世界のビール市場 - 2023-2030Global Beer Market - 2023-2030 市場概要 世界のビール市場は2022年に6,991億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率4.9%で成長し、2030年には1兆254億米ドルに達すると予測されている。ビール市場の重要なトレンドのひとつは... もっと見る
サマリー市場概要世界のビール市場は2022年に6,991億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率4.9%で成長し、2030年には1兆254億米ドルに達すると予測されている。ビール市場の重要なトレンドのひとつは、クラフトビールの成長である。クラフトビールの醸造所は、伝統的な醸造方法を用い、品質、風味、革新性を重視した小規模生産に重点を置いている。 クラフトビールには、ラガー、エール、スタウト、ピルスナー、小麦ビール、インディア・ペールエール(IPA)など、さまざまなスタイルのビールがある。ユニークな風味と地元産にこだわるクラフトビールは、本格的で多様なビール体験を求める消費者の共感を呼んでいる。 ビール市場には様々なスタイルのビールがあり、それぞれに特徴がある。ラガーは低温発酵のビールで、すっきりとした爽やかな味わいが特徴だ。一方、エールはより暖かい温度で発酵させ、フルーティー、モルティ、ホッピーなど幅広い風味を提供する。スタウトは、チョコレート、コーヒー、ローストした麦芽の風味で知られる、濃厚でコクのある力強いビールだ。ピルスナーは軽くて爽やかな味わいの淡色ラガービールで、チェコやドイツの伝統的な醸造法に由来することが多い。小麦ビールは小麦の割合が多く、軽くてフルーティー、しばしば濁ったビールになる。インディア・ペールエール(IPA)はホップを前面に押し出したビールスタイルで、強いホップの苦味と芳香で知られる。 市場ダイナミクス 消費者の欧米化の進展と可処分所得の増加がビール産業を促進する見込み アジア太平洋や南米などの発展途上国における経済状況の改善とGDP(国内総生産)の上昇の結果、消費者の一人当たりの可処分所得が増加している。消費者の可処分所得の増加は、業界全体の拡大に大きな役割を果たしている。 日本の大手飲料メーカーであるキリンホールディングス株式会社によれば、アジアとアフリカにおける旺盛な需要とこれらの地域の景気拡大が、2021年の世界のビール消費量の2年連続の増加に寄与した。COVID-19の蔓延の影響が緩和されたため、2021年の世界のビール総消費量は前年比約713万キロリットル増の約1億8560万キロリットルとなった。 健康志向の消費者の間でアルコール度数がほとんどないフルーツビールの人気が高まっている ビール市場は近年大きく成長している。クラフトビールの人気が世界的に高まり、消費者は個性的な味とスタイルの手作りビールへの関心を高めている。例えば、IWSRのレポートによると、プレミアムまたは「スーパープレミアム」アルコール飲料の市場シェアは、2024年までに13%に成長する。この成長は、クラフトビールやスペシャリティビールの市場環境が良好であることを示している。 クラフトビールやスペシャリティビールは、大量生産される代替品に比べ、高価格帯になることが多い。高品質の原料、伝統的な醸造技術、独特の風味に重点を置くことが、これらの製品のプレミアム化に寄与している。このようなプレミアムな位置づけは、生産者にとってより高い利益率につながり、成長と収益性の好機を提供する。 ビール・マーケティングと広告に関する地域的禁止令が醸造業界の成長を阻害 顧客の健康的なライフスタイルを促進・強化するためのアルコール飲料のマーケティングと広告が、世界のアルコール・ビジネスの抑制要因であることは疑いない。インド、中国、英国など、世界最大の市場のほとんどでは、政府がビールの広告を禁止している。 今後数年間は、マーケティングを規制する地方法が限られているため、市場の拡大は妨げられるだろう。市場に出回っている別の製品を装ってアルコール飲料やその他の違法製品を宣伝するため、メーカーは代理広告を採用して製品を宣伝している。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のビール市場は、カテゴリー、パッケージング、流通チャネル、地域によって区分される。 パッケージング別では、瓶セグメントが予測期間中に大きく成長すると推定される ガラス瓶は長い間、ビールの伝統的な包装形態として広く使われてきた。ガラス瓶には、製品の視認性、ブランドイメージ、ビールを光や酸素から保護し品質を保つ能力など、いくつかの利点がある。ガラス瓶の長年の使用は、ビール業界における大きな市場シェアの一因となっている。 ガラス瓶はリサイクル可能であり、プラスチックなどの他の素材に比べ、より持続可能な包装オプションとして認識されることが多い。環境の持続可能性への注目が高まるにつれ、消費者は環境意識の高い価値観に沿った包装オプションを好むようになり、ガラス瓶の市場シェアをさらに後押ししている。 地理的分析 ビール市場で急成長するアジア太平洋地域 アジア太平洋地域は人口が多く急速に成長しており、いくつかの新興国は著しい経済成長を遂げている。この人口規模と経済発展の組み合わせが、ビール市場を含む様々な産業の急成長市場としての同地域の可能性を高めている。Statistaによると、アルコール飲料市場では、2027年までに数量が1,058億00万リットルに達すると予想されている。アルコール飲料市場は、2024年には1.6%の数量成長が見込まれている。 日本や韓国など一部のアジア諸国では、ビールは文化的に重要な意味を持っており、「麦茶」や「ボリチャ」のような伝統的な麦芽ベースの飲料が飲まれている。こうした伝統的なビールの存在は、洋風ビールの人気の高まりとともに、同地域における市場の成長に寄与している。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、AB InBev、SABMiller、Heineken、Carlsberg Group、CR Beer、Boston Beer、Tsingtao Brewery、Modelo、Molson Coors、Diageoが含まれる。 レポートを購入する理由 - カテゴリー、パッケージ、流通チャネル、地域に基づく世界のビール市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - すべてのセグメントを含むビール市場レベルの数多くのデータを収録したエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 世界のビール市場レポートは、約61の表、56の図、190ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Category 3.2. Market Snippet, by Packaging 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Dark Beer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Lager Low/Non-Alcohol Beer 7.4. Stout 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Bottle* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Can 8.4. Draught 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. On-Trade* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Off-Trade 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. AB InBev* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. SABMiller 12.3. Heineken 12.4. Carlsberg Group 12.5. CR Beer 12.6. Boston Beer 12.7. Tsingtao Brewery 12.8. Modelo 12.9. Molson Coors 12.10. Diageo LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Category 3.2. Market Snippet, by Packaging 3.3. Market Snippet, by Distribution Channel 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Dark Beer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Lager Low/Non-Alcohol Beer 7.4. Stout 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Bottle* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Can 8.4. Draught 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. On-Trade* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Off-Trade 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. AB InBev* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. SABMiller 12.3. Heineken 12.4. Carlsberg Group 12.5. CR Beer 12.6. Boston Beer 12.7. Tsingtao Brewery 12.8. Modelo 12.9. Molson Coors 12.10. Diageo LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|