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片頭痛治療薬の世界市場 - 2023-2030


Global Migraine Drugs Market - 2023-2030

市場概要 片頭痛治療薬の世界市場は、2022年に40億3,580万米ドルに達し、2030年には97億9,110万米ドルに達する好成長が予測されている。片頭痛治療薬市場は、予測期間(2023-2030年)中に12.1%のCAGRを示すと予... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年5月26日 US$4,350
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サマリー

市場概要
片頭痛治療薬の世界市場は、2022年に40億3,580万米ドルに達し、2030年には97億9,110万米ドルに達する好成長が予測されている。片頭痛治療薬市場は、予測期間(2023-2030年)中に12.1%のCAGRを示すと予測されている。さらに、安全で効果的な治療に対する需要の高まりと研究開発の増加が、市場の成長を促進すると予測される。
市場ダイナミクス
治療の進歩が予測期間中の片頭痛治療薬市場の成長を牽引すると予測される。
新薬や新しい薬物送達システム(針注射、点鼻薬)の進歩などの治療の進歩が、予測期間中の世界の片頭痛治療薬市場の成長を促進すると予想される。例えば、30分以内に投与すれば十分な効果を発揮する既存の治療法と比較すると、これらの薬剤のいくつかは片頭痛発作の2~4時間前に治療することができる。
臨床研究資金の増加が片頭痛治療薬市場に成長機会をもたらしている。
主要な市場プレイヤーへの資金提供の増加は、今後数年間の世界の片頭痛治療薬市場の成長機会を確実なものにしている。例えば、2022年8月、片頭痛治療に集中したイスラエルのデジタル治療薬設計企業であるTheranica社は、シリーズCで約4500万米ドルの資金を調達した。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
ロシア・ウクライナ紛争分析
ウクライナとロシアはともに国際的な臨床試験活動の広範な拠点である。ウクライナへの攻撃は、両国の採用予定地が失敗することで、片頭痛治療薬を含むグローバルな医薬品開発の成果に力不足をもたらす可能性がある。軍事衝突による混乱と無秩序は、片頭痛治療薬などを含む医療に大きな影響を与える。
世界不況の影響分析
医療機関は、過去の金融不況時に解雇や雇用凍結を考えたように、医療業界は不況と完全に無縁ではない。とはいえ、この業界はその本質的な性質から、他のセクターよりはうまく対処している。しかし、インフレが続く中、景気後退の危機は市場を脅かしている。持続的な景気後退に対する緊張の高まりは、今後数年間、強皮症市場に大きな影響を及ぼす可能性がある。
人工知能の影響分析
2023年5月、仮想臨床試験プラットフォーム提供企業であるHealint社は、日本の埼玉医科大学病院と提携し、片頭痛の検出にAIをどのように採用できるかを実験した。この調査は、Healint社のデータ用プラットフォーム「Migraine Buddy」によって推進される。この調査では、AIがどのように患者を診断し、治療法を選択し、致命的な可能性のある状況を特定できるかを調査し、今後数年間の世界の片頭痛治療薬市場にプラスの影響を与える。
セグメント分析
世界の片頭痛治療薬市場は、フェーズ、デザイン、適応症、サービス、地域に基づいてセグメント化される。
小売薬局セグメントは2030年までに世界市場の35%のシェアを占めると推定される。
片頭痛の予防薬や頓服薬の大半は、誘発された症状を緩和し、片頭痛発作を回避または沈静化することを目的としている。これらの医薬品は主に鎮痛剤やOTC医薬品であり、小売薬局で簡単に入手できる。したがって、小売薬局セグメントは、予測期間を通じて世界の片頭痛治療薬市場全体の約35.0%を占め、圧倒的なシェアを占めると推定される。
地理的分析
予測期間中、欧州は片頭痛治療薬の世界市場で第2位のシェアを占めると推定される。
欧州は、欧州の個人による片頭痛への支出が多いことと、この地域で片頭痛に関する認識を広めるために様々な組織が努力していることから、片頭痛治療薬市場全体の約28.2%を占めると推定される。例えば、2022年9月に発表された新しい記事によると、世界で最も長い歴史を持つ頭痛医学会議である最近の片頭痛トラスト国際シンポジウムでは、片頭痛の影響を受けている人々のための強化されたガイドラインに到達するために支援者が共同で集まった。片頭痛は、ヨーロッパ全域で相当な公衆衛生問題であることに変わりはなく、直接的・間接的な医療費として年間550億ユーロをヨーロッパ経済に費やしていると推定されている。
競合他社の状況
この市場における世界の主要企業には、Allergen、Eisai, Ltd.、AstraZeneca plc.、Abbott Laboratories、Eisai Co., Ltd.、Endo International Plc.、GlaxoSmithKline Plc.、Merck & Co., Inc.、Pfizer Inc.、Johnson & Johnsonなどがあります。
レポートを購入する理由
- タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の片頭痛治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 片頭痛治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の片頭痛治療薬市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Distribution Channel
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Development Of Various New Cost-Effective Products
4.1.1.2. Market Developments
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Regulatory Authorities
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Government Initiatives
4.1.5. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Regulatory Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Epidemiological Analysis
5.5. Patent Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine Conflict Analysis
8. Global Recession Analysis
9. Artificial Intelligence Impact Analysis
10. By Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
10.2. Abortive Medicine
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Preventive Medicine
11. By Route of Administration
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
11.2. Oral *
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Injectable
11.4. Others
12. By Distribution Channel
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
12.2. Hospital Based Pharmacies
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Retail Pharmacies
12.4. Online Pharmacies
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.6.1. The U.S.
13.2.6.2. Canada
13.2.6.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.6.1. Germany
13.3.6.2. The U.K.
13.3.6.3. France
13.3.6.4. Italy
13.3.6.5. Spain
13.3.6.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.6.1. Brazil
13.4.6.2. Argentina
13.4.6.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.6.1. China
13.5.6.2. India
13.5.6.3. Japan
13.5.6.4. Australia
13.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. Abbott Laboratories
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Type Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. AbbVie Inc
15.3. Allergan Plc.
15.4. AstraZeneca PLC.
15.5. Eisai Co., Ltd.
15.6. Endo International Plc.
15.7. GlaxoSmithKline Plc.
15.8. Merck & Co., Inc.
15.9. Pfizer Inc.
15.10. Johnson & Johnson
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global migraine drugs market reached USD 4,035.8 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to USD 9,791.1 million by 2030. The migraine drugs market is expected to exhibit a CAGR of 12.1% during the forecast period (2023-2030), owing to the increase in the preponderance of migraine globally and the increase in awareness regarding migraine and their therapy choices. Additionally, a rise in demand for secure and efficacious therapy and an increase in research and development is anticipated to promote the growth of the market.
Market Dynamics
The Treatment Advancements are Expected to Drive the Migraine Drugs Market Growth During the Forecast Period.
The treatment advancements such as the advancements in new drugs and new drug delivery systems (needle injections, nasal sprays) are expected to drive the global migraine drugs market growth during the forecast period. For example, a few of these medications can treat migraine 2-4 hours into an attack when compared to the pre-existing therapies that perform satisfactorily if administered within 30 minutes.
The Increasing Funding for Clinical Research is Providing Growth Opportunities for Migraine Drugs Market.
The growing funding to the key market players is ensuring growth opportunities for the global migraine drugs market in the upcoming years. For instance, in August 2022, Theranica, an Israel-based digital therapeutics designer concentrated on migraine care, raised around USD 45 million in Series C funding.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with pricing dynamics (including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), demand-supply spectrum (shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), government initiatives (initiatives to revive market, sector or industry by government bodies) and manufacturers strategic initiatives (what manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Russia-Ukraine Conflict Analysis
Ukraine and Russia are both extensive bases for international clinical trial activities. The attack on Ukraine may cause an underpowering of global drug development outcomes including drugs for migraine with the failure of prospective recruitment locations for both nations. The turmoil and disorder induced by military confrontation have a significant influence over healthcare including migraine drugs and others.
Global Recession Impact Analysis
The healthcare industry is not completely immune to recession, as healthcare institutions thought firings and employing freezes during past financial downturns. That stated, the industry does cope finer than other sectors because of its essential nature. However, the danger of recession threatens the market as inflation persists increasing. The elevated extent of tension about the persistent recession could hold a substantial influence on the scleroderma market over the following few years.
Artificial Intelligence Impact Analysis
In May 2023, Healint, a virtual clinical trial platform-delivering company, partnered with the Saitama Medical University Hospital in Japan to experiment with how AI could be employed to detect migraines. The investigation is fueled by Healint's Migraine Buddy platform for data. The research will investigate how AI could diagnose patients, pick therapies and pinpoint possible fatal circumstances positively impacting the global migraine drugs market in the upcoming years.
Segment Analysis
The global migraine drugs market is segmented based on phase, design, indication, service, and region.
The Retail Pharmacy Segment is Estimated to Hold a 35% Share of the Global Market by 2030.
The majority of migraine preventive or abortive medications are intended for relieving the induced symptoms and averting or subsiding the migraine attack. These medications are primarily analgesics and OTC medicines that are easily available from retail pharmacies. Therefore, the retail pharmacy segment is estimated to hold a dominant share of the global migraine drugs market accounting for around 35.0% of the total market throughout the forecast period.
Geographical Analysis
Europe is Estimated to Hold the Second-largest Share of the Global Migraine Drugs Market During the Forecast Period.
Europe is estimated to hold around 28.2% of the total migraine drugs market owing to the high spending on migraine by European individuals and the efforts by various organizations to spread awareness about migraine in this region. For instance, according to a new article published in September 2022, at the recent Migraine Trust International Symposium, the world’s longest-established headache medical conference, supporters gathered jointly to reach for enhanced guidelines for those impacted by migraine. Migraine persists to be a considerable public health issue across Europe costing European economies an assessed €55 billion yearly in immediate and indirect health care costs.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Allergen, Eisai, Ltd., AstraZeneca plc, Abbott Laboratories, Eisai Co., Ltd., Endo International Plc., GlaxoSmithKline Plc., Merck & Co., Inc., Pfizer Inc., and Johnson & Johnson among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global migraine drugs market segmentation based on type, route of administration, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of migraine drugs market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global migraine drugs market report would provide approximately 53 tables, 54 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Distribution Channel
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Development Of Various New Cost-Effective Products
4.1.1.2. Market Developments
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Regulatory Authorities
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Government Initiatives
4.1.5. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Regulatory Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Epidemiological Analysis
5.5. Patent Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine Conflict Analysis
8. Global Recession Analysis
9. Artificial Intelligence Impact Analysis
10. By Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
10.2. Abortive Medicine
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Preventive Medicine
11. By Route of Administration
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
11.2. Oral *
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Injectable
11.4. Others
12. By Distribution Channel
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
12.2. Hospital Based Pharmacies
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Retail Pharmacies
12.4. Online Pharmacies
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.6.1. The U.S.
13.2.6.2. Canada
13.2.6.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.6.1. Germany
13.3.6.2. The U.K.
13.3.6.3. France
13.3.6.4. Italy
13.3.6.5. Spain
13.3.6.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.6.1. Brazil
13.4.6.2. Argentina
13.4.6.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.6.1. China
13.5.6.2. India
13.5.6.3. Japan
13.5.6.4. Australia
13.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. Abbott Laboratories
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Type Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. AbbVie Inc
15.3. Allergan Plc.
15.4. AstraZeneca PLC.
15.5. Eisai Co., Ltd.
15.6. Endo International Plc.
15.7. GlaxoSmithKline Plc.
15.8. Merck & Co., Inc.
15.9. Pfizer Inc.
15.10. Johnson & Johnson
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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