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世界の水産物市場 - 2023-2030


Global Seafood Market - 2023-2030

市場概要 世界の水産物市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は8.5%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 シーフードとは、人間が食用とするあ... もっと見る

 

 

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2023年2月1日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の水産物市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は8.5%で、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。
シーフードとは、人間が食用とするあらゆる海洋生物を指す。天然魚介類の採集は漁業または狩猟と呼ばれ、魚介類の養殖と生産は養殖または養魚と呼ばれる。シーフードは、世界中の様々な食生活において、特に沿岸地域では重要なタンパク源である。シーフードには様々な軟体動物、甲殻類、棘皮動物、魚類、貝類が含まれる。
人口の多くが他の料理よりもシーフードを好み、これが市場の需要を大きく牽引している。さらに、沿岸地域は水産物の供給と輸出のための強力なサプライチェーンを構築するために協力している。沿岸地域からの水産物の入手が容易であることは、この市場の成長にとって極めて重要である。いくつかのシーフードレストランやチェーン店が世界中に広がっており、予測期間中のシーフード市場の売上成長を後押しするだろう。
市場ダイナミクス:冷凍水産物と缶詰水産物の需要増加による水産物市場の成長
水産加工品への需要の高まりに伴い、冷凍水産加工品と缶詰水産加工品の市場は世界中で急速に成長している。冷凍水産物製品は凍結加工されており、食品の細菌形態を防止し、保存可能期間を延ばすのに役立っている。同様に、魚の缶詰はアルミ缶やブリキ缶のような密閉容器で加工・保存される。魚の缶詰の賞味期限は通常1~5年である。水産物缶詰は、簡便食品に対する需要の高まりにより、消費者の間で絶大な支持を得ている。同様に、冷凍水産物も消費者に積極的に受け入れられ、市場の成長を後押ししている。新技術の導入により、冷凍魚介類は栄養価を保持し、新鮮な魚介類のような味がする。
冷凍は、それによって栄養価を保持し、腐敗プロセスを遅くします。漁獲後数時間以内に冷凍された魚は、保存状態の良いビタミンを含んでいる。新鮮な魚は劣化が早く、保存期間が短いことが判明しており、大手企業による研究開発活動の活発化と相まって、世界中の水産物市場の成長を牽引している。例えば、2022年10月5日、Stolt Sea Farm (SSF)は、昨日スペインのビーゴで開幕したConxemar International Fairで冷凍ターボットの新シリーズを発表した。SF社は、利便性、汎用性、安定供給に対する市場のニーズと需要の高まりに応え、同社の消費者向けブランドProdemarのもと、ターボットの新しい冷凍レンジを生み出した。
しかし、菜食主義の台頭により、植物性食品の消費が増加している。この要因によって、既存の魚市場メーカーは植物性食肉製品の発売に力を入れるようになり、市場シェアの妨げとなっている。さらに、フレキシタリアン志向の消費者の増加は、魚やその他の製品の市場に悪影響を与えた。こうした消費者は、野菜、豆類、全粒穀物、ナッツ類に傾倒し、時折肉を好むからである。
市場の細分化:世界の水産物市場で最も高いシェアを占めたのは魚類であった。
魚類セグメントは2021年に最も顕著なセグメントであり、予測期間を通じて支配的であると予測される。このセグメントの拡大は、牛肉に代わる高タンパク質食品として魚の人気が高まっていることに起因している。さらに、肉食者の増加と魚を食べることの健康上の利点に関する意識の高まりが、魚の需要を増大させている。さらに、米国のMiya'sやスコットランドのFisheries Innovationなど、数多くのシーフード・レストランが持続可能な選択肢のみを提供することに注力している。これらのレストランやシーフード・サービス・プロバイダーは、ナマズやティラピアといった持続可能なシーフード・オプションに焦点を当てている。このように、これらすべての要因が世界市場における魚セグメントの成長に貢献した。例えば、2022年10月20日、Umami Meatsは細胞ベースのフィッシュケーキとフィレを発売した。シンガポールのUmami Meats*は、米国の食材会社Ingredionと共同でタイ風フィッシュケーキと衣付きフィレを発売し、人気を集めている。
地理的浸透:予測期間中、アジア太平洋地域が優位を占める
過去数年にわたり、アジア太平洋地域は、経済発展が促進する機会により、外食レストランにとって顕著な市場となっている。さらに、近年、レストランへのオンライン注文のレベルが著しく増加しており、レストランに販売チャネルと収益を拡大する機会を提供している。アジア太平洋地域全体では、中国やインドなどの発展途上国が、世界で最も人気のある魚関連料理の中心地となりつつある。この国には、本格的な魚関連料理を作り、消費するという強い伝統があり、それはレストランのメニューのレベルの高さからも見て取れる。これとともに、組織化されたフード・サービスに対する需要の高まりと、市場における外食の傾向の高まりが、クイック・サービス・レストランとフル・サービス・レストランの両方において、甲殻類を含むシーフードとプレミアム・サーブの成長を後押しすると予想される。例えば、2021年8月、Shiok Meats社は、独占試食会で世界初の細胞ベースのロブスター肉を発売した。同社は拠点となる養殖水産物の専門生産施設を建設中だ。
さらに、特定国の中では、国際的な商取引がアジア太平洋地域の経済成長に重要な役割を果たしている。中国は水産物輸出国・生産国として世界一である。多くの発展途上国が水産物の生産と輸出を増やしており、予測期間中にアジア太平洋地域の水産物市場の成長に貢献すると予測されている。
競争状況:
同市場で事業を展開する主要企業は、製品ラインナップの拡充に注力しており、フィレ、ポーション、リングなど、より幅広い水産物製品を生産している。さらに、主要プレイヤーの製品レンジは、フィレとポーションが支配的である。これは、これらの国々からの高い消費者需要のためであり、これらは外食産業や小売部門で非常に使用されるためである。また、サプライチェーンや経営効率を向上させるために、デジタルマーケティングやその他の企業と戦略的提携を行っている企業もある。また、こうした取り組みは、小売業者が製品を信頼し、長期的な業界成長のための農業を確保するのに役立っている。同市場の世界的なプレーヤーには、日本水産、マルハニチロ、Mowi ASA、Charoen Pokphand Foods Group、Dongwon Group、丸紅、OUG Holdings、三菱商事、Trident Seafoods Corporation、Thai Union Group Public Company Limitedなどがある。水産業界では、M&A戦略、それに続く事業拡大戦略が世界的に最も人気のある戦略のひとつである。例えば、2022年6月、Northcoast Seafoods Ltd.の株式の100%が、マルハニチロ株式会社の一部門であるSeafood Connection Holding B.V.(Secon)に買収された。この買収により、ノースコーストはマルハニチログループに加わる。
2022年6月、三菱商事株式会社(MC)とマルハニチロ株式会社(マルハニチロ)は、サケの陸上生産に特化した新合弁会社、アトランド株式会社(ATLAND)を設立することで合意したと発表した。
2022年3月、タイ・ユニオン・グループは持続可能な漁業パートナーシップ(SFP)と提携し、サプライチェーンの透明性を促進し、より広範な生態学的影響を検討する。SFPとのパートナーシップは、健全な海洋・水生環境と安全な水産物供給を確保するため、責任ある水産物ビジネスの創出に専念している。
2022年4月21日、セルミートはシリーズAで810万ドルの投資を受け、シンガポールで養殖エビを発売した。セルミートは今後、養殖エビの試験生産を倍増させ、今後12カ月以内にシンガポールのB2BおよびB2C市場に参入する。光州を拠点とする同社は、ロブスターやカニを含む他の養殖水産物の製品ラインも開発する予定だ。
COVID-19の影響世界の水産物市場に好影響
COVID-19の大流行は、より多くの人々が家庭料理や小売店での購入に目を向けたことから、世界の水産物市場にプラスの影響を与えた。オンライン・チャネルが魚介類の主な販売先となったため、水産物に対する需要は、特に封鎖期間中に増加した。すぐに食べられる魚介類が入手できたため、パンデミックの間、水産物市場は安定した状態を保つことができた。さらに、水産物産業は生産、供給、消費に関して世界のあらゆる地域で新たな高みに達した。水産物の重要性に対する認識が高まり、ライフスタイルが変化したことで、魚介類やその他の商品の消費は急速に増加した。ほとんどの国が鎖国の影響を受けたため、施設の閉鎖や消費者の購買力の低下により生産能力が不足している。
しかし、消費者が日々の食生活に便利で栄養価の高い商品を求めることにこれまで以上に集中したため、業界は2020年後半に軌道に乗った。さらに、パンデミックの間、家庭料理における水産物の利用が増加したことで、様々な料理にこうした製品が取り入れられやすくなり、成長の可能性が高まった。例えば、チリの青空市場業者は、Ferias Onlineプラットフォームを立ち上げ、パンデミック中に地域コミュニティに青果物や水産物の箱を届け始めた。フューチャー・オブ・フィッシュ・オーガニゼーションによると、米国では、76%の消費者が手軽さと利便性のために食料品をオンラインで購入すると回答しているのに対し、56%はCOVID-19のリスクを避けるためにそうしていると回答している。過去2年間で、最もダウンロードされた食料品アプリはウォルマート31で、ターゲット、インスタカート、サムズクラブ、クローガーがこれに続いた。32 パンデミックのピーク時には、オンライン食料品の売上は20~30%増加した。
世界の水産物市場レポートでは、約61の市場データ表、56の図、170ページにアクセスできます。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product Type
3.2. Market Snippet by Form
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
7.2. Fish*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Mollusca
7.4. Crustaceans
7.5. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
8.2. Fresh*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Processed
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Nippon Suisan Kaisha Ltd. *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Type Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Maruha Nichiro
12.3. Mowi ASA
12.4. Charoen Pokphand Foods Group
12.5. Dongwon Group
12.6. Marubeni Corporation
12.7. OUG Holdings
12.8. Mitsubishi Corporation
12.9. Trident Seafoods Corporation
12.10. Thai Union Group Public Company Limited
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
The global seafood market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 8.5% during the forecast period (2023-2030).
