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スマートロボット市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart Robot Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のスマートロボット市場は、2021年に89億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.9%を示し、2027年までに242億8000万米ドルに達すると予測しています。COVI... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のスマートロボット市場は、2021年に89億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.9%を示し、2027年までに242億8000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

スマートロボットは人間と協働し、認知タスクや手作業を行うために、経験に応じて行動を適応させる。これらのロボットは、人工知能(AI)、機械学習(ML)、センサー、深層学習(DL)などの高度な技術と統合されています。クラウドプラットフォームとデジタル接続し、業務効率とビジネスプロセスの俊敏性を向上させることができます。その結果、製造プロセスや倉庫管理システムを自動化するために、産業現場で広く活用されています。

スマートロボットの市場動向。
第4次産業革命(Industry 4.0)の出現と精密製造のトレンドの高まりにより、製造設備をコネクテッド・ファクトリーに変更する必要性が高まっています。これは、スマートロボットの需要を促進する主な要因の1つです。スマートロボットは、人間工学に基づかない反復作業を行うことができ、情報のシームレスな共有を可能にし、製品の品質と生産性を向上させるからです。さらに、いくつかの小売店では、店内ロボットを導入して、リアルタイムで行動を認識し、オペレーターを支援し、人的ミスを減らしています。これとは別に、サービス対応ロボティクスは、複雑な手術や高齢者介護、支援技術、在宅患者ケアなどを支援するヘルスケア産業で人気を博しています。これは、慢性疾患の蔓延と相まって、認知、感覚、運動に障害のある人々を支援するスマートロボットの需要にプラスの影響を及ぼしています。さらに、ロボット掃除機は軽量・小型でメンテナンスが不要なため、住宅や商業施設のモップがけ、清掃、紫外線(UV)殺菌などに広く活用されています。コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生と、健康や衛生の維持を重視する個人の増加により、パンデミックの拡大を防止し、安全な職場を作るためのスマートロボットの需要にプラスの影響を与えているのです。

主な市場細分化
IMARCグループは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界のスマートロボット市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、コンポーネント、モビリティ、アプリケーション、バーティカルに基づき市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

ハードウェア
ソフトウェア
サービス

モビリティ別構成比。

定置型
モバイル

アプリケーション別構成比。

溶接・塗装
組立・分解
マテハン、仕分け
検査・セキュリティ
その他

業種別構成比

自動車
製造業
電気・電子
食品・飲料
化学
住宅関連
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、ABB Ltd.、F&P Robotics AG、Fanuc Corporation、Hanson Robotics Limited、本田技研工業株式会社、株式会社日立製作所の主要企業のプロファイルとともに調査しています。Ltd.、iRobot Corporation、KUKA AG (Midea Group)、Neato Robotics Inc.(Vorwerk)、Rethink Robotics GmbH、Samsung Electronics Co.Ltd.、セイコーエプソン株式会社、ソフトバンクロボティクス株式会社、安川電機株式会社。本レポートで回答した主な質問
スマートロボットの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はスマートロボットの世界市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
モビリティに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
スマートロボットの世界市場構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Robot Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Mobility
7.1 Stationary
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Welding and Painting
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Assembling and Disassembling
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Material Handling and Sorting
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Inspection and Security
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 Automotive
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Manufacturing
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Electrical and Electronics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Food and Beverages
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Chemical
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Residential
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 ABB Ltd.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 F&P Robotics AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Fanuc Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Hanson Robotics Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Honda Motor Co. Ltd
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 iRobot Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 KUKA AG (Midea Group)
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Neato Robotics Inc. (Vorwerk)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Rethink Robotics GmbH
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Seiko Epson Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 SoftBank Robotics Corp
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Yaskawa Electric Corporation
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

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Summary

The global smart robot market reached a value of US$ 8.94 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 24.28 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 17.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Smart robots collaborate with humans and adapt their behavior according to experience for performing cognitive tasks and manual labor work. They are integrated with advanced technologies, such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), sensors, and deep learning (DL). They can digitally connect with a cloud platform to improve operational efficiency and agility of business processes. As a result, they are widely utilized in industrial settings to automate manufacturing processes and warehouse management systems.

Smart Robot Market Trends:
The emergence of the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0) and the growing trend of precision manufacturing are catalyzing the need to modify manufacturing facilities into connected factories. This represents one of the major factors driving the demand for smart robots as they can perform repetitive and less ergonomic tasks, which allows seamless sharing of information and increases product quality and productivity. Moreover, several retail stores are deploying in-store robots to recognize actions in real-time, assist operators, and reduce human errors. Apart from this, service-enabled robotics is gaining traction in the healthcare industry to assist complex surgeries, elderly care, assistive technologies, and patient care at home. This, coupled with the growing prevalence of chronic diseases, is positively influencing the demand for smart robots to aid people with cognitive, sensory, and motor impairments. Furthermore, as smart robotic vacuum cleaners are lightweight, small-in-size, and require low maintenance, they are extensively utilized for mopping, cleaning, and ultraviolet (UV) sterilization of residential and commercial spaces. This, in confluence with the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) and the growing emphasis of individuals on maintaining health and hygiene, is positively influencing the demand for smart robots to prevent the spread of the pandemic and create a safe workplace.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart robot market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, mobility, application and vertical.

Breakup by Component:

Hardware
Software
Services

Breakup by Mobility:

Stationary
Mobile

Breakup by Application:

Welding and Painting
Assembling and Disassembling
Material Handling and Sorting
Inspection and Security
Others

Breakup by Vertical:

Automotive
Manufacturing
Electrical and Electronics
Food and Beverages
Chemical
Residential
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ABB Ltd., F&P Robotics AG, Fanuc Corporation, Hanson Robotics Limited, Honda Motor Co. Ltd, iRobot Corporation, KUKA AG (Midea Group), Neato Robotics Inc. (Vorwerk), Rethink Robotics GmbH, Samsung Electronics Co. Ltd., Seiko Epson Corporation, SoftBank Robotics Corp and Yaskawa Electric Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global smart robot market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global smart robot market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the mobility?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global smart robot market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Robot Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Mobility
7.1 Stationary
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Welding and Painting
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Assembling and Disassembling
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Material Handling and Sorting
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Inspection and Security
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 Automotive
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Manufacturing
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Electrical and Electronics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Food and Beverages
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Chemical
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Residential
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 ABB Ltd.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 F&P Robotics AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Fanuc Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Hanson Robotics Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Honda Motor Co. Ltd
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 iRobot Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 KUKA AG (Midea Group)
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Neato Robotics Inc. (Vorwerk)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Rethink Robotics GmbH
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Seiko Epson Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 SoftBank Robotics Corp
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Yaskawa Electric Corporation
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

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