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フレーバーティーの世界市場 - 2023-2030


Global Flavored Tea Market - 2023-2030

概要 世界のフレーバーティー市場は2022年に26億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 7.9%で成長し、2030年には47億米ドルに達すると予測されている。 ハーブティーはフレーバーティー市場におい... もっと見る

 

 

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2023年10月11日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のフレーバーティー市場は2022年に26億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 7.9%で成長し、2030年には47億米ドルに達すると予測されている。
ハーブティーはフレーバーティー市場において多種多様である。ハイビスカスティー、ローズティー、カルダモンティー、オーガニックティー、カモミールティー、ペパーミントティー、ピュアハーブティーなどである。予測期間中に市場が成長する主な要因の1つは、世界の人々の間で健康とライフスタイルに気をつけようという意識が高まっていることである。
消費者はフレーバーティーの風味と香りを好む。さらに、フレーバーティーには医学的な利点もあるため、健康を気遣う人々が世界中から集まってくる。ビタミンCを多く含み、健康的な血糖値やコレステロール値をサポートし、減量を助け、免疫システムを強化する。消費者に完全な満足を与え、さまざまな味と利点を提供するために、フレーバー・ティーが広く販売されている。この製品の需要は、消費者の食習慣に対する意識が変化するにつれて高まる。
紅茶業界の企業にとって、研究開発は継続的な投資である。このようなパターンの結果、人々はすでに日常的にお茶を飲むことに慣れており、企業は新しいフレーバーや感覚でお茶市場を拡大してきた。人々の嗜好もまた、市場動向の変化に応じて変化している。2022年の市場売上高シェアは、アジア太平洋地域が45%以上と最も高い。アジア太平洋地域のフレーバーティー市場では、顧客は新しいものを試すことに前向きで、製品の治療効果や健康効果に対する認知度を高める有名人の推薦に大きな影響を受けている。
ダイナミクス
健康志向の高まり
数多くのフレーバー・ティーが、ソーダやジュースのような甘味飲料に代わる健康的な代替品として注目されている。自然で低カロリー、低糖質の選択肢を求める顧客はますます増えている。例えば、ハーブティーやフルーツティーには、抗酸化物質やその他の健康増進成分が含まれていることが多い。
抗酸化物質は、酸化ストレスを撃退し、慢性疾患の発症リスクを低下させ、一般的な健康を促進する能力を含む、多くの健康上の利点に関連している。ドイツ紅茶・ハーブ飲料協会によると、オーガニック品質の紅茶、ハーブ飲料、フルーツ飲料の売上は2021年に劇的に増加し、販売された紅茶の15.9%がオーガニックラベルを付けている。
人工成分や添加物の少ないクリーンラベル製品への関心の高まり
ウェルネス分野は現在、消化器系の健康に大きな関心を寄せている。消化器系の不快感を和らげ、消化を促進すると言われるペパーミント、フェンネル、ジンジャーなどを使ったお茶が人気だ。さらに、ストレス管理とリラクゼーションは、ペースの速い現代社会では非常に重要である。リラクゼーション、ストレス軽減、睡眠改善のためのフレーバーティーの効能が宣伝されている。
顧客は、人工的な成分や添加物の少ないクリーンラベルの製品に関心を持つようになっている。この傾向は、人工的な添加物や保存料ではなく、天然香料、実際の果物、ハーブを使ったフレーバー・ティーによって支えられている。クリーン・ラベルのフレーバー・ティーは、原材料を明確に表示することで、顧客が自分が何を飲んでいるのかを理解しやすくしている。
それぞれの透明性は信頼を育み、人々が食生活の嗜好について十分な情報を得た上で決断することを可能にする。フレーバー・ティーに使用される原材料の自然な風味と栄養的利点は、加工や化学処理を最小限に抑えることを目的としたクリーン・ラベル製品を使用することで維持することができる。
利便性がフレーバー・ティー人気の主な要因である。
フレーバー・ティーは、時間のかかる準備をすることなく好みのフレーバーを楽しめる便利な方法を消費者に提供し、飲料の選択に味と便利さのバランスを求める人々にとって魅力的な選択肢となっている。包み紙は、茶葉の鮮度を保ちながら、衛生的で便利な使い心地を保証する。
ボトルや缶入りのフレーバーティーは持ち運びに便利で、コンビニエンスストアや自動販売機、カフェなどで頻繁に販売されているため、外出先でも購入することができる。RTD紅茶の中にはリシーラブル容器に入っているものもあり、こぼれたり鮮度が落ちたりする心配をすることなく、残った紅茶を保存することができます。ティーバッグでもRTDボトルでも、フレーバーティーの多くは1回分サイズである。
例えば、2022年6月、イギリスのクリッパー・ティー・カンパニーのアメリカ部門は、既存の製品ラインに新しいフレーバーとパッケージを追加した。有機アールグレイ紅茶、オレンジ&ターメリックハーブティー、グリーンティー&レモン、ウィンターアップル&シナモンハーブティー、有機ウィンターベリーハーブティーなどが最近追加されたフレーバーの一つである。
フレーバーティーの高コスト
他の飲料に比べ、フレーバー・ティー、特に高級品や職人技が光る品種のフレーバー・ティーは比較的高価である。特に価格に敏感な消費者層では、市場の拡大が抑制される可能性がある。高級フレーバー・ティーには、高品質の茶葉と、本物の果実片、ハーブ、スパイス、エッセンシャルオイルなどの有機成分が頻繁に使用される。製造コストが高くなるのは、こうした高級原料の結果である。
さらに、フレーバー・ティーの特徴的でバランスのとれた風味を作り出すには、複雑なブレンド技術が必要になることが多い。様々な品種の茶葉、ハーブ、植物をブレンドして特定の風味を作り出す熟練した工程は、生産コストを上昇させる可能性がある。その希少性と特別な風味の組み合わせから、一部のフレーバー・ティーはスペシャルティや限定ブレンドとして生産され、高値で取引されることもある。
セグメント分析
世界のフレーバーウォーター市場は、タイプ、フレーバー、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。
消費者の嗜好の変化によるルーズリーフ・ティー需要の増加
ルーズリーフ・ティーは一般的に茶葉が丸ごと、または大きめのまま入っており、ティーバッグよりも風味やエッセンシャルオイルが多く残っているため、品質が高いと思われがちである。ルーズリーフ・ティーは、その高い品質と新鮮さにより、プレミアムなティー体験を求める顧客を惹きつけている。
ティーバッグでは難しい複雑でニュアンスのあるフレーバーも含め、ルースリーフ・ティーはより多様なフレーバー・プロフィールを提供する。より多様なフレーバー体験は、利用可能な茶葉の種類と淹れ方の柔軟性によって可能になる。抽出時間、水温、茶葉と水の比率を調整することで、茶葉の濃さや風味を調整することができる。
さらに、一般的にルーズリーフ・ティーは、プラスチックなどの生分解性のない素材を含む可能性のあるティーバッグよりも廃棄物が少ないため、環境意識の高い消費者の中にはルーズリーフ・ティーを好む人もいる。茶園からの直接調達とオープン・サプライ・チェーンは、多くのルース・リーフ・ティー・ブランドの2つのセールスポイントである。
地理的浸透
アジア太平洋地域の健康志向の高い消費者の間で高まる紅茶の受容
健康志向が高まるにつれて、アジア太平洋地域の消費者は、その潜在的な健康効果を求めてフレーバー・ティーに注目している。ショウガ、高麗人参、緑茶など、フレーバー・ティーによく使われる特定の成分は、さまざまな健康促進効果があるとされている。さらに、お茶は多くのアジア諸国で長く根付いた文化的歴史を持っており、フレーバーティーは何世紀にもわたってこれらの伝統の一部であった。
さらに、この地域の労働人口は、労働時間中の即効性のあるエネルギーと水分補給のためにお茶を好む。このような背景から、市場関係者は消費者の需要に応えるため、健康的で風味豊かな茶製品を市場に投入している。2022年11月、ネットサーフネットワークはインドで一連のハーブティーを発売した。同製品は、ブラミ&シナモン、ジンジャー&クミン、アシュワガンダ&レモンなど、さまざまなハーブ風味で販売されている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、ユニリーバ、Numi Inc、Twining and Company Ltd.、Goodricke Group Ltd.、Harney and Sons Fine Teas、Golden tips Yea、Tetley、Apeejay Surrendra Group、Nestle、Tata Global Beveragesが含まれる。
COVID-19 影響分析
COVIDの影響
パンデミックの最中、健康を気遣う消費者は健康に良いと思われる飲料を求めた。COVID-19パンデミックによる健康への関心の高まりの結果、市場は急速に拡大した。消費者がより健康的で心を落ち着かせる選択肢、特に免疫力を高めるハーブのようなハーブや機能性成分を含む選択肢を求めたため、フレーバー・ティーの需要が増加した。
健康上の利点があるとされるお茶は、消費者によく選ばれている。緑茶、紅茶、白茶、ハーブティーは、さまざまな機能性を持つ茶葉のほんの一部である。例えば、カモミールのようなハーブティーが鎮静作用で評価される一方で、緑茶は抗酸化物質含有量でよく知られている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
地政学的緊張は通貨価値の変動につながり、他国からのフレーバーティーの輸入コストに影響を与えた。輸入紅茶の値ごろ感は、為替レートの不安定さと価格変動の影響を受けた。貿易制限、禁輸、制裁は地政学的紛争の結果である。こうした規制はフレーバーティーの国際取引を妨害する可能性があり、輸出入市場に影響を与える。
