ガーデニング用品の世界市場 - 2023-2030Global Gardening Equipment Market - 2023-2030 概要 世界のガーデニング機器市場は、2022年に821億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率6.4%で成長し、2030年には1,348億米ドルに達すると予測されている。 美観に優れた屋外空間に対す... もっと見る
サマリー概要世界のガーデニング機器市場は、2022年に821億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率6.4%で成長し、2030年には1,348億米ドルに達すると予測されている。 美観に優れた屋外空間に対する人々の評価が高まるにつれ、造園サービスに対する需要が高まっている。この傾向は、造園業者やガーデニングの専門家がより専門的で業務用グレードの機器を求めるようになり、市場に影響を与えている。したがって、屋外空間を美的に美しくするというトレンドが、ガーデニング機器市場に影響を与えている。 ガーデニング用品へのスマート技術の統合は人気を博しており、ガーデニング用品市場成長の主要トレンドとして作用している。自動灌漑システム、天候ベースのコントローラ、センサーベースのデバイスなどのスマートガーデニングツールは、水の使用を最適化し、効率を向上させ、人の介入を減らすのに役立つ。ロボット園芸機器へのシフトは成長を続けている。2023年、イノベーション主導で製品中心のテクノロジー企業であるHOOKIIは、ロボット芝刈り機を発表した。同製品は4400mAhのバッテリーを内蔵し、1回の充電で最大300平方メートルの芝刈りが可能である。 市場ダイナミクス 高齢化人口の増加 国連によると、世界で65歳以上の高齢者数は2倍以上に増加し、2021年の7億6,100万人から2050年には16億人になると予想されている。高齢になると、楽しいアクティビティが必要になることがあり、ガーデニングはそのニーズを満たすものとして、高齢者の間で人気がある。定年退職者や高齢者の多くは、余暇を心身ともに活動的に過ごすために、趣味としてガーデニングを始めている。 ガーデニングは、ストレス軽減や精神的な健康といった治療上の利点が認められている。ガーデニングは、植物が成長し、生い茂るのを見ることで、達成感や満足感を得ることができる。高齢者にとっては、この達成感が特にやりがいにつながる。高齢化社会では、こうした健康上のメリットを実感するために、ガーデニング用品に投資する傾向が強まっている。 趣味としてのガーデニングの人気上昇 ガーデニングは、景観計画や植物の選択を通じて、個人の創造性やデザイン能力を表現することができる。ガーデニングのこの創造的な側面は、多くの人々を魅了し、ガーデニングへの興味を駆り立てる。2021年の全国ガーデニング調査によると、2020年にはガーデニングへの参加者が大幅に増加し、全国サンプルから1830万人が新たにガーデニングを始めたことが記録されている。このようなアウトドア活動のようなガーデニングへの関心の高まりが、ガーデニング用品の需要を押し上げている。 ガーデニングを趣味とする人々にとって、植物が成長し繁茂する様子は達成感や満足感を与えてくれる。この達成感が、庭を維持・向上させるためにガーデニング用品に投資する動機となっている。DIY(ドゥ・イット・ユアセルフ)ガーデニング文化は勢いを増し、多くの個人が庭の設計や維持に積極的な役割を果たしている。このようなDIYのアプローチは、園芸用具の需要を増加させる。 季節による需要の変動 ガーデニング用品の販売は、ガーデニング活動が最も活発になる春から夏にかけてピークを迎える。しかし、秋から冬にかけてのシーズンは、寒さが厳しくなり、植物の生育が低下するため、ガーデニング活動が減少し、需要が大幅に落ち込むことがある。 ガーデニング活動は天候に大きく左右され、過度の雨や極端な気温などの悪天候は、ガーデニング用品の需要に影響を与える可能性がある。メーカーや小売業者は、季節ごとに変化する需要に対応するための在庫管理という課題に直面している。閑散期の過剰在庫は過剰在庫と潜在的な損失につながり、一方、繁忙期の在庫不足は販売機会を逃すことになる。 COVID-19 影響分析 戸締まりや制限により人々が家で過ごす時間が長くなったため、家庭菜園への関心が大幅に高まった。その結果、ガーデニング用品の需要が急増した。2021年全国園芸協会の調査によると、園芸家の42%がコビットの大流行により園芸活動を増やしたが、園芸活動を減らしたのはわずか9%であった。 しかし、パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、園芸用品の製造と出荷の遅れにつながった。メーカーは原材料の調達で困難に直面し、一部の生産施設は一時閉鎖に見舞われた。こうした混乱により、人気のガーデニング用品が欠品することもあった。 セグメント分析 世界のガーデニング用品市場は、製品、電力、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。 電動ガーデニング機器の環境への優しさ 電動ガーデニング機器は、直接排出されるガスがゼロであるため、ガソリン駆動のツールと比較して環境に優しいと考えられている。これは、環境に優しい選択肢を求める環境意識の高い消費者にアピールする。また、電動式はガソリン式に比べて静かな場合が多いため、騒音規制がある地域にも適している。 電動ガーデニング機器市場は、電動芝刈り機、ストリングトリマー、リーフブロワー、ヘッジトリマー、チェーンソーなど幅広い製品を提供し、さまざまなガーデニング・ニーズに応えている。2023年2月、John Deere社は全く新しい全電気式乗用芝刈機Z370R Electric ZTrakを発売した。Z370Rは3.56kWhのバッテリーを搭載し、充電前に最大2エーカーの芝刈りを行うことができる。 地理的分析 アジア太平洋地域で自然とのつながりを求める傾向が高まる 中国やインドなどでは都市化が急速に進んでおり、自然とのつながりを求めたり、趣味としてガーデニングに取り組んだりする傾向が強まっている。このようなライフスタイルの変化は、ガーデニング活動への需要を煽り、同地域のガーデニング用品市場をさらに牽引している。 中国、インド、日本など、アジア太平洋地域のいくつかの国々は、ガーデニング用品の強固な製造基盤を有している。2023年2月には、中国のDaye Garden Machineryがメキシコの新しい園芸用電動工具工場に5,500万米ドルを投資する計画を発表し、中国の園芸用電動工具メーカーが起こりうる貿易リスクに対処できるようにした。このような強力な製造基盤により、幅広い種類の庭園用電動工具が入手可能になり、市場の成長をさらに後押ししている。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、The Toro Company、Ariens Company、Briggs Stratton、Falcon Garden Tools Pvt. Ltd、本田技研工業株式会社、Robert Bosch GmbH、KUBOTA Corporation、Husqvarna AB、Fiskars、Emak S.p.A.などが含まれる。 レポートを購入する理由 製品、動力、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の園芸機器市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 トレンドと共同開発の分析による商機の特定 ガーデニング機器市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をPDFで提供。 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のガーデニング機器市場レポートは、約69の表、71の図、183ページを提供します。 対象読者 メーカー/バイヤー 業界投資家/投資銀行家 調査専門家 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Power 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Interest in Home Gardening 4.1.1.2. Emphasis on Outdoor Living Spaces 4.1.1.3. Rising Aging Population 4.1.1.4. Rising Popularity of Gardening as a Hobby 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Urban Space 4.1.2.2. Seasonal Demand Fluctuations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Lawn Mowers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Walk-behind 7.2.4. Riding 7.2.5. Robotic 7.3. Hand Tools 7.3.1. Weeder 7.3.1.1. Cape Cod Weeder 7.3.1.2. Paving Weeder 7.3.1.3. Fishtail Weeder 7.3.2. Hoe 7.3.3. Shears & Snips 7.3.4. Others 7.4. Trimmers & Edgers 7.5. Water Management Equipment 7.6. Others 8. By Power 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power 8.2. Gas* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Electric 8.4. Manual 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company-Owned Shops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. E-Commerce 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Residential* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Commercial 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. The Toro Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Recent Developments 13.2. Ariens Company 13.3. Briggs Stratton 13.4. Falcon Garden Tools Pvt. Ltd 13.5. Honda Motor Co., Ltd 13.6. Robert Bosch GmbH 13.7. KUBOTA Corporation 13.8. Husqvarna AB 13.9. Fiskars 13.10. Emak S.p.A. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Power 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Interest in Home Gardening 4.1.1.2. Emphasis on Outdoor Living Spaces 4.1.1.3. Rising Aging Population 4.1.1.4. Rising Popularity of Gardening as a Hobby 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Urban Space 4.1.2.2. Seasonal Demand Fluctuations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Lawn Mowers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Walk-behind 7.2.4. Riding 7.2.5. Robotic 7.3. Hand Tools 7.3.1. Weeder 7.3.1.1. Cape Cod Weeder 7.3.1.2. Paving Weeder 7.3.1.3. Fishtail Weeder 7.3.2. Hoe 7.3.3. Shears & Snips 7.3.4. Others 7.4. Trimmers & Edgers 7.5. Water Management Equipment 7.6. Others 8. By Power 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power 8.2. Gas* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Electric 8.4. Manual 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company-Owned Shops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. E-Commerce 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Residential* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Commercial 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. The Toro Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Recent Developments 13.2. Ariens Company 13.3. Briggs Stratton 13.4. Falcon Garden Tools Pvt. Ltd 13.5. Honda Motor Co., Ltd 13.6. Robert Bosch GmbH 13.7. KUBOTA Corporation 13.8. Husqvarna AB 13.9. Fiskars 13.10. Emak S.p.A. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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