葉面肥料の世界市場 - 2023-2030Global Foliar Fertilizer Market - 2023-2030 概要 葉面肥料の世界市場は、2022年に69億米ドルに達し、2030年には1060万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.6%である。 現在、農家は葉面肥料の利点に気づきつつある。葉面施肥... もっと見る
サマリー概要葉面肥料の世界市場は、2022年に69億米ドルに達し、2030年には1060万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.6%である。 現在、農家は葉面肥料の利点に気づきつつある。葉面施肥は、土壌中の潜在的な養分吸収障害を回避して、植物に必須養分を直接供給することができる。これにより、養分の吸収が向上し、作物の成長が促進され、植物がストレス状態に打ち勝つのを助けることができる。したがって、葉面給餌の利点に対する認識の高まりは、葉面肥料市場の成長にとって重要な傾向である。 様々な地域の多くの政府が、葉面肥料を含む最新の農業製品の採用を促進するために、奨励金や補助金を提供している。例えばインドでは、2023年5月に連邦内閣が、2023-24年カリフシーズンの肥料補助金として10億8,000万ルピーを承認した。こうした支援策は、農業生産性を高め、食料安全保障を確保することを目的としている。 市場ダイナミクス 効率的な養分吸収に対する需要の高まり 土壌は、特に地域や気候によって、その栄養分の含有量や利用可能性が異なることがある。特定の必須栄養素が欠乏し、植物の生育を制限している土壌は少ないかもしれない。葉面肥料は、植物に直接養分を供給することで、このような土壌の制限を回避し、最適な養分レベルを維持しやすくする。 ICLは2023年6月、水溶性肥料のNovaブランドで、先進的な葉面散布およびファーティゲーション・ソリューションの新シリーズを立ち上げると発表した。このシリーズには、ノバ・フィニッシュ、ノバ・パルス、ノバ・エレベート、ノバ・フローが含まれる。これらの製品は、農家が必要な栄養素をより効果的に供給するのに役立つ。 葉面施肥はターゲットを絞った施肥を可能にし、必要な養分だけを適切な量、適切なタイミングで施肥できる。余分な養分の浪費や溶出が最小限に抑えられるため、この精度の高さが養分の利用効率の向上につながる。環境の持続可能性に対する関心が高まるにつれ、養分利用を最適化する能力の重要性が増している。 作物生産性へのニーズの高まり 国連食糧農業機関(FAO)によると、2050年までに93億人の世界人口を養うために、農家は60%以上の食糧を生産する必要がある。葉面肥料は、作物への効率的な栄養素の供給を可能にし、結果として収穫量の増加をもたらす。葉面散布肥料は、植物の葉に直接養分を散布し、植物が速やかに吸収・利用できるようにする。 この効率的な施肥により、養分の取り込みが促進され、作物が最も必要とする時期に必要な養分が供給されます。その結果、葉面施肥は養分の利用効率を最適化し、植物の健全な成長をサポートし、作物の生産性向上につながる。 認識と教育の欠如 地域によっては、特に農村部では、農民が高度な農業情報や資源にアクセスする機会が限られている。適切な改良普及サービス、教育プログラム、情報普及が欠如しているため、農家は新しい農法や葉面肥料のような製品を知らないことがある。 葉面肥料の利点や適切な使用方法を知らない農家は、この施肥方法の採用をためらうかもしれない。葉面散布肥料が作物の健全性や収量を向上させることを理解しなければ、たとえ葉面散布肥料の方が効果的な場合があったとしても、従来の土壌施肥に固執するかもしれない。したがって、葉面施肥に関する知識や認識が不足しているため、農家は葉面施肥を採用することができず、これが市場の成長を抑制している。 COVID-19影響分析 パンデミックは輸送と物流の混乱を引き起こした。欧州委員会によると、COVID-19の大流行と欧州圏で進行中のエネルギー危機によって引き起こされたサプライチェーンの混乱は、肥料価格の高騰につながった。同委員会の推計によると、2021年9月以降、肥料価格は前年比で149%上昇した。このコスト上昇により、葉面肥料を含む肥料の需要が減少した。葉面肥料製品は他国から輸入されたり、世界市場に輸出されたりしている。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 業界団体Fertilizers Europeのデータによると、ロシアとベラルーシはEUの肥料供給の60%を供給している。この地域における貿易の混乱は世界の肥料市場に影響を与え、価格変動につながった。肥料価格の変動は、葉面肥料を含む肥料市場の成長抑制につながる。 セグメント分析 世界の葉面肥料の市場は、種類、組成、形態、性質、作物の種類、流通チャネル、地域によって区分される。 植物の成長に重要な役割を果たす窒素ベースの葉面肥料の需要増加 葉面肥料を通じて施用された窒素は、植物の葉に素早く吸収され、植物の様々な部分に運ばれ、迅速な結果をもたらす。このため、葉面散布窒素は、当面の栄養不足に対処したり、重要な成長段階の植物をサポートしたりする効果的な方法となる。ヤラビタ・セーフN 300は、葉面散布用に設計された濃縮液体窒素肥料で、湿潤性に非常に優れているため、最大限の吸収と非常に高い作物の安全性を確保することができます。 窒素の葉面施肥は、土壌施肥に比べて少量の肥料で済むため、資源効率が高くなります。この効率性により、窒素が地下水に溶出するリスクを低減し、環境への影響を最小限に抑えることができる。 地理的分析 成長するヨーロッパの肥料産業 ヨーロッパは農業が盛んなことで知られ、さまざまな作物が栽培されている。この地域の農業では、作物の成長を促進する葉面肥料を含む、より多くの特殊製品が求められている。業界団体のFertilizers Europeによると、ヨーロッパでは2021年に1,830万トンの養分肥料が生産され、1,700万トンが消費される。EU全体の農地面積は1億3,400万ヘクタールである。 2020年、PhosAgro社は欧州のブルガリアとハンガリーの農家に液体複合肥料Apaliqua NP 11-37を供給すると発表した。Apaliqua NP 11-37は液体窒素-リン肥料で、優れたリンの利用性と吸収を保証します。この肥料は、リンに大きく依存する穀物作物に最適で、冬小麦や春小麦の葉面栄養剤として効果的です。 欧州の多くの政府は、持続可能で効率的な農業を奨励する農業政策を実施している。例えば、欧州委員会は2022年11月、27カ国の農家が肥料を入手しやすくするための一連の措置を発表した。 競争状況 世界の主要企業には、Haifa Negev Technologies LTD、ICL.、IFFCO、SQM S.A.、Yara、Baicor, LLC、Sustainable Agro Solutions, S.A.U.、Miller Chemical & Fertilizer, LLC.、J.R. Simplot Company、Plantinなどがある。 レポートを購入する理由 - 葉面肥料の種類、組成、形態、性質、作物タイプ、流通チャネル、地域による世界の葉面肥料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 葉面肥料の市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の葉面肥料の市場レポートは約85の表、88の図と190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Composition 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Nature 3.5. Snippet by Crop Type 3.6. Snippet by Distribution Channel 3.7. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Efficient Nutrient Absorption 4.1.1.2. Increased Need for Crop Productivity 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Awareness and Education 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bio-Type Foliar Fertilizer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Nutrient-Type Foliar Fertilizer 7.4. Compound Foliar Fertilizer 8. By Composition 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Composition 8.2. Nitrogen* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Phosphorus 8.4. Potassium 8.5. Others 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Solid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Nature 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 10.2. Mineral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Organic 11. By Crop Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 11.2. Field Crops* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Horticultural Crops 11.4. Turf & Ornamental 11.5. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. E-Commerce* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Specialty Stores 12.4. Hypermarket/Supermarket 12.5. Others 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.9.1. U.S. 13.2.9.2. Canada 13.2.9.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.9.1. Germany 13.3.9.2. UK 13.3.9.3. France 13.3.9.4. Italy 13.3.9.5. Russia 13.3.9.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.9.1. Brazil 13.4.9.2. Argentina 13.4.9.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.9.1. China 13.5.9.2. India 13.5.9.3. Japan 13.5.9.4. Australia 13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Positioning/Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Haifa Negev technologies LTD* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Recent Developments 15.2. ICL 15.3. IFFCO 15.4. SQM S.A. 15.5. Yara 15.6. Baicor, LLC 15.7. Sustainable Agro Solutions, S.A.U 15.8. Miller Chemical & Fertilizer, LLC. 15.9. J.R. Simplot Company 15.10. Plantin LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Composition 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Nature 3.5. Snippet by Crop Type 3.6. Snippet by Distribution Channel 3.7. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Efficient Nutrient Absorption 4.1.1.2. Increased Need for Crop Productivity 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Awareness and Education 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bio-Type Foliar Fertilizer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Nutrient-Type Foliar Fertilizer 7.4. Compound Foliar Fertilizer 8. By Composition 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Composition 8.2. Nitrogen* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Phosphorus 8.4. Potassium 8.5. Others 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Solid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Nature 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 10.2. Mineral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Organic 11. By Crop Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 11.2. Field Crops* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Horticultural Crops 11.4. Turf & Ornamental 11.5. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. E-Commerce* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Specialty Stores 12.4. Hypermarket/Supermarket 12.5. Others 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.9.1. U.S. 13.2.9.2. Canada 13.2.9.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.9.1. Germany 13.3.9.2. UK 13.3.9.3. France 13.3.9.4. Italy 13.3.9.5. Russia 13.3.9.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.9.1. Brazil 13.4.9.2. Argentina 13.4.9.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.9.1. China 13.5.9.2. India 13.5.9.3. Japan 13.5.9.4. Australia 13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Positioning/Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Haifa Negev technologies LTD* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Recent Developments 15.2. ICL 15.3. IFFCO 15.4. SQM S.A. 15.5. Yara 15.6. Baicor, LLC 15.7. Sustainable Agro Solutions, S.A.U 15.8. Miller Chemical & Fertilizer, LLC. 15.9. J.R. Simplot Company 15.10. Plantin LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ケミカル)の最新刊レポートDataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |