経口経粘膜薬の世界市場 - 2023-2030Global Oral Transmucosal Drugs Market - 2023-2030 市場概要 世界の経口経粘膜薬市場は、2022年に150億5,520万米ドルに達し、2030年には244億4,140万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。経口経粘膜薬市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.4%のCAG... もっと見る
サマリー市場概要世界の経口経粘膜薬市場は、2022年に150億5,520万米ドルに達し、2030年には244億4,140万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。経口経粘膜薬市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.4%のCAGRを示すと予測されている。 世界的に、慢性疾患または非伝染性疾患は増加傾向にあり、死亡者数の73%を占めている。非伝染性疾患は、インドにおける障害調整生存年数の喪失の44%、全死亡者数の53%の原因となっている。世界の人口の6分の1以上が居住するインドでは、社会経済が著しく発展しており、慢性非伝染性疾患への疫学的傾向が経口経粘膜薬市場の成長上昇につながった。 コロナウイルス感染症2019(COVID-19)の大流行により、終末期や緩和ケアのための薬剤の代替投与ルートに対するニーズが、特に地域環境において急増している。経粘膜投与経路には、鼻腔内、頬側、舌下、直腸などがある。これらは非侵襲的な全身薬物送達経路であり、自己投与や家族介護者による投与の可能性がある。自己免疫疾患の症例の増加、技術の進歩、経口薬市場の発展などの要因が、世界の経口経粘膜薬市場の成長を後押ししている。 市場ダイナミクス 自己免疫疾患と癌の発生率の増加が市場成長を後押し 例えば、米国癌協会は毎年、米国における新規癌罹患者数と死亡者数を推計し、人口ベースの癌発生と転帰に関する最新データをまとめている。2022年、米国では新たに191万8030人のがん患者が発生し、60万9360人が死亡すると予測されており、その中にはがんの主な原因である肺がんによる死亡が1日当たり約350人含まれている。このように、癌の蔓延が市場の成長を後押ししている。 経粘膜薬剤の技術的課題 経粘膜薬物送達は、非侵襲的であり、自己投与や訓練を受けた介助者による投与が可能であるため、経口や非経口の投与形態よりも望ましい。経粘膜投与に適した薬剤を見つけるためには、粘膜薬物吸収のメカニズムを理解することが重要である。鼻腔内粘膜、口腔粘膜、直腸粘膜にはそれぞれ特有の形態学的、生理学的特徴があるが、いくつかの共通点もある。 COVID-19影響分析 サプライチェーンの混乱、政府による封鎖、人手不足、製造活動の制限により、COVID-19パンデミックは経口経粘膜薬の市場に短期的に悪影響を及ぼした。一方、経口経粘膜薬の製造業者は、初回通過代謝の低減と迅速な作用発現により、コロナウイルスの流行から利益を得ている。このような特質から、経口経粘膜薬は緩和ケアや終末期ケアに有用であり、症状を素早く緩和することができる。患者の健康状態は状況によっては急速に低下する傾向があるため、COVID-19のパンデミック時には不可欠なものであった。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争は、世界の経口経粘膜薬市場に与える影響は小さいと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界の経口経粘膜薬市場にほとんど影響を与えないと予測される。 人工知能の影響分析 人工知能(AI)は、製薬業界を筆頭に、多くの社会分野で普及が進んでいる。人工ニューラルネットワーク(ANN)、情報技術、無線通信はすべて、従来の治療アプローチの欠点を克服する可能性を秘めたスマート薬物送達システムの開発に一役買っている。ワイヤレス接続のおかげで、規制された薬物分布のためのデバイスは、より汎用的になっている。 このレポートの詳細 - サンプル請求 セグメント分析 世界の経口経粘膜薬市場は、製品タイプ、適応症、投与経路、流通チャネル、地域によって区分される。 予測期間中、経口経粘膜薬市場シェアの大半を占めるのはオピオイド依存セグメントと推定される。 オピオイド依存の適応症は経口経粘膜薬市場全体の約39.6%を占めている。オピオイドの過剰摂取事例の増加が、同分野の成長を牽引している。例えば、世界保健機関(WHO)2021年によると、世界全体で約0.5百万人が薬物乱用が原因で死亡している。これらの死因の70%以上がオピオイドに関連しており、薬物過剰摂取による死因の30%以上を占めている。 さらに、カナダと米国におけるオピオイドの処方は、許容できない高率の死亡率、処方オピオイドの乱用、影響を受ける地域社会への莫大な義務を引き起こしている。 地理的分析 予測期間中、欧州は世界の経口経粘膜薬市場で第2位のシェアを占めると推定される。 欧州地域は、世界の経口経粘膜薬市場において約29%を占める第2位のシェアを占めている。欧州地域の市場は、疼痛管理に対する需要の高まりと活発な地域市場参加者によって牽引されている。 例えば、現在の標準治療で患者の問題を解決し、生活を改善するための変革製品を提供する医薬品を開発する製薬会社Aquestive Therapeutics, Inc.は、2022年9月にPharmanovia社とLibervant(ジアゼパム) Buccal Filmのライセンスおよび供給契約を締結したと発表した。この契約により、ファーマノビア社は欧州連合(EU)、英国、その他の国々でリベルバント(ジアゼパム)バッカルフィルムを販売できるようになる。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Pfizer Inc.、ZIM Laboratories Limited、Aquestive Therapeutics, Inc.、IntelGenx Corp、Indivior PLC、C.L.Pharm Co.Ltd、Seoul Pharmaceuticals、Shilpa Therapeutics、Sunovion Pharmaceuticals, Inc.、CURE Pharmaceuticalなどがあります。 レポートを購入する理由 - 製品、用途、地域に基づく世界の経口経粘膜薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 経口経粘膜薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の経口経粘膜薬市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in incidence of autoimmune disorders, respiratory problems, and cancer to boost the market growth 4.1.1.2. The increase in medication and pharmacological therapy usage 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Regulatory challenges for transmucosal drug 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing number of research and developments activities 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Tablets 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Films 10.4. Liquids & Spray 10.5. Others 11. By Indication 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 11.2. Opioid Dependence * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Neurological Disorders 11.4. Erectile Dysfunction 11.5. Nausea and Vomiting 11.6. Others 12. By Route of Administration 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 12.2. Sublingual Mucosa * 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Buccal Mucosa 12.4. Others 13. By Distribution Channel 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 13.2. Retail Pharmacies* 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Hospital Pharmacies 13.4. Online Pharmacies 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Pfizer Inc.* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. ZIM Laboratories Limited 16.3. Aquestive Therapeutics, Inc 16.4. IntelGenx Corp 16.5. Indivior PLC 16.6. C.L.Pharm Co., Ltd 16.7. Seoul Pharmaceuticals 16.8. Shilpa Therapeutics 16.9. Sunovion Pharmaceuticals, Inc 16.10. CURE Pharmaceutical. LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Indication 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in incidence of autoimmune disorders, respiratory problems, and cancer to boost the market growth 4.1.1.2. The increase in medication and pharmacological therapy usage 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Regulatory challenges for transmucosal drug 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing number of research and developments activities 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Tablets 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Films 10.4. Liquids & Spray 10.5. Others 11. By Indication 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 11.2. Opioid Dependence * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Neurological Disorders 11.4. Erectile Dysfunction 11.5. Nausea and Vomiting 11.6. Others 12. By Route of Administration 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 12.2. Sublingual Mucosa * 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Buccal Mucosa 12.4. Others 13. By Distribution Channel 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 13.2. Retail Pharmacies* 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Hospital Pharmacies 13.4. Online Pharmacies 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Pfizer Inc.* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. ZIM Laboratories Limited 16.3. Aquestive Therapeutics, Inc 16.4. IntelGenx Corp 16.5. Indivior PLC 16.6. C.L.Pharm Co., Ltd 16.7. Seoul Pharmaceuticals 16.8. Shilpa Therapeutics 16.9. Sunovion Pharmaceuticals, Inc 16.10. CURE Pharmaceutical. LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
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