マッシュポテトの世界市場 - 2023-2030Global Mashed Potatoes Market - 2023-2030 市場概要 マッシュポテトの世界市場は、2022年に101億米ドルに達し、2030年には165億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.4%である。 ポテトフレークと顆粒は、マ... もっと見る
サマリー市場概要マッシュポテトの世界市場は、2022年に101億米ドルに達し、2030年には165億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.4%である。 ポテトフレークと顆粒は、マッシュポテトを脱水したもので、その利便性と保存期間の長さから人気を集めている。これらの製品は素早く簡単に調理できるため、家庭の料理人や外食業者にとって便利な選択肢となっている。インスタント・マッシュポテトは、調理済みの乾燥マッシュポテト製品で、最小限の準備で済む。時間の節約になるため、忙しい家庭や外食産業でますます人気が高まっている。 味のカスタマイズのトレンドは、マッシュポテトの幅広い味付けやトッピングの選択肢につながっている。消費者は、マッシュポテトの味と見た目をより良くするために、さまざまなハーブ、スパイス、チーズ、ソースを探求している。ニンニク、ハーブ、バターといった定番のものから、トリュフオイルやベーコンビッツといった冒険的なものまで、可能性は無限にある。さらに、菜食主義や植物ベースの食生活の台頭により、ヴィーガンや植物ベースのマッシュポテト・オプションも登場している。 市場ダイナミクス 簡便な食品への需要の高まりがマッシュポテト市場の成長を牽引 マッシュポテトは簡単に調理して食べることができる人気のサイドディッシュであり、手早く簡単な食事を求める忙しい人々にとって便利な選択肢となっている。このため、スーパーマーケットやコンビニエンスストアで見かける、包装済みですぐに食べられるマッシュポテトの需要が増加している。 マッシュポテトは汎用性が高いため、キャセロール、シェパーズパイ、ポテトパンケーキなど、さまざまな料理によく使われる。このため、惣菜や外食事業の食材としてのマッシュポテトの需要が増加している。全体として、便利な食品に対する需要の高まりがマッシュポテト市場の成長を後押ししている。消費者は、おいしくて用途の広い、手軽で簡単な食事の選択肢を求めているからである。 ビーガンおよび植物ベースの選択肢に対する需要の高まりがマッシュポテト市場の成長を促進する ポテトを含め、菜食主義や植物ベースの食生活を採用する個人の数が大幅に増加している。例えば、米国農務省(USDA)が発表した報告書によると、中国の2020/21年度の生鮮ジャガイモ生産量は9900万トン(MMT)と予測されており、主に作付面積の拡大により2019/20年度比で3%増加している。マッシュポテトは伝統的に乳牛のミルクとバターで作られているが、こうした食生活の嗜好に対応するために改良が加えられている。ヴィーガンや植物由来のマッシュポテトは現在、植物性ミルク(アーモンドミルク、豆乳、オートミールミルクなど)やヴィーガンバター代替品などの代替原料で作られている。 ヴィーガンや植物由来のマッシュポテトを提供することで、飲食店はより幅広い客層に対応できるようになる。ヴィーガンバージョンなど、従来のマッシュポテトの代替品を提供することで、レストランや食品メーカーは、乳糖不耐症、アレルギー、ヴィーガンやベジタリアンの食生活を送る人など、食事制限のある人に対応することができる。このような包括性がマッシュポテト市場の成長に寄与している。 肥料コストの上昇がマッシュポテト市場の成長を抑制する 肥料コストの増加はマッシュポテト市場の成長に影響を与える可能性がある。肥料はジャガイモ作物の成長と収量に不可欠である。ジャガイモは、健康で豊富な塊茎を生産するために、特に窒素、リン、カリウムといった高レベルの栄養素を必要とする。世界銀行によると、肥料のコストは2022年に入ってから約30%近く上昇している。 肥料のコストが上昇すると、農家は肥料の使用量を減らす可能性があり、収量の低下やジャガイモの品質低下を招く恐れがある。その結果、最終的にはジャガイモが不足し、マッシュポテトの供給が減少して価格が上昇し、需要が減少する可能性がある。全体として、肥料のコスト上昇は、生産者から加工業者、消費者に至るまで、マッシュポテト市場のサプライ・チェーン全体に影響を及ぼす可能性がある。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 ウクライナはヨーロッパでも有数のジャガイモ生産国であり、戦争によって農業活動が中断すれば、マッシュポテト市場向けのジャガイモの入手に影響が出る可能性がある。農作業が影響を受けた場合、原料ジャガイモの供給が減少し、価格が上昇したり、供給が制限されたりする可能性がある。ロシア・ウクライナ戦争は、特に戦争の直接の影響を受けた地域において、経済的不安定をもたらした。経済の混乱、インフレ、為替変動、消費者の購買力の変化は、マッシュポテト・セグメントを含む食品市場全体に影響を与えた。 セグメント分析 世界のマッシュポテト市場は、形態、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 食品としてのマッシュポテトの用途拡大 2022年のマッシュポテト市場では、食品セグメントのシェアが食品原料セグメントよりも高い。マッシュポテトは主にサイドディッシュとして消費されるため、食品としてのマッシュポテトの需要は食品素材としてのマッシュポテトの需要よりも高い。 マッシュポテトは、レストランや家庭で肉、鶏肉、魚などのメインディッシュと一緒に出されることが多い人気のサイドディッシュである。マッシュポテトは、スープ、シチュー、キャセロールなど、一部の食品の材料として使われることはあるが、食品材料としてのマッシュポテトの全体的な需要は、食品としての需要に比べて相対的に低い。これは、食品配合に使用できる他の種類の澱粉や増粘剤が数多くあり、マッシュポテトが必ずしも最もコスト効率の良い、あるいは実用的な選択肢とは限らないためである。 地理的分析 北米地域におけるマッシュポテト需要の高まり 2022年には、北米がマッシュポテト市場で大きなシェアを占めていた。マッシュポテトは北米料理、特に米国とカナダの主食である。ローストした肉や野菜、その他の伝統的な料理と一緒にサイドディッシュとして出されるのが一般的である。 北米はコンビニエンス・フードの大きな市場でもあり、マッシュポテトは手軽で簡単なサイド・ディッシュを求める消費者の間で人気がある。包装済みですぐに食べられるマッシュポテト製品はスーパーマーケットや食料品店で広く販売されており、これが同地域のマッシュポテト小売市場の成長に寄与している。全体として、伝統料理、コンビニエンス・フード、外食産業におけるマッシュポテトの需要の高さが、マッシュポテト市場における北米の大きなシェアにつながっている。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Knorr社、Agrarfrost Holding GmbH & Co.KG、Idahoan Foods LLC、Hormel Foods Corporation、McCain Foods Limited、Hungry Jack Potatoes、Pineland Farms Potato Company Inc、Agristo Masa Pvt Ltd、Casa Milo、Simply Potatoesなどである。 レポートを購入する理由 - マッシュポテト市場を形態、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - マッシュポテト市場レベルの数多くのデータを全セグメントで収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 マッシュポテト市場レポートは、約61の表、56の図、200ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Convenient Food 4.1.1.2. Increasing Demand for Vegan and Plant-Based Options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Cost of Fertilizers 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Premiumization Of Mashed Potato Products 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Powder* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Solid 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Food Ingredient* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Product 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Knorr* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agrarfrost Holding GmbH & Co. KG 13.3. Idahoan Foods LLC 13.4. Hormel Foods Corporation 13.5. McCain Foods Limited 13.6. Hungry Jack Potatoes 13.7. Pineland Farms Potato Company Inc 13.8. Agristo Masa Pvt Ltd 13.9. Casa Milo 13.10. Simply Potatoes LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Convenient Food 4.1.1.2. Increasing Demand for Vegan and Plant-Based Options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Cost of Fertilizers 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Premiumization Of Mashed Potato Products 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Powder* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Solid 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Food Ingredient* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Product 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Knorr* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agrarfrost Holding GmbH & Co. KG 13.3. Idahoan Foods LLC 13.4. Hormel Foods Corporation 13.5. McCain Foods Limited 13.6. Hungry Jack Potatoes 13.7. Pineland Farms Potato Company Inc 13.8. Agristo Masa Pvt Ltd 13.9. Casa Milo 13.10. Simply Potatoes LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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