Seafood refers to any sea life considered edible by humans. The gathering of wild seafood is referred to as fishing or hunting, while the cultivation and production of seafood are called aquaculture or fish farming. Seafood is an important source of protein in many different diets worldwide, particularly in coastal areas. Seafood includes various mollusks, crustaceans, echinoderms, fish, and shellfish species.
A large proportion of the population prefers seafood to other cuisines, which is a significant driver of market demand. Furthermore, coastal areas are working together to build strong supply chains for supplying and exporting seafood. The ease of obtaining seafood from coastal regions is critical to the growth of this market. Several seafood restaurants and chains have spread across the globe, which will help boost the sales growth of the seafood market during the forecast period.
Market Dynamics: Growing seafood market with increased demand for frozen and canned seafood
With the proliferating demand for processed seafood, the market for frozen and canned seafood products is rapidly growing across the globe. Frozen seafood products are freeze processed, which aids in preventing the bacterial form of food products and increases their shelf life. Similarly, canned fish is processed and preserved in a sealed, airtight container, such as an aluminum or tin can. Canned fish usually has a shelf life of 1–5 years. Canned seafood products are gaining immense traction among consumers owing to the rising demand for convenience foods. Similarly, frozen seafood is also positively embraced by the consumer, propelling market growth. With the introduction of emerging technology, frozen seafood retains nutritional value and tastes like fresh seafood.
Freezing slows down the decaying process, thereby retaining its nutritional value. Fish frozen within a few hours of being caught contains well-preserved vitamins. It has been found that fresh fish subject to rapid degradation and has a shorter shelf life, coupled with increasing R&D activities by the major players, which are driving the growth of the seafood market across the globe. For instance, on October 5, 2022, Stolt Sea Farm (SSF) launched its new range of frozen turbot at the Conxemar International Fair, which opened yesterday in Vigo, Spain. SF created the new frozen range of turbot under its consumer brand Prodemar in response to the market's needs and increasing demand for convenience, versatility, and consistent supply.
However, the rise in veganism has led to an increase in plant-based food consumption. This factor has enabled manufacturers of established fish markets to increase their focus on launching plant-based meat products, thus hindering market share. Moreover, a rise in flexitarian consumers adversely affected the market for fish and other products, as these consumers are more inclined toward veggies, legumes, whole grains, and nuts and occasionally prefer meat.
Market Segmentation: The fish type segment accounted for the highest share of the global seafood market
The fish segment was the most prominent segment in 2021 and is predicted to dominate throughout the projection period. This segment's expansion can be attributed to the increased popularity of fish as a high-protein alternative to beef. Furthermore, the increasing number of meat eaters and increased awareness about the health benefits of eating fish are increasing the demand for fish. Moreover, numerous seafood restaurants have focused on offering only sustainable options, such as Miya's in the U.S. and Fisheries Innovation in Scotland. These restaurants and seafood service providers focused on sustainable seafood options such as catfish and tilapia. Thus, all these factors contributed to the growth of the fish segment in the global market. For instance, on October 20, 2022, Umami Meats launched cell-based fish cakes and fillets. Umami Meats* of Singapore is gaining traction as it collaborates with US-based ingredient firm Ingredion to launch Thai-style fish cakes and battered fillets.
Geographical Penetration: Asia Pacific the dominating region during the forecast period
Over the past years, Asia Pacific has become a prominent market for food service restaurants, owing to opportunities facilitated by the developing economies. Furthermore, in recent years, the level of online ordering from restaurants has been increasing remarkably, providing restaurants with opportunities to scale up their sales channels and revenue. Across the Asia Pacific, developing economies such as China and India are becoming the centers of some of the most popular fish-related cuisines in the world. The country has a strong tradition of making and consuming authentic fish-related dishes, which can be witnessed by the level of offerings across restaurants' menus. Along with this, the rising demand for organized food services and the growing trend of out-of-home dining in the markets are expected to boost the growth of seafood and premium servings that include crustaceans across both quick-service and full-service restaurants. For instance, in August 2021, Shiok Meats launched the world’s first cell-based lobster meat at an exclusive tasting event. The company is building a specialist cultivated seafood production facility where it is based.
