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航空機パワートレイン制御の世界市場 - 2023-2030


Global Aircraft Powertrain Control Market - 2023-2030

市場概要 航空機パワートレイン制御の世界市場は、2022年に65億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間にCAGR 6.8%で成長し、2030年には110億米ドルに達すると予測される。燃料効率への注目の高まりが、予測期間... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
航空機パワートレイン制御の世界市場は、2022年に65億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間にCAGR 6.8%で成長し、2030年には110億米ドルに達すると予測される。燃料効率への注目の高まりが、予測期間中の航空機パワートレイン制御システムの需要を促進する。航空業界は近年、原油価格の変動により運航コストの削減を迫られている。そのため、航空機パワートレインの微調整制御によって達成可能な燃料消費量の削減に焦点が当てられている。
近年の大きな進歩のひとつは、代替燃料を利用した航空機エンジンの開発である。水素を動力源とする新しい航空機を開発するための研究が進められており、これは世界の航空機パワートレイン制御市場の成長に多くの機会をもたらすだろう。例えば、2023年1月には、イノベーションに特化した航空機会社であるZeroAvia社が、水素を動力源とする19人乗りの実験用航空機の試験飛行に成功した。
市場ダイナミクス
航空会社による航空機の近代化
パンデミック後の世界的な航空旅行の大幅な増加に伴い、多くの航空会社が増加する航空旅客数に対応するために奔走している。多くの航空会社は、旅客数を増やし成長を促進するため、航空機の近代化プログラムを幅広く実施している。新型機には、運航コストの削減というメリットもある。
航空会社にとって、燃料消費は大きな出費である。航空機の近代化は、古い航空機を、燃料効率を大幅に改善できる先進的なパワートレイン制御システムを備えた新しい航空機に置き換えることで、運航コストを削減する。エンジン性能を最適化することで、パワートレイン制御システムは大幅な燃料節約に貢献するため、経費削減を目指す航空会社にとって、新型機は魅力的な投資となる。
次世代航空機の開発
航空宇宙企業は、成長を推進するために新しい航空機を導入する必要がある。ボーイングの777XやエアバスのA350のような次世代航空機の開発と導入は、これらの航空機の革新的な特徴に沿った先進的なパワートレイン制御システムの需要を生み出している。
新世代航空機には、ハイバイパスターボファンやギアードターボファンなどの先進推進システムが組み込まれていることが多い。航空宇宙企業がエンジンメーカーと提携して、航空機専用のまったく新しいエンジンを開発することもあります。新しい推進技術は、エンジン性能、燃料効率、排出ガスを管理するための特殊なパワートレイン制御システムを必要とする。
新世代航空機は、既存の航空機よりも燃料効率が高く、排出ガスが削減され、高い性能特性を持つように設計されている。パワートレイン制御システムは、エンジン性能の最適化、燃料消費量の削減、排出量の最小化によって、これらの目標の達成に貢献します。
限られたサプライヤーベース
航空機のパワートレイン制御システムは高度に洗練されており、高度な技術ノウハウと精密製造技術を必要とする。そのため、航空機パワートレイン制御システムを製造・供給できるのは、ほんの一握りの企業に限られている。市場の高度に統合された性質は競争の欠如につながり、サプライヤーが競争力のある価格を提供するプレッシャーが少ないため、パワートレイン制御システムの価格が高くなる。
サプライヤー基盤が限られているため、少数の主要サプライヤーへの依存度が高い。これらのサプライヤーに混乱や問題が生じた場合、パワートレイン制御システムの入手可能性に重大な影響を及ぼす可能性があるため、このような依存関係はサプライチェーンに脆弱性をもたらす可能性がある。また、メーカーが有利な条件を交渉したり、代替サプライヤーを探したりする能力も制限される可能性がある。
さらに、限られたサプライヤー基盤は、特に需要が高い時期や航空機メーカーから大量の注文がある場合に、生産能力の制約に直面する可能性があります。サプライヤーが需要を満たすために生産能力を拡大できない場合、顧客へのパワートレイン制御システムの納入が遅れる可能性がある。
COVID-19の影響分析
パンデミックにより航空旅客が大幅に減少した結果、新型航空機の需要が減少し、パワートレイン制御システムの受注が減少した。航空会社は財政的な制約に直面し、コスト削減策に注力し、新技術への投資に影響を与えた。予算削減と投資の減少は、特に必要性のないアップグレードや交換のために、新しいパワートレインコントロールシステムを調達する能力に影響を与えた。
しかし、パンデミックの後、世界的な観光業が大幅に回復したため、国際線および国内線の航空需要が増加した。航空機メーカーは、航空会社への新型機の納入を開始し、新型機も発表している。パンデミック後の期間は、航空機パワートレイン制御システムの需要が急増する可能性が高い。
AIの影響分析
AIベースの技術は、さまざまなシナリオや構成をシミュレーションしてテストすることで、パワートレイン制御システムの開発と最適化を支援するために活用できる。設計プロセスを加速し、開発コストを削減し、パワートレイン・システムの性能を向上させることができる。
自然言語処理やマシンビジョンなどのAI技術は、コックピットにおける人間と機械の相互作用を改善することができる。パイロット・インターフェースを強化し、状況認識を向上させ、パワートレイン・システムをより直感的に制御することができる。人間と機械の相互作用が改善されれば、航空機の操縦性と性能が大幅に向上する可能性がある。
ウクライナ・ロシア戦争分析
ウクライナとロシアの紛争は、ロシアの軍事航空産業に問題をもたらした。西側諸国の制裁により、航空機のパワートレイン制御システムを含む先端技術商品の流れが止まった。ロシアは、戦争努力のための軍用機の生産継続を確保するために、国際的なグレーマーケットに依存して供給を続けなければならなかった。
紛争はロシアの民間航空産業に大きな混乱をもたらした。ロシアの航空会社が運航する航空機のほぼすべてが西側企業によって製造されているため、制裁によって新しい航空機や予備部品の流入が止まっている。運航を継続するために、航空会社は予備部品のために予約済みの航空機を共食いさせることを余儀なくされている。
