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サウジアラビアの医薬品市場 - 2023-2030


Saudi Arabia Pharmaceutical Market - 2023-2030

概要 サウジアラビアの医薬品市場は2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にXX%の年平均成長率で成長する見込みである。 医薬品は、開発から製造、... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年1月18日 US$3,175
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サマリー

概要
サウジアラビアの医薬品市場は2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にXX%の年平均成長率で成長する見込みである。
医薬品は、開発から製造、販売まで多岐にわたる。多国籍の大企業から、バイオテクノロジーに特化した小規模な新興企業まで、その範囲は多岐にわたる。医薬品は、多くの疾患の診断、予防、治療に使用される様々な物質と呼ばれることが多い。
疾病の罹患率の増加や、この地域における多くの中小・大企業の設立増加は、この地域の市場成長を促進すると予想される。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
慢性疾患の有病率の増加
国内における慢性疾患の有病率の増加は、同地域の市場成長を促進すると予想される。糖尿病、心血管疾患、がんなどの慢性疾患は、医薬品需要を増加させる可能性がある。老年人口の増加、ライフスタイルの変化、遺伝的素因などがその要因である。
例えば、Journal of Saudi Heart Associationによると、サウジアラビアの人口における心血管疾患(CVD)の推定有病率は約5.5%である。CVD死亡率の50%以上は、修正可能な主な危険因子、すなわち高血圧、糖尿病、高脂血症、肥満、喫煙が原因であると推定されている。
阻害要因
未発達な医薬品インフラ
サウジアラビアの企業と比較した場合、小規模な製薬会社の医薬品インフラは市場成長の妨げになると予想される。サウジアラビアの製薬業界は成長しているものの、小規模なままであり、確立された国際的プレーヤーと競争するための技術的進歩や規模の経済が不足している。
セグメント分析
サウジアラビアの医薬品市場は、薬剤タイプ、製品タイプ、用途、流通チャネルに基づいてセグメント化される。
ジェネリック医薬品セグメントが市場シェアの56.7%を占める
慢性疾患の罹患率が上昇していることから、ジェネリック医薬品分野が市場シェアで優位を占めると予想されており、また、複数の用途に使用される医薬品の生産が増加していることも、同分野の成長を牽引するとみられている。サウジアラビアでは、ジェネリック医薬品の処方が一般的になっている。
ジェネリック医薬品は、ブランド医薬品よりもかなり安価であり、他の健康状態に対するジェネリック医薬品の効率性と有効性も期待され、需要を増加させている。ジェネリック医薬品には先発医薬品と同じ成分が含まれており、同じ治療効果が期待される。
COVID-19の影響分析
COVID-19は市場成長にプラスの影響を与えている。COVID-19に対する薬剤の必要性の増加と需要の増加は、製薬会社の需要を増加させた。しかし、サプライチェーンの混乱が市場成長に若干影響を与えている。
市場区分
薬剤タイプ別
- ジェネリック医薬品
- ブランド医薬品
製品タイプ別
- 処方薬
- 一般用医薬品
用途別
- 循環器
- 筋骨格系
- 腫瘍
- 代謝疾患
- 中枢神経系
- 消化器
- その他
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
- その他
競争状況
大きな市場シェアを持つ大手企業には、リヤド・ファーマ、アルサフワ・ファーマ、タブク・ファーマシューティカルズ、AJAファーマ、スペクトロファーマ、ダンマーム・ファーマ、SITCOファーマ、AVALONファーマ、ジュベール・ファーマ、AcedrAバイオファーマシューティカルズなどがあります。
レポートを購入する理由
- 薬剤タイプ、製品タイプ、用途、流通チャネルに基づくサウジアラビアの医薬品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 医薬品市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
サウジアラビアの医薬品市場レポートは約47の表、48の図、176ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.薬剤タイプ別スニペット
3.2.製品タイプ別
3.3.用途別スニペット
3.4.販売チャネル別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.慢性疾患の増加
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.1.医薬品インフラの未整備
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.薬剤タイプ
7.1.はじめに
7.1.1.薬剤タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(薬剤タイプ別
7.2.ジェネリック医薬品
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ブランド医薬品
8.製品タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
8.2.処方薬
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.一般用医薬品
9.用途別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.心血管
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.筋骨格
9.4.腫瘍
9.5.代謝疾患
9.6.中枢神経系
9.7.消化器系
9.8.その他
10.流通チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
10.2.病院薬局
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.小売薬局
10.4.オンライン薬局
10.5.その他
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.リヤド製薬
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと概要
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.アルサファファーマ
12.3.タブク製薬
12.4.AJAファーマ
12.5.スペクトロファーマ
12.6.ダンマームファーマ
12.7.SITCOファーマ
12.8.アバロンファーマ
12.9.ジュベイルファーマ
12.10.AcedrA BioPharmaceuticals(※リストは網羅的ではない)
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Saudi Arabia Pharmaceutical Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
Pharmaceuticals range from developing, manufacturing, and marketing drugs. They range from large multinational corporations to small, specialized biotech startups. Pharmaceuticals are often referred to as various substances that are used in the diagnosis, prevention and treatment of many diseases.
The increasing incidence of diseases and the increasing establishment of many small and large companies in the region is expected to drive market growth in the region.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing prevalence of chronic disease
The increasing prevalence of chronic disease burden in the country is expected to drive the market growth of the region. Chronic diseases such as diabetes, cardiovascular diseases and cancer are more prevalent in the country which can increase the demand for pharmaceuticals. The increasing geriatric population, changing lifestyle and genetic predisposition.
