ひまわり油の世界市場 - 2023-2030Global Sunflower Oil Market - 2023-2030 市場概要 世界のヒマワリ油市場は、2022年に209億8,510万米ドルに達し、2030年には310億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)のCAGRは5.2%と予測される。 ひまわり油市... もっと見る
サマリー市場概要世界のヒマワリ油市場は、2022年に209億8,510万米ドルに達し、2030年には310億9,110万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)のCAGRは5.2%と予測される。 ひまわり油市場は、消費者の健康志向の高まりに伴い、成長の拡大が予測される。大豆やパームなどの植物油に比べ、ヒマワリ油は健康に良いと言われている。ヒマワリ油は、その多用途性、ニュートラルな風味、健康上の利点から人気のある植物油である。ヒマワリ油は天然でオーガニックな製品であり、市場で人気を博している。新興国を中心とした食品セクターの拡大が、ヒマワリ油のような植物油の需要増につながっている。 市場ダイナミクス ヒマワリ油の消費に伴う健康効果に関する意識の高まりがヒマワリ油市場の成長を後押し 健康とウェルネスのトレンドの高まりが、ひまわり油産業の成長の主な原動力となっている。ひまわり油には、他の植物油よりも多くのビタミンEが含まれている。ビタミンAとEはひまわり油に豊富に含まれており、健康な肌をサポートする。ひまわり油の脂質の80%以上は一価不飽和脂肪酸であり、心臓によい。ヒマワリ油の優れた脂肪酸組成は、身体のバランスを保つのに役立つ。FAO(国連食糧農業機関)によると、ヒマワリ種子油の生産量は2050年までに6,000万トンに達すると予想されており、一人当たりの消費量の増加を示唆している。 ヒマワリ油価格の変動が市場成長を妨げる 価格の変動はヒマワリ油市場の成長にとって大きな阻害要因となり得る。ヒマワリ油価格は、需給の変化、天候、地政学的イベント、為替変動など、さまざまな要因によって影響を受ける可能性がある。例えば、世界のヒマワリ油生産量の60%以上がウクライナとロシアで生産されているが、ウクライナとロシアの戦争により、ヒマワリの価格が急激に上昇することがある。価格の変動は、生産者と消費者の双方に不確実性をもたらし、操業、投資、購入の計画や予算を立てることを困難にする可能性がある。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させるための取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 ウクライナとロシアはヒマワリの大半を生産する国であるため、両国間の紛争によりヒマワリ油の価格が急激に上昇した。紛争はウクライナの農業生産にも影響を及ぼしており、同地域の農家はサプライチェーンの寸断、インフラの損壊、不安との闘いを余儀なくされている。世界のヒマワリ油生産の60%以上がウクライナとロシアで生産されており、紛争は供給に深刻な影響を与えている。 セグメント分析 世界のヒマワリ油市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。 家庭用/小売用におけるヒマワリ油の多様な用途が、家庭用/小売用セグメントの成長を牽引している。 ヒマワリ油市場はエンドユーザーに基づき、家庭用/小売用、フードサービス用、産業用に分けられる。 ひまわり油の世界市場における家庭用/小売用セグメントは、2022年に75億1,540万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 5.9%で成長すると予測されている。ひまわり油は、その高い発煙点と中性の風味により、家庭用最終用途産業では揚げ物、炒め物、焼き物によく使用される。炒め物、野菜のロースト、マフィンやケーキのような焼き菓子の材料として人気がある。Statistaは、ヒマワリ種子油の世界消費量は2022~2023年に約1,850万トンに達すると予測している。 地理的分析 輸入の増加と政府の施策がアジア太平洋地域のヒマワリ油生産量を押し上げる アジア太平洋地域のヒマワリ油市場は、2022年に44億5,270万米ドルと評価され、予測期間中に5.1%のCAGRを記録すると予想されている。輸入の増加と各国政府によるヒマワリ油生産強化の取り組みが、予測期間中のアジア太平洋地域の市場成長を牽引している。2022年3月1日、インドはヒマワリ食用油の総輸入量の約70%をウクライナから、20%近くをロシアから輸入している。そのうち、インドのヒマワリ栽培は過去数年間、約6万トン(2019-20年)と落ち着いており、約2.40ヘクタールで栽培されている。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)、Conagra Brands, Inc.、Colorado Mills、Archer Daniels Midland Company、Bunge Ltd.、Cargill, Incorporated、Parakh Group、Rein Oil CC、Macjerry Sunfloweroil Co.Ltd.、Kaissaoil。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界のヒマワリ油市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ヒマワリ油市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 ひまわり油の世界市場レポートは約61の表、58の図、151ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by End-User 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing awareness regarding health benefits associated with the consumption of sunflower oil 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Volatility in sunflower oil prices 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing use of sunflower oil across numerous end-use industries 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. High-Oleic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Mid-Oleic 7.4. Linoleic 8. By End-User 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 8.2. Household/Retail* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Service 8.4. Industrial 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Conagra Brands, Inc. 11.3. Colorado Mills 11.4. Archer Daniels Midland Company 11.5. Bunge Ltd. 11.6. Cargill, Incorporated 11.7. Parakh Group 11.8. Rein Oil CC 11.9. Macjerry Sunfloweroil Co. Ltd. 11.10. Kaissaoil LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by End-User 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing awareness regarding health benefits associated with the consumption of sunflower oil 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Volatility in sunflower oil prices 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing use of sunflower oil across numerous end-use industries 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. High-Oleic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Mid-Oleic 7.4. Linoleic 8. By End-User 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 8.2. Household/Retail* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Service 8.4. Industrial 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Abu Dhabi Vegetable Oil Company (ADVOC)* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Conagra Brands, Inc. 11.3. Colorado Mills 11.4. Archer Daniels Midland Company 11.5. Bunge Ltd. 11.6. Cargill, Incorporated 11.7. Parakh Group 11.8. Rein Oil CC 11.9. Macjerry Sunfloweroil Co. Ltd. 11.10. Kaissaoil LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポートDataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |