フレーバーウォーターの世界市場 - 2023-2030Global Flavored Water Market - 2023-2030 概要 世界のフレーバーウォーター市場は、2022年に156億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.2%で成長し、2030年には339億米ドルに達すると予測される。 消費者の健康的なライフスタイルへの嗜好の... もっと見る
サマリー概要世界のフレーバーウォーター市場は、2022年に156億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.2%で成長し、2030年には339億米ドルに達すると予測される。 消費者の健康的なライフスタイルへの嗜好の高まりにより、フレーバーウォーター市場の拡大が予想される。水やジュースなどの飲料のような透明な流動食は消化が早く、腸内に未消化物が残らないため、より健康的なライフスタイルを送ろうとする人々は、食習慣に流動食を取り入れようとしている。 フレーバーウォーターやフルーツ入りウォーターは、冷たいコップ一杯の水の水分補給に加え、厳選された素材の生き生きとした甘みとピリッとした風味が楽しめる。多くの人は、口当たりの良いフレーバーを加えることで、より多くの水を飲むようになる。このように、水に風味付けをすることで、よりおいしく飲むことができ、さらに栄養素を加えることもできる。 アメリカの経済誌『フォーブス』は、2022年には消費者の54%が2010年よりも食品や飲料の栄養価を気にするようになると予測している。また、50歳以上の消費者の63%もこの数字に含まれている。このように、健康的なライフスタイルに対する消費者の嗜好の高まりが、フレーバー・ウォーターの開発を後押ししている。 ダイナミクス 健康志向の高まり 健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりは、フレーバー・ウォーター市場を推進する重要な要因のひとつである。肥満や糖尿病など、糖分の大量摂取に関連する健康問題への懸念が高まっているため、多くの人々がより健康的な飲料を積極的に探している。この問題に対処するのがフレーバーウォーターであり、砂糖をほとんど添加することなく、おいしくて腹持ちのよい選択肢を提供する。より大きな健康とウェルネスの動きの中で最も重要なサブトレンドのひとつは、砂糖の消費量を減らそうという動きである。フレーバー・ウォーターは、ソーダやフルーツ・ジュース、その他の甘味飲料によく見られる過剰な糖分なしで風味豊かな味を体験できるため、魅力的な代替手段を提供する。 上記の事実は、減量や一般的な健康増進のためであれ、糖分の摂取量を減らしたい人々にとって望ましい選択肢となる。さらに、多くの消費者は砂糖の摂取量を減らし、摂取カロリーを気にしている。フレーバーウォーター製品は、一般的にカロリーがほとんどないかゼロなので、食事に余分なカロリーを加えることなく風味豊かな飲料を楽しみたい人々にとって素晴らしい選択肢となる。これは、体重を減らす努力や、空のカロリーの摂取を減らしたいという一般的な欲求をサポートします。 多様なフレーバー・オプション フレーバー・ウォーター市場を牽引している主な要因のひとつは、提供されるフレーバーの種類の多さである。従来のプレーン・ウォーターとは対照的に、フレーバー・ウォーターは消費者の様々な嗜好に合うよう、食欲をそそる様々なフレーバーが用意されている。フルーツ風味、ハーブ風味、植物風味、エキゾチック風味などがその一例である。フレーバー・ウォーター市場にはさまざまなフレーバーがあるため、どんな人でも好きなものを見つけることができる。 常に刺激的で斬新な製品を提供するため、フレーバー・ウォーター・メーカーは季節やトレンドに合わせたフレーバーを頻繁に追加している。例えば、夏にはスイカやシトラスブレンドのようなフレーバーが、秋にはアップルシナモンやスパイスの効いた洋ナシのようなフレーバーが登場するかもしれない。このような季節ごとのローテーションによって、消費者は新しい製品に興味を持ち、試す意欲を持ち続けることができる。 いくつかのフレーバーウォーターブランドは、顧客にユニークなフレーバーの組み合わせをデザインさせている。フレーバーエンハンサーや濃縮飲料を提供し、顧客が自分の好みに合わせてフレーバーをカスタマイズできるようにしているのだ。フレーバーを試すのが好きな顧客は、このようなパーソナライゼーションに特に魅力を感じるだろう。 フレーバー・ウォーターにおける添加物と人工甘味料の使用 果物やその他の天然素材の風味を模倣するために、フレーバー・ウォーター製品の中には人工香料を使用しているものもある。これらの合成化学物質は、天然の風味を模倣して人工的な風味を作り出す。規制機関は一般的に人工香料を安全なものと認めているが、消費者の中にはより健全な代替品を好む人もいる。 フレーバーウォーター製品の中には、アスパルテーム、スクラロース、サッカリンなどの人工甘味料を使い、カロリーを加えずに甘みを加えているものもある。FDA(米国食品医薬品局)の認可を受け、砂糖不使用の代替品を提供しているにもかかわらず、これらの甘味料は議論を巻き起こし、健康に関する問題を提起している。健康リスクや後味の悪さが指摘され、人工甘味料を避けたいと考える消費者もいる。 同様に、フレーバーウォーター製品の保存性を高めるために、人工保存料が使われることもある。これらの保存料は、腐敗を止め、製品の鮮度を保つために含まれている。例えば、ソルビン酸カリウムや安息香酸ナトリウムなどがある。法的規制の範囲内で使用すれば安全だと考えられているが、一部の消費者はこれらの添加物が入っていない製品を好む。 セグメント分析 世界のフレーバーウォーター市場は、タイプ、フレーバー、パッケージング、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 フレーバーのついた発泡性・炭酸性水分補給製品に対する需要の増加 風味、発泡性、健康上の利点からスパークリング飲料を好む人が増えている。ネスレ・ピュアライフをはじめとする複数の企業が、カロリーや甘味料を使用しないフルーツ風味のさまざまな製品を提供している。市場の大手企業は、健康に気を配る消費者のニーズの変化に対応するため、新製品を投入している。例えば、ペプシコは2023年5月、砂糖不使用の炭酸水「Bubly」をオーストラリアで発売した。 同社はオーストラリアでビジネスを展開してきた歴史の中で、主力ブランド以外の飲料を発売したことはなかった。2023年5月、本物の果汁とハーブエキスを使用したプレミアムスパークリングウォーター「Topo Chico Sabores」を米国で発売し、Topo Chicoはミネラルウォーターのカテゴリーを超えて市場を拡大した。さらに、ここ数年、ボトル入り飲料水のコマーシャル広告の量が増加し、ブランド認知度が大幅に高まった。 地理的浸透 北米の消費者からの高い需要 北米市場の主な原動力は、清涼飲料に代わる健康的な飲料に対する消費者の嗜好の高まりである。摂取量の増加、消化の改善、骨や心臓の健康増進といった利点から、消費者はフレーバーウォーターを飲むよう説得されている。 既存ブランドと新規参入企業が市場シェアを争っているため、北米市場は非常に競争が激しい。この地域では、Topo Chico、LaCroix、San Pellegrino、Dasani Sparklingなどの大手企業が圧倒的な強さを誇っている。さらに、この製品が流通チャネルを通じて簡単に入手できるようになったことで、この市場の成長が加速すると予想されている。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミック時の健康懸念の高まりにより、市場は急成長を遂げた。戸締まりや規制のために多くの人々が外食や外出先での飲酒ができなくなったため、多くの人々が自宅での水分補給の必要性を満たす実用的で健康的な代替手段としてフレーバー・ウォーターに目を向けた。 その結果、食料品店やオンライン市場でフレーバーウォーターの売上が増加した。フレーバーウォーター製品を探す顧客のEコマースサイトの利用が増え、その結果、有名ブランドと新進気鋭の競合企業の両方でオンライン販売が大幅に増加した。Eコマースは、フレーバーウォーターの定期購入サービスの拡大を促進した。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 フレーバーウォーター製造に使用される原料や材料のサプライチェーンは、戦争によって妨げられる可能性がある。重要なサプライヤーが被災地に所在していたり、紛争地域を通過する輸送ルートに依存していたりする場合、メーカーは供給不足やコスト上昇に見舞われる可能性がある。 フレーバーウォーターの製造施設がウクライナやロシアにある場合、労働力不足、インフラ損傷、輸送問題などの操業上の困難に見舞われ、生産や流通が低下する可能性がある。世界貿易に影響を及ぼす貿易制限や制裁は、地政学的緊張から生じる可能性がある。ロシアやウクライナへの輸出やウクライナからの輸入を行うフレーバーウォーターブランドには貿易障壁が存在する可能性があり、それが市場でのプレゼンスに影響を与える可能性がある。 タイプ別 スティル スパークリング フレーバー別 レモン スイカ オレンジ ストロベリー その他 パッケージ別 ボトル 缶 箱 パウチ その他 流通チャネル別 スーパーマーケット、ハイパーマーケット コンビニエンスストア Eコマース その他 用途別 飲料 ビール工場 健康・ウェルネス その他 地域別 北米 米国 カナダ メキシコ ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン その他のヨーロッパ 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米 アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア その他のアジア太平洋地域 中東・アフリカ 主な進展 2023年2月15日、発酵アミノ酸・ブランド素材メーカーである協和発酵U.S.A.社は、CENTR Brands Corp.と共同で、向精神薬とアダプトゲン成分を配合した炭酸水「Centr Enhanced」を発売した。この製品は、ストレスを軽減し、気分を改善し、エネルギーと集中力を高めると主張している。 2023年1月19日、カナダでFlow Beverage Corp.がFlow Vitamin-Infused Waterを発売。ビタミン入りフロー・ウォーターは、亜鉛の優れた供給源であり、1日推奨値の120%のビタミンCを含んでいる。 2022年6月14日、Albertsons CompaniesのSoleil Sparkling Waterブランドは、Library Collectiveとコラボレートし、人目を引く新しいパッケージデザインとインターネットを中心としたGen-Zカルチャーで炭酸水をリニューアルした。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、ネスレ、PepsiCo, Inc.トーキングレイン、コカ・コーラ社、ヒント社、ナショナルビバレッジ社、スピンドリフト社、キューリグドクターペッパー社、サンペレグリノ社、サラトガ・スプリングウォーター社などである。 レポートを購入する理由 世界のフレーバーウォーター市場をタイプ、フレーバー、パッケージング、流通チャネル、アプリケーション、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 トレンドと共同開発の分析による商機の特定 フレーバーウォーター市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をPDFで提供。 