景観灌漑の世界市場 - 2023-2030Global Landscape Irrigation Market - 2023-2030 市場概要 景観灌漑の世界市場は、2022年に55億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率12.4%で成長し、2030年には140億米ドルに達すると予測されている。 持続可能な実践に向けたトレンドが、... もっと見る
サマリー市場概要景観灌漑の世界市場は、2022年に55億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率12.4%で成長し、2030年には140億米ドルに達すると予測されている。 持続可能な実践に向けたトレンドが、景観灌漑の機会を広げている。自生植物、雨水利用、低負荷灌漑技術を取り入れた環境に優しい造園ソリューションへの関心が高まっている。持続可能性の目標に沿った製品やサービスを提供することで、ニッチな市場セグメントを獲得することができる。造園灌漑業界の重要な原動力の一つは、節水に対する意識の高まりと重視である。水不足や環境の持続可能性に対する懸念が高まる中、水の浪費を最小限に抑え、水の使用量を最適化する灌漑システムに対する需要が高まっている。 景観灌漑と一体化した雨水利用は、雨水を集めて貯留し、屋外空間の灌漑に利用するもので、従来の水源への依存を減らし、造園における持続可能な水管理の実践を促進する。このアプローチは、水を節約し、水道料金を下げ、植物や緑地の健全な成長をサポートします。適切な灌漑設計によって水が均等に分配されるため、水の無駄を最小限に抑え、景観の美しさを維持しながら植物の健全な成長を促進することができる。 市場ダイナミクス 景観灌漑の技術進歩が市場成長を牽引 土壌水分センサーは土壌中の水分を測定し、正確な灌漑管理を可能にする。これらのセンサーは土壌の保水力に関する正確なデータを提供し、灌漑システムが必要なときだけ水を供給できるようにする。この技術により、当て推量や手作業による灌漑スケジューリングによる水の無駄をなくすことができる。ワイヤレス接続とモノのインターネット(IoT)の統合は、景観灌漑業界を一変させた。灌漑コンポーネント、コントローラー、センサーをワイヤレスで接続することで、データをリアルタイムで収集、分析、共有することができます。これにより、効率的なシステム管理、遠隔監視、最適な灌漑実施のためのデータ駆動型の意思決定が可能になる。 主要企業による革新的な製品発表の増加は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、2021年10月18日、灌漑会社であるNetafim社は、Sophia PSS、Streamline X ReGen、Netbow、AlphaDiscなどの複数の製品を市場に投入した。これらの製品は、灌漑に必要な水とコストを節約するのに役立つ。 政府プログラムと補助金の増加が市場の成長を促進。 Pradhan Mantri Krishi Sinchayee Yojanaは灌漑給付プログラムを加速させる。2020年から21年にかけて、インド政府は8億2,620万米ドルを農業の様々なスキームに支出する。2021年11月、マハラシュトラ州(インド)政府は補助金を増額し、マイクロ灌漑システムを促進した。ドリップやスプリンクラー灌漑技術への転換を義務付けるこのプロジェクトにできるだけ多くの農民を参加させるため、政府は重要な啓蒙キャンペーンも実施したいと考えている。 2017年以降、連邦政府と州が主導するプラダン・マントリ・クリシ・シンチャン・ヨジュナがマイクロ灌漑に補助金を出している。2021年から2022年にかけて、MVA政府はカリフとラビ作物のための点滴灌漑とスプリンクラーシステムに589ルピーの予算を割り当てた。政府は、MahaDBTポータルを利用し、申請書の最終選考を行う際の公開性を維持する。農家は、このサイトからオンライン申請書を提出することで、マイクロ灌漑プログラムを利用することができる。 景観灌漑システムの高い製品とメンテナンスコストが市場成長の妨げに 景観灌漑システムは、最適な性能と寿命を確保するために定期的なメンテナンスと維持管理が必要である。これには、部品の点検や清掃、消耗部品の交換、設定の調整、潜在的な問題への対処などが含まれる。人件費、交換部品、システムの更新を含むメンテナンス費用は、時間の経過とともにかさみます。このような継続的な出費は、予算重視の個人や組織にとって課題となるかもしれない。 Irrigreen社の試算によると、60psiの水圧が必要なスプリンクラー・システムによる灌漑には、1エーカーあたり約223米ドル、44.60米ドルのエネルギー費用がかかる。点滴灌漑システムで1エーカーを灌漑すると、水圧10psiで約53米ドル、10.60米ドルかかり、76%の節約になる。この景観灌漑システムの高コストは、市場成長にマイナスの影響を与えた。 COVID-19の影響 パンデミックの間、効率的な水管理と遠隔操作機能の必要性が高まった。その結果、モバイルアプリやウェブベースのプラットフォームを使って灌漑システムを遠隔監視・制御できるスマート灌漑技術の採用が進んだ。この技術は水の節約に役立ち、手作業の必要性を減らすため、ユーザーにとってより魅力的なものとなっている。造園灌漑業界は、他の多くの業界と同様、パンデミックの間、労働力の問題に直面した。 渡航制限や社会的距離を置く措置により、熟練労働者へのアクセスが困難となり、灌漑システムの設置やメンテナンスに影響が出た。パンデミックは、地域社会が水不足と資源不足に直面したことから、節水の重要性を浮き彫りにした。持続可能な慣行と水の効率性が重視されるようになったことで、造園業界では効率的な灌漑システムや節水技術が重視されるようになった。 ロシア・ウクライナ間の影響分析 ロシアとウクライナの政治的緊張は、貿易の混乱と不確実性をもたらした。ロシアとウクライナの造園灌漑業界は、地政学的状況により特有の課題に見舞われる可能性がある。灌漑システムの製造、設置、メンテナンスに携わる地元企業は、国際市場へのアクセスが困難になったり、貿易障壁に直面したりする可能性がある。これは、これらの国における灌漑産業の競争力と成長に影響を及ぼす可能性がある。ロシアとウクライナの緊張関係も、この地域の水資源管理に影響を及ぼす可能性がある。地政学的緊張が水の供給や管理のインフラに混乱を招いた場合、灌漑用水の利用可能性やアクセスに影響を与える可能性がある。これはひいては、景観灌漑プロジェクトの実現可能性や実行可能性にも影響を及ぼす可能性がある。 セグメント分析 世界の景観灌漑市場は、製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。 機能性による消費者のスプリンクラー需要の増加がセグメント成長を後押し 景観灌漑の世界市場は、製品タイプ別にスプリンクラー、バルブ、コントローラー、逆流防止装置、パイプと継手、ポンプとフィルター、その他に区分されている。 節水と持続可能な慣行が重視される中、スマートコントローラーや天候センサーなどの高度な機能を備えたスプリンクラーは、水の使用量を最適化し、リアルタイムの天候条件に基づいて灌漑スケジュールを適応させることから人気を集めている。効果的な水管理に対するニーズの高まりは、スプリンクラー・システムが提供する利便性と精度の利点と相まって、景観灌漑用スプリンクラー市場の成長を促進している。 主要プレーヤーによる革新的な製品の発売の増加は、予測期間にわたってセグメントの成長を後押しするのに役立ちます。例えば、2022年9月20日、ロボット灌漑システムのメーカーであるIrrigreen社は、最先端のロボット工学、AI、IoT技術を使用して構築されたスプリンクラーシステム、Irrigreen XPの発売を発表した。新しく発売された製品は、同社のウェブサイトや小売店で購入できる。 地理的分析 北米地域における革新的な製品発売の増加が地域の成長を後押し 北米の景観灌漑市場は、米国、カナダ、メキシコを網羅する重要かつ盛んな産業である。この地域の広大な商業施設や住宅地、公共の公園、ゴルフコース、スポーツフィールドなど、健康的で見た目にも美しい景観を維持するために効率的な灌漑システムを必要とするいくつかの要因がこの市場を牽引している。