世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ホーム&ガーデン in 香港, 中国


Home and Garden in Hong Kong, China

2022年の香港の家庭用および園芸用品の現行販売額は、主に香港におけるCOVID-19の施錠の存在に牽引され、前年のダイナミックな業績と比較してわずかに減少した。社会的距離を置く規則、小売店の閉鎖、サプライチ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月4日 US$2,100
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
43 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2022年の香港の家庭用および園芸用品の現行販売額は、主に香港におけるCOVID-19の施錠の存在に牽引され、前年のダイナミックな業績と比較してわずかに減少した。社会的距離を置く規則、小売店の閉鎖、サプライチェーンの混乱、住宅市場の縮小が相まって、2022年の成長率は鈍化した。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「香港(中国)のホーム&ガーデン」は、全国レベルの市場需要の規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場投入ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主要要因の戦略的分析も提供しています。2027年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。


対象製品ホームインプルーブメント&ガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* ホーム&ガーデン市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Home and Garden in Hong Kong, China
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

HOME AND GARDEN IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022
Table 5 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022
Table 7 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Gardening sales slow due to lockdowns and store closures in early 2022
Indoor plants remain popular due to small size of local properties
E-commerce enables large players to maintain retail sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Gardening to maintain low sales growth over forecast period
Retail offline to remain dominant within category in the coming years
CATEGORY DATA
Table 9 Sales of Gardening by Category: Value 2017-2022
Table 10 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Gardening by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2022-2027
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME FURNISHINGS IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Pandemic restrictions and income pressures subdue sales of home furnishings
Compact housing drives demand for multifunctional furniture
Immersive retail stores focus on the mattress shopping experience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Stable value sales growth despite consumer spending shifting towards travel
Smart technology will proliferate in lighting and window covering
Sustainability to gain in popularity supported by greater focus of brands
CATEGORY DATA
Table 16 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2017-2022
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 18 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2018-2022
Table 19 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2019-2022
Table 20 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2019-2022
Table 21 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2017-2022
Table 22 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME IMPROVEMENT IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Marginal declines for home improvement in 2022
Health trends drive innovation within decorative paint
Unavailability of professionals gives rise to DIY trend in Hong Kong
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Floor tiles to see dynamic growth within floor covering
New housing projects have limited scope for home improvement
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Home Improvement by Category: Value 2017-2022
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 26 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2018-2022
Table 27 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2019-2022
Table 28 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2017-2022
Table 29 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2022-2027
HOMEWARES IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Homewares experiences mixed performance
Pandemic heightens health and hygiene concerns in homewares
Compact housing and demand for convenience drives sales of space-saving homewares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
“Easy-to-clean” claims to gain in popularity as consumers resume busy lifestyles
E-commerce growth in homewares likely to slow but remain relevant
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022
Table 32 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 33 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022
Table 34 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022
Table 35 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022
Table 36 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022
Table 37 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Home and garden current value sales in Hong Kong marginally declined in 2022 compared to the previous year’s dynamic performance, driven primarily by the presence of COVID-19 lockdowns in the city. Social distancing rules, retail store closures, supply chain disruptions and a contracting housing market combined to dampen growth rates in 2022.

Euromonitor International's Home and Garden in Hong Kong, China report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2027 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term


Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Home and Garden market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Home and Garden in Hong Kong, China
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

HOME AND GARDEN IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2019-2022
Table 5 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2017-2022
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2022
Table 7 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Gardening sales slow due to lockdowns and store closures in early 2022
Indoor plants remain popular due to small size of local properties
E-commerce enables large players to maintain retail sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Gardening to maintain low sales growth over forecast period
Retail offline to remain dominant within category in the coming years
CATEGORY DATA
Table 9 Sales of Gardening by Category: Value 2017-2022
Table 10 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 11 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2018-2022
Table 12 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2019-2022
Table 13 Distribution of Gardening by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2022-2027
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME FURNISHINGS IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Pandemic restrictions and income pressures subdue sales of home furnishings
Compact housing drives demand for multifunctional furniture
Immersive retail stores focus on the mattress shopping experience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Stable value sales growth despite consumer spending shifting towards travel
Smart technology will proliferate in lighting and window covering
Sustainability to gain in popularity supported by greater focus of brands
CATEGORY DATA
Table 16 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2017-2022
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 18 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2018-2022
Table 19 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2019-2022
Table 20 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2019-2022
Table 21 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2017-2022
Table 22 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2022-2027
HOME IMPROVEMENT IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Marginal declines for home improvement in 2022
Health trends drive innovation within decorative paint
Unavailability of professionals gives rise to DIY trend in Hong Kong
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Floor tiles to see dynamic growth within floor covering
New housing projects have limited scope for home improvement
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Home Improvement by Category: Value 2017-2022
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 26 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2018-2022
Table 27 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2019-2022
Table 28 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2017-2022
Table 29 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2022-2027
HOMEWARES IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Homewares experiences mixed performance
Pandemic heightens health and hygiene concerns in homewares
Compact housing and demand for convenience drives sales of space-saving homewares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
“Easy-to-clean” claims to gain in popularity as consumers resume busy lifestyles
E-commerce growth in homewares likely to slow but remain relevant
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of Homewares by Category: Value 2017-2022
Table 32 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 33 Sales of Homewares by Material: % Value 2017-2022
Table 34 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2018-2022
Table 35 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2019-2022
Table 36 Distribution of Homewares by Format: % Value 2017-2022
Table 37 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2022-2027
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2022-2027

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る