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航空機用燃料電池の世界市場 - 2023-2030


Global Fuel Cell For Aircraft Market - 2023-2030

市場概要 航空機用燃料電池の世界市場は、2022年に1億7,830万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率24.5%で成長し、2030年には10億9,700万米ドルに達すると予測されている。運航効率の向上と燃... もっと見る

 

 

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2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
航空機用燃料電池の世界市場は、2022年に1億7,830万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率24.5%で成長し、2030年には10億9,700万米ドルに達すると予測されている。運航効率の向上と燃料費の削減の追求が、予測期間中の航空機用燃料電池の世界市場の成長を促進する。
燃料電池は、従来の電力システムと比較して高いエネルギー変換効率を提供できる可能性がある。燃料効率の向上は、燃料消費量と運航コストの削減により、航空機運航会社のコスト削減につながる。また、新たな技術革新によって新しいタイプの水素燃料電池が開発される可能性も高く、市場の成長を後押しする。例えば、2023年3月には、米国アーバニアにあるイリノイ大学の研究チームが、民間航空機用の液体水素ベースの燃料電池推進システムの使用法について詳述した研究論文を発表している。
市場ダイナミクス
エネルギー安全保障への関心の高まり
燃料電池技術は、従来の化石燃料への依存を軽減する代替動力源を航空機に提供する。様々な地政学的緊張、供給の途絶、原油価格の変動によりエネルギー安全保障上の懸念が生じる中、航空業界ではエネルギー源を多様化する必要性が高まっている。燃料電池、特に水素を利用する燃料電池は、再生可能で国内で生産可能なエネルギー選択肢を提供し、輸入化石燃料への依存を減らし、エネルギー安全保障を強化する。
燃料電池技術は、長期的にエネルギーを利用できる可能性があり、エネルギー安全保障の目標に合致している。化石燃料の埋蔵量が有限であることが懸念される中、持続可能なエネルギー源への転換が不可欠となっている。燃料電池の燃料である水素は、再生可能な資源から製造することができ、長期的な利用が可能であるため、航空機の運航に安定したエネルギー供給を確保することができる。
燃料電池技術の進歩
燃料電池技術は出力密度が大幅に向上し、より小型・軽量で効率的な発電が可能になりました。出力密度が高まれば、単位重量または単位体積あたりのエネルギー出力が大きくなり、燃料電池システムを航空機用途により適したものにすることができる。出力密度の向上は、燃料電池を動力源とする航空機の性能と効率を高め、より長い飛行距離と積載量の増加を可能にする。
現在進められている研究開発では、燃料電池システムの可搬性とフォームファクターの改善に焦点が当てられている。多くの企業が、コスト削減のためにモジュラー設計の民間航空機用燃料電池システムを開発している。例えば、ドイツの燃料電池システム開発企業であるH2FLY社は、2023年6月、民間航空機用にコンパクトでモジュール設計の新型水素燃料電池H175を発表した。
限られた飛行距離と耐久性
燃料電池は、クリーンで効率的な発電を提供する一方で、従来の化石燃料ベースの推進システムと比較すると、一般的にエネルギー密度が低い。この制限により、燃料電池のみを動力源とする航空機の飛行距離と耐久性が低下する。燃料電池に搭載される水素やその他の燃料源の貯蔵量や利用可能性は、従来の航空燃料のエネルギー含有量や燃料補給速度に及ばない場合があり、燃料電池を動力源とする航空機の航続距離が制限される。
水素貯蔵タンクなどの関連部品を含む燃料電池システムは、航空機の重量を増加させる可能性がある。重量が増加すると、航空機の積載量と全体的な効率が低下する。さらに、燃料電池システムと水素貯蔵に必要なスペースは、他の重要なシステムや乗客・貨物の定員に利用可能なスペースを制限する可能性がある。重量とスペースの制約は、商業用途や、飛行距離と耐久性の延長を必要とする大型航空機にとって課題となる。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、燃料電池の製造に必要な重要な部品や材料の入手に影響を与えた。製造と配送の遅れにより、リードタイムが長くなり、コストが増加した。サプライチェーンの混乱は、航空機用燃料電池システムの生産と展開に課題をもたらし、プロジェクトスケジュールの長期化と市場成長への影響につながった。
パンデミックは新技術の規制・認証プロセスに影響を与えた。航空当局と規制機関は遅延と運用上の課題に直面し、航空機用燃料電池システムの承認と認証のスケジュールに影響を与えた。航空業界で新技術を採用するために不可欠な規制遵守が遅れたため、この遅れはいくつかの関連技術の商業化の妨げとなった。
AIの影響分析
AIベースのシミュレーションとモデリングツールは、航空機用燃料電池システムの設計と開発を支援することができる。AIアルゴリズムを使用することで、エンジニアはさまざまな運転条件をシミュレーションし、システム構成を最適化し、燃料電池システムの性能を予測することができる。物理的なテストにかかる時間とコストを削減し、航空機に燃料電池を組み込むためのさまざまな設計オプションを検討することができます。
AIは、燃料電池システムと他の航空機サブシステムとの統合を最適化することができます。複数のシステムからのデータを分析し、さまざまな運用要因を考慮することで、AIアルゴリズムは燃料電池システム、配電システム、エネルギー貯蔵、その他のコンポーネント間の相互作用を最適化することができる。統合の最適化により、システム全体の性能を向上させ、エネルギー損失を削減し、航空機の全体的な運用効率を向上させることができる。
ロシア・ウクライナ紛争の影響
現在進行中の紛争が世界の航空機用燃料電池市場に直接的な影響を与える可能性は低いが、二次的な影響による混乱が生じる可能性はある。ロシアは世界有数の商品輸出国であるため、プラチナやパラジウムといった貴金属の供給ショックや価格変動は、新しい水素燃料電池の研究開発に支障をきたす可能性がある。
ロシアは経済制裁を受け、欧州諸国へのガス供給を停止した。その結果、欧州のエネルギー価格が大幅に上昇した。燃料電池の製造とテストには、エネルギーを大量に消費するプロセスが使われている。エネルギー価格の高騰が長引けば、欧州の試作品製造や連続生産事業が北米にシフトする可能性がある。
セグメント分析
世界の航空機用燃料電池市場は、タイプ、コンポーネント、アプリケーション、地域によって区分される。
商業用航空機が燃料電池の主要用途になる見込み
航空機用燃料電池の世界市場で最も大きな割合を占めるのは民間航空機である。世界的な航空旅行が著しい成長を遂げる中、民間航空会社には今後10年間で20,600機以上の新型航空機が納入されると推定されている。
さらに、民間航空機は航空産業から排出される二酸化炭素の最大シェアを占めているため、民間航空機で使用される燃料電池技術の開発と適合に研究が集中している。ボーイングやエアバスといった大手民間航空機メーカーは、航空機の推進力を徐々に燃料電池に切り替えていく計画を発表している。
地理的分析
共同パートナーシップが欧州市場の成長を促進
欧州は世界市場の3分の1以上を占めると予想される。北米を除けば、欧州は高度な製造エコシステムを持つ航空宇宙産業が発達した唯一の地域である。2大商用機メーカーの1つであるエアバスは、欧州を拠点としている。
欧州の航空宇宙企業の多くは、燃料電池技術の開発を進めるために多国籍企業と協力協定を結んでいる。例えば、フランスの航空機用ジェットエンジン・メーカーであるサフランは2023年6月、燃料電池技術を専門とする米国のアドベント・テクノロジーズ社とパートナーシップを結び、先進的航空機用燃料電池のための高温プロトン交換膜を開発した。
競争状況
世界の主要企業には、エアバス、ボーイング、ゼロアビア、シーメンス、ゼネラル・エレクトリック、ハネウェル・インターナショナル、コリンズ・エアロスペース、インテリジェント・エナジー・リミテッド、プラグ・パワー、バラッド・パワー・システムズなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- 航空機用燃料電池の世界市場をタイプ、コンポーネント、アプリケーション、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 航空機用燃料電池の市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
航空機用燃料電池の世界市場レポートは、約57の表、58の図、195ページを提供します。
対象読者
- 航空会社
- 航空機メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demonstrations and Pilot Projects
4.1.1.2. Growing Efforts to Reduce Emissions from the Aviation Industry
4.1.1.3. Increasing Focus on Energy Security
4.1.1.4. Advancements in Fuel Cell Technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technological Limitations
4.1.2.2. Limited Flight Range and Endurance
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cells (PEMFC)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Solid Oxide Fuel Cells (SOFC)
7.4. Molten Carbonate Fuel Cells (MCFC)
7.5. Others
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Fuel Cell Stacks*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Balance of Plant (BoP) Components
8.4. Fuel Storage Systems
8.5. Power Electronics
8.6. Thermal Management Systems
8.7. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Commercial Aircraft*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Military Aircraft
9.4. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Boeing*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Type Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Airbus
