opening of society reduces demand for homewares Ikea continues to lead in homewares Health concerns driving innovation in homewares PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Continued growth in e-commerce over forecast period Premiumisation to define homewares over forecast period CATEGORY DATA Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022 Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022 Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022 Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022 Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022 Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027 Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポートEuromonitor International社のガーデニング分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(home)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |