片頭痛治療薬の世界市場 - 2023-2030Global Migraine Drugs Market - 2023-2030 市場概要 片頭痛治療薬の世界市場は、2022年に40億3,580万米ドルに達し、2030年には97億9,110万米ドルに達する好成長が予測されている。片頭痛治療薬市場は、予測期間(2023-2030年)中に12.1%のCAGRを示すと予... もっと見る
サマリー市場概要片頭痛治療薬の世界市場は、2022年に40億3,580万米ドルに達し、2030年には97億9,110万米ドルに達する好成長が予測されている。片頭痛治療薬市場は、予測期間(2023-2030年)中に12.1%のCAGRを示すと予測されている。さらに、安全で効果的な治療に対する需要の高まりと研究開発の増加が、市場の成長を促進すると予測される。 市場ダイナミクス 治療の進歩が予測期間中の片頭痛治療薬市場の成長を牽引すると予測される。 新薬や新しい薬物送達システム(針注射、点鼻薬)の進歩などの治療の進歩が、予測期間中の世界の片頭痛治療薬市場の成長を促進すると予想される。例えば、30分以内に投与すれば十分な効果を発揮する既存の治療法と比較すると、これらの薬剤のいくつかは片頭痛発作の2~4時間前に治療することができる。 臨床研究資金の増加が片頭痛治療薬市場に成長機会をもたらしている。 主要な市場プレイヤーへの資金提供の増加は、今後数年間の世界の片頭痛治療薬市場の成長機会を確実なものにしている。例えば、2022年8月、片頭痛治療に集中したイスラエルのデジタル治療薬設計企業であるTheranica社は、シリーズCで約4500万米ドルの資金を調達した。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ウクライナとロシアはともに国際的な臨床試験活動の広範な拠点である。ウクライナへの攻撃は、両国の採用予定地が失敗することで、片頭痛治療薬を含むグローバルな医薬品開発の成果に力不足をもたらす可能性がある。軍事衝突による混乱と無秩序は、片頭痛治療薬などを含む医療に大きな影響を与える。 世界不況の影響分析 医療機関は、過去の金融不況時に解雇や雇用凍結を考えたように、医療業界は不況と完全に無縁ではない。とはいえ、この業界はその本質的な性質から、他のセクターよりはうまく対処している。しかし、インフレが続く中、景気後退の危機は市場を脅かしている。持続的な景気後退に対する緊張の高まりは、今後数年間、強皮症市場に大きな影響を及ぼす可能性がある。 人工知能の影響分析 2023年5月、仮想臨床試験プラットフォーム提供企業であるHealint社は、日本の埼玉医科大学病院と提携し、片頭痛の検出にAIをどのように採用できるかを実験した。この調査は、Healint社のデータ用プラットフォーム「Migraine Buddy」によって推進される。この調査では、AIがどのように患者を診断し、治療法を選択し、致命的な可能性のある状況を特定できるかを調査し、今後数年間の世界の片頭痛治療薬市場にプラスの影響を与える。 セグメント分析 世界の片頭痛治療薬市場は、フェーズ、デザイン、適応症、サービス、地域に基づいてセグメント化される。 小売薬局セグメントは2030年までに世界市場の35%のシェアを占めると推定される。 片頭痛の予防薬や頓服薬の大半は、誘発された症状を緩和し、片頭痛発作を回避または沈静化することを目的としている。これらの医薬品は主に鎮痛剤やOTC医薬品であり、小売薬局で簡単に入手できる。したがって、小売薬局セグメントは、予測期間を通じて世界の片頭痛治療薬市場全体の約35.0%を占め、圧倒的なシェアを占めると推定される。 地理的分析 予測期間中、欧州は片頭痛治療薬の世界市場で第2位のシェアを占めると推定される。 欧州は、欧州の個人による片頭痛への支出が多いことと、この地域で片頭痛に関する認識を広めるために様々な組織が努力していることから、片頭痛治療薬市場全体の約28.2%を占めると推定される。例えば、2022年9月に発表された新しい記事によると、世界で最も長い歴史を持つ頭痛医学会議である最近の片頭痛トラスト国際シンポジウムでは、片頭痛の影響を受けている人々のための強化されたガイドラインに到達するために支援者が共同で集まった。片頭痛は、ヨーロッパ全域で相当な公衆衛生問題であることに変わりはなく、直接的・間接的な医療費として年間550億ユーロをヨーロッパ経済に費やしていると推定されている。 競合他社の状況 この市場における世界の主要企業には、Allergen、Eisai, Ltd.、AstraZeneca plc.、Abbott Laboratories、Eisai Co., Ltd.、Endo International Plc.、GlaxoSmithKline Plc.、Merck & Co., Inc.、Pfizer Inc.、Johnson & Johnsonなどがあります。 レポートを購入する理由 - タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の片頭痛治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 片頭痛治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の片頭痛治療薬市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Distribution Channel 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Development Of Various New Cost-Effective Products 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Regulatory Authorities 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Epidemiological Analysis 5.5. Patent Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine Conflict Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 10.2. Abortive Medicine 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Preventive Medicine 11. By Route of Administration 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 11.2. Oral * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Injectable 11.4. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. Hospital Based Pharmacies 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Retail Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.6.1. The U.S. 13.2.6.2. Canada 13.2.6.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.6.1. Germany 13.3.6.2. The U.K. 13.3.6.3. France 13.3.6.4. Italy 13.3.6.5. Spain 13.3.6.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.6.1. Brazil 13.4.6.2. Argentina 13.4.6.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.6.1. China 13.5.6.2. India 13.5.6.3. Japan 13.5.6.4. Australia 13.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Abbott Laboratories 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Type Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. AbbVie Inc 15.3. Allergan Plc. 15.4. AstraZeneca PLC. 15.5. Eisai Co., Ltd. 15.6. Endo International Plc. 15.7. GlaxoSmithKline Plc. 15.8. Merck & Co., Inc. 15.9. Pfizer Inc. 15.10. Johnson & Johnson LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Distribution Channel 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Development Of Various New Cost-Effective Products 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent Regulatory Authorities 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Epidemiological Analysis 5.5. Patent Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine Conflict Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 10.2. Abortive Medicine 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Preventive Medicine 11. By Route of Administration 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 11.2. Oral * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Injectable 11.4. Others 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 12.2. Hospital Based Pharmacies 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Retail Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.6.1. The U.S. 13.2.6.2. Canada 13.2.6.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.6.1. Germany 13.3.6.2. The U.K. 13.3.6.3. France 13.3.6.4. Italy 13.3.6.5. Spain 13.3.6.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.6.1. Brazil 13.4.6.2. Argentina 13.4.6.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.6.1. China 13.5.6.2. India 13.5.6.3. Japan 13.5.6.4. Australia 13.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Abbott Laboratories 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Type Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. AbbVie Inc 15.3. Allergan Plc. 15.4. AstraZeneca PLC. 15.5. Eisai Co., Ltd. 15.6. Endo International Plc. 15.7. GlaxoSmithKline Plc. 15.8. Merck & Co., Inc. 15.9. Pfizer Inc. 15.10. Johnson & Johnson LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医薬)の最新刊レポートDataM Intelligence社の医薬分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |