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農業用抗菌剤の世界市場 - 2023-2030


Global Agricultural Antibacterials Market - 2023-2030

概要 農業における抗菌剤の世界市場は、2022年に85.5億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.2%で成長し、2030年には126.7億米ドルに達すると予測されている。 農業における世界の抗菌剤... もっと見る

 

 

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2024年1月23日 US$4,350
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サマリー

概要
農業における抗菌剤の世界市場は、2022年に85.5億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.2%で成長し、2030年には126.7億米ドルに達すると予測されている。
農業における世界の抗菌剤市場は、抗菌剤を使用して植物を細菌性疾患から守ることができるため、長年にわたって大きな成長と変貌を遂げてきた。抗菌剤は、植物の生育初期に細菌感染を防ぐために種子に塗布することができる。また、土壌中の有益な微生物の繁殖を促進することで土壌の健康状態を改善し、農業における抗菌剤の採用率を高めることにも役立つ。
さらに、抗菌剤は作物の生産性向上に役立つため、さまざまな作物に使用されている。例えば、Indian Trade Portalによると、2020-2021年のインドにおける油糧種子の生産量は、前年比10%増の約365.65トンであった。したがって、生産量の増加は普及率の向上につながる。
さらに、抗菌剤は植物から植物への感染拡大を抑制するのに役立つ。例えば、銅ベースの化合物は、トマトやジャガイモのような作物の細菌性疫病を抑える抗菌剤としてよく使われる。従って、このような異なるタイプの抗菌剤は、農業における抗菌剤の利用可能性を高めるのに役立つ。
ダイナミクス
高品質収量に対する需要の増加
高品質な収穫物に対する需要は、従来の殺虫剤や殺菌剤に代わるものを求める農家や生産者を増加させている。農業における抗菌剤の需要は、作物の細菌性病害を効果的に防除し、高品質な収量の生産に役立つことから高まっている。また、土壌中の有益なバクテリアの繁殖を促進し、土壌の健康状態の改善にも役立つため、農業における抗菌剤の採用率の上昇につながる可能性がある。
さらに、病害管理の効率を高めるため、多くの製造企業が革新的で高品質な製品を製造している。例えば、Valent BioSciences社はGnatrol Biological Larvicideを製造している。これは、天然に存在する細菌株Bacillus thuringiensis subsp.このような革新的で高品質な製品は、市場規模の拡大に役立つ。
耐病性作物に対する需要の増加
耐病性作物への需要は、抗菌剤への欲求が原動力となっている。抗菌剤は作物の細菌性病害を根絶するのに役立ち、細菌ウイルス、真菌、線虫を含む幅広い病原菌に対する耐性を提供する。したがって、このような要因は農業における抗菌剤の採用を増やすのに役立つ。
さらに、果物や野菜の病気や害虫などによる被害は、それらの価格の上昇につながる。例えば、2023年6月にThe Economic Timesに掲載されたレポートによると、ほとんどの農薬に耐性を持つ新しい植物ウイルスによる被害が原因で、トマト、ショウガ、ターダルの価格が上昇している。したがって、農家はこのような病害を根絶するために抗菌剤を選択するようになり、市場成長の増加に役立っている。
耐性の発達
バクテリアの増殖を抑えたり殺したりするために農業で使用されている抗生物質は、時間が経つにつれてバクテリアが抗菌薬に対する耐性を発達させ、抗菌薬の過剰使用を増やし、人体に悪影響を及ぼす可能性のある抗生物質の作物への残留を増加させる可能性がある。したがって、市場の成長を妨げる可能性がある。
さらに、多くの国の政府は農業における抗生物質の使用についていくつかの制限を設けている。例えば、米国国立医学図書館の2023年の報告書によると、中国政府は抗菌剤耐性を制御するために抗生物質の使用においていくつかの厳しい規制をとっている。したがって、こうした規制は市場成長の低下を引き起こす可能性がある。
セグメント分析
世界の農業用抗菌剤市場は、種類、作物、作用機序、形態、製剤、流通チャネル、適用形態、地域によって区分される。
効果的な疾病管理に対する需要の増加
農業用抗菌剤の世界市場では、抗菌剤分野が最大のシェアを占めている。農家は、いくつかの細菌性疾患の制御または予防に効果的であるため、農業にこれらの抗生物質を採用しています。抗生物質抗菌剤は、リンゴ、ナシ、その他の作物のような様々な品種に広く使用されている。したがって、農業における抗生物質の使用は、農業における抗菌剤市場の採用率を高めるのに役立つ。
さらに、多くの製造会社が、農家が細菌性疾患を効果的に予防するのに役立つ高品質の製品を製造している。例えば、Valent Biosciences社はLEAPを製造している。この製品は銅ベースの製品に代わるもので、バチルス・チューリンゲンシス・サブスピーシー・クルスタキ(Btk)ABTS-351株とサリチル酸メチルを含んでいる。細菌性の植物病害を抑制し、イモムシ害虫を防除するのに役立つ。したがって、このような効果的で高品質な製品は、普及率を高めるのに役立つ。
地理的浸透
穀物生産の増加と広大な農地の存在
アジア太平洋地域は、世界の農業用抗菌剤市場において圧倒的な強さを誇っており、その重要性は2020年以降の時代においても増すばかりである。この地域の農家は、植物を細菌性疾患から守り、また植物の成長初期段階での細菌感染を防ぐために種子に抗菌処理を施すことがあるため、農業における抗菌剤の採用率が高い。したがって、これらの要因は市場成長の増加に役立っている。
さらに、穀物や穀類の栽培が盛んになることで、農業における抗生物質の使用量が増加し、農業における抗菌剤の需要が増加する。例えば、インドの農業・加工食品輸出開発局(APEDA)によると、コメ、トウモロコシ、バジュラなどの主要穀物の生産量はそれぞれ1億236万トン、1,988万トン、923万トンである。したがって、農業における抗菌剤市場の拡大につながる可能性がある。
さらに、広大な農業慣行は、農業における抗菌剤の使用量を増やすのに役立つ。例えば、農水省の2023年の報告では、オーストラリアの土地利用の55%は4億2700万ヘクタールを占めている。農業慣行の増加は、農業における抗菌剤の採用を増加させるのに役立ちます。
競争状況
市場の主な世界企業には、Valent BioSciences LLC、Syngenta、Corteva Agriscience、Adama Agricultural Solutions Ltd.、BASF SE、Bayer CropScience AG、FMC Corporation、住友化学株式会社、Nufarm Limited、OHP Inc.などがある。
COVID-19 影響分析
パンデミックは農業用抗菌剤市場に悪影響をもたらした。政府の封鎖規制によりほとんどの製造会社が操業停止となり、農業分野でのサプライチェーンと抗菌剤の普及率に混乱をもたらしたからである。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
ロシアとウクライナの間で進行中の紛争は、抗生物質の供給に混乱を招き、農業分野での抗菌剤市場の採用率に影響を与えた国の経済に悪影響を示していた。
タイプ別
- 銅系抗菌剤
- ジチオカルバメート系抗菌剤
- アミド系抗菌剤
- 抗生物質系抗菌剤
- トリアゾール系抗菌剤
- ベンズアミド系抗菌剤
- ジカルボキシイミド系抗菌剤
- その他
作物別
- 穀物
- 豆類・油糧種子
- 果物・野菜
- 芝・観葉植物
- 商業作物
- その他
形態別
- 液体
- 水分散性顆粒
- 湿潤性粉末
- その他
剤型別
- 乳化濃縮液
- 懸濁濃縮液
- 可溶性粉末
- その他
作用機序別
- 接触
- 全身
流通経路別
- 直営店
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- Eコマース
- 専門店
- その他
用途別
- 葉面散布
- 土壌処理
- 樹幹注入
- 液剤浸漬
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年9月、農業科学のリーダーであるFMCインドから、枯草菌を利用して作られた最先端の生物学的作物保護製品ENTAZIA TM生物殺菌剤が発売されたばかりである。この革新的なソリューションにより、農家は環境の純粋性を保ちながら、作物を菌類から守ることができる。丈夫で長持ちするツールなのだ。
- 2022年6月、米国農務省(USDA)から、栽培動物の主張を裏付ける証拠を改善することを目的とした一連の措置を実行に移すという発表があった。消費者を欺瞞的で詐欺的な表示から守り、バイデン大統領の「アメリカ経済における競争促進に関する大統領令」を実行するため、農務省はすでに大きな前進を遂げている。今回の措置は、その取り組みをさらに拡大するものである。
- 2022年6月、世界有数の農業科学企業であるFMCコーポレーションは、同社の継続的な成長と生物学的プラットフォームの拡大を反映するため、プラントヘルス事業の新しいブランド・アイデンティティを立ち上げた。農業生物学的製剤は、生物および天然由来の化合物に由来する多様な作物保護および刺激剤製品群を表しています。FMCのBiologicalsは、作物の持続的な管理、収量の保護、抵抗性対策に役立つ科学的裏付けのある生物学的ソリューションを農家に提供するというFMCのコミットメントを示すものである。
レポートを購入する理由
- 種類、作物、形態、作用機序、製剤、流通チャネル、適用形態、地域に基づく世界の農業用抗菌剤市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 農業における抗菌剤市場-全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の農業用抗菌剤市場レポートは、約89の表、106の図と186ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.作物別
3.3.作用機序別スニペット
3.4.形態別スニペット
3.5.剤形別スニペット
3.6.販売チャネル別スニペット
3.7.用途別スニペット
3.8.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.DIYクラフトへの関心の高まり
4.1.1.2.リラックスとストレス解消
4.1.2.制約
4.1.2.1.製品コストの高さ
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.銅系抗菌剤
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ジチオカルバメート系抗菌剤
7.4.アミド系抗菌剤
7.5.抗生物質系抗菌剤
7.6.トリアゾール系抗菌剤
7.7.ベンズアミド系抗菌剤
7.8.ジカルボキシイミド系抗菌薬
7.9.その他
8.作物別
8.1.はじめに
8.1.1.作物別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(作物別
8.2.穀物・穀類
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.豆類と油糧種子
8.4.果物・野菜
8.5.芝・観葉植物
8.6.商業作物
8.7.その他
9.形態別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
9.1.2.市場魅力度指数(形態別
9.2.液体
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.水分散性顆粒
9.4.湿潤性粉末
9.5.その他
10.剤形別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
10.1.2.市場魅力度指数(用途別
10.2.濃縮乳化剤*市場
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.濃縮懸濁液
10.4.可溶性粉末
10.5.その他
11.作用機序別
11.1.作用機序
11.1.1.作用機序別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
11.1.2.市場魅力度指数(作用機序別
11.2.コンタクト
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.システム
12.流通チャネル別
12.1.はじめに
12.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
12.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
12.2.直営店
12.2.1.概要
12.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.3.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
12.4.電子商取引
12.5.専門店
12.6.その他
13.用途別
13.1.はじめに
13.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、用途モード別
13.1.2.市場魅力度指数(用途モード別
13.2.葉面散布剤
13.2.1.序論
13.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
13.3.土壌処理
13.4.幹への注入
13.5.液浸
13.6.その他
14.地域別
14.1.はじめに
14.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
14.1.2.市場魅力度指数、地域別
14.2.北米
14.2.1.はじめに
14.2.2.主な地域別ダイナミクス
14.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
14.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
14.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
14.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 剤形別
14.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):作用機序別
14.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.2.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途モード別
14.2.10.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
14.2.10.1.米国
14.2.10.2.カナダ
14.2.10.3.メキシコ
14.3.ヨーロッパ
14.3.1.はじめに
14.3.2.地域別の主な動き
14.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
14.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
14.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
14.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 剤形別
14.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):作用機序別
14.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.3.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途モード別
14.3.10.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
14.3.10.1.ドイツ
14.3.10.2.イギリス
14.3.10.3.フランス
14.3.10.4.イタリア
14.3.10.5.ロシア
14.3.10.6.その他のヨーロッパ
14.4.南米
14.4.1.はじめに
14.4.2.地域別主要市場
14.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
14.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
14.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
14.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 剤形別
14.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):作用機序別
14.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.4.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途モード別
14.4.10.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
14.4.10.1.ブラジル
14.4.10.2.アルゼンチン
14.4.10.3.その他の南米地域
14.5.アジア太平洋
14.5.1.はじめに
14.5.2.主な地域別ダイナミクス
14.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
14.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):スキルレベル別
14.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):ターゲットオーディエンス別
14.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
14.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
14.5.7.1.中国
14.5.7.2.インド
14.5.7.3.日本
14.5.7.4.オーストラリア
14.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
14.6.中東・アフリカ
14.6.1.はじめに
14.6.2.地域別の主な動き
14.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
14.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
14.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
14.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 剤形別
14.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):作用機序別
14.6.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.6.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途モード別
15.競争環境
15.1.競争シナリオ
15.2.市場ポジショニング/シェア分析
15.3.M&A分析
16.企業プロフィール
16.1.ヴァレント・バイオサイエンシズ
16.1.1.会社概要
16.1.2.製品ポートフォリオと内容
16.1.3.財務概要
16.1.4.主な展開
16.2.シンジェンタ
16.3.コルテバ・アグリスサイエンス
16.4.アダマ・アグリカルチュラル・ソリューションズ
16.5.BASF SE
16.6.バイエルクロップサイエンス
16.7.FMCコーポレーション
16.8.住友化学株式会社
16.9.ヌファーム・リミテッド
16.10.OHP Inc.
17.付録
17.1.会社概要とサービス
17.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Antibacterial Market in Agriculture reached US$ 8.55 billion in 2022 and is expected to reach US$ 12.67 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.2% during the forecast period 2023-2030.
The global antibacterial market in agriculture has witnessed significant growth and transformations over the years, as antibacterial agents can be used to protect plants from bacterial diseases. Antibacterial treatments may be applied to seeds to prevent bacterial infections in the early stages of plant growth. It also helps in improving soil health by promoting the growth of beneficial microbes in the soil which can help in increase in the adoption of antibacterials in agriculture.
Furthermore, antibacterials are used in different varieties of crops as it helps in improving crop productivity. For instance, according to Indian Trade Portal the production of oilseeds in India in 2020-2021, the country produced about 365.65 lakh tons which was a 10% increase from the previous year. Hence, the increase in production can help increase the adoption rate.
Additionally, antibacterial agents can help in controlling the spread of infection from one plant to another. It contains different types which are used based on crop and farmer's needs For example, copper-based compounds are often used as antibacterial treatments to control bacterial blight in crops like tomatoes and potatoes. Hence, such different types can help in increasing the availability of antibacterial in agriculture.
Dynamics
Increase in Demand for High-Quality Yield
The demand for high-quality yield is increasing the farmers and producers seeking for alternatives to conventional pesticides and fungicides. The demand for antibacterials in agriculture is rising as they effectively control bacterial diseases in the crop and help in producing high-quality yield. It also helps in enhancing the growth of beneficial bacteria in soil and helps in improving soil health, hence it can lead to an increase in the adoption rate for antibacterials in agriculture.
Furthermore, many manufacturing companies are producing innovative high-quality products in order to increase disease management efficiency. For instance, Valent BioSciences company has produced a Gnatrol Biological Larvicide. Which helps in controlling the fungus gnat larvae by using naturally occurring bacterial strain Bacillus thuringiensis subsp. israelensis strain AM65-52 in house plants, ornamentals and vegetables. Such innovative high-quality products can help in increasing the market size.
Increase in Demand for Disease Resistance Crops
The demand for disease-resistant crops is driven by the desire for antibacterial. The antibacterial helps in eradicating bacterial diseases in the crops and provides resistance against a wide range of pathogens, including bacteria viruses, fungi and nematodes it also helps in reducing the dependency on chemical treatments. Hence such factors help increase the adoption of antibacterials in agriculture.
Furthermore, the damages caused by diseases, pests, and others in fruits and vegetables lead to rising in prices of them. For instance, according to the report published in The Economic Times in June 2023, the prices of tomatoes, ginger and tur dal are raised due to damage caused by the newer plant viruses that are resistant to most pesticides. Hence, farmers are opting for antibacterials to eradicate such diseases which helps in increasing the market growth.
Development of Resistance
The antibiotics which are being used in agriculture to inhibit the growth or kill bacteria, over a period of time the bacteria could develop resistance against the antibacterial drugs which could increase the excessive usage of antibacterial and could lead to increasing in antibiotics residues in crops which can cause adverse health effects to humans. Hence, it can hamper the growth of the market.
Furthermore, many countries' government has taken some restrictions on the usage of antibiotics in agriculture. For instance, According to the National Library of Medicine's U.S. report of 2023, the Chinese government has taken some strict regulations in the usage of antibiotics in order to control antimicrobial resistance. Hence, these regulations can cause declination in market growth.
Segment Analysis
The global antibacterial market in agriculture is segmented based on type, crop, mode of action, form, formulation, distribution channel, mode of application, and region.
Increase in Demand for Effective Disease Management
The antibiotics antibacterial segment holds the maximum share in the global antibacterial market in agriculture. Farmers are adopting these antibiotics in agriculture as they are effective in controlling or preventing some bacterial diseases. Antibiotics antibacterial drugs are more widely on different varieties of crops such as apples, pears and some others. Hence, the usage of antibiotics in agriculture can help increase the adoption rate for the antibacterial market in agriculture.
Furthermore, many manufacturing companies are producing high-quality products which helps farmers effectively prevent bacterial disease. For instance, Valent Biosciences company has produced a LEAP. This product is an alternative to copper-based products and contains Bacillus thuringiensis subsp. kurstaki (Btk) strain ABTS-351 and methyl salicylate. It helps in suppresses bacterial plant diseases and controls caterpillar pests. Hence, such effective high-quality products can help in increasing the adoption rate.
Geographical Penetration
The Increase in the Production of Cereals and Presence of Vast Agriculture Land
Asia-Pacific has been a dominant force in the global Antibacterial Market in agriculture and its significance has only grown in the post-2020 era. Farmers in this region are highly adopting antibacterial in agriculture as they protect plants from bacterial diseases and also antibacterial treatments may be applied to seeds to prevent bacterial infections in the early stages of plant growth. Hence, these factors help in increasing the market growth.
Furthermore, the higher cultivation of cereals & grains helps in increasing the usage of antibiotics in agriculture which helps in increasing in demand for antibacterials in agriculture. For instance, according to the Agricultural and Processed Food Products Exports Development Authority (APEDA) in India the production of major cereals such as rice, maize and bajra accounts for 102.36 million tons, 19.88 million tons and 9.23 million tons respectively. Hence, it can lead to an increase in the antibacterial market in agriculture.
Additionally, the vast agricultural practices can help increase the usage of antibacterials in agriculture. For instance, Department of Agriculture, Fishery and Forestry report of 2023, 55% of Australian land use accounts for 427 million hectares. The increase in agriculture practices can help in increasing the adoption antibacterial in agriculture.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Valent BioSciences LLC, Syngenta, Corteva Agriscience, Adama Agricultural Solutions Ltd., BASF SE, Bayer CropScience AG, FMC Corporation, Sumitomo Chemical Co., Ltd., Nufarm Limited and OHP Inc.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic has brought a negative impact on the antibacterial market in agriculture as most manufacturing companies are shut down due to government lockdown restrictions which had led to disruption in the supply chain and adoption rate of these antibacterial drugs in the agriculture sector.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing conflict between Russia and Ukraine had shown a negative impact on the economy of the countries which had led to disruption in the supply of antibiotic drugs, which affected the adoption rate of the antibacterial market in agriculture.
By Type
• Copper-based Antibacterials
• Di thiocarbamates Antibacterials
• Amides Antibacterials
• Antibiotic Antibacterials
• Triazole Antibacterials
• Benzamide Antibacterials
• Dicarboximide Antibacterials
• Others
By Crop
• Cereals & Grains
• Pulses & Oilseeds
• Fruits & Vegetables
• Turf & Ornamentals
• Commercial Crops
• Others
By Form
• Liquid
• Water-dispersible granules
• Wettable powder
• Others
By Formulation
• Emulsification Concentrate
• Suspension Concentrate
• Soluble Powder
• Others
By Mode of Action
• Contact
• Systemic
By Distribution Channel
• Company Stores
• Hypermarkets/Supermarkets
• E-Commerce
• Specialty Stores
• Others
By Mode of Application
• Foliar Spray
• Soil Treatment
• Trunk Injection
• Fluid Immersions
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In September 2023, the cutting-edge biological crop protection product ENTAZIA TM biofungicide, created using Bacillus subtilis, was just released by FMC India, a leader in agricultural sciences. With the help of this innovative solution, farmers can safeguard their crops from fungi while preserving the purity of the environment. It's a strong and long-lasting tool.
• In June 2022, the announcement came from the U.S. Department of Agriculture (USDA) that it is putting into action a series of steps designed to improve the evidence supporting claims of growing animals. In order to safeguard consumers from deceptive and fraudulent labels and to carry out President Biden's Executive Order on Fostering Competition in the American Economy, the USDA has already made tremendous progress. This action expands on that work.
