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スポーツターフ用シードの世界市場 - 2023-2030


Global Sports Turf Seed Market - 2023-2030

市場概要 スポーツターフシードは、新しい芝生エリアを確立したり、既存の芝生エリアをオーバーシードするために使用される最も人気のある種類の芝生シードです。住宅、商業施設、レクリエーション施設など、様... もっと見る

 

 

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2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
スポーツターフシードは、新しい芝生エリアを確立したり、既存の芝生エリアをオーバーシードするために使用される最も人気のある種類の芝生シードです。住宅、商業施設、レクリエーション施設など、様々な場所で使用されている。スポーツ・ターフは一般的に、競技場やゴルフ場のフェアウェイで見られ、優れた芝が一年を通して競技活動を支える必要があります。スポーツターフは、他の種類の種子とは対照的に、一般的な芝生よりも必要な水量は少ないが日照時間は長い。また、短時間に多くのエネルギーを頻繁に消費するアスリートが使用するため、水はけの良い肥沃な土壌が必要である。商業施設の開発需要や、特に都市景観における芝草の美的・環境的利点が、市場拡大の原動力となっている。
世界のスポーツターフ種子市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.6%である。
市場ダイナミクス:大会数の増加が市場拡大の原動力
時代とともにスポーツへの関心が高まり、その結果、競技人口が増加している。米国では、5歳から18歳までの少なくとも3,500万人の子供たちが毎年組織化されたスポーツに参加していると推定されている。そのうちの2100万人が、成長著しい学校以外の青少年スポーツに参加している。例えば、労働統計局によると、2019年には米国人口の19.3%が毎日スポーツや運動に従事していた。合計すると、6歳以上の約523万人が2022年に少なくとも一度はそのスポーツに従事していたことになる。スポーツに参加した子どもの割合は、女子(52.0%)に比べて男子(56.1%)、6~11歳(52.5%)に比べて12~17歳(55.6%)で高かったが、観察されたこれらの差は有意ではなかった。サッカーは米国で1,300万人以上がプレーしており、米国で3番目にプレーされているスポーツで、アイスホッケーやサッカーよりも広くプレーされている。したがって、スポーツをする人の増加が市場の成長を促進すると予想される。
市場の細分化世界のスポーツ用芝生種子市場では暖地型芝生が最も高いシェアを占める
暖地型芝生と呼ばれる冷涼地型芝生の一種は、熱帯気候で自然に生育する。一年中生育可能で冬も休眠しないが、健全な生育には暖房が必要である。暖地型芝草は他の暖地型芝草よりも高温に強く、緑を保つのに必要な水も少なくて済むため、芝生によく使われる。一方、スポーツターフの種子は、屋外レクリエーションのための緑地造成に用いられる。また、芝生の代わりに使用することで、周囲の美観を向上させることもできる。また、芝生の代わりに使用することで、周辺の美観を向上させることもできます。このため、ゴルフコースや競技場など、一年を通して高品質な芝生を必要とする運動場で使用されます。公園や運動場、芝生に播種し、より環境に優しい芝生の維持管理を実現するために、特に景観用芝生に使用されている。
また、冷涼地型芝草の種子から育てた芝草は、秋に芽を出し、冬を越して成熟し、春の気温の上昇とともに休眠に入る。冷涼地型芝草は通常、年間を通じて日中の気温が55~75°Fで、水分レベルが通常の場合に最も生育がよくなる。
地理的な普及予測期間中は北米が主要地域である。
北米の成長率が最も高いのは、米国で高い需要が見込まれるためである。トール・フェスク、ライグラス、ケンタッキー・ブルーグラスが最も重要な3つの寒地型芝草である。暖地型芝草の主な3つのサブタイプは、ゾイシア、バミューダグラス、セントオーガスティンである。ケンタッキーブルーグラスのほとんどは、最も需要の高い米国で栽培されている。バミューダグラスについては、さまざまな種類の種子の需要がある。アメリカンフットボール、野球、サッカー、テニスなど、芝生の上でプレーするスポーツが増えており、芝草の種子の需要が高まっている。様々な芝生の上でプレーできる数少ない国際的なエリートレベルのスポーツのひとつがテニスである。その結果、芝草種子の生産が伸びる余地がたくさんある。芝はスポーツで頻繁に使用されるようになったが、芝に関連した怪我の報告も増えている。天然芝のトップメーカーであるナチュラルグラス社の調査によれば、人工芝は天然芝に比べて前十字靭帯(ACL)損傷のリスクが高い。そのため、米国市場では天然芝用種子の需要が高まると予想される。
競争環境:
世界のスポーツターフ用種子市場は競争が激しく、大手企業が圧倒的な売上シェアを獲得している。Ampac Seed Company、BrettYoung、Columbia Seeds、DLF-Pickseed USA、Graham Turf Seeds Ltd、Hancock Seed Company、La Crosse Seed Corporation、Landmark Turf & Native Seed、Nutrifeed、Pennington Seed Inc.などは、手頃な価格で新商品を発売するための技術進歩に注力している。大手企業は、買収・合併、地域拡大、パートナーシップなどの戦略を駆使して、市場で強力な競争相手として頭角を現している。R&Dと新製品発売への注力の増加は、主要プレーヤーが市場での存在感を高めるための追加的な方法である。市場の様々な大手企業による技術革新は、世界のスポーツターフ種子市場のプレイヤーに有利な成長機会を提供すると期待されている。例えば、2022年5月19日、OSUは2つの新しい芝草品種を発売した。OKC1876とOKC3920は、OSUが1991年以来商業用にリリースした9番目と10番目の芝用バーミューダグラス品種となる。これらの新品種は、全米156カ所以上で使用されているTahoma 31のように、カントリークラブや市営ゴルフ場などのプロ施設向けに作られたものである。
COVID-19の影響世界のスポーツターフ用種子市場への悪影響
2020年以降、突然のCOVID-19の大流行は、世界各国の政府による封鎖や人口移動の制限により、世界経済に影響を与えた。すべての産業部門が操業を停止し、海外渡航を中止し、食糧や医薬品を生産するような必要な事業だけが操業の継続を許され、大きな被害を受けた。COVID-19パンデミックは、世界のスポーツターフ用種子市場に悪影響を与えた。フライトのキャンセル、検疫、渡航禁止、屋内外でのイベントの制限など、COVID-19の流行による影響はほんの一部に過ぎないが、政府の行動と戦略によって状況は安定した。オーストラリア・スポーツターフ・マネージャー協会(ASTMA)は、慣行の変化やスタッフの不足を考慮し、芝の低レベルメンテナンスの準備と実行に役立つガイドをまとめた。
この調査レポートは世界のスポーツターフ種子市場を分析・予測し、61の市場データ表、54の図表、200ページから構成されています。

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目次

Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Cool Season Grass *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Warm Season Grass
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Football Turf *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Golf Turf
8.4. Baseball Turf
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Ampac Seed Company*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. BrettYoung
11.3. DLF-Pickseed USA
11.4. Degesch America Inc.
11.5. Graham Turf Seeds Ltd
11.6. Hancock Seed Company
11.7. La Crosse Seed Corporation
11.8. Landmark Turf & Native Seed
11.9. Nutrifeed
11.10. Pennington Seed Inc.
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Sports turf seed is the most popular kind of lawn seed used to establish new turfgrass areas or overseed existing ones. It can be found in many locations, including residential buildings, commercial buildings, and recreational facilities. Sports turfs are typically found on playing fields or golf course fairways, where excellent grasses must support athletic activities throughout the year. Sports turf, in contrast to other types of seeds, needs less water but more sunlight than a typical lawn; it also needs fertile soil that drains well because it is used by athletes who frequently exert a lot of energy over short periods. The demand for the development of commercial property as well as the aesthetic and environmental advantages of turfgrass, particularly in urban landscapes, is credited with driving the market's expansion.
The global sports turf seed market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period (2023-2030).
Market Dynamics: The increase in the number of tournaments is driving the market expansion
Over time, there has been a rise in interest in sports, which has resulted in more competition. In the United States, it is estimated that at least 35 million children between the ages of 5 and 18 participate in an organized sport each year. Twenty-one million of them participate in the growing non-school youth sports scene. For instance, according to the Bureau of Labor Statistics, 19.3 percent of the U.S. population was engaged in sports and exercise each day in 2019. In total, around 5.23 million people above the age of six years were engaged in that sport at least once in 2022. While the percentage of children that participated in sports was higher for boys (56.1%) compared with girls (52.0%) and for children aged 12–17 years (55.6%) compared with children aged 6–11 (52.5%), these observed differences were not significant. Soccer is played by over 13 million people in the U.S., making it the third-most played sport in the U.S., more widely played than ice hockey and football. Thus, increase in number of people playing sports in expected to drive the market growth.
Market Segmentation: Warm season grass segment accounted for the highest share in global sports turf seed market
A type of cool-season grass called warm-season grass grows naturally in tropical climates. It can be grown all year round and does not go dormant in the winter, but it requires heat for healthy growth. Warm season grass is frequently used for lawns because they tolerate high temperatures better than other warm-weather turfgrass species, requiring less water to stay green. On the other hand, sports turf seed is used in landscaping to create green space for outdoor recreation. It can also be used in place of grass on lawns, improving the surrounding area's aesthetics. This qualifies it for use on athletic fields like golf courses and playing fields, which need high-quality grass all year. For seeding parks, sports fields, and lawns to provide a more environmentally friendly way to maintain grass, it is specifically used in landscape turfs.
Additionally, turfgrass grown from cool-season grass seed sprouts and develops shoots in the fall, matures through the winter and goes dormant as spring temperatures rise. Cool-season grasses typically grow at their best when daytime temperatures range from 55 to 75°F year-round with normal moisture levels.
Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period
North America has the fastest growth rate because of the anticipated high demand in the United States. Tall Fescue, Ryegrass, and Kentucky Bluegrass are the three most significant cold-season turfgrasses. The three main subtypes of warm-seasons turfgrass are Zoysia, Bermuda Grass, and St. Augustine. Most Kentucky Bluegrass is grown in the United States, where demand is highest. For Bermuda grass, there is a sizable demand for different seed types. A growing number of sports, including American football, baseball, soccer, and tennis, are played on turfs, which increases the demand for turfgrass seeds. One of the few international elite-level sports that can be played on various surfaces is tennis. As a result, it provides lots of room for turf seed production to grow. Turfs are used more frequently in sports, but more reports of turf-related injuries are also reported. Artificial turfs have a higher risk of anterior cruciate ligament (ACL) injury than natural turf, according to research done by Natural Grass, a top producer of natural turfs. As a result, it is anticipated that demand for natural turf seed in the US market will rise.
Competitive Landscape:
The global sports turf seed market is competitive, with the leading players capturing a whopping share in revenues Ampac Seed Company, BrettYoung, Columbia Seeds, DLF-Pickseed USA, Graham Turf Seeds Ltd, Hancock Seed Company, La Crosse Seed Corporation, Landmark Turf & Native Seed, Nutrifeed, and Pennington Seed Inc. among others, are focused on technology advances for new launches at affordable prices. The major players are utilizing strategies including acquisitions & mergers, regional expansion, and partnerships to stand out as strong competitors in the market. Increased focus on R&D and new product launches are additional ways the key players improve their market presence. Innovation by various leading players in the market is expected to offer lucrative growth opportunities for players in the global sports turf seed market. For instance, on May 19, 2022 OSU launched two new turfgrass varieties. OKC1876 and OKC3920 will become OSU’s ninth and 10th turf bermudagrass varieties to be released for commercial use since 1991. These new varieties were purpose built — like Tahoma 31, which is used in over 156 locations across the U.S. — for professional facilities like country clubs and municipal golf courses.
COVID-19 Impact: Negative impact on the global sports turf seed market
Since 2020, the abrupt COVID-19 pandemic has impacted the world economy due to lockdowns and restrictions on population movement imposed by governments worldwide. All industrial sectors suffered greatly as their operations were suspended, international travel ceased, and only necessary businesses, like those producing food and medicine, were allowed to continue operating. The COVID-19 pandemic has negatively impacted the global sports turf seed market. Flight cancellations, quarantines, travel bans, and restrictions on all indoor and outdoor events are just a few of the effects of the COVID-19 outbreak; however, the government's actions and strategies have helped to stabilize the situation. The Australian Sports Turf Managers Association (ASTMA) has put together a guide to help prepare and execute low-level maintenance for turf in light of changing practices and lack of staff.
The global sports turf seed market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 54 figures and 200 pages



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Table of Contents

Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Demand and Supply Side Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Technological Advancements
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Cool Season Grass *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.3. Warm Season Grass
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Football Turf *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. Golf Turf
8.4. Baseball Turf
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Ampac Seed Company*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. BrettYoung
11.3. DLF-Pickseed USA
11.4. Degesch America Inc.
11.5. Graham Turf Seeds Ltd
11.6. Hancock Seed Company
11.7. La Crosse Seed Corporation
11.8. Landmark Turf & Native Seed
11.9. Nutrifeed
11.10. Pennington Seed Inc.
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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