マイクログリーンの世界市場 - 2023-2030Global Microgreens Market - 2023-2030 概要 世界のマイクログリーン市場は、2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に13.1%のCAGRで成長し、2030年には45億米ドルに達すると予測されている。 健康とウェルネスへの注目が高まるにつ... もっと見る
サマリー概要世界のマイクログリーン市場は、2022年に17億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に13.1%のCAGRで成長し、2030年には45億米ドルに達すると予測されている。 健康とウェルネスへの注目が高まるにつれて、栄養密度の高い食品に対する消費者の需要が高まっている。濃縮された栄養素と健康上の利点を持つマイクログリーンは、フィットネス志向の消費者の間でスーパーフードの嗜好品として人気を博している。堆肥で育てたブロッコリーのマイクログリーンは、成熟したものと比べて、リン、カリウム、マグネシウム、マンガン、亜鉛、鉄、カルシウム、ナトリウム、銅などのミネラルが1.15倍と2.32倍多い。 マイクログリーンの鮮やかな色、ユニークな風味、繊細な外観は、料理の視覚的な魅力と味を高めるのに理想的です。料理業界は、視覚的に魅力的で革新的な料理のプレゼンテーションを作成するために、マイクログリーンを受け入れている。 市場ダイナミクス 水耕栽培やエアロポニックスなど高度な成長培地の採用増加 水耕栽培やエアロポニックスは、外部の気象条件に関係なく、マイクログリーンの通年栽培を可能にする。この継続的な生産により、新鮮なマイクログリーンの安定供給が保証され、消費者や外食産業からの一貫した需要に応えることができる。 水耕栽培とエアロポニックスは、従来の土耕栽培に比べ、成長速度が速く、収穫量も多い。この生産性の向上は、限られたスペースで生産量を最大化することで生産者に利益をもたらす。水耕栽培技術会社の創業者であるV.Chandrshekaranが発表した研究によると、土壌を利用した農業では、1エーカー当たりのレタスの年間平均収穫量は9~10トンであったのに対し、水耕栽培では300~400トンであった。 プレミアム食品への支出の増加 マイクログリーンは、胡椒風味からナッツ風味、ピリッとした辛味まで、過度な風味と幅広い味のプロファイルを提供する。料理人や料理愛好家は、料理の味と見た目を向上させるためにマイクログリーンを使用することで、料理の多様性を認識している。シェフの51%近くが、マイクログリーンは飲食店で流行していると予測している。マイクログリーンの高級な味と料理の魅力は、特別な食体験を求める消費者を惹きつけている。 マイクログリーンには様々な種類の植物があり、中には従来のサラダや料理にはあまり見られないエキゾチックなものもある。目新しさやユニークな食体験を求める消費者は、多様な種類のマイクログリーンに惹かれ、高級品種の需要を牽引している。米国コロラド州立大学食品科学・人間栄養学科が発表した報告書によると、回答者の平均半数(50.5%)が週に1~2回マイクログリーンを消費し、消費前の保存期間は6日以内(80.3%)であった。 短い賞味期限 マイクログリーンの賞味期限は短く、適切な保存条件下では数日しかもたない。例えば、4℃で14~21日間保存できるものもあるが、6℃に上げると保存期間が50%短くなる。この短い賞味期限は、鮮度を確保するために効率的でタイムリーなサプライチェーン管理が必要となるため、流通にとって困難な状況をもたらす。 消費者は、腐敗する前にマイクログリーンを使用できなければ、マイクログリーンの購入をためらうかもしれない。このように鮮度保持期間が短い製品に無駄なコストをかけるリスクを感じると、潜在的な購買意欲をそがれる人もいるかもしれない。 COVID-19 影響分析 パンデミックの間、人々は健康志向を強め、栄養価が高く免疫力を高める食品の需要が高まった。マイクログリーンは栄養価が高いため、より健康的な選択肢を食生活に取り入れようとする消費者に好まれた。 しかし、マイクログリーン市場は、パンデミックの間、輸送制限と労働力不足によるサプライ・チェーンの混乱に直面した。例えば、2020年のブロッコリーの総生産量は1,580万cwtで、2019年から5%減少した。収穫面積も100,300エーカーで、2019年から4%減少した。 セグメント分析 世界のマイクログリーン市場は、タイプ、農場、成長媒体、エンドユーザー、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 様々な料理用途でのアブラナ科の需要の高まり アブラナ科には、ブロッコリー、大根、ルッコラ、マスタード、レタスなど様々なマイクログリーンの品種が含まれる。どの品種も独特の風味、色、食感を提供し、消費者やシェフに多様な選択肢を与えている。FAOによると、2021年の中国におけるレタスの総生産量は1,436万トンであった。 アブラナ科のマイクログリーンは様々な料理に応用できる。添え物として使ったり、サラダやサンドイッチ、ラップに加えたり、風味や見た目の魅力を高めるために様々な料理に取り入れたりできる。消費者はますますユニークでプレミアムな食体験を求めるようになっており、アブラナ科のマイクログリーンはまさにそれを提供している。独特の風味と魅力的な外観は、冒険好きな食通や料理愛好家にアピールし、これらのマイクログリーンの需要を牽引している。 地理的分析 アジア太平洋地域の都市化の進展 アジア太平洋地域における都市化の進展は、マイクログリーンを含む、新鮮で健康的な地元産食品に対する需要の増加につながっている。2023年2月、ウズベキスタンのある起業家が雑居ビルの地下室でマイクログリーンの生産を開始した。彼は地元のカフェやレストラン、スーパーマーケットに製品を供給している。 アジア太平洋地域では、都市農業や屋上農業の人気が高まっている。マイクログリーンは成長サイクルが早く、室内栽培に適しているため、都市農業の取り組みには理想的な選択肢だ。インドでは、チェンナイの起業家が10*10の部屋だけでマイクログリーンから毎月8万インドルピーを稼いでいる。 競合他社の状況 世界の主なプレーヤーには、Fresh Origins、SAKATA、Farmbox Greens、AeroFarms LLC、Living Earth Farms、Metro Microgreens、Chef's Garden Inc、Gotham Greens、2BFresh、GoodLeaf Farmsなどがある。 レポートを購入する理由 - タイプ、農場、成長媒体、エンドユーザー、流通チャネル、地域に基づく世界のマイクログリーン市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - マイクログリーンの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のマイクログリーン市場レポートは、約77の表、86の図、181ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Farm 3.3. Snippet by Growth Medium 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Advanced Growth Mediums Such as Hydroponics and Aeroponics 4.1.1.2. Rise in Spending on Premium Food Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Short Shelf Life 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Brassicaceae* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Cabbage 7.2.4. Broccoli 7.2.5. Cauliflower 7.2.6. Others 7.3. Asteraceae 7.3.1. Lettuce 7.3.2. Chicory 7.3.3. Others 7.4. Amaranthaceae 7.4.1. Amaranth 7.4.2. Spinach 7.4.3. Quinoa 7.4.4. Others 7.5. Cucurbitaceae 7.5.1. Micro Cucumber 7.5.2. Micro Melons 7.5.3. Others 7.6. Lamiaceae 7.6.1. Basil 7.6.2. Mint 7.6.3. Rosemary 7.6.4. Others 7.7. Lentils 7.8. Onion, Garlic and Leeks 7.9. Others 8. By Farm 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Farm 8.2. Indoor Farming* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Greenhouse Farming 8.4. Vertical Farming 8.5. Others 9. By Growth Medium 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Growth Medium 9.2. Coconut Coir* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Peat Moss 9.4. Soil 9.5. Tissue Paper 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Stores 10.4. E-Commerce 10.5. Others 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Retail* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Food Service 11.4. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Fresh Origins* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview Recent Developments 14.2. SAKATA 14.3. Farmbox Greens 14.4. AeroFarms LLC 14.5. Living Earth Farms 14.6. Metro Microgreens 14.7. Chef’s Garden Inc 14.8. Gotham Greens 14.9. 2BFresh 14.10. GoodLeaf Farms LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Farm 3.3. Snippet by Growth Medium 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Advanced Growth Mediums Such as Hydroponics and Aeroponics 4.1.1.2. Rise in Spending on Premium Food Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Short Shelf Life 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Brassicaceae* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Cabbage 7.2.4. Broccoli 7.2.5. Cauliflower 7.2.6. Others 7.3. Asteraceae 7.3.1. Lettuce 7.3.2. Chicory 7.3.3. Others 7.4. Amaranthaceae 7.4.1. Amaranth 7.4.2. Spinach 7.4.3. Quinoa 7.4.4. Others 7.5. Cucurbitaceae 7.5.1. Micro Cucumber 7.5.2. Micro Melons 7.5.3. Others 7.6. Lamiaceae 7.6.1. Basil 7.6.2. Mint 7.6.3. Rosemary 7.6.4. Others 7.7. Lentils 7.8. Onion, Garlic and Leeks 7.9. Others 8. By Farm 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Farm 8.2. Indoor Farming* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Greenhouse Farming 8.4. Vertical Farming 8.5. Others 9. By Growth Medium 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Growth Medium 9.2. Coconut Coir* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Peat Moss 9.4. Soil 9.5. Tissue Paper 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Stores 10.4. E-Commerce 10.5. Others 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Retail* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Food Service 11.4. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Farm 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Growth Medium 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Fresh Origins* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview Recent Developments 14.2. SAKATA 14.3. Farmbox Greens 14.4. AeroFarms LLC 14.5. Living Earth Farms 14.6. Metro Microgreens 14.7. Chef’s Garden Inc 14.8. Gotham Greens 14.9. 2BFresh 14.10. GoodLeaf Farms LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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