紛争、サプライチェーンの寸断、需要の減少により、2022年のウクライナの生産量は、約15,000トンの水準であった2021年と比較して31.5%減少した。輸入は2022年に2021年比で40%近く減少したが、これは原材料価格の高騰と国の経済危機が関係している。
ウクライナの消費者がこのタイプの包装に慣れているため、フィルターバッグに包装された紅茶が輸入の大半を占めた。2017年から2021年にかけて、紅茶輸入の地理的分布はほぼ安定しており、UAE、スリランカ、アゼルバイジャン、ポーランド、中国が主要供給国であった。2022年にはポーランドと中国がスリランカを抜いてウクライナへの紅茶輸出のトップとなったが、スリランカは依然としてトップの座を維持している。
タイプ別
- ルーズリーフ
- CTC茶
フレーバー別
- フルーツ
- 花
- ハーブ
- スパイス
流通チャネル別
- スーパーマーケット、ハイパーマーケット
- 専門店
- Eコマース
- その他
エンドユーザー別
- 食品・飲料
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年6月28日、インド産の高級オーガニック紅茶とスパイスで知られる人気のグローバル・ウェルネス・ブランドVAHDAM Indiaが、まったく新しい魅力的な製品ラインをデビューさせた:ICED TEAS」である!この新しいアイスティー・ラインは、本物の紅茶のみを使用し、実用的な2つのフォーマットで提供される:インスタント・プレミックスとピッチャー・ティーバッグの2つの実用的な形態で提供される。
- 2023年4月21日、リプトンの「ハード・アイス・ティー」は4種類のフルーツ・フレーバーがあり、アルコール入りである。メーカーによると、この飲料は「本物のリプトン紅茶、天然のフルーツフレーバー、トリプルフィルターでろ過したプレミアムモルトベース」を使用し、「なめらかで爽やか、本気でおいしい」アルコール度数5%の無炭酸飲料として「生まれ変わった」。
- 2022年11月23日、テトリー・グリーン・ティーは「テトリー・グリーン・ティー イミューン・トゥルシー」を発売し、ウェルネス・セレクションを拡大した。新しいトゥルシーの追加により、テトリー・グリーン・ティー・イミューンのラインアップは、レモン&ハニー、ジンジャー、ミント&レモン、マンゴー風味のナチュラリー・スウィートなどのフレーバーで展開されます。
レポートを購入する理由
- タイプ、フレーバー、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界のフレーバーティー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- すべてのセグメントを含むフレーバーティー市場レベルの数多くのデータポイントを記載したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のフレーバーティー市場レポートは約69表、67図、186ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Flavor
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Trend of Health and Wellness
4.1.1.2. Growing Interest in Clean Label Products with Few Artificial Ingredients and Additives
4.1.1.3. Convenience is a Key Factor Contributing to the Popularity of Flavored Teas
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Flavored Tea
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Loose Leaf Tea*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. CTC Tea
8. By Flavor
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
8.2. Fruits*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Flowers
8.4. Herbs
8.5. Spices
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets and Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Specialty Stores
9.4. E-Commerce
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food and Beverage*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Numi Inc*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Unilever
