スパークリングワインの世界市場 - 2023-2030Global Sparkling Wines Market - 2023-2030 市場概要 世界のスパークリングワイン市場は、2022年に456億米ドルに達し、2030年には721億3000万米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.9%である。 消費者は... もっと見る
サマリー市場概要世界のスパークリングワイン市場は、2022年に456億米ドルに達し、2030年には721億3000万米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.9%である。 消費者はプレミアムやクラフトのスパークリングワインを求めるようになっている。消費者は、独特の味わいと体験を提供するユニークで高品質な商品に対しては、より高い価格を支払うことを厭わない。この傾向は、職人的で少量生産のスパークリングワインを求める目の肥えた消費者層の増加に対応する道を生産者に開く。健康とウェルネスが注目される中、多くの消費者が飲料の選択肢に低糖質・低アルコールのものを求めている。これはスパークリングワインの需要増加にもつながっている。 消費者は、スパークリングワインの様々な炭酸レベルを体験することにますます興味を持つようになっている。きめ細かく繊細な泡を好む人もいれば、より顕著で持続性のある発泡を求める人もいる。様々な炭酸のオプションを提供することで、多様な消費者の嗜好に応えることができ、より幅広い顧客層を惹きつけることができる。 市場ダイナミクス 大規模な社交場やイベントでのスパークリングワイン消費の増加が市場成長を牽引 大規模な社交の場や大きなイベントでのスパークリングワインの人気は、スパークリングワイン市場の成長の大きな原動力となり得る。スパークリングワインは、結婚式、パーティー、企業イベントなどの祝賀行事に関連することが多い。こうしたイベントは、スパークリングワインブランドにとって、広く多様な聴衆に自社製品をアピールする場を提供し、知名度とブランド露出を高める。 コンクール・モンディアル・ブルクセルの発表によると、2023年にはスパークリングワインがビールを抜き、アメリカで最も人気のあるアルコール飲料になると予想されている。アメリカのスパークリングワインの消費量は、2019年から2022年の間に30%増加した。スパークリングワインは豪華で祝祭的な飲み物として捉えられることが多く、ブランドとの肯定的な結びつきが生まれ、リピート購入の可能性が高まる。全体として、大規模な社交の場や大きなイベントでのスパークリングワインの人気は、スパークリングワイン市場の成長に貢献する可能性がある。 可処分所得の増加がスパークリングワイン市場の成長を促す 可処分所得の増加により、消費者は贅沢な食事や飲料を含む裁量支出により多くの資金を充てることができる。スパークリングワインは、しばしば祝賀、贅沢、威信に関連している。可処分所得が増えるにつれ、消費者は高品質のスパークリングワインを含むプレミアム商品を求める傾向が強くなる。このようなプレミアム商品への需要の高まりが、スパークリングワイン市場の成長を牽引している。 可処分所得が増えれば、消費者は外食や社交を楽しみ、特別な日を祝う機会が増える。スパークリングワインは、華やかさとエレガンスを添えるため、こうしたイベントでしばしば選ばれる飲料である。消費者がこうしたイベントに参加する機会が増えるにつれて、スパークリングワインの需要が高まり、市場成長の原動力となっている。 他のアルコール飲料との競争がスパークリングワイン市場の成長を妨げる 他のアルコール飲料との競争は、スパークリングワイン市場の成長を阻害する要因となる。消費者は、ビール、スピリッツ、スティルワインなど、多様なアルコール飲料の選択肢を持っている。世界で最も消費されているアルコール飲料はビールである。例えば、キリンホールディングスが発表した「Global Beer Consumption Report」によると、2021年には世界で約1億8560万キロリットルのビールが消費され、前年比4.0%増となった。 スパークリングワインは他のアルコール飲料よりも高価であるため、価格に敏感な消費者にとっては魅力が乏しい。これは需要を制限し、市場の成長に影響を与える可能性がある。他のアルコール飲料はスパークリングワインよりも広く入手可能であったり、入手しやすかったりするため、消費者の目に触れる機会が制限され、市場成長が制限される可能性がある。全体として、他のアルコール飲料との競争は、スパークリングワインの市場シェアと成長の可能性を制限する可能性がある。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 スパークリングワイン市場は、ロシア・ウクライナ戦争の影響を大きく受けている。世界最大のスパークリングワイン生産国の2つがロシアとウクライナであり、紛争は輸出と生産の両方に支障をきたしている。 スパークリングワインのボトルを製造するのに必要なガラスは、紛争の結果、ロシアでは供給が制限されている。ワイン製造に必要な資材や機械の輸入も難しくなっている。ウクライナは重要なスパークリングワインの生産国だが、戦争によっていくつかのワイナリーが閉鎖を余儀なくされている。ロシアとウクライナでの生産中断により、世界市場ではスパークリングワインが不足している。 AIの影響 産業プロセスにおけるAI技術の使用は、品質管理手順を改善することができる。この分析は生産方法の最適化に役立ち、メトード・シャンパーニュや従来の技術で造られたスパークリングワインの品質と風味を安定させる。 発泡度や、ブリュットやドライ・ブリュットといった特定のスタイルに加え、人工知能(AI)は、消費者が好みや嗜好に合った新しいスパークリングワインを見つける手助けをすることができる。生産者は顧客に合わせた提案をすることで、顧客体験を向上させ、提供するスパークリングワインに対する消費者の関心を高めることができる。 セグメント分析 世界のスパークリングワイン市場は、製品タイプ、色調、包装システム、流通チャネル、地域によって区分される。 白スパークリングワインの多様性と幅広い消費者の嗜好への訴求力 スパークリングワイン市場は、色調に基づいて赤、ロゼ、白に分類される。 2022年のスパークリングワイン市場では、一般的に白のスパークリングワインが最も高いシェアを占めている。ResearchGateが発表したレポートによると、白ワインの平均消費量は28.6%である。これは、シャンパン、プロセッコ、カヴァなどの白スパークリングワインが伝統的に最も人気があり、広く生産されてきたためである。白のスパークリングワインは、主にシャルドネ、ピノ・ノワール、ピノ・ムニエなどの白ブドウ品種から造られる。軽くて爽やかな味わいと発泡性が特徴で、お祝い事や特別な日によく飲まれる。 近年、ロゼや赤など他のタイプのスパークリングワインが人気を集めているが、白のスパークリングワインは依然として最も広く消費され、生産されている。様々な価格帯で入手でき、シャンパーニュ(フランス)、プロセッコ(イタリア)、カヴァ(スペイン)など世界中の地域で生産されている。全体として、白スパークリングワインの人気と市場シェアは、その長い歴史、汎用性、幅広い消費者の嗜好にアピールする能力に起因している。 地理的分析 北米地域におけるスパークリングワインの消費の増加 2022年、北米はスパークリングワイン市場で大きなシェアを占めていた。北米では過去10年間、消費者が新しく興味深いワインの選択肢を求めているため、スパークリングワインの需要は着実に増加している。例えば、Wine Intelligenceによると、アメリカの消費者数は2019年から2022年の間に30%まで上昇している。 北米ではワイン文化が発展しており、さまざまなワイン品種や産地を探求することに興味を持つ消費者が増えている。そのため、スパークリングワインに対する需要が高まっており、スパークリングワインは多用途でお祝いに最適と考えられている。スパークリングワインの需要が拡大し続けるなか、北米は世界のスパークリングワイン市場で主要な役割を果たし続けるだろう。 競争状況 市場の主な世界企業には、Bacardi and Company Limited、Bronco Wine Company、Casella Family Brands、Henkell Freixenet、Caviro Extra S.p.A.、Giulio Cocchi Spumanti Srl、Quady Winery、Treasury Wine Estates Ltd、Pernod Ricard Winemakers、Schramsberg Vineyardsなどがある。 レポートを購入する理由 - 世界のスパークリングワイン市場を、製品タイプ、色調、パッケージングシステム、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - スパークリングワイン市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のスパークリングワイン市場レポートは、約69の表、69の図、および200ページを提供するであろう。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Coloration 3.3. Snippet by Packaging System 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Consumption of Sparkling Wines in Large Social Gatherings and Big Events 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition From Other Alcoholic Beverages 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Product Innovations 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Cava* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Champagne 7.4. Cremant 7.5. Prosecco 7.6. Others 8. By Coloration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Coloration 8.2. Red* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rose 8.4. White 9. By Packaging System 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging System 9.2. Bottles* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cans 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Bacardi and Company Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bronco Wine Company 13.3. Casella Family Brands 13.4. Henkell Freixenet 13.5. Caviro Extra S.p.A. 13.6. Giulio Cocchi Spumanti Srl 13.7. Quady Winery 13.8. Treasury Wine Estates Ltd 13.9. Pernod Ricard Winemakers 13.10. Schramsberg Vineyards LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Coloration 3.3. Snippet by Packaging System 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Consumption of Sparkling Wines in Large Social Gatherings and Big Events 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition From Other Alcoholic Beverages 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Product Innovations 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Cava* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Champagne 7.4. Cremant 7.5. Prosecco 7.6. Others 8. By Coloration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Coloration 8.2. Red* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rose 8.4. White 9. By Packaging System 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging System 9.2. Bottles* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cans 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coloration 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging System 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Bacardi and Company Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bronco Wine Company 13.3. Casella Family Brands 13.4. Henkell Freixenet 13.5. Caviro Extra S.p.A. 13.6. Giulio Cocchi Spumanti Srl 13.7. Quady Winery 13.8. Treasury Wine Estates Ltd 13.9. Pernod Ricard Winemakers 13.10. Schramsberg Vineyards LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |