米ベースの世界市場 - 2023-2030Global Rice-Based Products Market - 2023-2030 市場概要 米は低繊維質で豊富なカロリーを持つ食品であり、世界の人類が消費するカロリーの5分の1を供給している。米は豊富なエネルギー源である。甘い料理、蒸した製品、調理された製品、香ばしい料理、ライス... もっと見る
サマリー市場概要米は低繊維質で豊富なカロリーを持つ食品であり、世界の人類が消費するカロリーの5分の1を供給している。米は豊富なエネルギー源である。甘い料理、蒸した製品、調理された製品、香ばしい料理、ライスプディング、様々な地域の様々な製品として調理される際、製品の形状を保持する重要な役割を果たす。米菓、米麺、米プリン、米ケーキ、おにぎりなどの米製品に対する需要が世界中で高まっていることが、米を原料とする製品の成長を後押ししている。世界中で米の生産量が増加しており、市場の成長が見込まれている。消費者の健康的な食事への関心の高まりも市場の成長を後押ししている。 世界の米をベースとした製品市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は5.67%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 市場ダイナミクス:すぐに食べられる製品への需要増加が市場成長を後押し 心臓病、糖尿病、その他の慢性疾患など、ジャンクフードの摂取に伴う健康リスクに対する消費者の意識の高まりにより、米をベースとした製品など、すぐに食べられる食品への需要が高まっている。市場の主要トレンドは、健康的な食習慣と健康的なライフスタイルを好む顧客の増加である。世界的な働く女性人口の増加も、米をベースとした製品のようなすぐに食べられる製品の販売増につながっている。多忙なライフスタイルと消費者の可処分所得の増加も市場の成長を後押ししている。消費者は米をベースにした製品により多くのお金を使うようになっている。また、米をベースとした製品のような調理済み食品にヘルシーな選択肢があることも、市場の成長を後押ししている。 さらに、非遺伝子組み換え、オーガニック、ヴィーガン、グルテンフリーの利点に関する消費者の意識の高まりが、市場における米ベースの製品に対する需要を高めている。また、同地域における健康的な間食の傾向の増加が、市場の成長をさらに後押ししている。米をベースとした製品を摂取することによる健康効果への意識の高まりが、同分野の成長を後押ししている。米は糖尿病のコントロールと血糖値の上昇を抑える。米に含まれる食物繊維はコレステロールを低下させ、心臓病や脳卒中のリスクを軽減する。米に含まれる不溶性繊維は規則正しい便通を促進する。 市場細分化:米をベースとする製品の世界市場では、米麺部門が最も高いシェアを占めている。 米麺は米粉と水を主原料として調理される。様々な形状の冷凍、生、乾燥米麺が入手可能で、優れた食感が特徴であるため、あらゆる年齢層の人々に適している。小麦粉を使用していないためグルテンフリーで、グルテン不耐症やセリアック病の人にも適している。米麺は黄色い卵麺に代わるヘルシーな麺であり、菜食主義者が好む理由でもある。米麺は体重を減らしたい消費者に人気がある。Thai President Foods Public Company Limited、Nongshim Co.Ltd.、東洋水産株式会社、Nasoya Foods USA, LLC、Nona Lim, LLC.、McCormick & Company, Inc.、Lotus Foods, Inc.、Annie Chun's, Inc.などの米をベースとした製品の主要企業は、市場での新製品の発売だけでなく、合併・買収戦略にも注力している。例えば、日清食品は2021年10月に「新カップヌードル 麺入り炒飯」を発売した。日本の照り焼きチキン、韓国のスパイシービーフ、タイのイエローカレーなど様々な種類がある。調理済みタイプもある。 一方、米菓市場は2022年にYY百万米ドルと予測され、予測期間中(2023~2030年)にCAGR YY%で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。米菓の多用途性は、消費者が米菓を材料として様々なレシピを考案するのに役立ち、予測期間における同分野の成長を後押ししている。同市場の主要プレーヤーは、消費者需要の増加により、良質な原材料の製造に注力している。食事中のスナックに対する消費者の需要の高まりや、バランスの取れた食生活を妨げる不健康なスナックの消費を避けることが、製品の販売を促進すると予想される。また、すぐに食べられる食品のトレンドが高まっていることも、予測期間における同分野の成長を後押ししている。また、大手メーカーによる製品発売の増加もセグメント成長を後押しする。例えば、2022年3月、有機米製品の全国的リーダーであるLundberg Family Farms社は、Salted Caramelと名付けられた新しい餅フレーバーを発売した。同社は現在、大餅9種類、薄餅6種類、チョコレート薄餅5種類、餅ミニ5種類、合計25種類の餅製品を提供している。 地理的浸透:予測期間中はアジア太平洋地域が優勢 2022年、アジア太平洋地域の売上シェアはほぼYY%と最も高かった。健康的な食事に対する消費者需要の増加により、インドと中国がこの地域の主要シェア国となっている。中国とインドは世界中で米の主要生産国であり輸出国である。この地域では、料理部門が米をベースにした新製品を試みている。米菓のような非遺伝子組み換え有機食品の健康効果に対する消費者の意識の高まり。さまざまな風味の米製品が入手可能なため、消費者が米をベースとした製品を購入しやすくなっている。この地域の製品発売の増加は、予測期間におけるこの地域の市場成長を後押しする。例えば、2020年1月、LT Foods JVはインド市場向けにプレミアム米スナック「Kari Kari」を発売した。この新発売のスナックは米とピーナッツから作られている。タンパク質が豊富で、インド人の味覚を刺激するチリガーリック、わさび、ソルト&ペッパー、スパイスマニアの4種類の味がある。よりヘルシーで、ノンフライ、素材にこだわったスナッキングを好む消費者に最適である。 競争環境: 世界のライスベース製品市場は競争が激しく、大手企業が圧倒的な売上シェアを獲得している。Thai President Foods Plc、Nona Lim, LLC、Lotus Foods Inc.、Annie Chun's, Inc.、Element Snacks、The Quaker Oats Company、Ricegrowers Limited、亀田製菓、Sanorice、Ottogi Corporation.Ltd.は、手頃な価格で新商品を発売するための技術進歩に注力している。大手企業は、市場で強力な競争相手として際立つために、買収・合併、地域拡大、提携などの戦略を活用している。R&Dと新製品発売への注力強化は、主要プレーヤーが市場での存在感を高める追加的な方法である。2022年3月、Lundberg family farmsは塩キャラメル餅を市場に投入した。この商品はビーガンで、添加物や人工調味料を使用していない。また、2022年7月には、Foodle Noodleがタイで初のクリーンラベルのインスタントカップ麺シリーズを発売し、若い消費者を惹きつけるためにより健康的で便利な選択肢として、有機食材を使った地元の味を提供した。欧州、英国、米国、ドバイ、シンガポールなど様々な市場で販売されている。ターメリック、桑の実、ライスベリーなど様々なフレーバーがある。また、2021年8月、オリオンは2つの製品を発売した:O'Rice」と「Custas Cup Cake」である。これらの製品はベトナムの製造施設から輸入している。O'Riceは、栄養価を維持するために揚げずに焼いた100%ベジタリアン・スナックである。これらの製品の発売は、同社の収益を押し上げるのに役立っている。 COVID-19の影響世界のライスベース製品市場にプラスの影響 COVID-19パンデミックは、物流の混乱と労働力不足により、初期段階で米の生産に支障をきたした。この物流の混乱は米価の高騰を招いた。また、封鎖期間中はバーやレストランなどの商業施設が一時的に閉鎖された。さらに、政府による封鎖などの措置により、製造工場も限られた労働力しか確保できず、操業停止に追い込まれた。グローバル企業は、国際的な取引活動が制限されているため、最終製品の輸出入で困難に直面している。 コビッド19の第一波の後、消費者は栄養価の高い食品を食べることの重要性をより意識するようになった。コビッドウイルスの蔓延は、米をベースとした製品に対する需要を増加させた。パンデミックの期間中、商品やスナックの代替品を大量購入するためのインターネット・チャネルの利用が増加し、ヘルシー・スナックの需要が高まると予想される。消費者の健康と栄養食に対する意識の高まりが市場の成長を後押ししている。COVID-19の期間中、オンラインショップを通じたライスベース製品の驚異的な売上増加が観察され、調査対象市場の需要を支えている。 この調査レポートは約61の市場データテーブル、53の図と200ページで構成されています。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product Type 3.2. Market Snippet by Type 3.3. Market Snippet by Distribution Channel 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment 7.2. Rice Snacks* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Rice Noodles 7.4. Rice Cakes 7.5. Rice Balls 7.6. Others 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 8.2. Conventional * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Organic 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 9.2. Offline* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Online 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Thai President Foods Plc* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Nona Lim, LLC. 12.3. Lotus Foods Inc. 12.4. Annie Chun's, Inc. 12.5. Element Snacks 12.6. The Quaker Oats Company 12.7. Ricegrowers Limited 12.8. KAMEDA SEIKA CO., LTD. 12.9. Sanorice 12.10. OTTOGI CORPORATION, Ltd *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product Type 3.2. Market Snippet by Type 3.3. Market Snippet by Distribution Channel 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment 7.2. Rice Snacks* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Rice Noodles 7.4. Rice Cakes 7.5. Rice Balls 7.6. Others 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 8.2. Conventional * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Organic 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 9.2. Offline* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Online 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Thai President Foods Plc* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Nona Lim, LLC. 12.3. Lotus Foods Inc. 12.4. Annie Chun's, Inc. 12.5. Element Snacks 12.6. The Quaker Oats Company 12.7. Ricegrowers Limited 12.8. KAMEDA SEIKA CO., LTD. 12.9. Sanorice 12.10. OTTOGI CORPORATION, Ltd *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |