航空燃料の市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Aviation Fuel Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の航空燃料市場は、2021年に2,886億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.60%を示し、2027年までに3,876億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不... もっと見る
サマリー世界の航空燃料市場は、2021年に2,886億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.60%を示し、2027年までに3,876億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。航空燃料は、航空機の推進に利用される無色・可燃・直留の石油留分である。また、エンジンや機体に高い熱安定性を与えながら、冷却材やヒートシンクとしても使用されます。このほか、制御システムの圧力信号を伝え、コンプレッサーのステーターベーンやコンプレッサーのエアブリードバルブの位置など、エンジン機器を理想的な運転状態にするための作動油としても使用されている。航空燃料は、安定性、潤滑性、流動性、揮発性、非腐食性、清浄性、添加剤と混合した後の爆発やタービン内の堆積物形成のリスク防止など、航空機にとっていくつかの利点がある。 航空燃料の市場動向 現在、世界中で燃料効率の向上と運用コストの削減のために、軍用機での航空燃料の使用量が大幅に増加しています。このことは、航空機産業の急成長とともに、市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。さらに、世界的な経済成長および人口増加に伴い、航空輸送が増加しています。これは、より良い接続性のための空港の開発の増加と相まって、市場の成長を強化しています。さらに、主要な市場参加者は、二酸化炭素排出量を大幅に削減できるバイオ燃料を導入するために、研究開発(R&D)活動に投資しています。これに伴い、化石燃料の代替となる持続可能な航空燃料(SAF)に対する需要の高まりが、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、国際的な物品輸送の最速手段である航空貨物に対する需要の高まりは、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。また、急速な経済発展や航空燃料の生産量増加も、市場の成長を促す要因として期待されています。 主な市場細分化 IMARCグループは、世界の航空燃料市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、燃料、航空機、最終用途に基づき、市場を分類しています。 燃料別の内訳 ジェットA ジェットA1 ジェットB JP 5 JP 8 アガス バイオ燃料 航空機別構成比 固定翼機 回転翼機 その他 エンドユーザー別構成比 商業 軍事 民間 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 アブダビ国営石油、Bharat Petroleum Corp.Ltd.、BP plc、Chevron Corporation、China Aviation Oil (Singapore) Corporation Ltd、Exxon Mobil Corporation、Indian Oil Corporation Ltd、Neste Oyj、Oman Oil Marketing Company SAOG、Petrobras、Shell plc、TotalEnergies SEおよびVitolなどです。 本レポートで回答した主な質問 世界の航空燃料市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の航空燃料市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場は? 燃料に基づく市場の内訳は? 航空機別の市場構成は? 最終用途に基づく市場の内訳は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 航空燃料の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Aviation Fuel Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Fuel 6.1 Jet A 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Jet A1 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Jet B 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 JP 5 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 JP 8 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Avgas 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Biofuel 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Aircraft 7.1 Fixed Wings 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Rotorcraft 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End Use 8.1 Commercial 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Military 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Private 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Bharat Petroleum Corp. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BP plc 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Chevron Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 China Aviation Oil (Singapore) Corporation Ltd 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Exxon Mobil Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Indian Oil Corporation Ltd. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Neste Oyj 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Oman Oil Marketing Company SAOG 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Petróleo Brasileiro S.A. (Petrobras) 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Shell plc 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 TotalEnergies SE 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Vitol 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio
SummaryThe global aviation fuel market reached a value of US$ 288.60 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 387.60 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Aviation Fuel Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Fuel 6.1 Jet A 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Jet A1 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Jet B 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 JP 5 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 JP 8 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Avgas 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Biofuel 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Aircraft 7.1 Fixed Wings 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Rotorcraft 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End Use 8.1 Commercial 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Military 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Private 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Bharat Petroleum Corp. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BP plc 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Chevron Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 China Aviation Oil (Singapore) Corporation Ltd 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Exxon Mobil Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Indian Oil Corporation Ltd. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Neste Oyj 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Oman Oil Marketing Company SAOG 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Petróleo Brasileiro S.A. (Petrobras) 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Shell plc 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 TotalEnergies SE 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Vitol 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ドローン)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のドローン分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(aviation)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|