For instance, according to the Journal of Saudi Heart Association, in the Saudi population, the estimated prevalence of cardiovascular disease (CVD) is approximately 5.5%. More than 50% of CVD mortality was estimated to be caused by the main modifiable risk factors, namely hypertension, diabetes mellitus, hyperlipidemia, obesity, and smoking.
Restraint
Underdeveloped pharmaceutical infrastructure
The small pharmaceutical infrastructure of the small pharmaceutical units when compared to the Saudi Arabia companies is expected to hinder the market growth. Though the local pharmaceutical industry is growing, it will remain small and it lacks the technological advancements and economies of scale to compete with established international players.
Segment Analysis
The Saudi Arabia pharmaceutical market is segmented based on drug type, product type, application and distribution channel.
Generic Drugs segment accounted for 56.7% of the market share
The generic drugs segment is expected to hold the dominant position in the market share due to the rising incidence of chronic diseases, and also increasing production of the drugs which have several applications is expected to drive the segment growth. In Saudi Arabia, generic drug prescribing has become a common practice.
Generic drugs are significantly cheaper than their branded counterparts and are cheaper than them, which increases the demand also the efficiency and effectiveness of the generic drugs over other health conditions are expected. It is expected that the generic drugs contain the same components as the branded drugs and is expected to have the same therapeutic effect.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 has impacted the market growth positively. The increase in the need and also the increase in the demand for drugs against COVID-19 has increased the demand for pharmaceutical companies. However, the disruption in the supply chains has affected the market growth slightly.
Market Segmentation
By Drug Type
• Generic Drugs
• Branded Drugs
By Product Type
• Prescription Drugs
• Over-the-counter (OTC) Drugs
By Application
• Cardiovascular
• Musculoskeletal
• Oncology
• Metabolic Disorder
• Central Nervous System
• Gastrointestinal
• Others
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
• Others
Competitive Landscape
The leading companies with a significant market share include Riyadh Pharma, Alsafwa Pharma, Tabuk Pharmaceuticals, AJA Pharma, Spectropharma, Dammam Pharma, SITCO Pharma, AVALON Pharma, Jubail Pharma and AcedrA BioPharmaceuticals among others
Why Purchase the Report?
• To visualize the Saudi Arabia pharmaceutical market segmentation based on drug type, product type, application, and distribution channel, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of the pharmaceutical market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Saudi Arabia pharmaceutical market report would provide approximately 47 tables, 48 figures, and 176 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Type
3.2. Snippet by Product Type
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Distribution Channel
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing prevalence of chronic disease
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1.1. Underdeveloped pharmaceutical infrastructure
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Drug Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
7.2. Generic Drugs
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Branded Drugs
8. By Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
8.2. Prescription Drugs
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Over-the-counter (OTC) Drugs
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Cardiovascular
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Musculoskeletal
9.4. Oncology
9.5. Metabolic Disorder
9.6. Central Nervous System
9.7. Gastrointestinal
9.8. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Retail Pharmacies
10.4. Online Pharmacies
10.5. Others
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Riyadh Pharma *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Alsafwa Pharma
12.3. Tabuk Pharmaceuticals
12.4. AJA Pharma
12.5. Spectropharma
12.6. Dammam Pharma
12.7. SITCO Pharma
12.8. AVALON Pharma
12.9. Jubail Pharma
12.10. AcedrA BioPharmaceuticals (*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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