セグメント分析
世界の航空機パワートレイン制御市場は、コンポーネント、航空機、エンジン、制御、地域によって区分される。
高度な標準化がFADECを主要な制御システムに
ほぼすべての最新ジェットエンジンは、制御タイプとして全権デジタルエンジン制御(FADEC)を利用している。FADECは最新の航空機の業界標準となっており、多くの航空機メーカーがエンジンの主要制御システムとしてFADECを採用しています。この標準化により、さまざまな航空機プラットフォームとの互換性、互換性、統合が容易になり、開発・導入コストが削減される。
FADECシステムは、燃料流量、点火時期、タービン回転数などのエンジン・パラメーターを正確に制御します。FADECシステムは、パイロットや整備員のエンジン操作を簡素化します。FADECにより、システムは飛行状況に基づいてエンジン・パラメーターを自動的に調整するため、パイロットは飛行の他の重要な側面に集中することができます。
地理的分析
成長する北米の美術工芸産業
ヨーロッパは、世界の航空機製造産業の主要拠点となっている高度に発展した地域である。世界最大の航空機メーカーのひとつであるエアバスは、ヨーロッパを拠点としている。エアバスはフランスに本社を置き、ドイツ、スペイン、イギリスなど、ヨーロッパのさまざまな国に生産施設を持っている。他の有名なヨーロッパの航空機メーカーには、イタリアのレオナルドやスウェーデンのサーブがある。
エアバスA320 NEOおよびA321は、主に世界的な競合機であるボーイング737 MAXを悩ませている様々な技術的問題のため、世界的な格安航空会社にとって好ましいナローボディ機の選択肢として浮上している。2023年6月、インドの格安航空会社インディゴは、パリ・エアショー2023でエアバスとA320ファミリー500機の契約に調印した。
さらに、優遇的な規制制度により、最大手の航空機リース会社の一部は欧州に拠点を置いており、航空機のパワートレイン制御システムに対する大きな需要を生み出している。1740機の航空機を保有する世界最大の航空機リース会社AerCap Holdings N.V.は、アイルランドのダブリンに本社を置いている。
競争状況
世界の主要企業には、ハネウェル・インターナショナル、ユナイテッド・テクノロジーズ・コーポレーション、サフラン・エレクトロニクス&ディフェンス、ウッドワード、コリンズ・エアロスペース、ハネウェル・インターナショナル、ユナイテッド・テクノロジーズ・コーポレーション、コリンズ・エアロスペース、ハネウェル・インターナショナル、ウッドワード、コリンズ・エアロスペースが含まれる。Collins Aerospace、General Electric、Moog Inc.、Parker Hannifin Corporation、Eaton Corporation、Liebherr Groupなどである。
レポートを購入する理由
- コンポーネント、航空機、エンジン、制御、地域に基づく世界の航空機パワートレイン制御市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 航空機パワートレイン制御市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の航空機パワートレイン制御市場レポートは、約64表、71図、210ページを提供します。
対象読者
- 航空機メーカー
- 航空機部品メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Engine
3.4. Snippet by Control
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Fleet Modernization by Airlines
4.1.1.2. Development of Next Generation of Aircraft
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Supplier Base
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Engine Control Unit (ECU)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Power Distribution Unit (PDU)
7.4. Electrical Control Unit (ECU)
7.5. Others
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial Aircraft*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Business Aircraft
8.4. Military Aircraft
8.5. Helicopters
9. By Engine
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Engine
9.2. Turbofan Engines*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Turboprop Engines
9.4. Turbojet Engines
9.5. Turboshaft Engines
10. By Control
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Control
10.2. Full Authority Digital Engine Control (FADEC)*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Electronic Engine Control (EEC)
10.4. Hydro-Mechanical Control (HMC)
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Honeywell International Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Component Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. United Technologies Corporation
13.3. Safran Electronics & Defense
13.4. Woodward, Inc.
13.5. Collins Aerospace
13.6. General Electric
13.7. Moog Inc.
13.8. Parker Hannifin Corporation
13.9. Eaton Corporation
13.10. Liebherr Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Aircraft Powertrain Control Market reached US$ 6.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 11.0 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.8% during the forecast period 2023-2030. Increasing focus on fuel efficiency will drive the demand for aircraft powertrain control systems during the forecast period. The aviation industry has come under pressure in recent years to reduce operating costs due to the volatility in oil prices. Therefore, focus has turned to reducing fuel consumption, which can he achieved through fine tuning control of aircraft powertrain.
One of the major advances in recent years has been the development of aircraft engines utilizing alternative fuels. Research is ongoing to develop new hydrogen powered aircraft, which will create many opportunities for the growth of the global aircraft powertrain control market. For instance, in January 2023, ZeroAvia, a innovation-focused aircraft company, successfully completed a test flight of an experimental hydrogen-powered 19-seater aircraft.
Market Dynamics
Fleet Modernization by Airlines
With significant growth in global air travel in the post-pandemic period, many airlines are scrambling to handle growing air passenger volumes. Many airlines are undertaking widespread fleet modernization programs to increase passenger capacity and drive growth. New aircrafts also have an added benefit of reduced operating costs.
Fuel consumption is a significant expense for airlines. Fleet modernization replaces older aircraft with new aircraft having advanced powertrain control systems that can deliver significant improvements in fuel efficiency thus reducing operating costs. By optimizing engine performance, powertrain control systems contribute to significant fuel savings, making new aircrafts an attractive investment for airlines seeking to reduce expenses.
Development of Next Generation of Aircraft
Aerospace companies need to introduce new aircraft to propel growth. The development and introduction of next-generation aircraft, such as the 777X by Boeing and the A350 by Airbus, have created a demand for advanced powertrain control systems that align with the innovative features of these aircraft.
New generation aircraft often incorporate advanced propulsion systems such as high-bypass turbofans, and geared turbofans. Sometimes, aerospace companies may partner with engine manufacturers to develop a completely new engine specifically for their aircraft. The new propulsion technologies require specialized powertrain control systems to manage engine performance, fuel efficiency and emissions.
New generation aircraft are designed to be more fuel-efficient, have reduced emissions and have higher performance characteristics over existing aircrafts. Powertrain control systems contribute to achieving these objectives by optimizing engine performance, reducing fuel consumption and minimizing emissions.
Limited Supplier Base
Aircraft powertrain control systems are highly sophisticated and require advanced technical know-how and precision manufacturing technologies. Therefore, only a small handful of companies have the ability to manufacture and supply aircraft powertrain control systems. The highly consolidated nature of the market leads to a lack of competition that results in higher prices for powertrain control systems, as suppliers have less pressure to offer competitive pricing.
The limited supplier base results in a high degree of dependency on a few key suppliers. The dependency can create vulnerabilities in the supply chain, as any disruptions or issues with these suppliers can have a significant impact on the availability of powertrain control systems. It can also limits the ability of manufacturers to negotiate favorable terms or seek alternative suppliers.
Furthermore, a limited supplier base may face capacity constraints, particularly during periods of high demand or when there are significant orders from aircraft manufacturers. If suppliers are unable to scale up their production capacities to meet the demand, it can result in delays in delivering powertrain control systems to customers.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic led to a major decline in air travel resulted in a decrease in demand for new aircraft, leading to a decline in orders for powertrain control systems. Airlines faced financial constraints and focused on cost-cutting measures, affecting investments in new technologies. Budget cuts and reduced investments affected the ability to procure new powertrain control systems, particularly for non-essential upgrades or replacements.
However, the aftermath of the pandemic has witnessed significant rebound in global tourism, thus increasing demand for international and domestic air travel. Aircraft manufacturers are commencing delivery of new aircraft to airlines and also unveiling new aircraft models. The post-pandemic period is likely to witness an upsurge in demand for aircraft powertrain control systems.
AI Impact Analysis
AI-based technologies can be utilized to assist in the development and optimization of powertrain control systems by simulating and testing various scenarios and configurations. It can accelerate the design process, reduce development costs, and improve the performance of powertrain systems.
AI technologies, such as natural language processing and machine vision, can improve human-machine interaction in the cockpit. It can enhance pilot interfaces, improve situational awareness, and facilitate more intuitive control of powertrain systems. Improved human-machine interaction could significantly improve the handling and performance of aircraft.
Ukraine-Russia War Analysis
Ukraine-Russia conflict has led to problems for Russia’s military aviation industry. Western sanctions stopped the flow of advanced technology goods, including aircraft powertrain control systems. Russia has had to rely on the international grey markets to keep supplies open in order to ensure continued production of military aircraft for the war effort.
The conflict has caused significant disruptions to Russia’s commercial aviation industry. Nearly all the aircrafts operated by Russian airlines are made by western companies, therefore, the sanctions have stopped the flow of new aircraft and spare parts. In order to continue operations, airlines have been forced to cannibalize reserved aircraft for spare parts.
Segment Analysis
The global aircraft powertrain control market is segmented based on component, aircraft, engine, control and region.
High Degree of Standardization Makes FADEC a Leading Control System
Nearly all modern jet engine utilize full authority digital engine control (FADEC) as the control type. FADEC has become an industry standard for modern aircraft, with many aircraft manufacturers incorporating FADEC as the primary control system in their engines. This standardization allows for compatibility, interchangeability, and ease of integration with various aircraft platforms, reducing development and implementation costs.
FADEC systems offer precise control over engine parameters, including fuel flow, ignition timing, and turbine speed. FADEC systems simplify engine operation for pilots and maintenance crews. Due to FADEC, pilots can focus on other critical aspects of flight, as the system automatically adjusts engine parameters based on flight conditions.
Geographical Analysis
North America’s Growing Art And Craft Industry
Europe is a highly developed region that has become a major hub of the global aircraft manufacturing industry. One of the world’s largest aircraft manufacturer, Airbus is based in Europe. Airbus is headquartered in France and has production facilities in various European countries, such as Germany, Spain and UK. Other notable European aircraft manufacturers include Leonardo of Italy and Saab of Sweden.
The Airbus A320 NEO and A321 have has emerged as the preferred choice of narrowbody aircraft for low-cost carriers globally, mainly due to the various technical issues plaguing its main global competitor, the Boeing 737 MAX. In June 2023, Indigo, an Indian low cost carrier, signed a deal with Airbus for 500 A320 family aircraft at the Paris Air Show 2023.
Furthermore, due to preferential regulatory systems, some of the largest aircraft leasing companies are based in Europe, which generate significant demand for aircraft powertrain control systems. AerCap Holdings N.V., the world’s largest aircraft leasing company, with a fleet of 1740 aircraft, is based in Dublin, Ireland.
Competitive Landscape
The major global players include Honeywell International Inc., United Technologies Corporation, Safran Electronics & Defense, Woodward, Inc. , Collins Aerospace, General Electric, Moog Inc., Parker Hannifin Corporation, Eaton Corporation and Liebherr Group.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global aircraft powertrain control market segmentation based on component, aircraft, engine, control and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of aircraft powertrain control market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global aircraft powertrain control market report would provide approximately 64 tables, 71 figures and 210 Pages.
Target Audience 2023
• Aircraft Manufacturers
• Aircraft Component Manufacturers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Engine
3.4. Snippet by Control
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Fleet Modernization by Airlines
4.1.1.2. Development of Next Generation of Aircraft
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Supplier Base
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Engine Control Unit (ECU)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Power Distribution Unit (PDU)
7.4. Electrical Control Unit (ECU)
7.5. Others
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial Aircraft*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Business Aircraft
8.4. Military Aircraft
8.5. Helicopters
9. By Engine
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Engine
9.2. Turbofan Engines*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Turboprop Engines
9.4. Turbojet Engines
9.5. Turboshaft Engines
10. By Control
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Control
10.2. Full Authority Digital Engine Control (FADEC)*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Electronic Engine Control (EEC)
10.4. Hydro-Mechanical Control (HMC)
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Honeywell International Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Component Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. United Technologies Corporation
13.3. Safran Electronics & Defense
13.4. Woodward, Inc.
13.5. Collins Aerospace
13.6. General Electric
13.7. Moog Inc.
13.8. Parker Hannifin Corporation
13.9. Eaton Corporation
13.10. Liebherr Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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