13.3. Twining and Company Ltd.
13.4. Harney and Sons Fine Teas
13.5. Goodricke Group Ltd.
13.6. Golden tips Yea
13.7. Apeejay Surrendra Group
13.8. Tetley
13.9. Tata Global Beverages
13.10. Nestle
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Flavored Tea Market reached US$ 2.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 4.7 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.9% during the forecast period 2023-2030.
Herbal teas can be found in a huge variety in the flavoured tea market. They include, among others, hibiscus tea, rose tea, cardamom tea, organic tea, chamomile tea, peppermint tea, and pure herbs tea. One of the key factors propelling the market towards growth during the forecast period is the rising awareness among the world's population to take precautions with their health and lifestyle.
Consumers love the flavour and aroma of flavoured tea. Additionally, it offers some medical advantages that draw people who care about their health from all over the world. It contains a lot of vitamin C, which supports healthy blood sugar and cholesterol levels, aids in weight loss, and strengthens one's immune system. In order to provide consumers with complete satisfaction and a variety of tastes and advantages, flavoured tea is widely available. The demand for this product rises as consumer attitudes towards their eating habits change.
Research and development are ongoing investments for businesses in the tea industry. As a result of this pattern, people are already accustomed to drinking tea on a regular basis, and companies have expanded the tea market with new flavours and sensations. People's tastes and preferences have also changed in response to the shifting market trends. Asia-Pacific held highest market revenue share of more than 45% in the year 2022. In the Asia-Pacific flavored tea market, customers are open to trying new things and are greatly influenced by celebrity endorsements that raise awareness of the product's therapeutic and health benefits.
Dynamics
Rising Trend of Health and Wellness
Numerous flavoured teas are viewed as healthier substitutes for sweetened drinks like soda and juice. More and more customers are looking for natural, low-calorie, low-sugar options. For instance, herbal and fruit-infused teas frequently contain antioxidants and other health-promoting ingredients.
Antioxidants have been linked to a number of health advantages, including the ability to fight off oxidative stress, lower the risk of developing chronic illnesses, and promote general wellbeing. Sales of organic quality teas, herbal infusions, and fruit infusions increased dramatically in 2021, according to the German Tea & Herbal Infusions Association, with 15.9% of sold teas carrying the organic label.
Growing Intrest in Clean Label Products With Few Artificial Ingredients and Additives
The wellness sector is now heavily focused on digestive health. Popular choices for their alleged capacity to ease digestive discomfort and encourage better digestion include teas made with ingredients like peppermint, fennel, and ginger. Additionally, stress management and relaxation are crucial in today's fast-paced world. The benefits of flavoured teas for relaxation, stress reduction, and improved sleep are promoted.
Customers are becoming more interested in clean label products with few artificial ingredients and additives. This trend is supported by flavoured teas made with natural flavourings, actual fruit, and herbs rather than artificial additives or preservatives. Clean label flavoured teas make it simpler for customers to understand what they are consuming by clearly listing the ingredients.
The respective transparency fosters trust and enables people to make well-informed decisions about their dietary preferences. The natural flavours and nutritional benefits of the ingredients used in flavoured teas can be preserved by using clean label products, which aim to minimise processing and chemical treatments.
Convenience is a Key Factor Contributing to the Popularity of Flavored Teas
Flavoured teas provide consumers with a convenient way to enjoy their preferred flavours without the need for time-consuming preparation, making them an appealing option for people looking for a balance between taste and convenience in their beverage choices. The wrappers guarantee that each serving is hygienic and convenient to use while also preserving the tea's freshness.
Flavoured teas in bottles or cans are very portable and frequently available in convenience stores, vending machines, and cafes, enabling customers to buy them while on the go. Some RTD teas come in resealable containers that let customers store any leftover tea without worrying about spills or losing freshness. No matter if they are sold in tea bags or RTD bottles, many flavoured teas come in single-serving sizes.
For instance, in June 2022, The American division of the UK-based Clipper Tea Company added new flavours and packaging to its existing product line. Organic earl grey black tea, orange & turmeric herbal tea, green tea & lemon, winter apple and cinnamon herbal tea, and organic winter berries herbal tea are among the recently added flavours.
High Cost of Flavored Tea
Compared to some other beverage options, flavoured teas, especially premium or artisanal varieties, can be relatively more expensive. Consumer price sensitivity, especially in price-conscious segments, may restrain market expansion. High-quality tea leaves and organic components like real fruit pieces, herbs, spices, and essential oils are frequently used in premium flavoured teas. The higher production cost is a result of these premium ingredients.
Furthermore, complex blending techniques are frequently needed to produce distinctive and well-balanced flavour profiles in flavoured teas. The skillful process of blending various tea varieties, herbs, and botanicals to achieve particular flavour profiles can raise production costs. Due to their rarity and special flavour combinations, some flavoured teas are produced as specialty or limited-edition blends, which can fetch higher prices.
Segment Analysis
The global flavored water market is segmented based on type, flavor, distribution channel, end-user and region.
Increase in Demand for Loose Leaf Tea, Driven by Chaning Consumer Preferences
Due to the fact that loose leaf tea typically contains whole or larger tea leaves and retains more of their flavour and essential oils than tea bags, it is frequently thought of as being of higher quality. Due to its perceived higher quality and freshness, loose leaf tea attracts customers looking for a premium tea experience.
A wider variety of flavour profiles, including complex and nuanced flavours that are difficult to achieve with tea bags, are offered by loose leaf teas. A more varied flavour experience is made possible by the range of tea varieties available and the flexibility of brewing techniques. Customers can adjust the strength and flavour of their tea by adjusting the brewing time, water temperature, and tea-to-water ratio.
Additionally, since loose leaf tea typically produces less waste than tea bags, which may contain plastic or other non-biodegradable materials, some environmentally conscious consumers favour it. Direct sourcing from tea gardens and open supply chains are two selling points for many loose leaf tea brands.
Geographical Penetration
Growing Acceptance of Tea Among Health Consicious Cosumers in Asia-Pacific
As health-consciousness continues to rise, consumers in Asia-Pacific are turning to flavored teas for their potential health benefits. Certain ingredients commonly used in flavored teas, such as ginger, ginseng, and green tea, are associated with various health-promoting properties. Moreover, tea has a long and deep-rooted cultural history in many Asian countries, and flavored teas have been a part of these traditions for centuries.
Additionally, the working population in the region prefers tea for instant energy and hydration during working hours. Owing to all these factors, the market players are launching healthy and flavorful tea products in the market to cater to consumer demand. In November 2022, Netsurf Network launched a series of herbal teas in India. The products are available in different herbal flavors, i.e., Bramhi & cinnamon, ginger & cumin, ashwagandha & lemon, and others.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Unilever, Numi Inc, Twining and Company Ltd., Goodricke Group Ltd., Harney and Sons Fine Teas, Golden tips Yea, Tetley, Apeejay Surrendra Group, Nestle and Tata Global Beverages.
COVID-19 Impact Analysis
COVID Impact
During the pandemic, consumers who were concerned about their health sought out beverages with perceived health advantages. The market expanded quickly as a result of the COVID-19 pandemic's growing health concerns. Demand for flavored teas increased as consumers sought out more healthy and soothing options, especially those with herbal or functional ingredients like immunity-boosting herbs.
Due to their alleged health advantages, tea is frequently chosen by consumers. Green, black, white, and herbal teas are just a few of the many varieties of tea that have different functional properties. For instance, while herbal teas like chamomile are valued for their calming properties, green tea is well known for its antioxidant content.
Russia-Ukraine War Impact
Geopolitical tensions lead to fluctuations in currency values, impacting the cost of importing flavored teas from other countries. The affordability of imported teas was impacted by exchange rate instability and price volatility. Trade restrictions, embargoes, or sanctions are a result of geopolitical conflicts. Such regulations may obstruct international trade in flavoured teas, which will have an impact on import and export markets.
Due to the conflict, broken supply chains, and lower demand, Ukraine's production in 2022 fell by 31.5 percent compared to 2021, when it stood at a level of about 15,000 tonnes. Imports fell by nearly 40% in 2022 compared to 2021, which is related to a sharp rise in raw material prices and the nation's economic crisis.
Tea packaged in filter bags made up the majority of imports because Ukrainian consumers are more accustomed to this type of packaging. Between 2017 and 2021, tea imports' geographic distribution remained largely stable, and UAE, Sri Lanka, Azerbaijan, Poland, and China were among the principal suppliers. Poland and China overtook Sri Lanka as the top exporters of tea to Ukraine in 2022, though Sri Lanka still holds the top spot.
By Type
• Loose Leaf Tea
• CTC Tea
By Flavor
• Fruits
• Flowers
• Herbs
• Spices
By Distribution Channel
• Supermarkets and Hypermarkets
• Specialty Stores
• E-Commerce
• Others
By End-User
• Food and Beverage
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On June 28, 2023, the popular global wellness brand VAHDAM India, known for its premium, organic teas and spices from India, has debuted a brand-new, intriguing product line: ICED TEAS! This new line of iced teas is made with only real tea and is offered in two practical formats: instant premix and pitcher tea bags.
• On April 21, 2023, 'Hard Iced Tea' from Lipton now comes in four fruit flavours and is alcoholic. According to the manufacturer, the drinks are "reimagined" as "smooth, refreshing, and seriously delicious" 5% ABV non-carbonated drinks using "real brewed Lipton tea, natural fruit flavours, and a triple-filtered, premium malt base."
• On November 23, 2022, With the introduction of Tetley Green Tea Immune Tulsi, Tetley Green Tea expanded its wellness selection. The addition of the new Tulsi variant expands the flavours available in the Tetley Green Tea Immune line, which already includes Lemon & Honey, Ginger, Mint and Lemon, as well as Naturally Sweet with Mango Flavour.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global flavored tea market segmentation based on type, flavor, distribution channel, end-user, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of flavored tea market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global flavored tea market report would provide approximately 69 tables, 67 figures and 186 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Flavor
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Trend of Health and Wellness
4.1.1.2. Growing Interest in Clean Label Products with Few Artificial Ingredients and Additives
4.1.1.3. Convenience is a Key Factor Contributing to the Popularity of Flavored Teas
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Flavored Tea
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Loose Leaf Tea*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. CTC Tea
8. By Flavor
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor
8.2. Fruits*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Flowers
8.4. Herbs
8.5. Spices
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarkets and Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Specialty Stores
9.4. E-Commerce
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food and Beverage*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Numi Inc*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Unilever
13.3. Twining and Company Ltd.
13.4. Harney and Sons Fine Teas
13.5. Goodricke Group Ltd.
13.6. Golden tips Yea
13.7. Apeejay Surrendra Group
13.8. Tetley
13.9. Tata Global Beverages
13.10. Nestle
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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