バイオシミラーの世界市場 - 2023-2030Global Biosimilars Market - 2023-2030 市場概要 バイオシミラーの世界市場は、2022年に301億米ドルに達し、2030年には767億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。バイオシミラーの世界市場は、2023年から2030年の予測期間中に12.8%のCAGR... もっと見る
サマリー市場概要バイオシミラーの世界市場は、2022年に301億米ドルに達し、2030年には767億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。バイオシミラーの世界市場は、2023年から2030年の予測期間中に12.8%のCAGRを示すと予測されている。 バイオシミラー医薬品は、同じ治療効果を維持しながら、より安価な代替品を提供することで、生物学的療法への患者のアクセスを向上させる機会を提供する。バイオシミラー医薬品は、ヘルスケアの持続可能性を高め、がん、自己免疫疾患、慢性炎症性疾患など、さまざまな疾病を抱える患者にとって利用可能な治療法の幅を広げるために不可欠である。 市場ダイナミクス 慢性疾患の負担増が、予測期間中のバイオシミラー世界市場の成長を後押ししている。 世界的に、癌、自己免疫疾患、糖尿病などの慢性疾患の有病率が上昇している。バイオシミラーは、特定の疾患に対する経済的な治療選択肢を提供することで、患者の命を救う薬へのアクセスを改善します。バイオシミラーの需要は、慢性疾患の罹患率の上昇が原動力となっている。 WHOの2022年9月のデータ報告によると、NCDによる死亡の大部分(年間1,790万人)は心血管疾患によるもので、悪性腫瘍(930万人)、慢性呼吸器疾患(410万人)、糖尿病(糖尿病による腎疾患死を含む200万人)がこれに続く。 FDAによるバイオシミラー医薬品の承認は、世界のバイオシミラー医薬品市場に将来の成長機会をもたらす。 食品医薬品局はバイオシミラー医薬品を承認し、安全で効率的なバイオシミラーの上市に必要な規制および科学的ガイダンスを提供している。バイオシミラー医薬品の受け入れは、薬剤選択の幅を広げ、患者の医療費負担を軽減することで、患者の医療へのアクセスを向上させる可能性がある。例えば、2022年9月、FDAはVegzelma(bevacizumab-add)とStimufend(pegfilgrastim-FPGA)を承認した。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックはバイオシミラー市場に大きな影響を与えている。バイオシミラーは、より合理的な価格の代替品を提供することで、必要な治療へのアクセスを向上させることができる。一部の生物製剤の需要が高まる可能性があるため、これは公衆衛生上の緊急事態が発生した場合に特に重要である。パンデミックの間、余分な仕事量を管理し、遠隔地での勤務体制を調整することは、世界中の規制当局にとって困難なことであった。このため、バイオシミラーの評価と承認が遅れている可能性がある。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争がバイオシミラー市場に与える影響は複雑かつ多面的である。世界の地政学的・経済的環境におけるリスクは、紛争シナリオによって引き起こされる可能性がある。投資家のリスク耐性が低下したり、他の領域に関心が移ったりする可能性があり、世界中のバイオシミラー研究開発プロジェクトへの投資や資金調達に影響を及ぼす可能性がある。 バイオシミラーの臨床試験には、複数の国や施設が関与する。紛争によってロシアやウクライナの治験施設へのアクセスが中断または制限されると、治験の完了、データ収集、規制当局の許可取得が遅れる。 セグメント分析 世界のバイオシミラー市場は、製品、技術、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 モノクローナル抗体セグメントは、予測期間中、市場で支配的な地位を占めると予想される。 モノクローナル抗体セグメントは市場占有率が最も高く、2022年のバイオシミラー市場の約2分の1を占める。バイオシミラー分子群には、バイオシミラーモノクローナル抗体(mAbs)が含まれる。大型で複雑なタンパク質は通常、がんや関節リウマチなどの疾患の治療に使用される。モノクローナル抗体は、細菌やウイルスなどの侵入物質を認識し、破壊するために免疫システムによって使用される。 例えば、2022年9月、バイオテクノロジー企業であるバイオジェン社は、抗インターロイキン-6受容体モノクローナル抗体であるRoACTEMRA(トシリズマブ)を参照するバイオシミラー候補であるBIIB800の販売承認申請が欧州医薬品庁に受理されたことを発表した。 地理的分析 主要プレーヤー間の提携やパートナーシップの増加、FDA承認の増加、バイオシミラーの進歩が北米地域を支配している。 北米はバイオシミラー市場の約32.1%を占め、同市場を支配すると予想されている。例えば、バイオシミラーの迅速なFDA承認プロセスは、高品質で低コストの医療への患者アクセスを向上させるために利用されている。米国では2022年1月現在、FDAの承認を受けたバイオシミラー医薬品が33品目あり、そのうち21品目が現在販売されている。 カーディナル・ヘルス・レポート2022によると、がん治療薬バイオシミラーの3クラスすべて、すなわちリツキシマブ、ベバシズマブ、トラスツズマブの市場シェアが60%を超えているがんでは、米国におけるバイオシミラーの採用が大きく進展している。 競合他社の状況 同市場における世界の主要企業には、Amgen Inc.、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.、Novartis AG、Pfizer Inc.、Biocon、Samsung Bioepis、Mylan NV、Celltrion、Biogen、Intas Pharmaceutical Ltd.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品、技術、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のバイオシミラー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - バイオシミラー市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 バイオシミラーの世界市場レポートは、約69の表、70の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. An increasing number of biosimilar drug approvals by the FDA is boosting the global biosimilar market growth during the forecast period. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High development costs of the biosimilar drug are hampering the growth of the global biosimilar market in the forecast period. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine Conflict Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Monoclonal Antibodies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Recombinant Human Growth Hormone (rhGH) 9.4. Insulin 9.5. Anti-coagulants 9.6. Erythropoietin 9.7. Fusion Proteins 9.8. Granulocyte Colony Stimulating Factor 9.9. Follitropin 9.10. Others 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Recombinant DNA Technology (rDNA technology)* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Monoclonal Antibodies (MAb) Technology 11. By Application 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Oncology* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Chronic and Immune Diseases 11.4. Infectious Diseases 11.5. Growth Hormone Deficiency 11.6. Blood Disorders 11.7. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. Hospital Pharmacies* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Retail Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.7.1. The U.S. 13.2.7.2. Canada 13.2.7.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.7.1. Germany 13.3.7.2. The U.K. 13.3.7.3. France 13.3.7.4. Italy 13.3.7.5. Spain 13.3.7.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.7.1. Brazil 13.4.7.2. Argentina 13.4.7.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.7.1. China 13.5.7.2. India 13.5.7.3. Japan 13.5.7.4. Australia 13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Product Benchmarking 14.3. Company Share Analysis 14.4. Key Developments and Strategies 15. Company Profiles 15.1. Amgen Inc.* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 15.3. Novartis AG 15.4. Pfizer Inc. 15.5. Biocon 15.6. Samsung Bioepis 15.7. Mylan NV 15.8. Celltrion 15.9. Biogen 15.10. Intas Pharmaceutical Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. An increasing number of biosimilar drug approvals by the FDA is boosting the global biosimilar market growth during the forecast period. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High development costs of the biosimilar drug are hampering the growth of the global biosimilar market in the forecast period. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine Conflict Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Monoclonal Antibodies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Recombinant Human Growth Hormone (rhGH) 9.4. Insulin 9.5. Anti-coagulants 9.6. Erythropoietin 9.7. Fusion Proteins 9.8. Granulocyte Colony Stimulating Factor 9.9. Follitropin 9.10. Others 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Recombinant DNA Technology (rDNA technology)* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Monoclonal Antibodies (MAb) Technology 11. By Application 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Oncology* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Chronic and Immune Diseases 11.4. Infectious Diseases 11.5. Growth Hormone Deficiency 11.6. Blood Disorders 11.7. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. Hospital Pharmacies* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Retail Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.7.1. The U.S. 13.2.7.2. Canada 13.2.7.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.7.1. Germany 13.3.7.2. The U.K. 13.3.7.3. France 13.3.7.4. Italy 13.3.7.5. Spain 13.3.7.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.7.1. Brazil 13.4.7.2. Argentina 13.4.7.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.7.1. China 13.5.7.2. India 13.5.7.3. Japan 13.5.7.4. Australia 13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Product Benchmarking 14.3. Company Share Analysis 14.4. Key Developments and Strategies 15. Company Profiles 15.1. Amgen Inc.* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 15.3. Novartis AG 15.4. Pfizer Inc. 15.5. Biocon 15.6. Samsung Bioepis 15.7. Mylan NV 15.8. Celltrion 15.9. Biogen 15.10. Intas Pharmaceutical Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
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