シーフードブロスの世界市場 - 2023-2030Global Seafood Broth Market - 2023-2030 市場概要 世界のシーフードブロス市場は、2022年に7億2,050万米ドルに達し、2030年には9億7,090万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは3.8%で成長すると予測されている。様々な要因や品揃えの... もっと見る
サマリー市場概要世界のシーフードブロス市場は、2022年に7億2,050万米ドルに達し、2030年には9億7,090万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは3.8%で成長すると予測されている。様々な要因や品揃えの拡大により、シーフード・スープ市場は世界規模で大きく拡大している。魚のだし、貝のだし、魚介類のだしなど、魚介類のだしの人気は、消費者が料理の創作に風味豊かで栄養価の高い食材を求めるにつれて高まっている。 また、スープ、シチュー、ソースなど、さまざまな料理のベースとして適応性があることから、魚介スープの需要も伸びている。さらに、消費者の健康志向の高まりにより、必須栄養素が豊富で飽和脂肪酸が低いとされる魚介類ベースの製品への関心が高まっていることも、世界の魚介スープ市場を牽引している。 料理愛好家や外食産業関係者は、魚のだし、貝のだし、魚の骨のだし、魚介風味調味料など、様々なバリエーションを利用できるため、幅広い選択肢を持つことができる。ブイヤベースやシオッピーノといった伝統的な魚介料理が人気を博した結果、必要な食材としての魚介スープの需要が高まっている。さらに、消費者が様々な国際的な味や料理を試しているため、地域の特色がはっきりしたシーフード・スープへの需要が高まっている。 市場ダイナミクス 栄養価が高く風味豊かな食品オプションに対する消費者の関心の高まり 消費者の健康志向が高まるにつれて、栄養価の高さとおいしさの両方を兼ね備えた食品を積極的に求めるようになっている。シーフード・スープは、低レベルの飽和脂肪、高水準のタンパク質、オメガ3脂肪酸、ビタミン、ミネラルといった必須栄養素の豊富さから、栄養価の高い選択肢とみなされている。シーフードブロスは非常に汎用性が高いため、消費者はスープ、シチュー、ソース、リゾットなど、さまざまな食品の風味と栄養価を高めるために使用することができる。世界の料理はますます人気が高まっており、その結果、消費者は新しい味や料理の習慣を学ぶようになっている。 多くの国際的な料理は、本格的な風味を出すために魚介類のスープを必要とする。例えば、カップ1杯(240ml)の魚介ダシの典型的な栄養組成は、カロリー15~30キロカロリー、タンパク質3~6グラム、脂肪0~1グラム、ナトリウム300~800ミリグラムであり、これが市場の成長に寄与している。 研究開発努力が市場拡大を牽引 消費者の進化する嗜好にアピールする斬新な風味、食感、素材の組み合わせを導入するための継続的な研究開発イニシアチブとビジネス競争により、シーフード・スープ市場は拡大している。研究の進歩は、栄養豊富な食材を取り入れ、調理法を最大限に活用し、魚介類から健康に良い成分を抽出する方法を改善することで、魚介ダシの栄養プロファイルを強化することに焦点を当てている。 例えば、2022年11月2日、農業工学・生物工学科は、UHPH技術の影響を評価するために魚介ダシの成分に関連するばらつきを減らすために、官能分析と栄養組成に基づく体系的な方法論が効果的な戦略であることが証明されたことを明らかにした。この方法論により、精製工程を標準化し、最も低コストで最も優れた有機的・栄養的特性を持つ魚ダシを選択することができる。 高品質の水産物原料のコスト。 シーフード・スープ市場の成長は、高級シーフード原料のコストに大きく制約されている。これらの原料は、季節的な入手可能性、持続可能性の問題、厳格な品質管理手順などのために、しばしば割高な価格となる。魚種によっては入手可能な時期が限られ、漁獲量も変動するため、メーカーは適正価格で安定した供給を確保することが難しい。また、取り扱い、保管、移動、食品安全に関する法律の遵守のためのコストも、全体的なコストに上乗せされる。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 人工知能分析 水産ブロス市場は、人工知能(AI)分析によって革命を起こしつつあり、成長に拍車をかけ、企業がデータ主導の意思決定を行うことを可能にしている。AIは、膨大な量のデータを処理・分析する能力により、魚介ダシの生産と事業運営の様々な側面において、有益な洞察と最適化の機会を提供している。魚介ダシの生産は、AI分析によって大部分が最適化される。 人工知能(AI)アルゴリズムは、原材料の品質、調達、生産効率などのデータから、プロセスの最適化とコスト削減につながるパターンや傾向を見つけ出すことができる。これには、理想的な食材の配合比率の把握、最適な調理技術の選択、サプライチェーン全体にわたる物流の合理化などが含まれる。 セグメント分析 シーフードブロスの世界市場は、製品タイプ、ソース、パッケージング、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 シーフードブロスの世界市場では、フィッシュブロスのセグメントが最大の市場シェアを占める シーフード・スープの世界市場において、フィッシュ・ブロス部門は目覚ましい勢いで拡大している。フィッシュブロスは、その独特の風味プロフィールと適応性により、健康志向の消費者や料理愛好家の間で人気が高まっている。栄養価の高さで知られるフィッシュブロスは、必須栄養素とオメガ3脂肪酸の優れた供給源である。スープ、シチュー、ソース、リゾットなどによく使われるのは、その香ばしい風味と繊細な魚介類の香りが、料理を全体的においしくしてくれるからだ。例えば、2023年2月27日、スーパーグラウンド社は、使用できない骨、皮、うろこ、その他の硬い組織から作られる魚のスープを発売した。 地理的分析 北米はシーフード・ブロス市場の急成長市場 シーフード・スープ市場は、香ばしく栄養価の高い食品オプションに対する消費者需要の高まりにより、北米で急速に拡大している。同地域の人口が魚介類を食べることの健康上の利点を認識するようになった結果、シーフード・スープの需要が高まっている。様々な料理の万能食材としてのシーフード・スープの人気は、様々な文化や料理の影響を受けた北米の多様な料理嗜好にも影響されている。 さらに、この地域の豊富な水産物資源と確立された水産業は、シーフード・スープを作るための高級食材の安定供給を保証している。北米におけるシーフード・スープ市場の成長は、独創的な食品企業や料理専門家の存在によってさらに促進される。例えば、FDAによると、米国における魚介類の輸入は2022年5月に平均3094.09百万米ドルであった。 競争状況 同市場の主な世界企業には、KETTLE CUISINE, LLC、Pacific Foods、Bonafide Provisions、Bare Bones Broth Co、Kettle & Fire, Inc、Fearless Eating、Campbell Soup Company、College Inn、Ancient Brands LLC、Nutraholicsなどがある。 レポートを購入する理由 - 世界のシーフードブロス市場を製品タイプ、ソース、パッケージング、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - 水産物スープ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要な市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 世界のシーフードスープ市場レポートは約61の表、58の図と190ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Packaging 3.4. Market Snippet, by Distribution Channel 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Liquid * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Powder 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Fish Broth * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Shellfish Broth 8.4. Mixed Broth 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Bottles * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Sachets 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Retail Stores * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Stores 10.4. Foodservice 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. KETTLE CUISINE, LLC. 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pacific Foods 13.3. Bonafide Provisions 13.4. Bare Bones Broth Co 13.5. Kettle & Fire, Inc 13.6. Fearless Eating 13.7. Campbell Soup Company 13.8. College Inn 13.9. Ancient Brands LLC 13.10. Nutraholics LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Packaging 3.4. Market Snippet, by Distribution Channel 3.5. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Liquid * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Powder 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Fish Broth * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Shellfish Broth 8.4. Mixed Broth 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Bottles * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Sachets 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Retail Stores * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Stores 10.4. Foodservice 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. KETTLE CUISINE, LLC. 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pacific Foods 13.3. Bonafide Provisions 13.4. Bare Bones Broth Co 13.5. Kettle & Fire, Inc 13.6. Fearless Eating 13.7. Campbell Soup Company 13.8. College Inn 13.9. Ancient Brands LLC 13.10. Nutraholics LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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