• In June 2022, FMC Corporation a leading global agricultural sciences company, has launched a new brand identity for its Plant Health business to reflect the company's continuing growth and expansion of its biological’s platform. Agricultural biologicals represent a diverse group of crop protection and stimulant products derived from living organisms and naturally occurring compounds. Biologicals by FMC demonstrates FMC's commitment to providing farmers with science-backed biological solutions to help sustainably manage crops, protect yields and combat resistance.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global antibacterial market in agriculture segmentation based on type, crop, form, mode of action, formulation, distribution channel, mode of application, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Crop
3.3. Snippet by Mode of Action
3.4. Snippet by Form
3.5. Snippet by Formulation
3.6. Snippet by Distribution Channel
3.7. Snippet by Mode of Application
3.8. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Interest in DIY Crafts
4.1.1.2. Relaxation and Stress Relief
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Product Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Copper-based Antibacterials*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Di thiocarbamates Antibacterials
7.4. Amides Antibacterials
7.5. Antibiotic Antibacterials
7.6. Triazole Antibacterials
7.7. Benzamide Antibacterials
7.8. Dicarboximide Antibacterials
7.9. Others
8. By Crop
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop
8.2. Cereals & Grains*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pulses & Oilseeds
8.4. Fruits & vegetables
8.5. Turf & Ornamentals
8.6. Commercial Crops
8.7. Others
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Liquid*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Water-dispersible granules
9.4. Wettable Powder
9.5. Others
10. By Formulation
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Emulsification Concentrate*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Suspension Concentrate
10.4. Soluble Powder
10.5. Others
11. By Mode of Action
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Action
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Action
11.2. Contact*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Systemic
12. By Distribution Channel
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
12.2. Company Stores*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Hypermarkets/Supermarkets
12.4. E-Commerce
12.5. Specialty Stores
12.6. Others
13. By Mode of Application
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Application
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Application
13.2. Foliar Spray*
13.2.1. Introduction
13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
13.3. Soil Treatment
13.4. Trunk Injection
13.5. Fluid immersions
13.6. Others
14. By Region
14.1. Introduction
14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
14.2. North America
14.2.1. Introduction
14.2.2. Key Region-Specific Dynamics
14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Action
14.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Application
14.2.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
14.2.10.1. U.S.
14.2.10.2. Canada
14.2.10.3. Mexico
14.3. Europe
14.3.1. Introduction
14.3.2. Key Region-Specific Dynamics
14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Action
14.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Application
14.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
14.3.10.1. Germany
14.3.10.2. UK
14.3.10.3. France
14.3.10.4. Italy
14.3.10.5. Russia
14.3.10.6. Rest of Europe
14.4. South America
14.4.1. Introduction
14.4.2. Key Region-Specific Dynamics
14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Action
14.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Application
14.4.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
14.4.10.1. Brazil
14.4.10.2. Argentina
14.4.10.3. Rest of South America
14.5. Asia-Pacific
14.5.1. Introduction
14.5.2. Key Region-Specific Dynamics
14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Skill Level
14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Target Audience
14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
14.5.7.1. China
14.5.7.2. India
14.5.7.3. Japan
14.5.7.4. Australia
14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
14.6. Middle East and Africa
14.6.1. Introduction
14.6.2. Key Region-Specific Dynamics
14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Formulation
14.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Action
14.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14.6.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Application
15. Competitive Landscape
15.1. Competitive Scenario
15.2. Market Positioning/Share Analysis
15.3. Mergers and Acquisitions Analysis
16. Company Profiles
16.1. Valent BioSciences LLC*
16.1.1. Company Overview
16.1.2. Product Portfolio and Description
16.1.3. Financial Overview
16.1.4. Key Developments
16.2. Syngenta
16.3. Corteva Agriscience
16.4. Adama Agricultural Solutions Ltd
16.5. BASF SE
16.6. Bayer Crop Science AG
16.7. FMC Corporation
16.8. Sumitomo Chemical Co., Ltd.
16.9. Nufarm Limited
16.10. OHP Inc LIST NOT EXHAUSTIVE
17. Appendix
17.1. About Us and Services
17.2. Contact Us

 

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