ワクチンアジュバントの世界市場 - 2023-2030Global Vaccine Adjuvants Market - 2023-2030 市場概要 世界のワクチンアジュバント市場は、2022年に7億3,970万米ドルに達し、2030年には18億1,920万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界のワクチンアジュバント市場は、予測期間中(2023-2... もっと見る
サマリー市場概要世界のワクチンアジュバント市場は、2022年に7億3,970万米ドルに達し、2030年には18億1,920万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界のワクチンアジュバント市場は、予測期間中(2023-2030年)に12.2%のCAGRを示すと予測されている。ワクチンアジュバントに携わる市場関係者は新製品を開発しており、これが今後数年間のワクチンアジュバント市場の成長を促進すると期待されている。 例えば、2021年10月、バイオ医薬品会社であるダイナバックス・テクノロジーズ・コーポレーションは、ワクチンの開発と商業化に注力した。米国国防総省(DOD)は、ダイナバックスがCpG 1018をアジュバントとする組換えペストワクチンを開発するため、2年半にわたり約2200万ドルの契約を締結したと発表した。この契約に基づき、ダイナバックスはCpG 1018アジュバントとDODのrF1Vワクチンを組み合わせた第2相臨床試験を実施する。同社は2022年に第2相臨床試験を開始した。 世界のワクチンアジュバント市場は、感染症の流行拡大、より効果的なワクチンの必要性、COVID-19パンデミックによるワクチン需要の高まりによって牽引されている。世界のワクチンアジュバント市場は、新規かつ効果的なワクチンの開発におけるワクチンアジュバント需要の増加により、大きな成長が見込まれています。 市場ダイナミクス 感染症流行の増加がワクチンアジュバントの世界市場成長を牽引 世界中で感染症の流行が増加していることから、予測期間中に世界のワクチンアジュバント市場の成長が拡大すると予想されています。例えば、ワクチン接種は感染症予防のための最も効率的な戦略の一つである。結核は、COVID-19に次いで世界で最も死亡率の高い感染症のひとつであり、薬剤耐性結核菌株は依然として大きな懸念事項となっている。 例えば、米国疾病予防管理センターの報告によると、2022年には米国で8,300人の結核患者が確認されている。また、結核のアドヒアランスは10万人あたり約2.5人である。したがって、こうした理由から、ワクチンにおけるアジュバントの使用量は増加し、世界のワクチンアジュバント市場の成長を後押しすることになる。 アジュバント開発のための高い研究開発費が市場成長の妨げに メーカーが直面する主な課題の1つは、新しいワクチンアジュバントの開発に伴う研究開発コストの高さである。研究、開発、臨床試験に関連するコストは高く、企業は10年以上にわたって資本を拘束される可能性のある投資を回収しなければならない。 ワクチン1種類にかかる研究開発費の見積もりは、新薬の開発費に基づくことが多く、その額は1〜20億米ドルにのぼる。このような高コストの理由は、高い失敗率にある(スクリーニングされた化合物のうち、FDAによって承認されるのは5,000~10,000化合物に1つだけであることがよく挙げられる)。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行により、ワクチンに対する需要はかつてないほど高まっており、アジュバントはこれらのワクチンの有効性を高める上で重要な役割を果たしている。例えば、ファイザー・バイオンテックとモデナのCOVID-19ワクチンは、ワクチンに対する身体の免疫反応を高めるためにアジュバントを使用している。これが短期的には世界のワクチンアジュバント市場の成長を牽引してきた。 しかし、世界的な渡航制限や封鎖が行われているため、ワクチンアジュバントの輸送や流通が困難になっている。このため、特定のアジュバントが不足し、一部のワクチンの開発と生産が遅れている。例えば、バーラト・バイオテックのコバキシンは、アジュバントの不足によるサプライチェーンの混乱に直面し、一部の国での流通が滞った。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアはワクチンで一般的に使用されるアジュバントである水酸化アルミニウムの主要供給国であるため、ワクチン用アジュバントの世界市場は、現在進行中のロシアとウクライナの紛争によって影響を受ける可能性がある。紛争によってこれらのアジュバントのサプライチェーンが混乱すれば、アジュバントに依存するワクチンの供給不足につながる可能性がある。 セグメント分析 世界のワクチンアジュバント市場は、製品タイプ、投与経路、疾患、エンドユーザー、地域によって区分される。 世界のワクチンアジュバント市場で最も高い市場シェアを占めるのは粒子状アジュバントセグメント 予測期間中、ワクチンアジュバントの世界市場シェアは、粒子状アジュバントセグメントが30.2%を占め、優位を占めると予測される。デリバリーシステム(粒子状アジュバント)には、脂質粒子、アルミニウム塩(ミョウバン)、微粒子などの材料が含まれます。ミョウバンは圧倒的に最も一般的に使用されているアジュバントである。このアジュバントは、ジフテリア/破傷風/百日咳(DTP)、A型肝炎(HAV)、B型肝炎(HBV)に対する認可済みワクチンの製剤に含まれている。 これにより、感染症の流行、ワクチン需要の増加、より効果的なワクチンの必要性が、予測期間中にこのセグメントの成長をもたらすでしょう。 地理的分析 北米地域を支配する大手企業の存在。 北米は、高齢者人口の増加、癌の有病率の上昇、癌診断のための研究開発の高さ、同地域のメーカーによる革新的な製品の開発などにより、北米における最大の収益貢献国であることから、世界のワクチンアジュバント市場の約3分の1を占めると予想される。 また、米国ではグラクソ・スミスクライン(GSK)がワクチンアジュバント市場の主要プレーヤーである。同社のAS03アジュバントは、H1N1インフルエンザワクチンや帯状疱疹のShingrixワクチンなど、複数のワクチンに使用されている。 競争状況 同市場における主なグローバルプレイヤーは、InvivoGen、OZ Biosciences、SEPPIC、SPI Pharma、Agenus, Inc、Aphios Corp、Vaxine Pty Ltd、Sequirus、Chemtrade、Croda Internationalなどである。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、投与経路、疾患、エンドユーザー、地域に基づく世界のワクチンアジュバント市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 世界のワクチンアジュバント市場レベルの数多くのデータポイントを全セグメントとともに記載したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のワクチンアジュバント市場レポートは約53表、54図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Diseases 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing prevalence of infectious disease to drive global vaccine adjuvant market growth during the forecast period 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High R&D cost for adjuvant development to hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Particulate Adjuvants 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Adjuvant Emulsions 7.4. Pathogen Components 7.5. Combination Adjuvants 7.6. Others 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Intramuscular* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oral 8.4. Intradermal 8.5. Subcutaneous 8.6. Intranasal 9. By Diseases 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diseases 9.2. Infectious Disease* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cancer 9.4. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Pharmaceutical and Biotech Companies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Research Institutes 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. InvivoGen* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. OZ Biosciences 13.3. SEPPIC 13.4. SPI Pharma 13.5. Agenus, Inc 13.6. Aphios Corp 13.7. Vaxine Pty Ltd 13.8. Seqirus 13.9. Chemtrade 13.10. Croda International LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Diseases 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increasing prevalence of infectious disease to drive global vaccine adjuvant market growth during the forecast period 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High R&D cost for adjuvant development to hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Particulate Adjuvants 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Adjuvant Emulsions 7.4. Pathogen Components 7.5. Combination Adjuvants 7.6. Others 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Intramuscular* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oral 8.4. Intradermal 8.5. Subcutaneous 8.6. Intranasal 9. By Diseases 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diseases 9.2. Infectious Disease* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cancer 9.4. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Pharmaceutical and Biotech Companies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Research Institutes 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diseases 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. InvivoGen* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. OZ Biosciences 13.3. SEPPIC 13.4. SPI Pharma 13.5. Agenus, Inc 13.6. Aphios Corp 13.7. Vaxine Pty Ltd 13.8. Seqirus 13.9. Chemtrade 13.10. Croda International LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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