世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国・香港の家庭用品


Homewares in Hong Kong, China

2022年には、家庭用品の流通の中心である実店舗が閉鎖を余儀なくされたため、家庭用品の売上高は減少した。とはいえ、このカテゴリーはまちまちの業績となった。ダイニングは2022年にプラスを記録したものの、飲... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月4日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
17 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2022年には、家庭用品の流通の中心である実店舗が閉鎖を余儀なくされたため、家庭用品の売上高は減少した。とはいえ、このカテゴリーはまちまちの業績となった。ダイニングは2022年にプラスを記録したものの、飲料用食器、食器類、カトラリーの現在の金額売上は、消費者が自宅での来客をもてなすことをロックダウンによって妨げられたため、大流行前の水準を下回ったままであった。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「香港の家庭用品(中国)」は、全国レベルの市場規模と需要の形について包括的なガイドを提供します。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場投入ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主要要因の戦略的分析も提供しています。2027年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。


対象製品ダイニング、キッチン

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 家庭用品市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Homewares in Hong Kong, China
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

HOMEWARES IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Homewares experiences mixed performance
Pandemic heightens health and hygiene concerns in homewares
Compact housing and demand for convenience drives sales of space-saving homewares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
“Easy-to-clean” claims to gain in popularity as consumers resume busy lifestyles
E-commerce growth in homewares likely to slow but remain relevant
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022
Table 4 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022
Table 5 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022
Table 6 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022
Table 7 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME AND GARDEN IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 9 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022
Table 10 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

In 2022, homewares recorded declining value sales, as lockdowns forced the closure of physical stores, which dominate the distribution of these products. Nevertheless, the category experienced a mixed performance. Despite dining recording a positive performance in 2022, current value sales of beverageware, dinnerware and cutlery remained below pre-pandemic levels, as lockdowns prevented consumers from entertaining guests at home.

Euromonitor International's Homewares in Hong Kong, China report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2027 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term


Product coverage: Dining, Kitchen.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Homewares market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Homewares in Hong Kong, China
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

HOMEWARES IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Homewares experiences mixed performance
Pandemic heightens health and hygiene concerns in homewares
Compact housing and demand for convenience drives sales of space-saving homewares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
“Easy-to-clean” claims to gain in popularity as consumers resume busy lifestyles
E-commerce growth in homewares likely to slow but remain relevant
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022
Table 4 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022
Table 5 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022
Table 6 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022
Table 7 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME AND GARDEN IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 9 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022
Table 10 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る