12.3. ZeroAvia
12.4. Siemens
12.5. General Electric
12.6. Honeywell International Inc.
12.7. Collins Aerospace
12.8. Intelligent Energy Limited
12.9. Plug Power Inc.
12.10. Ballard Power Systems
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Fuel Cell For Aircraft Market reached US$ 178.3 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,097.0 million by 2030, growing with a CAGR of 24.5% during the forecast period 2023-2030. The pursuit of enhanced operational efficiency and reduced fuel expenses will drive the growth of the global fuel cell for aircraft market during the forecast period.
Fuel cells have the potential to provide higher energy conversion efficiencies compared to conventional power systems. Improved fuel efficiency can result in cost savings for aircraft operators by reducing fuel consumption and operating costs. New innovations are also likely to lead to the development of new types of hydrogen fuel cells, thus propeling market growth. For instance, in March 2023, a team of researchers from the University of Illinois in Urbania, U.S. published a research paper detailing the usage of a liquid-hydrogen based fuel cell propulsion system for commercial aircraft.
Market Dynamics
Increasing Focus on Energy Security
Fuel cell technology offers an alternative power source for aircraft that reduces dependence on conventional fossil fuels. As energy security concerns arise due to various geopolitical tensions, supply disruptions and fluctuating oil prices, there is a growing need to diversify energy sources in the aviation industry. Fuel cells, particularly those utilizing hydrogen, provide a renewable and domestically producible energy option, reducing reliance on imported fossil fuels and enhancing energy security.
Fuel cell technology offers the potential for long-term energy availability, which aligns with energy security objectives. As concerns arise regarding the finite nature of fossil fuel reserves, the shift towards sustainable energy sources becomes essential. Hydrogen, as a fuel for fuel cells, can be produced from renewable sources and offers long-term availability, ensuring a stable energy supply for aircraft operations.
Advancements in Fuel Cell Technology
Fuel cell technology has seen significant advancements in power density, enabling more efficient power generation in a smaller and lighter package. Higher power density allows for greater energy output per unit weight or volume, making fuel cell systems more suitable for aircraft applications. Improved power density enhances the performance and efficiency of fuel cell-powered aircraft, enabling longer flight ranges and increased payload capacities.
Ongoing research and development efforts have focused on improving the portability and form factor of fuel cell systems. Many companies are developing new fuel cell systems for commercial aircraft with modular design to reduce costs. For instance, in June 2023, H2FLY, a German developer of fuel cell systems, unveiled the new H175 compact and modular design hydrogen fuel cell for usage in commercial aircraft.
Limited Flight Range and Endurance
Fuel cells, while offering clean and efficient power generation, typically have lower energy density compared to traditional fossil fuel-based propulsion systems. The limitation results in reduced flight range and endurance for aircraft powered solely by fuel cells. The storage and availability of onboard hydrogen or other fuel sources for fuel cells may not match the energy content and refueling speed of conventional aviation fuels, thereby limiting the distance a fuel cell-powered aircraft can travel.
Fuel cell systems, including their associated components such as hydrogen storage tanks, can add weight to the aircraft. The additional weight reduces the payload capacity and overall efficiency of the aircraft. Moreover, the space required for fuel cell systems and hydrogen storage can limit the available space for other crucial systems or passenger and cargo capacity. The weight and space constraints pose challenges for commercial applications and larger aircraft that require extended flight range and endurance.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic disrupted global supply chains, affecting the availability of critical components and materials required for fuel cell production. Manufacturing and delivery delays resulted in longer lead times and increased costs. The supply chain disruptions added challenges to the production and deployment of fuel cell systems for aircraft, leading to prolonged project timelines and impacting market growth.
The pandemic affected the regulatory and certification processes for new technologies. Aviation authorities and regulatory bodies faced delays and operational challenges, impacting the timelines for approving and certifying fuel cell systems for aircraft. The delays hindered the commercialization efforts for several associated technologies, as regulatory compliance which is crucial for adopting new technologies in the aviation industry, was delayed.
AI Impact Analysis
AI-based simulation and modeling tools can assist in the design and development of fuel cell systems for aircraft. By using AI algorithms, engineers can simulate different operating conditions, optimize system configurations and predict the performance of fuel cell systems. It reduces the time and costs associated with physical testing and enables the exploration of various design options for fuel cell integration in aircraft.
AI can optimize the integration of fuel cell systems with other aircraft subsystems. By analyzing data from multiple systems and considering various operational factors, AI algorithms can optimize the interaction between the fuel cell system, power distribution systems, energy storage and other components. The integration optimization can enhance overall system performance, reduces energy losses and improves the overall operational efficiency of the aircraft.
Russia- Ukraine War Impact
Although the ongoing conflict is unlikely to have a direct impact on the global fuel cell for aircraft market, there could be potential disruptions from second order effects. Since Russia is one of the world’s largest commodity exporters, the supply shocks and price volatility in precious metals such as platinum and palladium could hamper research and development work of new hydrogen fuel cells.
Russia cut off gas supplies to European countries in reponse to the economic sanctions imposed on it. It has caused a major increase in energy prices in Europe. Energy intensive processes are used for manufacturing and testing of fuel cells. Prolonged high energy prices could lead to European shifting prototyping and serial production operations to North America.
Segment Analysis
The global fuel cell for aircraft market is segmented based on type, component, application and region.
Commercial Aircraft are Expected to be the Major Application For Fuel Cells
Commercial aircraft are expected to account for the largest chunk of the global fuel cell for aircraft market, mainly due to their high volume. It is estimated that more than 20,600 new aircraft will be delivered to commercial airlines over the coming decade as global air travel witnesses significant growth.
Furthermore, since commercial aircraft account for the largest share of carbon emissions from the aviation industry, research has been focused on developing and adapting fuel cell technology for usage in commercial aircraft. Major commercial aircraft manufacturers such as Boeing and Airbus have unveiled plans to gradually switch to fuel cell as the primary technology for aircraft propulsion.
Geographical Analysis
Collaborative Partnerships Will Propel Market Growth in Europe
Europe is expected to account for more than a third of the global market. Apart from North America, Europe is the only other region with a well-developed aerospace industry with an advanced manufacturing ecosystem. Airbus, one of the two major commercial aircraft manufacturers is based in Europe.
Many European aerospace companies are entering into collaborative agreements with multinational companies to advance development of fuel cell technologies. For instance, in June 2023, Safran, a French aircraft jet engine manufacturer entered into a partnership with Advent Technologies Ltd, a U.S.-based company specializing in fuel cell technology, to develop high-temperature proton exchange membranes for advanced aircraft fuel cells.
Competitive Landscape
The major global players include Airbus, Boeing, ZeroAvia, Siemens, General Electric, Honeywell International Inc., Collins Aerospace, Intelligent Energy Limited, Plug Power Inc. and Ballad Power Systems.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global fuel cell for aircraft market segmentation based on type, component, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of fuel cell for aircraft market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global fuel cell for aircraft market report would provide approximately 57 tables, 58 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Airlines
• Aircraft Manufacturers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demonstrations and Pilot Projects
4.1.1.2. Growing Efforts to Reduce Emissions from the Aviation Industry
4.1.1.3. Increasing Focus on Energy Security
4.1.1.4. Advancements in Fuel Cell Technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technological Limitations
4.1.2.2. Limited Flight Range and Endurance
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cells (PEMFC)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Solid Oxide Fuel Cells (SOFC)
7.4. Molten Carbonate Fuel Cells (MCFC)
7.5. Others
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Fuel Cell Stacks*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Balance of Plant (BoP) Components
8.4. Fuel Storage Systems
8.5. Power Electronics
8.6. Thermal Management Systems
8.7. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Commercial Aircraft*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Military Aircraft
9.4. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Boeing*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Type Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Airbus
12.3. ZeroAvia
12.4. Siemens
12.5. General Electric
12.6. Honeywell International Inc.
12.7. Collins Aerospace
12.8. Intelligent Energy Limited
12.9. Plug Power Inc.
12.10. Ballard Power Systems
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/03 10:26

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