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ひまわり油の世界市場 - 2023-2030


Global Sunflower Oil Market - 2023-2030

市場概要 世界のヒマワリ油市場は、2022年に209億8,510万米ドルに達し、2030年には310億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)のCAGRは5.2%と予測される。 ひまわり油市... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年5月15日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のヒマワリ油市場は、2022年に209億8,510万米ドルに達し、2030年には310億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)のCAGRは5.2%と予測される。
ひまわり油市場は、消費者の健康志向の高まりに伴い、成長の拡大が予測される。大豆やパームなどの植物油に比べ、ヒマワリ油は健康に良いと言われている。ヒマワリ油は、その多用途性、ニュートラルな風味、健康上の利点から人気のある植物油である。ヒマワリ油は天然でオーガニックな製品であり、市場で人気を博している。新興国を中心とした食品セクターの拡大が、ヒマワリ油のような植物油の需要増につながっている。
市場ダイナミクス
ヒマワリ油の消費に伴う健康効果に関する意識の高まりがヒマワリ油市場の成長を後押し
健康とウェルネスのトレンドの高まりが、ひまわり油産業の成長の主な原動力となっている。ひまわり油には、他の植物油よりも多くのビタミンEが含まれている。ビタミンAとEはひまわり油に豊富に含まれており、健康な肌をサポートする。ひまわり油の脂質の80%以上は一価不飽和脂肪酸であり、心臓によい。ヒマワリ油の優れた脂肪酸組成は、身体のバランスを保つのに役立つ。FAO(国連食糧農業機関)によると、ヒマワリ種子油の生産量は2050年までに6,000万トンに達すると予想されており、一人当たりの消費量の増加を示唆している。
ヒマワリ油価格の変動が市場成長を妨げる
価格の変動はヒマワリ油市場の成長にとって大きな阻害要因となり得る。ヒマワリ油価格は、需給の変化、天候、地政学的イベント、為替変動など、さまざまな要因によって影響を受ける可能性がある。例えば、世界のヒマワリ油生産量の60%以上がウクライナとロシアで生産されているが、ウクライナとロシアの戦争により、ヒマワリの価格が急激に上昇することがある。価格の変動は、生産者と消費者の双方に不確実性をもたらし、操業、投資、購入の計画や予算を立てることを困難にする可能性がある。
COVID-19影響分析
COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させるための取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ウクライナとロシアはヒマワリの大半を生産する国であるため、両国間の紛争によりヒマワリ油の価格が急激に上昇した。紛争はウクライナの農業生産にも影響を及ぼしており、同地域の農家はサプライチェーンの寸断、インフラの損壊、不安との闘いを余儀なくされている。世界のヒマワリ油生産の60%以上がウクライナとロシアで生産されており、紛争は供給に深刻な影響を与えている。
セグメント分析
世界のヒマワリ油市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。
家庭用/小売用におけるヒマワリ油の多様な用途が、家庭用/小売用セグメントの成長を牽引している。
ヒマワリ油市場はエンドユーザーに基づき、家庭用/小売用、フードサービス用、産業用に分けられる。
ひまわり油の世界市場における家庭用/小売用セグメントは、2022年に75億1,540万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 5.9%で成長すると予測されている。ひまわり油は、その高い発煙点と中性の風味により、家庭用最終用途産業では揚げ物、炒め物、焼き物によく使用される。炒め物、野菜のロースト、マフィンやケーキのような焼き菓子の材料として人気がある。Statistaは、ヒマワリ種子油の世界消費量は2022~2023年に約1,850万トンに達すると予測している。
地理的分析
輸入の増加と政府の施策がアジア太平洋地域のヒマワリ油生産量を押し上げる
アジア太平洋地域のヒマワリ油市場は、2022年に44億5,270万米ドルと評価され、予測期間中に5.1%のCAGRを記録すると予想されている。輸入の増加と各国政府によるヒマワリ油生産強化の取り組みが、予測期間中のアジア太平洋地域の市場成長を牽引している。2022年3月1日、インドはヒマワリ食用油の総輸入量の約70%をウクライナから、20%近くをロシアから輸入している。そのうち、インドのヒマワリ栽培は過去数年間、約6万トン(2019-20年)と落ち着いており、約2.40ヘクタールで栽培されている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)、Conagra Brands, Inc.、Colorado Mills、Archer Daniels Midland Company、Bunge Ltd.、Cargill, Incorporated、Parakh Group、Rein Oil CC、Macjerry Sunfloweroil Co.Ltd.、Kaissaoil。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界のヒマワリ油市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ヒマワリ油市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
ひまわり油の世界市場レポートは約61の表、58の図、151ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing awareness regarding health benefits associated with the consumption of sunflower oil
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in sunflower oil prices
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing use of sunflower oil across numerous end-use industries
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. High-Oleic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Mid-Oleic
7.4. Linoleic
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Household/Retail*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Food Service
8.4. Industrial
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Conagra Brands, Inc.
11.3. Colorado Mills
11.4. Archer Daniels Midland Company
11.5. Bunge Ltd.
11.6. Cargill, Incorporated
11.7. Parakh Group
11.8. Rein Oil CC
11.9. Macjerry Sunfloweroil Co. Ltd.
11.10. Kaissaoil
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global sunflower oil market reached US$ 20,985.1 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 31,091.1 million by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 5.2% during the forecast period (2023-2030).
The sunflower oil market is projected to see an increase in growth as consumers are becoming health conscious. Compared to vegetable oils like soybean and palm, sunflower oil is said to be healthier. Sunflower oil is a popular vegetable oil due to its versatility, neutral flavor, and health benefits. Sunflower oil is a natural and organic product that is gaining popularity in the market. The expansion of the food sector, particularly in emerging nations, has led to a rise in the demand for vegetable oils like sunflower oil.
Market Dynamics
Increasing awareness regarding health benefits associated with the consumption of sunflower oil fuel the growth of the sunflower oil market
The increasing health and wellness trends are the major driver for the growth of the sunflower oil industry. It contains more vitamin E than other vegetable oils. Vitamins A and E are abundant in sunflower oil, which supports healthy skin. More than 80% of sunflower oil's lipids are monounsaturated, making them heart-healthy. Sunflower oil's outstanding fatty acid composition aids in keeping the body in balance. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), sunflower seed oil production is expected to reach 60 million tons by 2050, implying a rise in its per capita consumption.
Volatility in sunflower oil prices hamper the market growth
Price volatility can be a significant restraint for the sunflower oil market growth. Sunflower oil prices can be affected by a range of factors, such as changes in supply and demand, weather conditions, geopolitical events, and currency fluctuations. For instance, over 60% of the world's sunflower oil production is in Ukraine and Russia, and due to Ukraine and Russia's war, there is a sudden increase in the price of sunflower. Price volatility can create uncertainty for both producers and consumers, and can make it difficult to plan and budget for operations, investments, and purchases.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with pricing dynamics (including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), demand-supply spectrum (shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), government initiatives (initiatives to revive market, sector or industry by government bodies) and manufacturers strategic initiatives (what manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Russia-Ukraine War Impact
Since Ukraine and Russia are the two countries that produce the majority of sunflowers, the price of sunflower oil has abruptly increased due to the conflict between those two countries. The conflict has also affected Ukraine's agricultural production, as farmers in the region have been forced to contend with disrupted supply chains, damage to infrastructure, and insecurity. Over 60% of the world's sunflower oil production is produced in Ukraine and Russia, and the conflict has severely impacted supplies.
Segment Analysis
The global sunflower oil market is segmented based on product type, end-user, distribution channel, and region.
The versatile applications of sunflower oil in household/retail are driving the household/retail segment growth
Based on end-user, the sunflower oil market is divided into household/retail, food service, and industrial.
Household/retail segment in the global sunflower oil market was valued at US$ 7,515.4 million in 2022 and is estimated to grow at a CAGR of 5.9% over the forecast period. Sunflower oil is often used in the household end-use industry for frying, sauteing, and baking due to its high smoke point and neutral flavor. It is a popular choice for making stir-fries, roasted vegetables, and baked goods like muffins and cakes. Statista projects that the global consumption of sunflower seed oil will reach around 18.5 million metric tons in 2022–2023.
Geographical Analysis
Growing imports and government measures to boost sunflower oil output in the Asia-Pacific region
The Asia-Pacific sunflower oil market was valued at USD 4,452.7 million in 2022 and is expected to record a CAGR of 5.1% over the forecast period. The increasing imports and initiatives by the governments to enhance sunflower oil production in the country are driving the Asia-Pacific market growth during the forecast period. On March 1, 2022, India imported about 70% of its total sunflower edible oil import from Ukraine and nearly 20% from Russia. In time, India’s sunflower cultivation has been sedentary for the previous few years at approximately 60,000 tons (2019-20), which is cultivated on around 2.40 lakh hectares.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC), Conagra Brands, Inc., Colorado Mills, Archer Daniels Midland Company, Bunge Ltd., Cargill, Incorporated, Parakh Group, Rein Oil CC, Macjerry Sunfloweroil Co. Ltd., and Kaissaoil.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global sunflower oil market segmentation based on product type, end-user, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of sunflower oil market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global sunflower 0il market report would provide approximately 61 tables, 58 figures, and 151 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing awareness regarding health benefits associated with the consumption of sunflower oil
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in sunflower oil prices
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing use of sunflower oil across numerous end-use industries
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. High-Oleic*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Mid-Oleic
7.4. Linoleic
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Household/Retail*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Food Service
8.4. Industrial
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Conagra Brands, Inc.
11.3. Colorado Mills
11.4. Archer Daniels Midland Company
11.5. Bunge Ltd.
11.6. Cargill, Incorporated
11.7. Parakh Group
11.8. Rein Oil CC
11.9. Macjerry Sunfloweroil Co. Ltd.
11.10. Kaissaoil
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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