Moreover, among the specific nations, international commerce plays a critical role in the economic growth of the Asia Pacific region. China is the world's top exporter and producer of seafood. Many developing nations are increasing their seafood production and exports, which is projected to contribute to the growth of the Asia Pacific seafood market over the forecast period.
Competitive Landscape:
Major players operating in the market are concentrating on augmenting their product offerings, thus producing a wider range of seafood products, such as fillets, portions, rings, and others. Moreover, the product ranges of key players are dominated by fillets and portions, owing to high consumer demand from these countries, as they are highly used in the food service and retail sectors. Some companies have also been involved in strategic collaborations with digital marketing and other companies to improve their supply chain and management efficiency. Also, these initiatives help retailers trust the products and secure farming for long-term industry growth. Some of the global players in the market include Nippon Suisan Kaisha Ltd., Maruha Nichiro, Mowi ASA, Charoen Pokphand Foods Group, Dongwon Group, Marubeni Corporation, OUG Holdings, Mitsubishi Corporation, Trident Seafoods Corporation, and Thai Union Group Public Company Limited. Merger and acquisition strategies, followed by expansion, are among the most popular worldwide strategies in the seafood industry. For instance, in June 2022, 100% of the shares of Northcoast Seafoods Ltd. were purchased by Seafood Connection Holding B.V. (Secon), a division of Maruha Nichiro Corporation. Northcoast joins the Maruha Nichiro Group as a result of this acquisition.
In June 2022, Mitsubishi Corporation (MC) and Maruha Nichiro Corporation (Maruha Nichiro) announced an agreement to establish a new joint venture company, ATLAND Corporation (ATLAND), that specializes in the land-based production of salmon.
In March 2022, the Thai Union Group partnered with the Sustainable Fisheries Partnership (SFP) to promote supply chain transparency and examine wider ecological consequences. The partnership with SFP is dedicated to creating a responsible seafood business to ensure healthy marine and aquatic environments and a secure seafood supply.
On April 21, 2022, CellMEAT launched cultivated Shrimp in Singapore following an investment of $8.1 million in Series A. The cellular agriculture startup will now double the pilot production of its cultivated shrimp before entering the B2B and B2C markets in Singapore within the next 12 months. The Gwangju-based company will also develop other cultivated seafood product lines, including lobster and crab.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global seafood market
The COVID-19 pandemic has positively affected the global seafood market as more people turned to home cooking and retail purchases. As online channels became the main outlet for fish and seafood, the demand for seafood increased, especially during the lockdown. As ready to eat variants of seafood were available, this helped the seafood market remain stable during the pandemic. Furthermore, the seafood industry has reached new heights in every part of the world regarding production, supply, and consumption. The consumption of fish and other goods has rapidly increased due to increased awareness of the significance of seafood-based products and changing lifestyle patterns. Since most countries were affected by the lockdown, there has been a shortage of production capacity due to facility closures and lower consumer purchasing power.
However, the industry found its stride in the latter half of 2020, as consumers concentrated more than ever on seeking convenient and nutritionally dense goods in their daily diet. Moreover, increased seafood use in home cooking during the pandemic facilitated the incorporation of such products in various cuisines and improved the growth potential. For instance, open-air market vendors in Chile launched the Ferias Online platform and began delivering produce and seafood boxes to local communities during the pandemic. According to the Future of Fish Organization, in the US, 76 percent of US consumers reported grocery shopping online for ease and convenience, versus 56 percent saying they do so to avoid the risk of COVID-19. Over the past two years, Walmart 31 was the most downloaded grocery app, followed by Target, Instacart, Sam's Club, and Kroger. 32 During the pandemic's peak, online grocery sales increased by 20 to 30%.
The global seafood market report would provide access to approximately 61 market data tables, 56 figures and 170 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product Type
3.2. Market Snippet by Form
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
7.2. Fish*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Mollusca
7.4. Crustaceans
7.5. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
8.2. Fresh*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Processed
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Nippon Suisan Kaisha Ltd. *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Type Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Maruha Nichiro
12.3. Mowi ASA
12.4. Charoen Pokphand Foods Group
12.5. Dongwon Group
12.6. Marubeni Corporation
12.7. OUG Holdings
12.8. Mitsubishi Corporation
12.9. Trident Seafoods Corporation
12.10. Thai Union Group Public Company Limited
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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