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キナオの世界市場 - 2023-2030


Global Quinao Market - 2023-2030

概要 世界のキヌア市場は、2022年に9億3,112万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 8.2%で成長し、2030年には1億7,491万米ドルに達すると予測されている。 キヌアはアマランサス科に属する作物で、タ... もっと見る

 

 

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2024年2月9日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のキヌア市場は、2022年に9億3,112万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 8.2%で成長し、2030年には1億7,491万米ドルに達すると予測されている。
キヌアはアマランサス科に属する作物で、タンパク質、繊維、その他の栄養素の豊富な供給源と考えられている。この作物は、主にボリビアとペルーの農場で食用種子として栽培されている。キヌアは、食品産業からの需要が急速に高まっているため、大きな市場ポテンシャルを獲得している。この穀物は赤、白、黒など複数のバリエーションがあり、食品、化粧品、製薬産業で使用されている。
動物性タンパク質に関連する健康上の懸念と相まって、植物性タンパク質の食事に対する需要の高まりが、世界のキヌア市場の成長を牽引している。この業界は、プロテイン・バーやすぐに食べられるキヌア製品など、キヌアをベースにした斬新な食品の開発によって牽引力を得ている。これらの穀物は、サラダ、パスタ、朝食用シリアル、惣菜などに使用されている。
ヨーロッパが世界のキヌア市場を支配している。ヨーロッパは、ペルーやボリビアといった国々からのキヌアの輸入に大きく依存してきた。同地域には、ドイツ、フランス、イギリスなどの様々な国を含むキヌアベースの製品の取引に携わる様々な企業がある。例えばBIOFAIR社は、小麦粉やフレークからスナックに至るまで、ボリビアやエクアドル産の様々な有機認証キヌア製品を販売している。
ダイナミクス
植物性栄養素への高い需要
動物性タンパク質の摂取に伴う健康への懸念に関する消費者の知識の高まりは、消費者を日々の必要量を満たすための代替タンパク源へと向かわせている。動物性製品の大量消費は、不健康な状態を引き起こす可能性がある。加えて、環境問題への関心の高まりや動物虐待への懸念が、消費者が動物由来の食事をやめて菜食主義を採用する動機となっている。
ヴィーガニズムはトレンドとなっている。世界動物基金(World Animal Foundation)の推計によると、世界には約8800万人のビーガンがいる。増加するビーガン人口は、植物由来の栄養製品を求めている。米国農務省によると、調理されたキヌアは100gあたり約4.4gのタンパク質を供給し、消費者に動物性タンパク質の代替タンパク源を提供する。
キヌアの潜在的栄養効果
キヌアは穀物に似た作物で、タンパク質、食物繊維、その他の栄養素を豊富に含んでいる。キヌアの潜在的な栄養上の利点は、世界のキヌア市場の成長の主な力となっている。また、この穀物にはリジン、リボフラビン、鉄、マグネシウムが含まれている。米国農務省によると、調理されたキヌアは、2.8グ ラムの食物繊維、4.4グラムのタンパク質、21.3グラムの炭水化物を含む。
キヌアは、カルシウム、鉄、カリウム、マグネシウム、リンなどのミネラルを豊富に含み、様々な用途に使用できる栄養価の高い穀物である。World Population Review 2023によると、フィンランドでは成人の約2.5%、アルジェリアでは1.43%、トルコでは1.3%がグルテン不耐症である。グルテン不耐症者の増加に伴い、グルテンフリーの栄養源に対するニーズが高まっている。グルテンフリーの穀物であるキヌアは、グルテン不耐性の人々の食生活に推奨されている。
キヌアの高価格
キヌアは高価な穀物で、米や小麦に比べて栽培や加工に特殊な条件がある。この穀物の価格変動が市場の成長を妨げている。この作物は限られた地域に依存しているため、天候不順や潜在的なサプライチェーンの途絶に対して脆弱である。一部の産地では十分なインフラが整っていないため、効率的な農作業が妨げられ、製品ロスが発生する可能性がある。
セグメント分析
世界のキヌア市場は、種類、性質、製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。
食品業界における栄養成分需要の増加
世界のキヌア市場は、エンドユーザーに基づいて食品、化粧品、製薬業界にセグメント化される。食品産業が世界市場で最大のシェアを占めている。キヌア製品の大半は、消費者の食事要件を満たすために供給されている。人々のペースの速いライフスタイルは、健康と栄養要件を確保する外出先での食事の必要性を後押ししている。キヌアのような穀物は、その高タンパク質と食物繊維含有量により、そのようなレシピに含まれている。
キヌア穀物は主にシリアルミックス、サラダ、スープ、パスタ、その他のスナックに使用される。フレーク、小麦粉、バーなど、付加価値の高いキヌアベースの製品に対する需要は、ミレニアル世代からの関心によって急増しており、このセグメントの成長を牽引している。朝食用シリアルの需要が急速に伸びていること、キヌアベースのプロテインバーやフレークが進化していることが、若年層の市場成長を後押ししている可能性が高い。
地理的浸透
ヨーロッパにおけるキヌアの高い輸入量
ヨーロッパが世界のキヌア市場を支配している。外務省CBIによると、キヌアはその卓越した栄養プロファイルによりヨーロッパで非常に人気がある。高タンパク質で、健康志向の消費者、菜食主義者、ベジタリアンに人気がある。また、ドイツはフェアトレード製品の世界第2位の市場であり、その中でキヌアは最も認知度の高い穀物のひとつである。
ヨーロッパは、ペルーやボリビアなどからのキヌアの輸入に大きく依存してきた。外務省のCBIによると、ペルー、ボリビア、エクアドルがヨーロッパからのキヌア輸入の99%を担っており、インド、カナダ、コロンビア、トルコ、アメリカは脇役である。
ヨーロッパにおけるキヌアの消費量はフランスとドイツがリードしている。消費者の需要を満たすため、メーカーも新製品を市場に投入している。キヌアを使った新しい食品の開発も、ヨーロッパ市場の重要な要素である。キヌア由来の付加価値製品の幅が広がることで、同地域のキヌア穀物の需要が急増するだろう。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Andean Valley Corporation、The British Quinoa Company、Northern Quinoa Production Corporation、Shri Mahavir Agritech、Cerio Exports Private Limited、Ardent Mills、MDECA Group、Yoga Bar、Organic Products India、Agrophiliaが含まれる。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは世界のキヌア市場に中程度の影響を与えた。パンデミック期間中、市場はプラスとマイナスの両方の影響に直面した。パンデミックは、原材料の調達や商品の輸送を含む世界のサプライチェーンを混乱させた。中断された貿易活動は、生産者やエンドユーザーにとって、製品の取引に大きな困難をもたらした。
パンデミックは消費者の嗜好や購買行動に影響を与えた。健康やウェルネスへの配慮がより顕著になり、より健康的で自然な食事嗜好への関心が高まった。キヌア穀物の中間段階や加工段階で様々な製品が入手可能になったことで、eコマース・サイトの助けを借りて市場の売上が増加した。
タイプ別
- レッドキヌア
- ホワイトキヌア
- ブラックキヌア
- その他
性質別
- オーガニック
- 在来種
製品別
- キヌア穀物
- 中間製品
- 加工製品
流通チャネル別
- スーパーマーケット、ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンライン小売
- その他
エンドユーザー別
- 食品産業
- 化粧品業界
- 医薬品業界
- その他
地域別
- 北米
米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年3月、アメリカの食品・飲料メーカーであるJ.M.スマッカー社は、ブラックキヌアフレーク、ブラックキヌアパスタ、ブラックキヌアグラノーラを含むブラックキヌア製品の新しいラインを発表した。
- 2023年6月、WSUとブリガム・ヤング大学の科学者が、キヌアの新品種であるクーガー、シーシャ、ギクングを発表。
- 2020年10月、イングレディオン社は米国とカナダでホームクラフト・キヌア112粉を発売し、植物性タンパク質の品揃えを拡大した。
レポートを購入する理由
- 種類、性質、製品、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界のキヌア市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- すべてのセグメントを含むキヌア市場レベルの数多くのデータが記載されたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のキヌア市場レポートは、約78表、74図、225ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.性質別スニペット
3.3.製品別スニペット
3.4.流通チャネル別
3.5.エンドユーザー別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.植物性栄養素への高い需要
4.1.1.2.キヌアの潜在的栄養効果
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.キヌアの高価格
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.レッドキヌア
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ホワイトキヌア
7.4.ブラックキヌア
7.5.その他
8.性質別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、自然別
8.1.2.市場魅力度指数(性質別
8.2.オーガニック
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.従来型
9.製品別
9.1.はじめに
9.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(製品別
9.2.キヌア穀物
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.中間製品
9.4.加工製品
10.流通チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
10.2.スーパーマーケットとハイパーマーケット
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.コンビニエンスストア
10.4.オンライン小売
10.5.その他
11.エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.2.食品産業
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.化粧品産業
11.4.製薬業界
11.5.その他
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 性質別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 性質別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 性質別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 性質別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 性質別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.アンデス・バレー・コーポレーション
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと説明
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.ブリティッシュ・キヌア・カンパニー
14.3.ノーザン・キヌア・プロダクション・コーポレーション
14.4.シュリ・マハヴィール・アグリテック社
14.5.セリオ・エクスポート・プライベート・リミテッド
14.6.アーデント・ミルズ
14.7.MDECAグループ
14.8.ヨガ・バー
14.9.オーガニック・プロダクツ・インディア
14.10.アグロフィリア
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Quinoa Market reached US$ 931.12 million in 2022 and is expected to reach US$ 1749.13 million by 2030, growing with a CAGR of 8.2% during the forecast period 2023-2030.
Quinoa crop belongs to the family of Amaranthaceae and is considered a rich source of protein, fiber and other nutrients. The crop is cultivated mostly in the farms of Bolivia and Peru for its edible seeds. Quinoa is gaining significant market potential owing to rapidly surging demand from the food industry. The grain is available in multiple variations including red, white, and black and is used by the food, cosmetics, and pharmaceutical industries.
The growing demand for plant-based protein meals coupled with health concerns associated with animal protein drive the growth of the global quinoa market. The industry is gaining traction from the development of novel quinoa-based food products such as protein bars and ready-to-eat quinoa products. These grains are used in salads, pastas, breakfast cereals and ready-made meals.
Europe dominated the global quinoa market. Europe has been highly dependent on imports of quinoa from countries such as Peru and Bolivia. The region has various companies involved in the trading of quinoa-based products including various countries such as Germany, France, U.K. and others. For instance, BIOFAIR, for example, sells various organic-certified quinoa products from Bolivia and Ecuador, ranging from flour and flakes to snacks.
Dynamics
High Demand for Plant-Based Nutrients
The increasing consumer knowledge regarding the health concerns associated with the intake of animal-based protein is driving them towards alternative protein sources to meet their daily requirements. The high consumption of animal-based products may lead to unhealthy conditions. In addition, the rising environmental concerns and worry about animal cruelty, motivating consumers to let go of the animal-based diet and adopt a vegan diet.
Veganism has become a trend. The World Animal Foundation estimates that there are approximately 88 million vegans in the world. The increasing vegan population is demanding the plant-based nutritional products. According to USDA, quinoa that is cooked provides about 4.4 gr of protein per 100 gr providing consumers with the alternative protein source for animal-based protein.
Potential Nutritional Benefits of Quinoa
Quinoa is a grain-like crop that is rich in protein, fiber, and other nutrients. The potential nutritional benefits of quinoa are the primary force behind the growth of the global quinoa market. Also, these grains contain lysine, riboflavin, iron and magnesium. According to USDA, quinoa that is cooked provides a total dietary fibre of 2.8 gr, 4.4 gr protein and 21.3 gr carbs.
Quinoa is a rich source of minerals such as calcium, iron, potassium, magnesium, phosphorus and others, making it a nutritional grain for its use in multiple applications. According to World Population Review 2023, approximately 2.5 % of adults in Finland, 1.43% of Algeria and 1.3% of Turkey are gluten intolerant. With the increasing gluten intolerant cases there is a greater need for gluten-free sources of nutrition. Quino being a gluten-free grain, is recommended in gluten-intolerant people's diets.
High Price of Quinoa
Quinoa is an expensive grain with specific cultivation and processing requirements compared to that of rice and wheat. The price fluctuations of this grain hinder market growth. The crop has dependence on a limited geographical area creates vulnerability to weather events and potential supply chain disruptions. Lack of adequate infrastructure in some producing regions can hinder efficient farming practices and product losses, limiting the product reach and making it expensive for price-sensitive consumers.
Segment Analysis
The global quinoa market is segmented based on type, nature, product, distribution channel, end-user and region.