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のフレーバーウォーター市場レポートは、約77表、82図、186ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Trend of Health and Wellness 4.1.1.2. Diverse Flavor Options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Usage of Additives and Artificial Sweeteners in Flavored Water 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Still* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sparkling 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. Lemon* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Watermelon 8.4. Orange 8.5. Strawberry 8.6. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Bottle* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Can 9.4. Box 9.5. Pouch 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets and Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Convenience Stores 10.4. E-Commerce 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Beverage* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Brewery 11.4. Health and Wellness 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Nestlé* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Talking Rain 14.3. PepsiCo, Inc. 14.4. The Coca-Cola Company 14.5. Hint, Inc 14.6. Spindrift 14.7. National Beverage Corp 14.8. Sanpellegrino S.P.A. 14.9. KeurigDr Pepper, Inc 14.10. Saratoga Spring Water Company (*LIST NOT EXHAUSTIVE) 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Trend of Health and Wellness 4.1.1.2. Diverse Flavor Options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Usage of Additives and Artificial Sweeteners in Flavored Water 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Still* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sparkling 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. Lemon* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Watermelon 8.4. Orange 8.5. Strawberry 8.6. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Bottle* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Can 9.4. Box 9.5. Pouch 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets and Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Convenience Stores 10.4. E-Commerce 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Beverage* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Brewery 11.4. Health and Wellness 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Nestlé* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Talking Rain 14.3. PepsiCo, Inc. 14.4. The Coca-Cola Company 14.5. Hint, Inc 14.6. Spindrift 14.7. National Beverage Corp 14.8. Sanpellegrino S.P.A. 14.9. KeurigDr Pepper, Inc 14.10. Saratoga Spring Water Company (*LIST NOT EXHAUSTIVE) 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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