節水が重視され、持続可能な慣行が採用されつつあることも相まって、点滴灌漑、天候に基づくコントローラー、スマート灌漑システムといった高度な灌漑技術への需要が高まっている。 さらに、水効率の高い造園方法を促進する政府の規制も、市場の成長に寄与している。技術革新、テクノロジー、環境の持続可能性に重点を置く北米の景観灌漑市場は、顧客の多様なニーズを満たし、美しく水効率の高い景観を維持するための幅広いソリューションを提供し続けている。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、The Toro Company、Rain Bird、The Reece Company、Hunter Industries、Nelson Australia、SA Irrigation & Landscaping Pty Ltd.、Landscape Products Inc.、Hydro-Rain、Irritrol、Netafimが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の景観灌漑市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 景観灌漑市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の景観灌漑市場レポートは約61の表、62の図と122ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End Users 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological Advancements in the Landscape Irrigation Drives the Market Growth 4.1.1.2. Increase in the Government Programs and Subsidies Driving the Landscape Irrigation Markets Growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High product and Maintenance Cost of Landscape Irrigation Systems Hurdles the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario PostCOVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Sprinklers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Valves 7.4. Controllers 7.5. Back Flow prevention devices 7.6. Pipes and Fittings 7.7. Pumps & Filters 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Turf Grass * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Slopes 8.4. Flowers & Shrubs 9. By End Users 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users 9.2. Residential Sector * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Commercial Sector 9.4. Agriculture Sector 9.5. Other 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. The Toro Company* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Rain Bird 12.3. The Reece Company 12.4. Hunter Industries 12.5. Nelson Australia 12.6. SA Irrigation & Landscaping Pty Ltd. 12.7. Landscape Products Inc. 12.8. Hydro-Rain 12.9. Irritrol 12.10. Netafim LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End Users 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological Advancements in the Landscape Irrigation Drives the Market Growth 4.1.1.2. Increase in the Government Programs and Subsidies Driving the Landscape Irrigation Markets Growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High product and Maintenance Cost of Landscape Irrigation Systems Hurdles the Market Growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario PostCOVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Sprinklers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Valves 7.4. Controllers 7.5. Back Flow prevention devices 7.6. Pipes and Fittings 7.7. Pumps & Filters 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Turf Grass * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Slopes 8.4. Flowers & Shrubs 9. By End Users 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users 9.2. Residential Sector * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Commercial Sector 9.4. Agriculture Sector 9.5. Other 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. The Toro Company* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Rain Bird 12.3. The Reece Company 12.4. Hunter Industries 12.5. Nelson Australia 12.6. SA Irrigation & Landscaping Pty Ltd. 12.7. Landscape Products Inc. 12.8. Hydro-Rain 12.9. Irritrol 12.10. Netafim LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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