Increased Demand for Nutritional Ingredients in the Food Industry
The global quinoa market is segmented based on end-user into food, cosmetic and pharmaceutical industries. The food industry accounted for the largest share of the global market. The majority of the quinoa produce is catered to provide the dietary requirements of the consumers. The fast-paced lifestyles of people have driven the need for on-the-go meals that ensure the health and nutritional requirements. Grains such as quinoa are included in such recipes due to their high protein and fiber content.
Quinoa grains are largely used in cereal mixes, salads, soups, pasta and other snacks. The demand for value-added quinoa-based products such as flakes, flour and bars is surging with interest from the millennial population, driving the segment growth. The rapidly growing demand for breakfast cereals and the evolution of quinoa-based protein bars and flakes are likely to boost the market growth in the younger population.
Geographical Penetration
High Imports of Quinoa in Europe
Europe dominated the global quinoa market. According to CBI, Ministry of Foreign Affairs, quinoa has become very popular in Europe due to its exceptional nutritional profile. With its high protein content, it is a popular choice for health-conscious consumers, vegans and vegetarians. Germany is also the second-biggest market in the world for Fair Trade products, in which quinoa is one of the most recognised grains.
Europe has been highly dependent on imports of quinoa from countries such as Peru and Bolivia. According to CBI, the Ministry of Foreign Affairs, Peru, Bolivia and Ecuador are responsible for 99% of the European import of quinoa while India, Canada, Colombia, Turkey and U.S. contribute to the minor roles.
France and Germany are leading in quinoa consumption in Europe. To meet consumer demand, manufacturers are also introducing new products into the market. The development of new food products with quinoa is another key factor in the European market. The widening range of quinoa-derived value-added products will surge the demand for quinoa grains in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Andean Valley Corporation, The British Quinoa Company, Northern Quinoa Production Corporation, Shri Mahavir Agritech, Cerio Exports Private Limited, Ardent Mills, MDECA Group, Yoga Bar, Organic Products India and Agrophilia.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic moderately impacted the global quinoa market. The market faced both positive and negative impacts during the pandemic time. The pandemic has disrupted global supply chains, including the procurement of raw materials and transportation of goods. The interrupted trade activities highly caused challenges for the producers and end-users in trading the products.
The pandemic has influenced consumer preferences and purchasing behaviours. Health and wellness considerations have become more prominent, leading to an increased interest in healthier and natural diet preferences. The availability of various products through quinoa grains in their intermediate and processed stages increased the sales of the market with the help of e-commerce websites.
By Type
• Red Quinoa
• White Quinoa
• Black Quinoa
• Others
By Nature
• Organic
• Conventional
By Product
• Quinoa Grains
• Intermediate Products
• Processed Products
By Distribution Channel
• Supermarkets and Hypermarkets
• Convenience Stores
• Online Retail
• Others
By End-User
• Food Industry
• Cosmetics Industry
• Pharmaceutical Industry
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In March 2023, The J.M. Smucker Company, an American manufacturer of food and beverage products, introduced a new line of black quinoa products inclduing black quinoa flakes, black quinoa pasta, and black quinoa granola.
• In June 2023, Scientists at WSU and Brigham Young University today announced the release of Cougar, Shisha, and Gikungu, new varieties of quinoa.
• In October 2020, Ingredion Inc. expanded its plant protein range with the launch of Homecraft Quinoa 112 flour in the United States and Canada.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global quinoa market segmentation based on type, nature, product, distribution channel, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of quinoa market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global quinoa market report would provide approximately 78 tables, 74 figures and 225 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Nature
3.3. Snippet by Product
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Demand for Plant-Based Nutrients
4.1.1.2. Potential Nutritional Benefits of Quinoa
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Price of Quinoa
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Red Quinoa
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. White Quinoa
7.4. Black Quinoa
7.5. Others
8. By Nature
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
8.2. Organic
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Conventional
9. By Product
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
9.2. Quinoa Grains
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Intermediate Products
9.4. Processed Products
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets and Hypermarkets
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Convenience Stores
10.4. Online Retail
10.5. Others
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Food Industry
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Cosmetics Industry
11.4. Pharmaceutical Industry
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Andean Valley Corporation
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. The British Quinoa Company
14.3. Northern Quinoa Production Corporation
14.4. Shri Mahavir Agritech
14.5. Cerio Exports Private Limited
14.6. Ardent Mills
14.7. MDECA Group
14.8. Yoga Bar
14.9. Organic Products India
14.10. Agrophilia
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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